FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 05.02.12 20:11
« Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Toto přesně nevím, ale to, že čisté MĚŘO má bod tuhnutí - 8 automaticky neznamená, že ve směsi B5 až B8 bude způsobovat problémy.
MĚŘO NESNÁŠÍM stejně jako Ty, ale filtry nafty se ucpávaly již dávno před tím, než se MĚŘO začalo přimíchávat.
Letní nafta = petrolej + vysokoenergetické vosky + MĚŘO + aditiva
Zimní nafta = aditivovaný petrolej + MĚŘO
To co skutečně působí problémy, jsou krystalky vosku vyloučené v mrazech. Tyto ucpávají filtry paliva. Směsná aditiva jako VIF působí fyzikálně-chemicky na zmenšování velikosti těchto krystalků - a tento proces funguje pouze do určité míry a u letní nafty pouze do 12-13 minus.
Ten Tvůj EUROOIL někde koupil nezdaněný červený petrolej a "vylepšuje" jím svoji špatnou letní (někde levně nakoupenou). Takže zase ty veletoče - levně nakoupenou naftu (která se nyní nesmí prodávat) ředí ilegálně nakoupeným petrolejem (ne náhodou červené barvy znamenající jiné zdanění) - vydělávají 2x a Tvoje auto si to odsere buď ucpaným filtrem paliva nebo přidřeným/zadřeným vstřikováním.
Můžu Ti říct, že jsem zrovinka nedávno razil přes Brno do Blavy a tankoval jsem někde na dálnici naftu u značkové pumpy, myslím že to byla Benzina.
Od Té doby je mráz pod minus 15 již 7-8 den a každý den startuji absolutně bez problémů a to jsem rozhodně nekupoval arktickou naftu - byla to nafta prostě dobře vyrobená, neředěná, nepančovaná atd - tudíž bezproblémová. -
-
hroch 1958 05.02.12 18:23
« Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Ještě dovětek..v nádrži auta je celý obsah zaditivován zimním VIFem 1:500. Víc v podmínkách toho motoristického ráje udělat nelze, arktická nafta se v Brně a okolí NEPRODÁVÁ.
Čistá bionafta tuhne při -8°C. Tedy jakýkoliv přídavek žlutosráče do klasické nafty bod tuhnutí jen a jen zhorší směrem k nule. V arktické naftě není ani stopa řepky, to mi věř, zato petrolejová frakce ano. -
hroch 1958 05.02.12 18:20
« Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Wine..nevím zda střílím, jen jsem si nechal předložit dodací list od nafty, navezené dnes na ČS-PH EURO-OIL Brno-Lesná, a to dovozcem Popilka, sklad Střelice. Udán obsah MEŘO 0,0% a filtrovatelnost do -22°C. Nafta nebyla značena jako arktická, ale jako zimní tř. F. Není to žádná pumpa typu JZD a Popilka je certifikovaný slušný dovozce.
V nádrži letní rozhodně nemám, všechna tankování za leden 2012 byla vždy tř. F. Ale s přídavkem žlutosráče dle platných norem. -
WinDiesel 05.02.12 17:40
« Re: Odcházející vstřiky
Dobrý montážní servis nemá s přihlášení vstřikovačů žádný problém, pokud jsou repasovány v dieselservisu Delphi. Dnes má kdejaký servis dostatečnou diagnostiku zapisující kódy do řídící jednotky, ale je také spousta rádobyservisů, opravujících vstřikovače - ti si vycucají kalibrační kódy z prstu a potom se to nedá přihlásit.
Takže prostě prověřit si servis, než se do něčeho pustím. -
WinDiesel 05.02.12 17:34
« Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Hrochu, střílíš vedle. Za to nemůže MĚŘO, ale prodali ti prostě LETNÍ NAFTU - kterou vzali kdovíkde.
Ty jsi chlapče vůbec riskantér - vzít načervenalou naftu znamená:
1 - slovenskou zemědělskou naftu (samozřejmě že zimní se nedělá)
2 - lampičkový petrolej (protože je to petrolej, neobsahuje vosky a tudíž bude dobře filtrovatelný.
Ano, v 2. případě nebudeš mít problém s filtrovatelností, JEN ZADŘEŠ VSTŘIKOVÁNÍ - A BRZY.
Hlava mi to nebere, čeho jsou Češi schopni - TO TĚ FAKT NENAPADLO, že s tou naftou nebude vše v pořádku.?
Blahopřeji Ti k výhře opravy čerpadla a vstřikovačů za cca 50000 km. Napravíš to, když tam rychle dodáš nemalé množství aditiva. jak známo, petrolej nemaže.
Mimochodem, jak už jsem tu psal. Pokud máš v nádrži letní naftu, žádný VIF ti nepomůže. Ne pod 12-13 mínus. -
hroch 1958 05.02.12 15:55
« Re: Odcházející vstřiky
Nevím, asi bych do repase vstřiků znovu nešel. Zkušenosti z 2,0 TDCi mám, a nic moc, kus přišel na 4500 Kč a byly potíže je softwarově přihlásit k systému (tak mi to bylo sděleno). Přední ramena vymění každý slušný mechanik. Nebude vhodný po jejich výměně udělat i geometrii? -
Janerad 05.02.12 15:27
« Re: Odcházející vstřiky
Cau, tak mam 200000 km a rozhodl jsem se:
1. repase vstrikovacu.
2. vymena prednich ramen.
Od obojiho si slibuji zlepseni jizdniho komfortu.
Jinak update: praskle byly dva pisty, pricina jina nez ridic nezjistena.
Kde nejlepe vyresit 1. a 2.?
na 1. mam nabidku cenu 21400 bez DPH.
kde ale udelat 2.?
-
hroch 1958 05.02.12 14:37
« Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Musím se s Vámi podělit o zkušenosti s provozem Mondea 2,2 TDCi během posledního týdne. Ve čtvrtek mi auto při pojížďce a venkovních cca -17°C ve výkonu cuklo ale jelo dál. Asi za 3 km totéž a zdechl motor. Pak různé kombinace svícení poruchy žhavení a avízo nouzáku, přitom z výfuku žádný smrad a dým. Restartem motoru vše zhaslo a já dojel domů. Přes noc bylo až -19°C, druhý den start na 1. otočení klíčku, volnoběh OK, ale v kopci 100 m od domu cukání a motor zdechl. Auto stojí venku. Odcucnul jsem z nádrže hadicí naftu a byla kalná. Podotýkám, že bylo tankováno u EURO-OIL-u Brno Lesná, přidán VIF 1:500. Je jasné že prodávaná nafta v ČR za nejvyšší ceny v Evropě, s přídavkem 7% řepkové sračky dle dodáku, nesplňuje ani normové požadavky na filtrovatelnost. Dnes jsem nechal auto bublat na volnoběh asi 1/2 hodiny při venkovních -11°C a pak opatrně bez vytáčení dojel se svítícím nouzákem k pumpě. Za 37,60 měli naftu bez MEŘO, s filtrovatelností do -22°C, zajímavě načervenalé barvy. Natankoval jsem asi 25 litrů, ujel dalších 5 km při venkovních -10°C a ejhle..po opakovaném nastartování všechny kontrolky zhasly a auto jelo už normálně.
Zajímalo by mně, když v návodu k autu je výslovně uvedeno, že obsah biosložky nesmí překročit 5%, si může tento "bordelstát" dovolit prodávat i v zimě žlutosračky se 7% MEŘO, tuhnoucí spolehlivě už při -16 až -17°C. Dopis na MPO Praha jsem již odeslal. Uvítám Vaše poznatky z tohoto tématického okruhu. -
superkutil 05.02.12 11:42
« Re: Odcházející vstřiky
Já si nestěžuju, já se ptám. Auto používám denně a je pro mne problém, být celý den bez auta. A u Charouze, tam si i kvůli blbosti brali auto na celý den. Kašlu na to, budu řešit servis, až to přestane jezdit.
Mám ale ještě jeden problém s řízením, občas se objeví při rovné jízdě vůle v řízení a auto začne plavat. Vůle je cca 3cm na věnci a volant jde úplně zlehka a kola nereagují. Tuhle zase nechtělo auto zatočit, musel jsem vyvinout větší sílu na pootočení volantem za jízdy. Jakmile jsem pootočil tak o 45°, tak už šlo točit zlehka. Možná geometrie nebo posilovač. -
WinDiesel 04.02.12 10:51
« Re: Odcházející vstřiky
Tady jdou věci proti snadnému startu:
- s vyššími normami Euro se snižuje startovací dávka paliva
- s vyššími normami Euro se snižuje komprese ve válci
- s vyššími normami Euro se zvyšuje potřeba dobře zažhavit
Jako příklad poslouží Mondeo 2,0 TDCi Euro 3 - má vysoké komprese a vysokou starovací dávku - žhaviče potřebuje pouze jako komfortní prvek. Nastartuje i při minus 10 stupních zcela bez problémů. Žhaviče po startu nedožhavují.
Euro 5 už bez žhavičů bude za minusových teplot startovat těžko. A dožhavení běží 3-5 minut, podle rychosti zahřívání motoru. -
DIM 03.02.12 13:16
« Re: Odcházející vstřiky
Kutile, já jsem tady kdysi dávno popisoval , co to dělalo mně : studený motor ( v létě, ne při minus 20 ) naskočil, ale když jsem začal pomaličku na volnoběhu mačkat plyn, tak se motor třepal a zalykal až se proškytal na cca 1500 ot , a pak najednou se otřepal a skočil s otáčkami nahoru ..... V podstatě nešlo džet na volnoběhu např 1000 otáček. Ale hlavně : dokud se to nezahřálo, tak se začal po chvíli valit z výfuku bílý dým neskutečné hustoty. Stalo se mi jednou, že jsem ráno nastartoval a studoval mapu kam mám jet, nechal jsem běžet volnoběh.... a najednou jsme měl auto v totálně neproniknutelné mléčné mlze..... a smard jako když přepálíš ve friťáku sto let starý olej. Tak jsem s ostudou rychle vyrazil od hotelu , chvíli jsem to ještě v zrcátku viděl jak to kouří, ale za 3 minuty už se vše srovnalo a pak celý den nic. Ani žádný nouzák mě nepotkal. Po výměně vstřiků už se to neopakovalo..... Taky mi někdy to auto naskočilo jakoby na 3 válce, a to trvalo třeba 5 sekund, a pak se to rozdýchalo a jelo normálně. -
superkutil 03.02.12 12:42
« Re: Odcházející vstřiky
Je to Delphi a chci to hodit do Říčan. Ale právě to, že to nejde do nouzáku a že to po zahřátí jeje v pohodě mě trochu mate. Jinak jsem byl v nějakém servisu ve Vinoři a tam na testeru byl vidět velký přepad a tak chtěli vstřiky měnit. Ten motor se chová tak, že hned naskočí, ale pak je běh nepravidelný, jako kdyby vynechávali některé válce. taky když motor na volnoběh zatížím, tak začnou hodně lítat otáčky. Jakmile se to ohřeje, tak je to v pohodě. Tak mě napadlo, že by to mohly být ještě načnuté žhavící svíčky. Ale ty zase nejdou pořádně vyndat, abych je zkontroloval. -
WinDiesel 03.02.12 11:33
« Re: Odcházející vstřiky
Dej to někam kde tomu rozumí, do autorizovaného diesel servisu.
Termín "vstřikovače protékají" je nesmysl.
Pokud mají vstřikovače velký přepad paliva, jde motor do nouzáku.
Přepady paliva nemají žádný vliv nakolísání motoru či vývin bílého kouře.
Vstřikovače mohou být přidřené, to se dá vyřešit opravou vstřikovačů. Na to existuje speciální technika, kterou běžný servis nedisponuje.
Nevím, jestli máš vstřikování zn. Bosch či zn. Delphi, navštiv autorizovaný dieselservis té značky, od jaké máš vstřikování.
Oni dst často umí odhalit i jiné s problémem nepřímo související závady. -
superkutil 03.02.12 10:38
« Odcházející vstřiky
Potřeboval bych poradit. Od léta mi motor při startu pokuckává a než se ohřeje, tak kolísá volnoběh a někdy bíle zakouří. Byl jsem s tím v servisu a říkali, že vstřikovače už protékají. Když se motor ohřeje, tak je vše v pořádku, volnoběh nekolísá. Nepadá do nouzáku. Jak poznám, že vstřiky jsou na konci svého života? Můžou vadné vstřiky poškodit (propálit) písty? -
oleowr1 03.02.12 08:58
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Dneska -21, start bez problému, naftu jsem bral před 14 dny u OMV na dálnici pod Tatrama (Hybe) a mám ještě půlku nádrže. Problém mám s topením, po výměně vodní pumpy nedostatečně namíchaná chladící směs... v expanzce a hadicích v motorovém prostoru se rosol po chvilce rozpustí, v radiátoru topení se mu už druhý den nechce. -
WinDiesel 02.02.12 18:47
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Tak to teda ne !!!!!! To furt jen ty jsi otravoval ovzduší s VIFem, levnou to podezřele srágorou.... a ještě je zelená... :-|
Profící jezdí se Standou.
A když si nechaj aditivum v teple, tak ho potom i mohou nalít do nádrže.... >:D >:D >:D >:D :yes: -
superkutil 01.02.12 10:42
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Dnes jsem chtěl nalít do nádrže VIF a vůbec nechtěl z plechovky, byl to takový zelený rosol. Naštěstí mám víčko s odměrkou ze starého balení a tak jsem do něj zelený rosol vyklepal a pak vyklepal do nádrže. Do víčka od nového balení, které je užší bych to nenaklepal. Nevím, proč měnili balení. Jinak podle společnosti VIF se nemá plechovka s VIFem nechávat v autě, ale má se nosit domů, do tepla. :-)
Potřeboval bych poradit. Od léta mi motor při startu pokuckává a než se ohřeje, tak kolísá volnoběh. Byl jsem s tím v servisu a říkali, že vstřikovače už protékají. Když se motor ohřeje, tak je vše v pořádku, volnoběh nekolísá. Nepadá do nouzáku. Jak poznám, že vstřiky jsou na konci svého života? Můžou vadné vstřiky poškodit (propálit) písty? 8-s -
WinDiesel 31.01.12 21:44
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Patří Ti to! Máš dávat Standu, od toho se nezasviníš. Ale když pán musí ušetřit.... >:D A stejně Ti to nepomůže, protože tato aditiva jen zmenšují krystalky vosku, a od určitého množství už to nevylepšíš, naopak zhoršíš, Komu není rady, tomu není pomoci.... :'-( -
DIM 31.01.12 11:28
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Tak jsem vyštrachal v garáži starý dobrý VIF zimní a dal jsem dobré tři panáčky do nádrže.... a k tomu co se vešlo asi 13 litrů AGIP Arctic diesel. Ještě teď mi od toho zeleného svinstva smrdí prsty, a to jsem to představení pro celou pumpu dělal v rukavicích !! Tak pokud jsem to nepřeaditivoval, tak možná ani nezamrznu. Ten pocit, kdy se motor vypne ve stokilometrové rychlosti v rychlém pruhu je fakt k nezaplacení :-) -
superkutil 23.01.12 11:31
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Vašík1: Takže když mi nabízeli za Mondeo 2.2TDCI z roku 2006 s najetými 150tis.km nějakých 160tis, tak to bylo docela dost. :-) No, raději opravím a budu jezdit dál. Prý Mondeo vydrží nějakých 250tis.km. Ale jinak blahopřeji, 400tis je slušná cena. Ale pokud jde o tu 6ku, tak mi taky točí ve 130km/h těch 2200ot a klidně bych bral míň, motor by to utáhl. Tys měl předtím 5ti kvalt?










