FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Vasik1 08.12.11 07:44
« ,,nové,, mondeo
Čao kluci, po 5 ti letech co vlastníme mondíka (rv. 2004 TDCI combi najeto 200000km) bych se rád poohlídl pomalu po novém, u značky a modelu byc rád zůstal, nicméně TDCI bych ctěl opustit a přejít do benzínu, pravděpodobně 1,6i, máte jej někdo s tímhle motorem? Kolik to tak baští, jede to? Měl jsem teď 85 kW, u benzínu píšou 88kW. A jak jste na tom vy TDCI čkáři? Pokud bych se tedy nechal uchlácholil opět na TDCI...(vím že budete psát že máte najeto 150 a žádnej problém) můžeš Petře prosím porovnat spolehlivostí 1,8 TDCI a 2,0 TDCI? Vím že už to tu někde asi bylo, ale to hledání tady.... Naftu bych kupoval cca ze 100 tis km najetých, benzína tak se 30 tis km...třeba tohle by se mi líbilo:O) za ty peníze... ale co ten motor? [odkaz] Díky za vaše názory -
jurkoboss 29.11.11 15:05
« Re: dotaz na pneumatiky
Nazdar, ja som toto leto kupoval nove letne pneu.
Pozeral som testy, nakoniec som vybral Dunlop SP Sport Maxx GT.
Oproti Continentalom, co som mal predtym sa mi zdaju tichsie, uvidim kolko vydrzia.
S prvou sadou som urobil okolo 60 000 km, ale to uz bol kriticky najazd, lebo uz nemali ziadny dezen. -
štíreček1 26.11.11 16:20
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Dime to nevím, ale prý když uvidíš blondýnu sedět na silnici s roztaženýma nohama, tak prý čeká na sněhové jazyky. >:D
Anebo - potká bruneta blondýnu a ptá se jí: jsi dole taky taková, jako nahoře? Blondýna se zamyslí a říká: myslíš taky tak vylízaná?
Win: včera jsem si přepnul pp opět na imperial, vše vynuloval, měl jsem nějaké popojížďky, celkem cca 70km a vyšlo mi 56,3mpg - po přepnutí na matric údaj 5,0, takže ta konstanta se vztahuje na ten větší galon, přepočet tedy 282,47:56,3=5,0 přesně vychází. Když pak přepočítám tímto ten údaj ze servisního menu těch 37,5 vychází průměr těch 7,5litru a to je nereálné, za tolik jsem nikdy nejel, ani když jsem chtěl. Vypadá to, že se hodně plete. jestli někdy pojedu do servisu, zkusím to nechat vynulovat, stejně potřebuju odpojit automatické vyhřívání zadního okna. -
štíreček1 25.11.11 10:52
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
>:D někdy se vyplatí i palba od boku ;-) S tím druhým galonem je konstanta 282,47 - to pak vychází průměr někde kolem 7,5litru a to už je hodně, takže ten to asi nebude. Našel jsem to tady: [odkaz]
Ono by pak dávalo smysl, proč ta hodnota po dálkové jízdě narostla ze 36,9 na 37,3 (rozdíl cca 0,07deci) - tam se to počítá počet mil na počet galonů, takže čím vyšší hodnota, tím víc mil ujedeš, takže spotřeba klesá.A když klesá hodnota zase naopak spotřeba roste.
Co se týká toho vtipu, myslím, že neplatí jen na silikony >:D -
WinDiesel 24.11.11 17:01
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
ŠTÍREČEK1: já jsem střelil od boku a možná trefil... :-) Ten fór dobrý !!!!! Platí i na blondýny?
Stejně je to trochu záhada - a dej si pozor, nejsou galony jako galony, imperiální je jiný než severoamerický, proto jejich hodnoty mpg vycházejí vyšší než americké. Tak pozor s jakým mpg počítáš. -
štíreček1 24.11.11 16:39
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Wine já jsem zase četl, že osmnáctka nosí mezi prsama řetízek, zatímco třicetiletá břicho >:-[]
Co se týká převodu v palubním pc, ten funguje jen na palubní pc, takže na to jsem došel. Měří to i rychlost v mílích. Ale jakmile vlezu do servisního menu, tam jsou stále stejné údaje, bez ohledu na změnu jazyka nebo změny metrický - imperiální či jaký. Nicméně údaj aktuální 37,3l/km bude nejspíš mpg, jen nechápu, proč je takhle nastavený a nejde změnit ani tam. Možná je to tím, že auto bylo vyrobené pro Itálii, i když i tam se měří v kmh. Na wikipedii jsem si našel převod z mpg na litry/km - 235,21 a vydělím 37,3 pak vychází 6,3 v litrech. To by pak vycházelo, sice mám průměr dle dotankování nižší, ale auto jsem kupoval ze 17tis na tacho, a syrový motor žral asi víc a kdoví, jak s tím majitel jezdil předtím. Pak je tu ještě možná odchylka měření. Díky, moc jsi mi pomohl, oklamal mě údaj v litry/km ale bude to mpg. :yes: -
superkutil 23.11.11 14:30
« Volnoběžné otáčky
Ahoj, po výměně oleje dochází u studeného motoru ke kolísání volnoběžných otáček mezi 800 - 1200ot. Je to jen při snaze o rozjezd. Prostě se rozjedu na 1ku a když chci přeřadit, tak to takto kolísá. Jakmile se to ohřeje, tak je to dobrý. Pokud jde o to ASX, tak mě varovali, na poddimenzovanou přední nápravu. Vzhledem k zůstatkové ceně Mondea jsem se rozhodl, že koupím ojetinu, mám dva adepty - Hyundai Santa Fe a nebo Nisan PathFinder [odkaz] >:D -
-
štíreček1 21.11.11 21:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Kutil: důvod proč jsem šel do maxe byla aktuální cena za focuse jako protiúčet. Na netu se tehdá prodával se stejnými km a stejným rokem výroby cca za 100-115tis kč, mně nabídnul 152tis kč, ale musel jsem se rozhodnout do dvou týdnů, takže jsem na nic nečekal. Byla to jakože další sleva na nákup maxe. A taky ten focus majitel znal velice dobře, byl kupovaný u něho a taky servisovaný. Prodal ho až po dvou měsících za 149tis a nedojel ani domů ten nový majitel,prý mu ruplo ložisko, takže odtah.
DIM-právě, když to držím stisknuté, tak se vrátím zpět ze servisního menu do normálního menu. Tam se spotřeba nebo km nuluje tím stisknutím, jak píšeš, ale já myslím nulování spotřeby v servisním menu a tam to ničím nijak nejde :-( -
superkutil 21.11.11 14:20
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Ta cena ASX je za 4x4. Potřebuju 4x4, jinak bych Mondeo neměnil. A asi nevyměním. Dnes mi oznámili za kolik by vzali Mondeo na protiúčet a to je pro mne šílený. Nabízí 130tis.Kč s tím, že mám střechu od krup a lehce odřený blatník. Koukal jsem na web a podobná Mondea jsou za 170tis.Kč. Takže asi budu muset ještě pár zim vydržet s 4x2 a šetřit na nové. Musím říct, že mi teď vychází náklady na 1km cca 7Kč a to mi připadá docela šílený!!! Dělá to cca 13tis.Kč/měs. Potvrzuje to to, že auto je nejhorší investice kterou znám. -
štíreček1 21.11.11 12:38
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
V ASX jsem zatím nejel, proto se ptám. V autotipu ten motor velice chválili, i tu reálnou spotřebu. Byl jsem se projet v novém c-max euro5 a ten je právě oproti mé euro4 odspodu už přidušený, takže ve městě nic moc. Tam jsem spokojený s tím starším E4, na trojku se dá jezdit od volnoběhu a pěkně zabírá a spotřeba je taky dost dobrá. Teď mi to vychází nějakých 5,6litru za tu dobu co ho mám a zdá se, že dlouhodobě spíše ještě klesá. Ten podvozek moc u asx nevychválili, ale myslím na běžné jezdění by byl dostačující.
Kutile ta cena je za čtyřkolku? Mně by stačil dvoukoláč, třeba rok starý málo jetý, necelých 400 jsem dal za ročního maxe.
Wine v tom servisním menu je tacháč jak v km, tak v mílích. Co jsem se divil, tak nejspíš ukazuje skutečnou rychlost, tácháč ukazuje o cca 4km víc při padesátce. Pak tam mám ještě teplotu motoru, nejspíš bloku nebo hlavy, stav paliva v nádrži jsem tam nenašel a ta průměrná spotřeba se pohybuje kolem 37-38litrů na sto 8-s . Včera jsem jel dálkovou za 4,5litru a v tom menu jsem měl 36,6před jízdou a po jízdě 37,8 >:D , takže nějak nechápu, a vynulovat to nijak nejde. Když tu páčku stisknu, přejdu na další položku. -
superkutil 19.11.11 23:55
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Takže k ASX. Vypadá dost bachratě na velkých kolech. Ale stačí nasednout a vše je tam kde to má být, interiér je strohý, ale přesný a liniově čistý. Když motor nastartuješ, tak skoro není slyšel. Jezdil jsem po rovině i do kopce na jedničku na volnoběh v pohodě. Na volnoběh jede na jedničku někde kolem 4km/h. Ale právě chování motoru mezi 800 - 2000ot je úžasné, motor v pohodě zrychluje, mnohem lépe jak u Mondea. Akorát se občas objevují rezonance. Pokud jde o jízdní vlastnosti a ovládání, tak se mi to moc líbilo, akorát při přejezdu příčných prahů auto poskakuje, ale to je naladěním podvozku a rozvorem. Na silnici je Kuga určitě lepší, ale v terénu je horší. Navíc motor u Kugy je horší a víc žere, Kuga má menší kufr a je celkově uvnitř menší. U ASX mě varují kvůli poddimenzované přední nápravě. Já bych klidně bral i nějakou ojetou 4x4, ale najedu ročně 35000km a většinou mě auta začnou zlobit ve 150tis.km, tak většinou musím brát nové auto. :-)
A pokud jde o tu vůli v řízení, tak se mi u předchozího Forda povolilo spojení tyče řízení s posilovačem a chovalo se to podobně jako teď u Mondea. Tak to zkusím zkontrolovat. ;-\ -
oleowr1 18.11.11 22:03
« servis ve 198000
Tak jsem byl dneska u svého starého dobrého garážisty vyměnit olej a filtry ... říkám mu ať koukne na zadní nápravu, že tam něco klepe, asi tyčky stabilizátoru. Tyčky to ale nebyly, prohnilý výfuk se zlomil a klepal o nápravu, tak se mi to prodražilo na 7650,- , ale nic se nedá dělat, snad zimu přečkáme s fordíkem bez problémů :-) -
WinDiesel 17.11.11 20:42
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
štíreček1: no už si to moc nepamatuji, vím že to šlo bez problémů - dokonce jsem s v UK mohl přepínt do režimu mílí místo kilometrů. Něco jsem stisknul a chvíli držel a byla tam nula. (Ale mluvím o 2,0 TDCi ročník 2004).
K DI-D - právě že jejich MIVEC táhne odspodu - připomeň mi e-mail a pošlu Ti manuál ASX/Outlander. Tam je MIVEC dopodrobna vysvětlený. Já jsem DI-D testoval a fakt odspoda dobrý .......... a .......... spotřeba která odpovídá tabulkovým hodnotám. Maj tam něco jako 5,5 litrů na 100 a opravdu se toho dá dosáhnout.
Motor je tak dobrý že jím Peugeot ve svém budoucím 4008 nahrazuje původně plánovaný 2,0 HDI. A že je 2,0 HDI velmi dobrý motor. -
štíreček1 17.11.11 14:11
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Wine to táhnutí dělá skutečně sklon vozovky. Když přejedeš na nějakém rovném obchvatu do protisměru, bude táhnout zase nalevo. A jak píšeš, závisí na nastavení podvozku, takže u některých aut to nemusí dělat, ale zase si s nimi moc zábavy neužiješ na okrskách.
Chtěl jsem se Tě zeptat, jestli nevíš jak se dá vynulovat průměrná spotřeba v servisním menu u forda, mám tam nějakou nesmyslnou hodnotu až jsem se toho lekl >:D
Kutil: Jak jede ten DI-D těsně od volnoběhu, záběr odspodu? Má nějakou díru nebo zpoždění? ASX není špatné auto, ale nejspíš kvůli podvozku bych já osobně raděj kugu, na podvozek ASX jsem moc chvály neslyšel, ale zase na druhou stranu na běžné ježdění úplně stačí a ta cena je fakt dobrá. Ještě - neuvažuješ nad kia sportage nebo jak píše radek hyundai? Tu kiu si celkem v testech pochvalovali - 4x4. Anebo počkat na nový skyactiv ;-) -
WinDiesel 17.11.11 08:19
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
To máš pravdu, se nové Mondeo tímto úkazem neprojevuje. Ale každé auto má něco. Já byl vyplašený, když jsem zjistil, že při jízdě na dálnici mi Méďa táhne mírně na stranu a udělal jsem kolem toho humbuk. Řekli mi, to je sklonem dálnice. Moc jsem jim nevěřil, ale přišla cesta do UK a auto na jejich dálnici lehce táhne na stranu opačnou.
"Koleje" souvisí se sportovním nastavením posilovače, který přenáší až příliš silnou vazbu od silnice. na druhou stranu se s tím autem daly na okreskách dělat VĚCI. A na dálnici jsem mohl postit volant a otevřít si láhev s minerálkou. Méďa je hrozně fajn, ale volant musím pořád držet (možná že to tak mábýt) >:D -
WinDiesel 16.11.11 14:31
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
No jo, Dime, ale toto není plavání. Prostě cítíš tlak na volant, že to auto chce jet do levé, nebo pravé koleje, ale není tam vůle. Plavání je, když to auto jede kam chce a až velkou korekcí volantem ho zkrotíš. Ano, to znám, jenže protitlakem na volant se to dá mít pod kontrolou, čím pomaleji se jede, tím víc se auto talčí do jedné či druhé koleje. To mne překvapovalo ale nebyl to problém a dalo se na to zvyknout. Rozhodně to není plavání. Kutil popisuje situaci, kdy si auto opravdu jede doprav nebo doleva - má prachsprostou příliš velkou vůli v řízení. Proto mu to plave. -
superkutil 16.11.11 13:33
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Od roku 1999 jsem měl Mondeo MKII a byla to paráda! Sedělo bezvadně, jen tam byly nějaké problémy které Ford nedokázal vyřešit a byl to benzín. Tak kolem 140tis.km to začalo blbnout, 2x jsem měnil různé kůstky a čepy v přední i zadní nápravě. Tak jsem pořídil Mondeo MKIII z roku 2006 a první okamžiky byly hrozné. Auto vůbec nesedělo, pořád jsme musel směr jízdy korigovat. Ale časem jsme si na nový podvozek zvykl a auto se chovalo úžasně, bylo jedno zda jsem jel 130 nebo 230km/h, fakt paráda. Ale když mělo auto najeto cca 120tis.km, tak to začalo lehce plavat a vzadu to bouchalo. Tak mi u Charouze za cca 10tis. vyměnili vzadu nějaké kůstky. Jenže ve 130tis.km to bylo stejné a navíc se na volantu objevila vůle. Je tam jen někdy, ale je až 3cm. Prostě posunutí věnce volantu o 3cm jde úplně zlehka a vůbec to nemá vliv na směr jízdy. Po nazutí zimních pneu je to ještě výrazně horší. Ve 110tis.km mi dělali geometrii předku a dobrý.
A pokud jde o to ASX, tak je v určitých režimech motor hlučnější. Je zřejmě míň odhlučněný. Je pravda, že na volnoběh a při jízdě kolem 2000ot je tišší jak u Mondea. Určitě lépe zvládá třeba otáčky mezi 1000-2000ot, líp reaguje na plyn, zátah vydrží do vyšších otáček. Na ASX jsou vidět moderní technologie a za 440tis. je to úžasné auto. >:D -
DIM 16.11.11 10:44
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Já myslím, že to plavání také z minulého auta znám. Především to nedrželo stopu tam, kde byly i minimální podélné koleje. Jakoby se to auto nemohlo rozhodnout, jestli má jet v koleji levým nebo pravým kolem. Oběmi se do nich díky většímu rozvoru nevešlo..... A pak jsem pořád korigoval a korigoval. Nové to nedělá, takže někde je něco jinak.... -
superkutil 16.11.11 00:39
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Jo, stačilo by něco čemu na horách říkají perk. Je to tam v zemi všude. Je to jíl smíchaný s rozpadlou žulou. To by se na louku dalo navést, i když je hodně z kopce a voda by materiál asi odnesla. Jenže díky korupci na pozemkovém fondu moje přístupová cesta vede po cizím pozemku a tak na ni nemohu nic navážet. I přes opakovanou žádost, kdy jsem je žádal, že když mi ukradli pozemky, ať si alespoň cestu mohu koupit zpět, pozemek prodali místnímu zemědělci a s tím už bojuji 2 roky. Takže teď jednám s kontrolním oddělením pozemkového fondu a s poslaneckou sněmovnou která má kontrolovat pozemkový fond. Nechtějte vědět, co to je za šílenosti, jaké miliardy takto státu unikají. Takže cestu zpevňovat nemohu, nehledě na to, že by stála určitě víc jak nový ASX. -
RADEK1 15.11.11 20:56
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Nedávno jsem vybíral auto pro manželčiny rodiče u Hyundaie a moc se mi líbila ix 35. Mimochodem vybrali jsme ix 20.
Mám nápad nechej navézt na louku 10 tater makadamu a máš po starostech. Ušetříš za 4 kolku a můžeš koupit zadokolku. >:D >:D Sám se musím pochválit :yes: :yes: -
superkutil 15.11.11 20:31
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
RADEK1: Doba se změnila, příjmy už nejsou to co byly. ;-\
To ASX je dobrý, ale na tu cenu hodně plastový. Motor 1.8DI-D je hlučnější jak 2.2TDCI u Mondea, ale to neznamená, že je špatný. Novináři ho chválí kvůli výkonu (110kW u 1.8 je špička) a kvůli spotřebě. Když jsem v roce 2006 kupoval Mondeo, tak jsem ještě 4x4 nepotřeboval.
Teď potřebuju 4x4 a buď koupím něco s čím se dá jezdit celoročně a dlouho trasy (ASX, XC70, Forester, Santa Fe) a nebo jako druhé auto pro ženu a krátké pojezdy (SX4, Duster) a když pojedu na hory, tak pojedeme s ním.
Ale mám nabídku na nové ASX za 440tis, tak to snad vyjde. >:D -
RADEK1 15.11.11 20:24
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Ta k jsem z toho zmatený, Od začátku jsem píšeš , že potřebuješ 4x4 a koupíš mondo.Divné.
Jak píšeš ,že ti nezáleží na interiéru a ASX se ti zdá plastové a motor který jsi zkoušel (nejel jsem s ním) je považován novináři za top ve své třídě.Pro tebe je hlučný.
Pak , (odpust) jsi tu kdysi dávno naznačil své výdělky a to NA Sx 4 a nebo Duster nevypadá spíš na X5 a auta jim podobná.Tak jdi do nich a nebudeš mít si nač stěžovat. A jestli ano tak už chyba nebude v autě. 8-s
Ale musím se tě zastat mé auto 2,2 tdci po ujetí cca 130 tis. km začalo také plavat. Servis se tvářil, že je vše v normálu , ale nebylo. I to byl důvod proč jsem auto s úplně novými vstřiky prodal.Má rada zní : Kup si něco drahého,neekonomického vlastně auto , které vůbec nechceš, nebo nepotřebuješ a uvidíš jak se budeš těšit na každý okamžik za volantem. Můj tip je stáj Range Rover -cokoliv- čím výše tím lépe ale Evoque je taky dobrý :-) Chce žena -
RADEK1 15.11.11 20:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Ta k jsem z toho zmatený, Od začátku jsem píšeš , že potřebuješ 4x4 a koupíš mondo.Divné.
Pak píšeš ,že ti nezáleží na interiéru a ASX se ti zdá plastové a motor který jsi zkoušel (nejel jsem s ním) je považován novináři za top ve své třídě.Pro tebe je hlučný.
Pak , (odpust) jsi tu kdysi dávno naznačil své výdělky a to NA Sx 4 a nebo Duster nevypadá spíš na X5 a auta jim podobná.Tak jdi do nich a nebudeš mít si nač stěžovat. A jestli ano tak už chyba nebude v autě. 8-s
Ale musím se tě zastat mé auto 2,2 tdci po ujetí cca 130 tis. km začalo také plavat. Servis se tvářil, že je vše v normálu , ale nebylo. I to byl důvod proč jsem auto s úplně novými vstřiky prodal.Má rada zní : Kup si něco drahého,neekonomického vlastně auto , které vůbec nechceš, nebo nepotřebuješ a uvidíš jak se budeš těšit na každý okamžik za volantem. Můj tip je stáj Range Rover -cokoliv- čím výše tím lépe ale Evoque je taky dobrý :-) Chce žena -
superkutil 15.11.11 19:08
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Ten rozsah je kvůli tomu, že je mi celkem jedno, jak velký auto bude. A na luxus si nepotrpím. Osobně mám radši staré interiery. Moje Mondeo z roku 2006 je pro mě interiérem stravitelné, ale i Mondeo 1999 bylo parádní. Nemám rád ty nový plastový interiéry plné chromu a barevných světýlek. Dnes jsme měl možnost jezdit s Mitsubishi ASX 1.8DI-D 110kW a není to špatné, ale je to v interiéru dost plasťák, řazení je takové volné. Ale jinak dobrý, řízení zlehka s el. posilovačem, dobře reaguje na plyn, motor je sice proti Mondeu hlučnější, ale neztrácí zátah ani přes 4000ot. Ale po silnici poskakuje jak splašená kráva, auto je hodně krátké a tak poskakuje. Sedačky jsou v pohodě, jen palubní deska je hodně hluboká a celý čumák je neskutečně dlouhý. To třeba v Santa Fe je pro řidiče a spolujezdce mnohem více místa na nohy.











Pokud jde o motor 1.6 88kW benzín, tak to je v Mondeu docela sebevražda. Ještě tak 1.6 ECOBOOST 118kW, ale i o tom majitelá tvrdí, že je pro klidnou jízdu. Nekoukej na výkon, ale na moment. A ten má 1.6 88kW ubohých 160Nm/4100ot, zatímco 1.6 118kW má 240/270Nm a to v rozsahu 1600-4000ot.
Než 1.6 88kW/160Nm, tak to bych raději šel do 1.8TDCI 92kW/320Nm. :-)