FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
bonobo 26.11.13 15:45
« Záhadný motor TDCi
WinDiesela alias Petra Tesaře bych rád kontaktoval ohledně diagnostiky Mondea a těší mě, že je stále aktivní na tomto fóru.
K motoru - byl na brzdě na mereni-vykonu.cz a naměřili 97 kW před čipem a 113 kW po čipu. Taky je zajímavé, že pro tento přiškrcený motor mají některé eshopy spec. nabídku náhradních dílů, např. automedik.cz. Jak vidno, auto bylo koupeno v Německu, ale musí jich tu být víc.
Už dřív psal Windiesel, že euro 4 má vyšší tlak vstřikování a sedmibodové vstřikovače (1600 bar proti 1400, sedm proti pěti otvorům). Nevíte, jestli to platí pro 2.2 i 2.0 motor? -
DIM 26.11.13 15:04
« Re: Záhadný motor TDCi
Tak vítej v klubu potenciálních 13 - ti tisícových !! Ale s tím záhadným motorem Ti asi moc nepomůžu, nabízí se, že to bude možná kvůli Euro IV normě nějaká " přiškrcená" verze, ale neslyšel jsem o tom. Ale náš guru Win diesel to určitě rozluští, pokud tedy půjde někdy kolem ! -
bonobo 26.11.13 13:51
« Záhadný motor TDCi
DIMe, musel jsem zareagovat na tvoji výzvu dosáhnout aspoň 13 tisíc příspěvků.
Už to tady čtu (jen vynechávám Superkutila) druhý měsíc a jsem zatím jen v polovině, ale dal jsem si socialistický závazek, že vytrvám (přelom, přeskoč, jenom nepodlez!). Už jsem tu dokonce jednou zaregistrovaný byl, ale ztratil jsem všechny přihlašovací údaje. :-)
Mám dvoulitr, ale v tom je ta záhada. Podle TP 96 kW euro 3, podle VIN jsem nyní zjistil, že je to 92 kW euro 4.
Jednak jsem netušil, že v letech 2003 - 2005 dělali tuto výk. verzi a hlavně nevím, co s tím nesouladem mám dělat. Poradíte mi?
Jsem připraven zapojit se do diskuze, mám řadu dalších otázek, námětů a jiných věcí, co mi leží na srdci. Jinak jsem rok a půl majitelem ojetiny z 24. 6. 2004 (model. r. 2005) a z auta jsem stále nadšený.
Chlapi, zdar! -
oleowr1 17.11.13 14:27
« Re: Díly
na vrakovišti v Bílovci jsem kupoval ventilátor chladiče, potřeboval jsem jen ridici jednotku, ale ford prodává pouze komplet včetně plastového ramu. Neměli saharu k 2, 0 TDCi, ale jen k nějakému benzínovému Cmaxu, poradili mi, že stačí přeletovat konektor, dali i protikus, abych to mohl vyzkoušet. Max.. spokojenost, ventilátor funguje přes 2roky a ušetřil jsem cca. 10tis. za originální značkový díl. -
ladsla 16.11.13 19:55
« Re: výměna spojky
v těch kilometrech je to u tohoto motoru spíš očekávatelné, nevím podle čeho máš diagnozu ale spíš je v háji dvojhmoták než lamela spojky. V každém případě se to vždycky mění celé tj. lamela, ložisko a setrvačník.
Nevím odkud jsi, tady na valašsku se to dá umotat kolem 15ti tis. + - dle toho jakou kvalitu dílů a jaký servis vybereš. Hlavně ne značkový ford, aspon tady na Zlínsku je to tragedie..... -
DIM 12.11.13 11:42
« Re: výměna spojky
U 2,2 TDCi je jiná spojka, údajně z Volva, a je podle servisu trvanlivější. Příčinou poruch spojky u 2,0 TDCi byl někdy také únik kapaliny s posilovače řízení, která pak nateče do spojky..... Dvouhmotový setrvačník by už se asi vyměnit měl , pokud to bude všechno venku. Cenu nevím, ale zeptat se můžu. -
zářící doktor 11.11.13 10:43
« výměna spojky
Dobrý den,
chtěl bych se poradit a zeptat se na názor. Máme Mondeo 4 roky staré, najeto
130 000km, 2l TDCI 103kW. Podle všeho odchází spojka. Na různých diskusních forech jsem našel i informaci, že by se při výměně spojky měla rovnou provést i výměna dvojhmotového setrvačníku. Zatím jsem žádné cukání ani nic podobného nepociťoval - je to jen názor na diskusním foru a prosil bychi o jiný názor.
A kdybyste měli někdo zkušenost s cenami výměny (spojka samotná + spojka a setrvačník dohromady) jak ve Ford servisech, tak i v neznačkových opravnách.
Díky a hezký den, Borek :-) -
zářící doktor 11.11.13 10:43
« výměna spojky
Dobrý den,
chtěl bych se poradit a zeptat se na názor. Máme Mondeo 4 roky staré, najeto
130 000km, 2l TDCI 103kW. Podle všeho odchází spojka. Na různých diskusních forech jsem našel i informaci, že by se při výměně spojky měla rovnou provést i výměna dvojhmotového setrvačníku. Zatím jsem žádné cukání ani nic podobného nepociťoval - je to jen názor na diskusním foru a prosil bychi o jiný názor.
A kdybyste měli někdo zkušenost s cenami výměny (spojka samotná + spojka a setrvačník dohromady) jak ve Ford servisech, tak i v neznačkových opravnách.
Díky a hezký den, Borek -
jack007 29.08.13 11:39
« DIMe
cau, tak vis jak to tu je, uz je ten nas Ford starecek a to ze se porad něco s... je na dennim poradku. Naposled sem mel problémy s nouzakem při volnobehu s klimatizaci.
To novy mondeo me taky stve, ze bude az za rok a pul (chci kombi). Ale pry bude naky facelift aby se nam porad libilo. Jen musim doufat, ze to co mam neklekne dřív. -
-
DIM 07.06.13 14:19
« Re: palubní počítač
A já jsem dopřál svému autíčku 2 tis km. po německých dálnicích ! Pořád ještě jede a jede .... Akorát nad předním sklem v rožku , kde se potkává sklo a střecha, se mi začíná jakoby sloupávat vrchní vrstva laku karoserie - jako by tam byla odchlípnutá " ochranná fólie" co se dává na displeje..... Že by agresivní kapalina ostřikovače ?? -
oleowr1 18.04.13 15:03
« Re: mondeo netahne
DIM: nové Mondeo (Fusion) se mi líbí, přestože má moje TDCi už 10let, ještě nějaký rok musí vydržet. Za 3 roky mi skončí překlenovací úvěr a mohl bych se koukat po něčem lepším. Starému mondeu jsem dopřál 16" ALU kola, origo Ford, koupená přes aukro, ve výborném stavu... -
DIM 17.04.13 13:50
« Re: mondeo netahne
Lidi, co je?? Přece nenecháme nejlepší a nejdelší diskuzní fórum v dějinách tohoto serveru a možná nejne jeho zaniknout !! Všem to jezdí a nebo už to nikdo nemá ? Seděl jsem v novém Mondeu, s názvem Fusion . Tak ne že bych se u toho mohl zbláznit, ale docela pěkný. Jenže na našem trhu má být až za rok a půl !? To už ale bude technicky konkuence zase někde jinde ! Mělo to benzinový motor, takže do toho bych šel jen za cenu přestavby na plyn.......Ale zase v tom případě bych tady rok a půl neměl konkurenci :-) -
kossmos 25.03.13 19:26
« Re: mondeo netahne
To já vím. Ale už mě to stálo 40tis a pořád skoro nic:(. Jinak to dělá pořád. Akorát při studeném motoru to v prvních tak cca 20 s není ani na rozjezd. Jo a v tom mém prvním prispevku mam preklep. dirka nebyla v AC, ale IC. intercooleru.
Moc dekuju za reakci DIM -
kossmos 22.03.13 22:39
« mondeo netahne
Dobrý den,
chtěl bych Vás všechny moc poprosit o pomoc. Mám mondeo 2008, 2.0TDCI, 103kW. Když se chci rozjet, tak při studeném motoru prvních 10-20 vteřin nereaguje na plyn a když potom začne, tak opravdu s minimálním výkonem a ještě s cca dvounásobnou spotřebou.Mám tam velký unik vzduchu, ale nikdo neví kde. Palivová soustava - vstřiky v pořádku, čerpadlo nové.
Vzduchová soustava celá prohledaná ve 2 autoservisech a jediné, co se našlo, tak dirka v AC a ta už je OK.
Napadá Vás prosím něco?
Předem moc děkuju za každou pomoc. Opravdu už nevím co s tím. Ani v Pardubickém Fordu mi nepomohli. -
kossmos 22.03.13 22:36
« Mondeo Netahne
Dobrý den,
chtěl bych Vás všechny moc poprosit o pomoc. Mám mondeo 2008, 2.0TDCI, 103kW. Když se chci rozjet, tak při studeném motoru prvních 10-20 vteřin nereaguje na plyn a když potom začne, tak opravdu s minimálním výkonem a ještě s cca dvounásobnou spotřebou.Mám tam velký unik vzduchu, ale nikdo neví kde. Palivová soustava - vstřiky v pořádku, čerpadlo nové.
Vzduchová soustava celá prohledaná ve 2 autoservisech a jediné, co se našlo, tak dirka v AC a ta už je OK.
Napadá Vás prosím něco?
Předem moc děkuju za každou pomoc. Opravdu už nevím co s tím. Ani v Pardubickém Fordu mi nepomohli. -
kossmos 22.03.13 22:36
« Mondeo Netáhne
Dobrý den,
chtěl bych Vás všechny moc poprosit o pomoc. Mám mondeo 2008, 2.0TDCI, 103kW. Když se chci rozjet, tak při studeném motoru prvních 10-20 vteřin nereaguje na plyn a když potom začne, tak opravdu s minimálním výkonem a ještě s cca dvounásobnou spotřebou.Mám tam velký unik vzduchu, ale nikdo neví kde. Palivová soustava - vstřiky v pořádku, čerpadlo nové.
Vzduchová soustava celá prohledaná ve 2 autoservisech a jediné, co se našlo, tak dirka v AC a ta už je OK.
Napadá Vás prosím něco?
Předem moc děkuju za každou pomoc. Opravdu už nevím co s tím. Ani v Pardubickém Fordu mi nepomohli. -
zářící doktor 12.03.13 13:29
« Re-re kolísání otáček
Díky za reakci DIMe, zatím jsem nenašel nic, co by kromě nafty z nádrže v autě utíkalo. Ani se pod autem při delším stání neobjevuje žádná louže.
Při akceleraci otáčky náhle klesnou a okamžitě zase stoupnou, to se tak 3x zopakuje a potom to třeba na 200km přestane. To kolísání je asi podobné, jako když řadí automatická převodovka - otáčky stoupají, klesnou, stoupnou a zase klesnou. A ani se to nestává častěji při jízdě do kopců na D1.
A z mého laického pohledu se asi nejedná o spojku, tam bych spíše očekával začátek kolísání tak, že otáčky stoupnou (jak by asi při proklouznutí spojky klesla zátež motoru) a pak klesnou, ale můžu se mýlit.
Každopádně děkuju, Borek
A kdybyste kdokoli měj jakýkoli nápad, tam mi ho prosím zkuste napsat.
-
zářící doktor 12.03.13 13:27
« Re-re kolísání otáček
Díky za reakci DIMe, zatím jsem nenašel nic, co by kromě nafty z nádrže v autě utíkalo. Ani se pod autem při delším stání neobjevuje žádná louže.
Při akceleraci otáčky náhle klesnou a okamžitě zase stoupnou, to se tak 3x zopakuje a potom to třeba na 200km přestane. To kolísání je asi podobné, jako když řadí automatická převodovka - otáčky stoupají, klesnou, stoupnou a zase klesnou. A ani se to nestává častěji při jízdě do kopců na D1.
A z mého laického pohledu se asi nejedná o spojku, tam bych spíše očekával začátek kolísání tak, že otáčky stoupnou (jak by asi při proklouznutí spojky klesla zátež motoru) a pak klesnou, ale můžu se mýlit.
Každopádně děkuju, Borek
A kdybyste kdokoli měj jakýkoli nápad, tam mi ho prosím zkuste napsat.
-
zářící doktor 09.03.13 22:38
« kolísání otáček
Ahoj Vám všem, chtěl bych požádat o radu. Máme Mondeo 2,5 roku staré, najeto
105 000km, 2l motor 103kw. Vždy řádný servis u Fordu, naposledy před 3 měsíci s výměnami filtrů i palovového filtru. Naftu kupujeme u různých prodejců, ne na problematických pumpách. Nyní se asi 2 měsíce objevuje při 4 a hlavně při 5 při akceleraci v rozmezí 2 500 - 3 000 otáček krátkodobé, cca 5-10 sec trvající kolísání otáček. Auto neškube, ale to kolísání je znát. Vetšinou se vyskytuje už při zahřátém motoru. Možná, že se ve stejné době objevilo i občasné nefungování RES tlačítka na tempomatu - tady se většinou po aktivaci RES tlačítka po 2-3 sec. akcelerace vypnula a auto se tvářilo, jako by nemělo zapnutý tempomat. Když jsem se ptal v servisu, tak mi říkali, že se s tímto ještě nesetkali, další názor byl, že je špatná spojka nebo převodovka. Což se mi moc nezdá. Pokud mi někdo můžete poradit, budu rád. Díky Borek









