FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 24.01.13 20:27
« Re: STK po 10-ti letech
Bydlím, Mondeo přestěhovalo prakticky všechen nábytek z bytu do domku, kdybych měl tažné odvezlo by i sedačku...
Nemám výhřev čelního skla, negarážuju, ale mám venku zásuvku, ráno 10 minut před odjezdem jsem dával do auta teplovzdušný ventilátor na 220V, pěkně se šprajcne mezi loketní opěrku a přední sedačky a krásně rozmrazí přední a boční skla... -
DIM 24.01.13 11:23
« Re: STK po 10-ti letech
Už bydlíš ?? :-) Nám tady ta rubrika nějak usíná, Kutil už nekutí a ostatní asi jen jezdí a jezdí......Jediný problém jsem měl se do auta ráno vůbec prolámat, bylo celé v takovém skleněném futrálu. Když se mi pak podařilo stáhnout okýnko abych viděl do boku, tak tam bylo další " sklo ", ledové, asi tak půl cm. Vyhřívání předního skla do podehřívalo dlouhé minuty a pak jsem to stejně musel odsunout ručně. Ale včera jsem při cca 100 km rychlosti uhýbal takovému ledovému platu , které odletělo ze střechy auta přede mnou, a nebylo to nic moc...... -
woody-alien 03.01.13 07:50
« Re: Vše nejlepší do Nového roku.
štíreček1 : Tyhle škrábance se řeší furt. Ještě u Grand Vitary (černá metalíza) se mi někdo podepsal na kryt rezervy a následně jsem lehce (cca 20 cm) škrábnul blatník. V servisu by to hned lakovali. Tak jsem koupil originál opravný lak za cca 250 Kč. Táhne se to ale jako nudle z nosu, takže jedinej způsob je špičkou štětečku lehounce poťukávat. Zblízka to samozřejmě vidět je, ale když kousek poodstoupíš, tak se to i na té černé úplně ztratilo. Na Mondeo jsem si koupil lak rovnou, ale zatím jsem opravoval jenom škrábnutí na spodku předního nárazníku, kde to ani není vidět. Připletl se mi do cesty zajíc. -
štíreček1 30.12.12 12:15
« Re: Vše nejlepší do Nového roku.
Všem nej do Nového roku!
Taky mi nějaká ku odrela zadní dveře, cca pul metru, což vypadá ze to někdo udělal naschvál. Je to az do bílého základu, takze když to umyju ,je to hodně vidět. Možná by pomohla nějaká tužka, ale nemám s tim zkušenosti.
Kutil: porad jsem ti říkal, vem si kiu :-)
-
-
superkutil 25.12.12 23:23
« Vše nejlepší do Nového roku.
Zdravím, koukám, že to tu je totálně mrtvé. Od té doby, co jsem přešel od Forda ke KIA, tak už nemám problémy. >:D Je to neuvěřitelné a pokud bych si to neověřil na vlastní kůži, tak bych tomu nevěřil, ale KIA funguje hodně dobře a má plno úžasných vychytávek. Takže mě osobně Ford vůbec nepřesvědčil o tom, že je to spolehlivé a moderní auto. Měl jsem 4 Fordy a byly asi nejhorší moje auta z pohledu spolehlivosti a bezporuchovosti. -
oleowr1 03.12.12 09:30
« meluzína...
několik týdnů pozoruju u studeného auta zvláštní hvízdání, jako by někde pod palubkou byl průvan, meluzína... Zmizí vždy po 5-10 min. jízdy, je to jen při nastartovaném motoru, venku nic slyšet není, při zvýšení otáček se ztratí, ventilátor topení to nedělá, je jedno jestli pomalu jedu nebo stojím na volnoběh, vymáčknutí spojky to taky neovlivní.... nemůžu přijít na to odkud ten zvuk jde ;-\ -
Vasik1 27.11.12 08:46
« Re: Akumulátor
Když jsem loni kupoval new mondeo (r.v 12.2010 - již facelift 2011) a projížděl si záznamy z diagnostiky, respektive servisní historii, byla tam psána výměna akumulátoru při cca 8000tis km (já kupoval při 16000 tis) inu otázal jsem se servisu co že se mu přihodilo a že umřel. Tedy mohlo ho též užírat nějaké relé. Zatím všechno hraje ( najeto cca 26000 tis. km) záruka do konce roku 2013, mám tak klidný spánek. V létě nejela klima, dolili jela a po měsíci zase 0, natlakovali a našli díru v chladiči, výměna na záruku :O) -
DIM 26.11.12 21:36
« Re: Akumulátor
We have problem, Houston ! :-)
Jenže já mám pocit, že nějaké relé drží, ale po té, co se baterie zmrtví, tak to relé pustí. Jinýmí slovy, následná kontrola už žádný zvýšený proudový průtok nenaměří.... Na foru ford tam několik lidí píše o opakovaném vybíjení nového nebo zánovního auta.. A můj kolega dopadl jednou taky tak . Po víkendu baterie nulová, servis nic nenaměřil a jako důvod tedy uvedl snížení vnitřního přechodového odporu baterie...ale to mi připadá jako nesmysl, to by ta baterie byla mrtvá definitivně.....Myslím si spíše , že něco zůstalo viset ,,,,Proto pátrám po možnostech těch paměťových záznamů. -
WinDiesel 26.11.12 18:33
« Re: Akumulátor
Máš pravdu, DIMe, ano, takováto histroie je v ŘJ zachována ve formě takvaně dynamicky načítaných parametrů, které se mění po celou dobu životnosti vozidla.
Obávám se, že taková data načtou pouze vývojáři. Paměť závad by taková data nepobrala. Jsou to data rozsáhlá a proto se ŘJ pořád vyvíjí, aby byly schopny rychle reagovat.
Vždycky po otočení klíčkem se bootují statická a potom dynamická data.
Ve Tvém případě ale existuje velmi jednoduché řešení. Připoj na plusový drát z baterie kleště ampérmetru. Místo velice slabého udržovacího proudu bys tam musel mít o řád větší klidový proud. Například místo 0,03 A tam budeš mít 0,3 A - je to jen příklad.
Stává se to hodně často, většinou za to mohou uvízlé kontakty relátek. Někdo tady uváděl kondenzátory apod., to je taky možné.
Zkus zjistit normální klidové hodnoty a potom měř u sebe.
Další možností by mělo být změřit hodnotu při zapnutém klíčku a hodnotu při vypnutém klíčku. Pokud se hodnota klidového proudu při vypnutí klíčku významně nesníží, je tady problém, Houstone. -
DIM 26.11.12 13:55
« Re: Akumulátor
Ahoj Wine,
díky. Přesto ječtě jednu otázku : jsou v pamětích jen chybová hlášení závad ?? Myslím tím to, jestli se prostě někde neroluje obecná historie. Jako třeba v černých skříňkách u letadel... Zní to trochu nadneseně, ale na druhou stranu i obyčejný počítač má svou historii všech příkazů k nalezení. já mám pocit, že mi v servisu někdo říkal, jak by bylo jednoduché např. při dopravních nehodách načíst z řídící jednotky údaje o rychlosti, o tom jak moc byl sešlápnutý plynový nebo brzdový pedál, jestli bylo zapnuto osvětlení, blinkr.....klimatizace, rádio.... Údajně to vše by tam mělo nějakou dobu zůstávat. A to by mě zajímalo, protože by to mohl být klíč k tomu zjistit, které zařízení mohlo zůstat v činnosti a vytáhnout veškerý život z akumulátoru.... -
WinDiesel 24.11.12 17:03
« Re: Akumulátor
Různé diagnostiky to řeší různě a záleží také na tom, jak to naprogramují inženýři výrobce vozidla.
Dost často bývají chybové záznamy rozděleny na:
minor / major (malá závažnost / velká závažnost)
případně
historic / current (stalo se dříve / trvalá závada)
Závady typu major a current obvykle rozsvítí kontrolku hlášení závady a následuje náhradní jizdní režim (nouzový stav)
Většinou všechny tyto závady zůstávají v paměti i po odstranění příčiny závady až do té doby, než někdo zadá přes diagnostiku: vymazat paměť závad. -










