FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 25.07.11 22:27
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: U té verze 85kW se musí jezdit s motorem jinak. Je to právě tím momentem. Musíš pořád řadit.
Posilovač mám mechanický, vypadá to na opotřebení posilovače. Prostě můžeš hýbat volantem ty 3cm na věnci a auto jede pořád rovně.
Nevíte někdo o dobrém ale levném servisu v Praze? Prokluzuje mi spojka a teče posilovač řízení na Fiestě. :-O -
štíreček1 25.07.11 17:29
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: Kolik žere ten dvoulitr 85kw? Já už jsem ho konečně vrátil, doplnil nádrž a spotřeba vyšla 7,8litru :-O Najel jsem s tím 340km -cca 100km dálnice do 110kmh, 100km okresky a zbytek město. Na to že jsem s tím jezdil spíš úsporně se mi to zdá hodně, ale je fakt, že párkrát jsem na to dupnul a zkoušel co v něm je,ale jen krátký úsek a taky je možné, že předtím to nebylo dotankované úplně, i když ručička ukazovala plnou.
Ta vůle ve volantu nevím, možná je to tím elektrickým posilovačem, jestli ho máš. U maxe se mi to zdá taky "volnější" než u fokuse s hydraulikou. Moje paní když jede rychle, pořád tím volantem cuká sem a tam a jakoby koriguje směr, ale já s tím problém nemám, ale když je silný boční vítr, tak tu vůli tam cítím taky. -
superkutil 25.07.11 13:30
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: To co píšeš o 85kW verzi znám, to jsou ty diesely s momentovou špičkou která na obě strany prudce padá dolů. :-O
Hele, co může dělat, že volant má v přímé poloze vůli a dřív ji neměl? Na věnci volantu je to tak 2-3cm. Není to jen můj pocit, je to pocit více lidí co s mým Mondeem jezdili. Je to nějak rozumně odstranitelné? -
štíreček1 18.07.11 21:42
« Re: Otáčky a spotřeba
Wine s tím dvoulitrem jsem jezdil v peugeotu 3008 a 5008, výkon měl 150koní, to je nějakých 110kw, ale ty auta mají nějakých 1700kg. C-max má 1395kg s tou jedna šestkou. Při vyšších rychlostech je ten zátah dvoulitru poznat, na dálnice se určitě hodí, ale do města nebo okresky při dodržování limitů je rozdíl nepodstatný na to, abych se nechal přesvědčit, na to nevyužiju ani těch 80kw a po dálnici jezdím jednou za rok. Šestikvalt je ale úžasný a ten jsem zkoušel i v novém c max s jednašestkou a novým motorem euro5. Kvalty jsou pěkně odstupňované, jen mě zarazilo, že odspodu ten motor netáhne tak dobře, jako euro4, takže ve městě vyžaduje víc řadit. -
štíreček1 16.07.11 21:22
« Re: Otáčky a spotřeba
no právě že neduní, ale otáčky kolem volnoběhu používám vesměs ve městě a bere se nahoru pěkně. Dvouhmoťák je spíš výsada dvoulitrů a mtorů s vysokou kompresí. 4 a 5 ale tak netrápím, ty točím výš. Soused těď dostal služební picaso 2,0Hdi a šestku má řadit až od 110kmh. S tímhle motorem jsem jezdil v pežotu 3008 a 5008 a má ten šestikvalt pěkně odstupňovaný. Nechtě jsem dal při rozjeté pětce zpátky čtyřku místo šestky a ani to necuklo, jen otáčky vyletěly nahoru. Dynamika toho dvoulitru mi ale nepřipadla tak rozdílná oproti 1,6tdci, je ale fakt, že ty pežoty jsou o tři metráky těžší. Teď mám půjčené mondeo kombi 2,0tdci 85kw a nemůžu si na to zvyknout. Odspodu nejede vůbec, takže musím ve městě kde běžně jezdím s maxem trjoku, s mondeem za dva. Od dvou tisíc trošku zatlačí na chrbet, ale ve třech začíná končit s dechem. Včera jsem jel plně naložený po D1 Břeclav-Brno a na těch panelech ani moc neskákal, zato zpět to byla hrůza, jel jsem prázdný. Celkově se dá říct, že je o malinko komfortnější než c max, ale ten velký převis vzadu hodně vytahuje ze zatáček ven. Moc radosti si s tím člověk neužije a nastupování je horor. Taky se víc v zatáčkách naklání, pocitově mi to tak přijde, ale komfort je na tom o malinko líp. Je to ale šest roků staré auto. Maxe mám na léčebné kůře, jel tady náklaďák s vlekem, jsou tu úzké jednosměrky, vezl polystyren na zateplování, takže mi ho pěkně očesal tím vlekem a to mu tři lidi ukazovali a přesto to odnesl přední blatník, zrcátko a nárazník. Pak vzal ještě dopravní značku a plachtu si odřel z druhé strany o strom. Magor, co na to říct. :-( -
WinDiesel 16.07.11 20:04
« Re: Otáčky a spotřeba
To už je lepší řešení hybrid.
Po benzínových - Priusu - příchází dieselové.
Neříkal jsi, že potřebuješ 4x4? Máš to všechno úhledně zabaleno v Peugeotu 508 RXH :-)
A ještě Ti to bude málo žrát. A je to allroad. 4 válce, diesel a elektromotor, nemusíš nic odpojovat, naopak TREND JE PŘIPOJOVÁNÍ !!!!!!!!!!!! :-) -
superkutil 15.07.11 15:22
« Re: Otáčky a spotřeba
oleowr1: To jasně potvrzuje známé, že velký objem má velkou spotřebu na volnoběh a ve městě, malé objemy při jízdě po dálnicích a tam, kde je požadovaný výkon na hranici možností motoru. V tom případě by možná bylo řešení 6ti válec, který by měl 2-3 válce odpojovací a při jízdě ve městě nebo na volnoběh by neběžely. V podstatě by to mohly být dva 3 válcové motory a mezi nimi elektrická spojka. >:D -
oleowr1 14.07.11 15:32
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: s 1,4tdi fabií combi dokážu jezdit mimo obec pod 4l, pokud jezdím striktně podle předpisů, nejedu moc dynamicky, tak i 3,5l/100... srážím tím celkový průměr na 5,1l/100km, který mi zvedá většina cest, které jezdím po dálnicích a tam je spotřeba 5,5-5,7l/100km... -
superkutil 14.07.11 09:10
« Re: Otáčky a spotřeba
Ta 1.2TDI vypadá dobře, ale průměrná spotřeba je někde kolem 5 litrů (4-6). Prostě ani u těch dieselů nejde spotřeba dostat pod 4 litry. A to třeba i starý Passat 1.9TDI 81kW byl po přečipování schopný jezdit mimo město za 3,9 litru. ;-\ -
WinDiesel 13.07.11 11:57
« Re: Otáčky a spotřeba
myslim ze 1,4 tdi je hlucne ale asi to jinak s tim tahnutim neni tak zle, jinak by Ti to neutahlo tempomat na dalnici 140. zkus to udelat s hatapkou.
ja jsem pred pul rokem zkousel fabii s novou 1,2 tdi a parada, zcela jina liga. spotreba je tam zavislejsi na jizdnim stylu. -
-
superkutil 12.07.11 22:27
« Re: Otáčky a spotřeba
oleowr1: Jo, mluvil jsem s několika lidmi co měli tříválec 1.4TDI a všichni z něj dost šíleli. >:D Podle nich je to velmi líný ale za to hlučný motor. 8-s
Ale podobný názor je i na 1.4TDCI. >:D Ale třeba 1.6TDCI už vesměs chválí.
Zažil jsem 1.5dCi 78kW u Renaulta a třeba Megane kombi je s tímto motorem dost živý a spotřebu má kolem 5litrů.
Takže u těch 1.4 je nejspíš největší problém výkon. Protože třeba 1.3 cdti má výkon 66kW a 1.3 Multijet 16V má taky 66kW. Takže 1.4 s 51kW je dost slabota. :no:
A spotřeba 5,1litru není u Fabky takový zázrak. Třeba Ford Focus 1,6 TDCi 66kW má dlouhodobou spotřebu 4,7 l/100km. Prostě 1.4TDI je něco, co se VW moc nepovedlo. ;-) -
oleowr1 12.07.11 20:22
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: mám firemní fabku 3válec 1,4TDi 51kW v kombíku a to by sis teprve užil jak auto netáhne.... jezdím prakticky jen Ostrava-Praha, někdy D1, někdy přes H-K.... těší mě ale celková spotřeba 5,1l na těch 75tis.km co má najeto... D1 jedu 140 podle tempomatu a i jinak celkem dodržuju rychlosti...
-
superkutil 11.07.11 13:55
« Re: Otáčky a spotřeba
Když sednu do ženiny firemní Fabky 1.6TDI, tak pod 1800ot to vůbec nejede. Pokud bych měl jezdit mezi 1000-1500ot. tak vůbec nebudu zrychlovat, respektive s tím pojedu hodně ekonomicky. Kolega má 1.6TDI a točí to 1500 - 3500ot, aby to trochu jelo. Nevím, ale ty nízké otáčky mi k 4 válci nejdou.
Jinak i s velkým objemem se dá jezdit ekonomicky. Včera jsem jel Jablonec-Praha za 4 litry podle PP. Jel jsem po dálnici 110km/h. Ale jak zastavím ve městě na světlech, tak to začne hrozně stoupat. Chtělo by to STOP-START systém. -
superkutil 11.07.11 00:13
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: A to ti motor pod 1500ot neduní? Já taky občas točím motor 2.2TDCI pod 1500ot, ale 4 válcům to moc nesedí. Všude varují na odcházející dvouhmoťák při podtáčení motoru. Tak proč výrobci nových dieselů, doporučují tak nízké otáčky. -
štíreček1 06.07.11 10:36
« Re: Otáčky a spotřeba
Ve městě taky řadím okolo 1500-1800ot, mimo město kolem 2000-2300, záleží na jízdě. Včera 200km za 4,4a to jsem jel normálně, předjíždění, zrychlování, žádná zdržovačka. Motor zabírá odspoda, trojka není problém od volnoběhu a uvadá až na omezovači 5200ot. Jel jsem s novým euro5, ale ten už potřebuje odspodu víc otáček, trochu mě to zklamalo,ve městě to není ono, zato mimo město je perfetktní hlavně dobře odstupňovaný šestikvalt. 1,6TDI jsem ještě neřídil, tak nedokážu porovnat. Jel jsem v peugeotu 3008 a 5008, motory 2,0Hdi 150koní, rozdíl jsem sice čekal větší, větší výkon byl poznat až při vyšších rychlostech, na šestku zatahoval od 1500ot, ale velký rozdíl oproti 1,6 to nebyl a ve městě to člověk nevyužije. Ale ty auta měly o tři metráky víc než c max, takže chyba byla nejspíš tam. Stejně výkonná 1,6HTP benzín 156koní byla taková vlažná oproti tomu dvoulitru, papírově by měla být sice lepší, ale pocitově horší. Připadalo mi,že se rozjíždím celou věčnost.
Ten nový renault už rozebírali ve světě motorů a vypadá hodně dobře. Škoda, že není ve fordu. -
superkutil 30.06.11 22:10
« Re: Otáčky a spotřeba
Asi není 1.6TDI jako 1.6TDCI. Ten motor 1.6TDI je neuvěřitelně tichý, zabírá odspoda, zátah neuvadá ani nad 4000ot. Podle výrobce se má řadit v 1500ot. Předtím měli všichni ve firmě Oktávky 1.9TDI PD 77kW. Tak s 1.6TDI jezdí stejným stylem. Točí to mezi 1500-2500ot a někdy i přes 3000ot. A aby 1.6TDI měla stejný zátah jako 1.9TDI, tak to kompenzuje spotřebou.
Žena má firemní Fabku s 1.6TDI a tuhle jí začal motor na volnoběh chcípat. V servisu nic nenašli. Prý jsou ty 1.6TDI hodně poruchové.
A když už jsme u těch 1.6, tak stojí za zmínku [odkaz] s 320Nm a výkonem 96kW. -
štíreček1 25.06.11 23:31
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: co to u vás ve firmě jezdí za prasata, když jezdí za sedmičku s jednašestkou? Na takovou spotřebu jsem se za dva roky s c-maxem ještě nedostal. Nejvyšší - 7,1 bylo ve městě stylem brzda plyn. Za 6,1 jsem jel stokilometrový úsek po okreskách stejným stylem jízdy - brzda/plyn a to jsem měl naloženo 500kilo briket. V obci jsem dodržoval šedesátku a mimo obec co to dá, na rovinkách klidně 190 - to jsem zkoušel, jak se motor vyrovná s nepřátelským přístupem. Měřeno podle dotankování. Naopak stejná trasa, stejný náklad cca 500kg+já a spolujezdec a jízda do cca 110kmh s využitím obrovské dynamiky těžkého vozu s nákladem za 3,6litru - tohle bylo ale dle pc, takže nějaká desetinka rozdílu být může.
DIM: předminulý týden jsem seděl v pežotu 508SW 2,2biturbo GT 204koní automat, nevím sice na kolik si řadil v obci, ale když jsem tam jaksi kvedlal těma pádlama, tak zvládal i šestku v obci. po sešlápnutí plynu podřadil nevím o kolik kvaltů, ale odpich to mělo slušný, na režim S se slušně vytáčel do maxima výkonu. Hodně rychle bych si na to auto zvykl, kufr to má slušný, vzadu je luxusní místo a skoro se tam leží a když nic, aspoň ten automat bych hned bral. Jen tři věci mi na tom autě vadily - blbě se do toho leze, stojí to milión a jezdil jsem tím za 15,6litru. To první bych klidně oželel, ale na zbytek nemám :-( -
superkutil 24.06.11 10:37
« Re: Otáčky a spotřeba
Hele, ať se technika změnila jak změnila, tak 4 válec zůstane 4 válcem a nízké otáčky mu nedělají dobře. U 6ti válce je to již v pohodě. Máme ve firmě Oktávky 1.6TDI green line a tam to radí jezdit mezi volnoběhem a 1500ot. Někdy už to radí řadit v 1250ot. Problém je v tom, že v těchto otáčkách se ještě netočí turbo a 1.6 je bez turba slabá. Tak s tím jezdí normálně, otáčky mezi 1500 - 2500ot a spotřebu mají 6,5-7 litrů. Tady je k tomu článek [odkaz] -
-
"-- skrytý --" 22.06.11 12:34
« Re: Otáčky a spotřeba
jj, stará škola. Podtočení motoru dnes není co bývalo. Když je motor a olej zahřátý na provozní teplotu, nevadí velmi nízké ani vysoké otáčky. Průmysl motorů a maziv udělal obrovské pokroky. Co ovšem bude (zejména při jízdě do prudšího kopce) trošinku úpět je dvouhmotový setrvačník, ale ten by na tuto zátěž měl být stavěn. -
DIM 22.06.11 11:23
« Otáčky a spotřeba
..a znovu na tisíckrát obehrané téma : min. otáčky a spotřeba. A to proto, že nové Mondea mají v Conversu i doporučenou grafiku řazení a jakousi statistiku , jak se dařilo řadit nebo ne. Ekošílenství, vím. Ale co mě překvapilo je, že to nabádá k přeřazení strašně ale opravdu strašidelně brzo - okolo 1500 ot/min. Tak to zkouším taky a kupodivu zjišťuji, že se dá jet na čtyřku 50km/h a na šestku už i 80 km/h. Já , stará škola, sice úpím z podtočení motoru, ale třeba se mýlím.... V každém případě jsem vysledoval, že na čtyřku při cca 50 km/h na tempomat to bere tak o litr ( ! ) méně než na trojku..... Tak asi zkusím vyjet jednu nádrž opravdu na doraz a uvidíme. Zatím mám na nádrž tak kolem 7,5 l/100 km, na dlouhých trasách o něco méně..... -
superkutil 15.06.11 10:36
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Protože mi odešel EGR ve 40tis.km a pak ve 120tis.km, tak jsem se snažil pochopit, kde je chyba. A zřejmě je to konstrukční vada, do EGRu se dostane voda protože má špatně udělané těsnění a navíc se voda nasává dírkou v dolní části převodovky EGR. Tato voda se také dostane do odporového snímače polohy ventilu a snímač odejde. Problém je v tom, že sice odejde jen snímač a celý EGR i s motorkem a převodovkou je v pořádku, ale Ford není schopen dodat kryt se snímačem jako samostatný díl a tak člověk místo nějakých 300-500Kč musí zaplatit skoro 9000Kč. Zaslepení ERG u elektrické verze nejde, řídící jednotka to vyhodnotí jako nefunkční EGR. -
WinDiesel 15.06.11 10:27
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Bude to EGR, v té minulé generaci stály za prd. Možná pomůže čištění, možná ne. Zkus EGR zaslepit, nevím ale jestli to ŘJ dovolí. Mám nové poznatky co se týče vlivu paliva na systém vstřikování ale musel bych mít to kam poslat, jestli bude zájem. Je to docela hustota. -
superkutil 14.06.11 14:08
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
WinDiesel: Mám najeto 130tis.km, jezdím většinou (80%) dálnice, plynulou jízdu, většinou 130km/h, když nespěchám, tak 100-110km/h. Jinak zbytek 10% silnice a 10% město. Motor nehoním, tak 1700 - 2200ot. Nevím, proč to tak kouří. Ale je pravda, že při šikmém stání (většinou levou stranou dolů) to má problémy se starty. Motor po nastartování bíle kouří a má nepravidelný chod.











