FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 10.06.11 19:01
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Tak to bude Euro 5, s Boschem, DW12. Motor úplně nový neodzkoušený, budou tam mouchy. Konkrétně bych podezříval EGR, stálo by za to jej PŘEPROGRAMOVAT. Ale nejspíše není zrovna dokonalá palivová mapa. Ptát se po novějším SW řídící jednotky. A, nakonec, mohl by to být i krátkodobý výpadek piezočlánku vstřikovače. Rozhodně prospěje takovému autu pár dlouhých jízd. ŘJ někdy potřebuje až 500 km ustálené jízdy ke správnému načtení dynamických dat, a taky se tu jedná o záběh všech součástek. :-) -
WinDiesel 10.06.11 08:12
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Mno, potíže s turbem jsi ještě neměl tak je možná na čase. :-) Třeba ti to žere olej z turba a už brzy se Ti: 1 - podělá turbo 2 - přetočí se Ti a potká motor když to pořádně blafne na olej.
Problémy s EGR jsi už měl, nevylučuji další problémy, hodně záleží na tom jakjezdíš a jaké trasy jezdíš, popiš. -
superkutil 07.06.11 17:46
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Hele, čím může být, že když auto stojí lehce nakloněné, tak po nastartování nejde motor plynule a hodně bíle kouří? Mám chalupu v kopci a není tam zatím žádná rovinka pro auto a tak jsem zkoušel nakloněné na bok i čumákem dolů i nahoru a je to vždy stejné, start je nepravidelný a bíle to kouří. Když stojím na rovině, tak to po startu nekouří. ;-\ -
WinDiesel 07.06.11 17:21
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Ještě nemáš vyhráno a jarda má pořád šanci. Tak, jak se o auto stará, my se mu skutečně nemělo nic stát, leda že by nabral párkrát naftu s vysokým podílem bia. To trysky commonrail vstřikovačů nemají rády, ani ty Tvoje, které jinak dost vydrží..... -
oleowr1 07.06.11 15:15
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
na 2,0TDCi/96kW 2002, jsem vstřiky měnil po 150500km, ale to bylo najednou při předjíždění blikající žhavení a finito. Když to chvilku stálo, nešlo to už ani natočit, protože spadl tlak. Windiesel taky doporučil service a zatím jsem spokojený, ikdyž občas otáčky kolísají na volnoběh, ale jen při jízdě s vyřazenou rychlostí a toho jsem se prakticky nikdy nezbavil. Starty bez problémů, teda nepozoruju každý den hypochondricky jaké je při startu zbarvení obláčku u výfuku jak někteří naši drazí kolegové zde :-) -
"-- skrytý --" 06.06.11 17:13
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Tak baterka kontrolovana, je cca pred rokem vymenena (jasne mohla by to delat i kdyz je "nova") tak baterkou to neni. Ve Ford servisu kontrolovali starter a ten je v poradku. Nevedi cim by to mohlo byt. Diagnostika mlci, zadne chyby to nehazi.
Tak jsem volal do WinDieselem doporuceneho DELPHI servisu a tam znela odpoved jasne, "S velkou pravdepodobnosti vstrik!" Chteji to samozrejme videt na vlastni oci, tak uvidime.
Aditivum leju horem dolem na kazdou nadrz, palivovy filtr menim original DELPHI vzdy s olejem kazdych v prumeru 14 - 17tkm.
2,2TDCi Euro4 2005/10 cca 155tkm najeto od nova. Tak uvidime.
-
pepek79 04.06.11 23:48
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
S těma internetovejma obchodama se roztrh pytel.Ale je fakt, že je to výhodnější než v normálnim krámě nebo servisu.Souhlasim s kolegama, že Bosal stojí za starou bačkoru a některý ty polský taky.Já sázim už nějakou řádku let na osvědčenej Walker.Co jsem tak koukal na netu, tak jsou asi nejlevnější tady [odkaz] dávaj 4 roky záruku a to jsem nikde jinde nenašel. -
pepek79 04.06.11 23:47
« levné díly
S těma internetovejma obchodama se roztrh pytel.Ale je fakt, že je to výhodnější než v normálnim krámě nebo servisu.Souhlasim s kolegama, že Bosal stojí za starou bačkoru a některý ty polský taky.Já sázim už nějakou řádku let na osvědčenej Walker.Co jsem tak koukal na netu, tak jsou asi nejlevnější tady [odkaz] dávaj 4 roky záruku a to jsem nikde jinde nenašel. -
WinDiesel 03.06.11 14:32
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Tak za prvé, jezdím k Chuckovi na servis a proto se nic nemuselo demonovat, namontovat atd. Za druhé - jasně, Tvoje nynější Mondeo má řízení řešeno jinak, je v něm meší zpětná vazba a více elektro. U původního Mondea to bylo řešeno mechanicky a proto silná vazba k vozovce - včetně reakce na vyjeté koleje.
Navíc i malý rozdíl v rozchodu a rozvoru může mít silný vliv na tento efekt "stahování" auta do kolejí.
U starého Mondea to chtělo na řízení chlapa, volant byl fakt tuhý. Ale na dálnici auto jelo rovně samo. GLK může řídit každý i dítě, ale na dálnici ho musím udržovat, protže podvozek jemně reaguje na sklon vozovky - jede mi to doprava. V Anglii to jelo zase doleva, takže to není problém geometrie.
Takže, akždé auto je v tomto individuál. Já jsem se snadno smířil s kolejemi a smířil jsem se i s lehkým stáčením doprava na dálnici u GLK. -
DIM 03.06.11 12:12
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Wine, tvoje vstřikování totiž montoval Chuck Noris :-)
Ale Kutile , nechej si promazat tyč řízení !! Je tam tisícihran a protikus, je tam vstup pro mazničku a nechej to pořádně natlakovat vazelínou ! Takový ten ťuk v lehkých změnách směru nebo rychlosti jsme tam míval také, to navazelinování to řešilo solidně a na dlouho.... -
superkutil 02.06.11 15:50
« Re: Kutilovy "problémy"
Devil666: Ale tak jak to plave teď to ani dřív neplavalo. Navíc něco vpravo vpředu jako by u závěsu předních dveří cvakalo. Hlavně při změně zrychlování/zpomalování. A co je horší, tak je určitý mrtvý úhel volantu, kde to vůbec na řízení nereaguje. Takže když to táhne do strany, tak musím pootočit volantem až přes toto mrtvé pole a pak se teprve auto srovná. Ale vůle v řízení to není, to znám ze starších aut, to se projevovalo tak, že v rozsahu vůle šel volant zlehka. Ale takhle musím pořád kvedlat volantem který jde ztuha. Fakt má člověk za chvíli ruce vytahané a delší jízda je hodně únavná. Navíc mám pocit, že posilovač už přestává posilovat, protože i do zatáček musím vynaložit víc síly, abych zatočil. A nebo jsem zhýčkaný těmi "mizernými" elektrickými posilovači bez zpětné vazby. >:D -
Devil666 02.06.11 15:23
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
DIM: Jo u těch kolejí to je pravda. To se mi zdá někdy taky, že to zaplave. Ale jinak to sedí jak přišitý. A co se týče toho řízení tak se mě právě to jak je to u toho staršího typu tužší a komunikativní hrozně líbí. U toho novýho mi to přijde už trochu vyměklý, stejně tak i podvozek. Já mám limitovanou sérii Titanium X, kde je podvozek už z továrny ještě trochu sníženej. V každým případě jsem s jízdníma vlastnostma u toho Mondea co mám teď fakt hodně spokojenej a i proto si ho chci nechat co nejdýl. -
DIM 02.06.11 14:55
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Musím se Kutila trochu zastat : starší Mondeo mně taky občas jakoby plavalo, hlavně na vyjetých kolejích, i když nebyly skoro ani okem znatelné...... U nového už jsem něco takového nikdy nezažil. Taky volant jde u staršího relativně ztuha, což ale bylo deklarováno jako výhoda a vzor nepřeposilovaného řízení. Pravdou je, že u nového Mondea jsem ze začátku měl problé´m s tím, že když jsem na chvíli spustil oči z vozovky ( třeba dozadu na dítě ) tak jsem neměl v ruce žádnou vazbu, informaci o směru nebo změně směru od volantu a byl jsem dost překvapen, kam si to mezitím auto namířilo a že jsem to z volantu nepoznal !! Ale už jsem si zvykl, je to jen o citu a zvyku. A novější faceliftované modely už jsou myslím zase o něco připosílené..... -
Devil666 02.06.11 14:50
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Volant u Mondea jde jakoby ztuha - ano jde a je to super. Tomu se říká přesný komunikativní řízení, který už bylo oceněno i v řadě testů. Ale to nemá cenu vysvětlovat někomu, komu je příjemější elektrický posilovač..... Co se týče podvozku Mondea téo řady, je absolutně špičkovej a sedí i ve 200 km/h absolutně bez problémů, rozhodně neplave. Ale je samozřejmě taky dost tvrdej, což nemusí každýmu vyhovovat. Ale pokud je někdo řidič, který si řízení užívá tak mu to rozhodně sedí víc, než ty různý francouzský změklý žvejkačky. -
superkutil 02.06.11 14:35
« Re: Řidičské "umění" a problémy s autem
Devil666: Můžeš mi prosím vysvětlit jak souvisí řidičské umění s konstrukční nebo výrobní vadou EGR, že se do něj během 60ti.tis.km dostane tolik vody, že se poničí odporová dráha. Myslíš, že jako moje jízda kolem 2000ot zničila odporovou dráhu? Myslíš to vážně? Kdyby odešel dvouhmoťák, tak neřeknu ani slovo, ale dráha EGRu, protože je plný vody? :-O
A ekoralye se už nekonají. Jezdím v pohodě a spotřebu neřeším. Už jsem si zvykl na malý rozsah otáček s použitelným momentem. :-) -
superkutil 02.06.11 14:30
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Devil666: Tak speciálně pro tebe. Mondeo III má jinak zadní nápravu jak Mondeo II, Mondeo II bylo širší a nižší jak Mondeo III, mělo níž těžiště. Proto ty první problémy s Mondeem III. Ale jak jsem psal, zvykl jsem si. Volant u Mondeo jde opravdu více ztuha než u modernějších aut, většinou s elektrickým posilovačem. A Mondeo III při plném naložení opravdu více plave jak Mondeo II, má výš těžiště a jinak nápravu. A pokud ne, tak jsem měl Mondeo III vadné od koupě. Nikdy jsem neměl možnost řídit jiné, neznám nikoho, kdo by měl Mondeo.
Měl jsem možnost se Svézt s Mondeem IV, S-MAXem, C-MAXem, Kugou a ty mi připadali, že sedí dost dobře. Ale to byla nová auta. -
Devil666 02.06.11 13:34
« Re: Kutil - řidičský fajnšmekr....
Jasně Kutile a když bylo nové tak jsi měl problémy ho udržet na silnici a trefit se na mostek... A volant jde ztuha a elektrický posilovač je příjemnější.... A Mondeo 2006 je méně stabilní než 1999... Jak říkám řidičský umělec a fajnšmekr... >:D ;-) >:D -
superkutil 02.06.11 13:19
« Re: EGR
DIM: To nejde, ŘJ to pozná a dá motor do nouzáku. ;-) A bohužel pozná i to, že není připojena elektronika EGRu. Mě to padalo čistě na to, že byla špatná odporová dráha na snímači EGR. Jinak byl EGR mechanicky v pořádku (i motorek fungoval). Jen ten odporový snímač za pár stovek byl v háji a kvůli tomu jsem musel vyhodit skoro 10tis.Kč s tím, že Ford vadný EGR zrenovuje nákladem pár stovek (vymění díl odporového snímače) a prodá ho dalšímu chudákovi za 10tis.Kč. Slušná zlodějina.










