FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.11.11  19:01

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Korando s automatem Ti tam chybí - levné, špičkově vybavené, silný motor. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.11.11  15:14

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Já nemám nic proti Dacii, jen ten rozsah ta šíře toho výběru :-) 4x4 má i legendární Panda....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.11.11  14:34

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Taky si říkám, ale záleží na ceně a stavu. >:D Ta Dacie a Suzuki, to bude jako druhé auto v případě, že zůstane Mondeo. Mě osobně by stačilo, kdyby to Mondeo bylo 4x4. ;-)

    Ale jinak nezavrhuj Duster, jeho schopnosti předčí mnohem větší a dražší. Jen neí použitelný na běžné silnice kvůli zpřevodování 5ky. Moc na dálnici řve. Včera jsem se byl podívat na ASX a moc mě nepřesvědčilo. Forester jsem už viděl, ale na to jaké to je auto je cena hodně vysoká.

    Pak by ještě byla možnost vytahovat Mondeo po louce na silnici navijákem. Je to neuvěřitelný, ale na té louce kloužou skoro všechna auta a přitom tam není bahno, jen mokrá tráva. Ale dávat řetězy na trávě se mi moc nechce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.11.11  13:32

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Od Subaru po Dacii !! No, Kutile, tak to hodně štěstí, to máš docela široký záběr pro jednu mokrou louku... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.11.11  16:53

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Tak nevím zda je to zimou nebo výměnou oleje nebo zimními pneu nebo něčím jiným, ale auto jde do kytek. Auto plave po silnici, v řízení vůle jak blázen, po nastartování kolísají otáčky mezi 800 - 1200ot, když je to studené, tak to vůbec nechce jet, motor se dusí nebo škube. Když se ohřeje, tak se otáčky usadí a i má motor tah. Jen to plavání je tam pořád a vůle v řízení tak 3cm na věnci volantu. Ale je někdy, vůbec to nechápu. Takže asi dojde na výměnu, jen nevím za co. Potřebuju 4x4 za rozumnou cenu. Takže adepti jsou Subaru Forester, Mitsubishi ASX, Volvo XC70, nějaký VW, Hyundai Santa Fe. No a když nebudou peníze, tak Suzuki SX4 nebo Dacia Duster. Do Kugy jít nechci, od té mě všichni zrazují. :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 09.11.11  12:09

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Ono ta vyšší viskozita nemusí být lepší, zvlášť ve vyšších otáčkách je nežádoucí. Charouz nebo kdokoliv jiný chce prodat dražší, ne lepší :-)

    C-max s novou tváří - zimní výbava, co vy na to? [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.11.11  19:29

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    A měl jsi tam vůbec nějaký olej? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.11.11  15:46

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Castrol 5W40 a teď tam přímo Fordem doporučovaný a dodávaný Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W30. A i ty starty vypadají líp. Ten Castrol mi doporučovali u Charouze, že je lepší. Lepší asi nebyl, ale za to byl skoro 3x dražší. :-) Asi jsem moc důvěřivý. Se značkovými servisy končím.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 08.11.11  11:18

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Předtím jsi měl jaký olej?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.11.11  10:45

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Tak už se to usadilo a motor běhá jako dřív. Naopak je s jiným olejem, než se dával dřív, živější.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 06.11.11  12:20

    « Re: Svět motorů special - diesel

    DIM - to je skutečná, po dotankování měřím vždy do plné. Podle PP bylo tentokrát 5,9, takže se splet hodně. Právě proto jsem byl překvapený, jindy je rozdíl 3-4deci, jindy ukazuje celkem přesně.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.11.11  11:11

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Ty nejsi zmetený ale zhulený. Až budeš čistý, zase se přihlaš a můžeme diskutovat. >:D Ale pro neználky: malý motor 1,2 TSI potřebuje velmi malé turbo, které se dá snadno roztočit. A tu je problém - jakmile na to dupneš, malé turbo točí moc a přebytek spalin je třeba regulovat - odvádět bypassem - paralalním vedením. No a tato regulace, která má v určitých otáčkách odpojt spaliny - se přehřívá - a není divu - vůbec benzínové motory mají silnou tendenci k přehřívání.
  • « 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 04.11.11  21:49

    « Re: Svět motorů special - diesel


    jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
    o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí
  • 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 04.11.11  21:48

    « r s Svět motorů special-diesel SSvět motorů special -diesel


    jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
    o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí
  • 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 04.11.11  21:45

    « r svět motorů special -diesel


    jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
    o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí
  • 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 04.11.11  21:39

    « r regulace turba


    jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
    o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.11.11  21:02

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Dzurko: Já vím o masových problémech s přehříváním regulace turba, do 50 000 km kaput. Potom je tam těžší, stále vevyřešený problém s přeskakováním jakéhosi řemenu nebo řetězu - výsledek je fatální. Ani 1,4 TSI není bez problémů.
    Ještě mnohem více se píše v současném čísle speciálu Světa motorů - DIESEL - když mi na SC pošleš e-mail, oskenuji to a zašlu Ti ten článek.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.11.11  15:38

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Já má ale pocit, že ta spotřeba vždy klesala s tím, jak dlouho nebyl PP nulovaný . Klesá Ti skutečná spotřeba ? já jsem měl tu zkušenost, že klesala jen na PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.11.11  11:51

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Za posledních cca 2600km mi vyšel průměr 5,03litru - 70% km město, zdá se mi, že spotřeba s najetými km stále pomalu klesá. Teď mám na tacho nějakých 42tis, zatím obrovská spokojenost.[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.11.11  09:19

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Tak to zase ráno houpalo na volnoběh a při otáčkách kolem volnoběhu. Navíc je běh motoru nepravidelný. Může to být po té výměně oleje v motoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ma007

    Ma007 04.11.11  06:51

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Wine: trochu sa rozpíš o tých TSi. Polovička to vyfasovala v práci a rozmýšlali sme o prebratí auta po skončení leasingu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.11.11  19:51

    « Re: Svět motorů special - diesel

    Dnes mi potvrdili při návštěvě v jedno servisu řadu problémů s motory 1,2 TSI a 1,4 TSI.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.11.11  15:10

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Tak jsem nechal vyměnit olej v motoru, dali tam fordí 5W30 a už dvakrát se mi stalo, že motor po startu kolísá. Prostě neudrží volnoběh a houpe mezi 600-1200ot. Také mi při rozjezdu chcípnul, což normálně nedělá. Prostě na jedničku přidá a pak zpomalí a zdechne.

    Ale už jsem našel, co vzadu bouchá. Jsou to dvířka v tapacírunku co zakrývají přístup k zadním světlům. Takže vezmu lepidlo a molitan a půjdu olepovat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 03.11.11  11:53

    « Svět motorů special - diesel

    Včera jsem si koupil nový svět motorů special a hned na první stránce zajímavý článek o benzinových turbo motorech. Proč tolik žerou pod zátěží? Aby uchladily benzínovou mlhou malý katalyzátor!!! Co pak leze z výfuku ven, nedá několik dieslů dohromady 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 27.10.11  12:17

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Ja sem pri kontrole v Hale, dostaval tenhle protokol vzdy vyskrtany do ruky.
    Ale s jakou peclivosti auto zkontrolovali samozrejme netusim :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.10.11  10:23

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Dobrý! Myslel jsem, že ETIS není veřejně přístupný. Ten přehled mě dost pobavil. Poprvé jsem se dozvěděl, za co Fordu platím takové peníze. Škoda, že jsme takovýto report nikdy do ruky nedostal. Pochybuji, že při kontrole vše co je v protokolu servis provádí. Takže si auto zkontroluji a v neznačkovém servise si nechám vyměnit olej a olejový a palivový filtr. A kouknu na kotouče a destičky. :-) A řetěz nechám udělat až ve 160000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 26.10.11  19:17

    « Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Nevim co se vsechno meni, ale Fordi soupis akci pri pravidelne prohlidce najdes zde:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.10.11  15:51

    « Pravidelná kontrola po 140tis.km.

    Ahoj, nevíte někdo, co vše se mimo oleje ve 140tis.km vyměňuje? Nechce se mi už auto dávat do značkového servisu, tak chci zjistit kolik by to stálo jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.10.11  10:45

    « Re: Problematické starty nakloněného auta

    Když jsem startoval předchozí Mondeo ve Francii po týdnu na horách, kde bylo pořád kolem
    -20 a parkoval jsem hodně vysoko , tak se zahalilo do takového dýmu, že jsem se bál, že dorazí Grýnpís :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.10.11  21:16

    « Re: Problematické starty nakloněného auta

    Ono nezáleží na teplotě, problém se starty byl i v létě. Pokud auto stojí na rovině, tak je start v pohodě. Takže je to v tom náklonu. Ta nadmořská výška mi došla, když jsme si uvědomil, že jsem s tímto autem byl v nějakých 2500mnm a pohoda. A starty v -28°C taky v pohodě. Takže je to ten náklon. Kouř je bílý. Ale nenapadá mě, co v autě by mohlo mít problém s náklonem. Ale je to náklonem do boku, pokud stojím čumákem nahoru, tak je to v pohodě. Zkusím udělat pro auto rovinu a uvidíme, jak se bude chovat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 24.10.11  15:27

    « Re: Problematické starty nakloněného auta

    Zkus naklonit na opačnou stranu. Nadmořská výška hraje roli, to je jisté. Ovšem to bys musel být alespoň v 1000 metrech nm. Já nejvýše auto startoval v cca 800 m nm a zcela bez problémů v minus 20.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.10.11  14:50

    « Re: Problematické starty nakloněného auta

    Tak mě teď napadlo, Kutile, že jsem viděl nějaký dokument o severním pólu a Rusové si tam nechali poslat buldozer, který nastartovali ještě v teple na letišti a tam ho dovezli a spustili už nastartovaný... a pak jej už nikdy nikdo nesměl vypnout.....jinými slovy nech to běžet a nebudeš mít problém při startu......
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.10.11  14:48

    « Re: Problematické starty nakloněného auta

    ....záleží na teplotě, tlaku, rosném bodě.....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.10.11  14:29

    « Problematické starty nakloněného auta

    Ahoj, parkuju auto na chalupě ve svahu, nakloněné do boku. Náklon není nijak výrazný. Ale když chci auto nastartovat, tak je chod problematický, motor škube a kouří. Když se ohřeje, tak už je dobrý. Nebo to může být třeba i nadmořskou výškou?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.10.11  13:36

    « Re: 200 km/h

    Taky jsi si to mohl nechat pro sebe!! :-) Já jsem si připadal tak zajímavý ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.10.11  11:25

    « Re: 200 km/h

    DIM: kostel sv. Petra z Alcantary v Karviné Dolech je nakloněn o 6,8st. a Pisa o 7st. je tedy o 2 desetiny stupně méně šikmý než Pisa ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.11  09:08

    « Re: 200 km/h

    Já tady taky bydlím !!! :-) Dálnice je na poddolovaném území, já si dobře pamatuji, jak se některá místa , která byly dříve loukami, změnily na rybníčky. Dobře vím, že nejšikmější věž kostela není v Pise ale u Karviné :-) , a to ještě v údolíčku, které kdysi bývalo kopečkem..... To je a bude zásadní problém ...... ale že by to někdo prorokoval v souvislosti se struskou ? V každém případě zvlnilo se asi jen 500 m , jinde nic..... Možná zatím, to je možné, ale mně to připadám, že tam konkrétně někdo nasypal něco jiného, než na zbytku stavby.....Snad.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.10.11  19:14

    « Re: 200 km/h

    DIMe, dálnice není jen tak nějaká stavba. To že se to u Vás používá již desítky let automaticky neznamená, že je to ten nejlepší materiál a teď se to prostě potvrdilo. Myslím že to zcela zbytečně obhajuješ.
    Zato vím zcela jistě, že se někdo nakapsoval. A vím to od lidí kteří tam bydlí a kteří to prorokovali ještě před tím, než se dálnice kolem Bohumína dostavěla.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.11  13:43

    « Re: 200 km/h

    Wine, tady se struska jako základ staveb používá již desítky let............
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.10.11  08:01

    « Re: 200 km/h

    Tak to má někdo vyzkoušet, před tím, než se Ta struska použije. :-) Kdyby ovšem použili štěrk, Ten starý dobrý štěrk, nedostali by někteří lidé kapsovné a Ta struska by tam i nadále ležela ladem.
    Nejlepší je na tom ovšem fakt, ža na strusku jako podkladový materiál nikdo nikdy nepomyslel, až v momentě, kdy se dálnice dostala na Ostravso, kde je jak známo strusky přebytek.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…