FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 15.11.11 14:34
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Taky si říkám, ale záleží na ceně a stavu. >:D Ta Dacie a Suzuki, to bude jako druhé auto v případě, že zůstane Mondeo. Mě osobně by stačilo, kdyby to Mondeo bylo 4x4. ;-)
Ale jinak nezavrhuj Duster, jeho schopnosti předčí mnohem větší a dražší. Jen neí použitelný na běžné silnice kvůli zpřevodování 5ky. Moc na dálnici řve. Včera jsem se byl podívat na ASX a moc mě nepřesvědčilo. Forester jsem už viděl, ale na to jaké to je auto je cena hodně vysoká.
Pak by ještě byla možnost vytahovat Mondeo po louce na silnici navijákem. Je to neuvěřitelný, ale na té louce kloužou skoro všechna auta a přitom tam není bahno, jen mokrá tráva. Ale dávat řetězy na trávě se mi moc nechce. >:D -
superkutil 14.11.11 16:53
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Tak nevím zda je to zimou nebo výměnou oleje nebo zimními pneu nebo něčím jiným, ale auto jde do kytek. Auto plave po silnici, v řízení vůle jak blázen, po nastartování kolísají otáčky mezi 800 - 1200ot, když je to studené, tak to vůbec nechce jet, motor se dusí nebo škube. Když se ohřeje, tak se otáčky usadí a i má motor tah. Jen to plavání je tam pořád a vůle v řízení tak 3cm na věnci volantu. Ale je někdy, vůbec to nechápu. Takže asi dojde na výměnu, jen nevím za co. Potřebuju 4x4 za rozumnou cenu. Takže adepti jsou Subaru Forester, Mitsubishi ASX, Volvo XC70, nějaký VW, Hyundai Santa Fe. No a když nebudou peníze, tak Suzuki SX4 nebo Dacia Duster. Do Kugy jít nechci, od té mě všichni zrazují. :-O -
superkutil 08.11.11 15:46
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Castrol 5W40 a teď tam přímo Fordem doporučovaný a dodávaný Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W30. A i ty starty vypadají líp. Ten Castrol mi doporučovali u Charouze, že je lepší. Lepší asi nebyl, ale za to byl skoro 3x dražší. :-) Asi jsem moc důvěřivý. Se značkovými servisy končím. -
WinDiesel 05.11.11 11:11
« Re: Svět motorů special - diesel
Ty nejsi zmetený ale zhulený. Až budeš čistý, zase se přihlaš a můžeme diskutovat. >:D Ale pro neználky: malý motor 1,2 TSI potřebuje velmi malé turbo, které se dá snadno roztočit. A tu je problém - jakmile na to dupneš, malé turbo točí moc a přebytek spalin je třeba regulovat - odvádět bypassem - paralalním vedením. No a tato regulace, která má v určitých otáčkách odpojt spaliny - se přehřívá - a není divu - vůbec benzínové motory mají silnou tendenci k přehřívání. -
-
tažak 04.11.11 21:48
« r s Svět motorů special-diesel SSvět motorů special -diesel
jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí -
-
WinDiesel 04.11.11 21:02
« Re: Svět motorů special - diesel
Dzurko: Já vím o masových problémech s přehříváním regulace turba, do 50 000 km kaput. Potom je tam těžší, stále vevyřešený problém s přeskakováním jakéhosi řemenu nebo řetězu - výsledek je fatální. Ani 1,4 TSI není bez problémů.
Ještě mnohem více se píše v současném čísle speciálu Světa motorů - DIESEL - když mi na SC pošleš e-mail, oskenuji to a zašlu Ti ten článek. -
superkutil 03.11.11 15:10
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Tak jsem nechal vyměnit olej v motoru, dali tam fordí 5W30 a už dvakrát se mi stalo, že motor po startu kolísá. Prostě neudrží volnoběh a houpe mezi 600-1200ot. Také mi při rozjezdu chcípnul, což normálně nedělá. Prostě na jedničku přidá a pak zpomalí a zdechne.
Ale už jsem našel, co vzadu bouchá. Jsou to dvířka v tapacírunku co zakrývají přístup k zadním světlům. Takže vezmu lepidlo a molitan a půjdu olepovat. :-) -
štíreček1 03.11.11 11:53
« Svět motorů special - diesel
Včera jsem si koupil nový svět motorů special a hned na první stránce zajímavý článek o benzinových turbo motorech. Proč tolik žerou pod zátěží? Aby uchladily benzínovou mlhou malý katalyzátor!!! Co pak leze z výfuku ven, nedá několik dieslů dohromady 8-s -
superkutil 27.10.11 10:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Dobrý! Myslel jsem, že ETIS není veřejně přístupný. Ten přehled mě dost pobavil. Poprvé jsem se dozvěděl, za co Fordu platím takové peníze. Škoda, že jsme takovýto report nikdy do ruky nedostal. Pochybuji, že při kontrole vše co je v protokolu servis provádí. Takže si auto zkontroluji a v neznačkovém servise si nechám vyměnit olej a olejový a palivový filtr. A kouknu na kotouče a destičky. :-) A řetěz nechám udělat až ve 160000km. -
superkutil 24.10.11 21:16
« Re: Problematické starty nakloněného auta
Ono nezáleží na teplotě, problém se starty byl i v létě. Pokud auto stojí na rovině, tak je start v pohodě. Takže je to v tom náklonu. Ta nadmořská výška mi došla, když jsme si uvědomil, že jsem s tímto autem byl v nějakých 2500mnm a pohoda. A starty v -28°C taky v pohodě. Takže je to ten náklon. Kouř je bílý. Ale nenapadá mě, co v autě by mohlo mít problém s náklonem. Ale je to náklonem do boku, pokud stojím čumákem nahoru, tak je to v pohodě. Zkusím udělat pro auto rovinu a uvidíme, jak se bude chovat. :-) -
DIM 24.10.11 14:50
« Re: Problematické starty nakloněného auta
Tak mě teď napadlo, Kutile, že jsem viděl nějaký dokument o severním pólu a Rusové si tam nechali poslat buldozer, který nastartovali ještě v teple na letišti a tam ho dovezli a spustili už nastartovaný... a pak jej už nikdy nikdo nesměl vypnout.....jinými slovy nech to běžet a nebudeš mít problém při startu...... -
superkutil 24.10.11 14:29
« Problematické starty nakloněného auta
Ahoj, parkuju auto na chalupě ve svahu, nakloněné do boku. Náklon není nijak výrazný. Ale když chci auto nastartovat, tak je chod problematický, motor škube a kouří. Když se ohřeje, tak už je dobrý. Nebo to může být třeba i nadmořskou výškou? -
DIM 21.10.11 09:08
« Re: 200 km/h
Já tady taky bydlím !!! :-) Dálnice je na poddolovaném území, já si dobře pamatuji, jak se některá místa , která byly dříve loukami, změnily na rybníčky. Dobře vím, že nejšikmější věž kostela není v Pise ale u Karviné :-) , a to ještě v údolíčku, které kdysi bývalo kopečkem..... To je a bude zásadní problém ...... ale že by to někdo prorokoval v souvislosti se struskou ? V každém případě zvlnilo se asi jen 500 m , jinde nic..... Možná zatím, to je možné, ale mně to připadám, že tam konkrétně někdo nasypal něco jiného, než na zbytku stavby.....Snad. -
WinDiesel 19.10.11 19:14
« Re: 200 km/h
DIMe, dálnice není jen tak nějaká stavba. To že se to u Vás používá již desítky let automaticky neznamená, že je to ten nejlepší materiál a teď se to prostě potvrdilo. Myslím že to zcela zbytečně obhajuješ.
Zato vím zcela jistě, že se někdo nakapsoval. A vím to od lidí kteří tam bydlí a kteří to prorokovali ještě před tím, než se dálnice kolem Bohumína dostavěla. -
WinDiesel 19.10.11 08:01
« Re: 200 km/h
Tak to má někdo vyzkoušet, před tím, než se Ta struska použije. :-) Kdyby ovšem použili štěrk, Ten starý dobrý štěrk, nedostali by někteří lidé kapsovné a Ta struska by tam i nadále ležela ladem.
Nejlepší je na tom ovšem fakt, ža na strusku jako podkladový materiál nikdo nikdy nepomyslel, až v momentě, kdy se dálnice dostala na Ostravso, kde je jak známo strusky přebytek.










