FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.04.12  15:09

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Diagnostika nic nevykazuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.04.12  15:08

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Střílíš hodně vedle, DIMe, toto je zcela jiný a velice drahý způsob vytvoření speciálního extrémně odolného povrchu. NENÍ to obyčejné cementování.
    V cementování NASYTÍŠ povrch uhlíkem. U DLCC POTAHUJEŠ povrch uhlíkem, který následně přeměníš (nevím jak to dělají) v diamant. Proto je to tak tvrdé a odolné, je to uhlík-karbon, ale již ve své diamatové podobě - sice amorfní, ale je to diamand. Není to cement. Tato metoda se masově rozšířila teprve nedávno. Poznáš to snadno - cementované plochy jsou šedé, DLCC - Diammond Like Carbon Coating - je černý. A cena je o několik řádů vedle. Cementování je velmi levné - a taky nevydrží - proto musí v řadě případů ustoupit DLCC - ale jen tehdy, kdy to je to technicky nezbytné a ekonomicky (DLCC je velmi velmi drahé) se to dá zdůvodnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.04.12  14:04

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Možná blbost , ale zkus se zaměřit na čidlo sešlápnutí plynového pedálu......
  • « 00 Reagovat !

    foto nr9

    nr9 23.04.12  13:09

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Výměna vstřikovačů proběhla v cca 145 tis.km, takže nevím jestli to bude zrovna tahle příčina, ale stát se mohlo cokoliv. Navíc byla vyměněna celá hlava, protože prasklo uložení váčkové hřídele, což se prý dle mechanika od Fordu u 2,2 TDCi stává běžně a ukázal mi 3 Tranzity se stejným motorem a stejnou závadou u nich ve dvoře. Takže si myslím, že pokud to udělali jak měli, tak by měla být závada na jiné části motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.04.12  11:30

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Karbon je uhlík, ten je v ušlechtilých ocelích vždy. Hotový výrobek se "nepotahuje" , nehotový polotovaru se může dodatečně nasytit do malé hlloubky povrchová plocha uhlíkem , a tím vznikne otěruvzdorná krusta, která se pak dobrousí na konečný rozměr. Podle mě se ale např. klikovky cementovaly už dávno.....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.04.12  20:00

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Zdravím. Někde jsem zaslechl, že trysky vstřikovačů 2,2 TDCi Euro 3 trpěly tzv. žlutými úsadami, které přibržďovaly trysky při volnoběhu a těsně nad volnoběhem (to by celkem odpovídalo) ... a také za studena. Nyní myslím již všichni výrobci vybavují vstřikovače tryskami s jinou geometrií s povrchováním diamantovým karbonovým povrchem. Možná že by výměna trysek mohla pomoci. Nevím. Nikde jsem bohužel nezaslechl od nikoho,zda se tyto problémy definitivně odstranily po výměně trysek za ty s DLCC jehlami (DLCC = Diamond like carbon coating). DLCC se nyní velice rozšířilo, někde jsem již četl, že někdo karbonem potahuje i vačkové hřídele motoru (Renault).
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 20.04.12  19:27

    « Re: Otáčky a spotřeba

    U těch slavných TSÍček je z výroby namontován hodně malý katalyzátor, kvůli ceně, přece jenom na malém autě je tlak na cenu především a šetří se i tam, kde se nemá, takže chlazení tohoto malého katalyzátoru probíhá pod zátěží benzínovou mlhou, takže takové auto může jezdit úsporně, ale pod zátěží spotřeba roste i na dvounásobek. Ne proto, aby to lépe jelo, aby se uchladil malý kat...Že z výfuku letí více škodlivin než z dvacetiletého dvoulitru není důležité, na papíře jsou emisní limity v pořádku. Mocná automobilová lobby si dělá co chce a jak se říká - pokrok nezastavíš - ten se už zastavil sám - čím vyšší norma, tím nižší účinost motorů, na papíře v pohodě, poněvadž měřící cykly jsou přizpůsobené autům, ne reálnému provozu. Dobrá zpráva pro téésíčka je, že malý kat bude do budoucna vodou chlazený, takže možná bude úspornější.
  • « 00 Reagovat !

    foto nr9

    nr9 20.04.12  10:50

    « Re: Problemy pri prudkej akceleracii

    Nazdar všem,
    mám podobný problém. Když sešlápnu plynový pedál na podlahu tak mondeo reaguje tak, jak by se dusilo, když pedál trošičku povolím tak mondeo prudce zrychlí. Domnívám se, že by to mohlo mít něco společného s overboostem, protože to dělá od třetího stupně nahoru. Při normální klidné jízdě mě to nijak neomezuje, a kdybych jednou za čas nesešlápl pedál na podlahu tak snad na to ani nepříjdu. Pro info mám mondeo 2,2 TDCi r.v. 05, najeto cca 165 tis.km, bez filtru pevných částic.
    Neví někdo čím by to mohlo být? Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.04.12  09:36

    « Re: Otáčky a spotřeba

    To já jsem se tuhle chvíli držel Fóbie TSI ......... >:D A taky si nemyslím, že jsem jel za víc. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.04.12  15:35

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Já mám jen normální ruku, pravou...:-) A na spojce nohu. Levou . Ale mohl bych to zkusit pravou ...... má to vliv ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.04.12  15:14

    « Re: Otáčky a spotřeba

    DIM: Záleží co máš za automat, zda s hydrodynamickým měničem nebo s klasickou spojkou. S měničem by nízké otáčky neměly vadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.04.12  11:51

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nejspolehlivější byly vzduchem chlazené Tatrovky, a nebo ten litrový motor ze Škody 1000 MB :-) . Jenže pokrok nezastavíš .....

    Radek mi jen potvrzuje, že automat to klidně drží kolem 1000 otáček. Nevěřím, že by nevěděli, že tím dramaticky ničí vše pod kapotou.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.04.12  09:47

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Kamarádův šéf si pořídil Fabii 1.4TSI 132kW s DSG převodovkou. Sice hezké, táhne od 1200ot a brutální zátah je 2000-7000ot. Ale spotřeba je hodně citlivá na sešlápnutí plynu a pořád s tím je po servisech. Teď snad má problém s rozvodama.

    Včera jsem koukal, že Ford přišel s litrovým 3 válcem s přeplňováním s výkonem 92kW. V testu tvrdili, že spotřeba tak nelítá jako u TSI, ale že pod 1500ot je to totální a neklidná chcíplotina.

    Pokud jde o podtáčení, tak je u mého Mondea 2.2 už v 1500ot motor klidný a má dostatečný tah. Naopak ve 2600ot už začíná ztrácet zátah a nad 3200ot je to už na přeřazení. Tuhle jsem chtěl předjet a fakt to na 3200ot už moc nejede.

    Pokud jde o spolehlivost a výdrž, tak pořád je atmosférický motor nejspolehlivější.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 17.04.12  20:44

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Mě automat odřazuje (pokud jedu klidně) v 1500 ot. a nechá motor převalovat i kolem 1000. Někdy mám pocit že už jsou otáčky hodně nízko a motor začíná dunět. kazí se tím motor když mám hydrodynamiku? nepohltí kmity právě ona.
    uplně nejlepší je držet kočku kolem 2800 ot ale to si zase vezme 9 l. , ale má nejpříjemější projev a souhru motoru a převodovky. okamžitě reaguje na plyn >:D

    jinak t těm maloobjemovým benzínkům s turbem, myslím ,že jsou vhodné do malých aut , které se nedostanou na dálnici.V sobotu jsem jel Praha Brno asi za 1h 10 min.(bylo to svižné) a chvíli se mě držela fobie tsi . co se v těch rychlostech dělo pod kapotou těžko domyslet. Já měl spotřebu 10,2 a fobie ? měla míň ? myslím, že ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.04.12  20:07

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nemyslím si, že by VW bylo jedno, že jejich motory vydrží jen v rámci záruky....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  19:55

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ty jsi nějakej chytrej, atmosféro. Hezký český výraz dýlovat. Tak aby se ti ta atmosféra (= líná plečka) rychle nerozpadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  19:53

    « Re: Otáčky a spotřeba

    S tímto názorem souhlasím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 17.04.12  19:38

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ja bych rekl, ze jim je to dost jedno, kdyz to vydrzi aspon zaruku...a kdyz ne, tak se stejne budou snazit tvrdit ze si za to muzem sami :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.04.12  15:42

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nejlepší atmosféra je ta vánoční !! :-)

    Wine, myslíš, že by výrobci riskovali, že autům s automatem se budou rychle rozpadat motory a převodovky ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 17.04.12  13:20

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Wine, já chápu, že tě nafta asi živí, pravděpodobně dýluješ Stanadyne, ale někdy to s tou zarputilostí přeháníš. Mimochodem, TSI nejsou špatné motory, ale já jsem na klasickou atmosféru
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  12:30

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Běž si koupit 1,2 TSI 1,4 TSI a dej nám svátek, mudrlante, jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 17.04.12  08:37

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Tak to je hláška roku, vytočený diesel měl hezký zvuk >:D Chlapi vykašlete se na to jako já a kupte si benzín, budete jen jezdit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:34

    « Re: Otáčky a spotřeba

    U ASX si to můžeš dovolit, protože ASX 1,8 a 2,2 ají systém MIVEC (mohu poslat prezentaci jak to funguje).
    Já jsem to jeden krátký čas u Mondea 2,0 TDCi také zkoušel a potom jsem šel od toho. Vysloveně mi dělalo dobře jak se pěkně motor vytáčel a měl mnohem hezčí zvuk, tak jsem nějakou tu kačku obětoval - a stejně byl průměr vždy 6,5 PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:31

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Nevšiml jsem si, Dime, že by můj šestiválec pracoval v bůhvíjak nízkých otáčkách, to ani náhodou.
    Za studena a v režimu Sport pak jsou otáčky ještě o cca 600 výše.

    Pokud to nějaký výrobce vozidla staví tak, že se řadí brzy a do nízkých otáček, není to dobře a motor trpí.
    Pokud to můžeš ovlivnit, prdni na ultraekonomickou jízdu a najdi kompromis který bude přívětivější k motoru.

    Jasně že motor nemá problém při 60, pokud zrovna "plachtíš". Ale potom najednou vyvstane potřeba akcelerace a motor trpí.

    A ty hrátky s podtáčením motorů a ty různé ekologické "somarinky" - dospělý a inteligentní chlap jako ty přece na takové voloviny nenaletíš !!!!!!! Výrobci aut jde o to, prodat co nejvíc! Již dávno jim nejde o to, jak co nejdéle Tvůj vůz udržet v kondici. Takže si vymyslí všechno, aby se zdáli být nejlepší - a ti ostatní to chca nechca musí zkopírovat.

    Je třeba používat vlastní hlavu. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:24

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Klid, to je rene ..... gerace DPF :-) Vlivem extra vstřiku nafty se vypálí filtr, ale potom je třeba vyhnat vzniklé teplo ven. Zrovna včera jsem dojížděl ke garáži s vyššími otáčkami (cca 850 místo cca 550 u Mercedesu). Jako vzorný žáček jsem počkal (důležité !!!) až se dokončí proces vypalování a otáčky klesnou na normální hodnoutu. Potom jsem vypnul motor a odkráčel, zatímco ventilátor ještě cca 3 minuty zuřivě vyháněl teplo z DPF. Máš to stejné. Jen si dej pozor, abys nevypnul motor dřívě, než se dokončí proces vypalování - to není pro DPF dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 16.04.12  13:28

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Jo, to znám...hučí to jako lokomotiva v depu, výfuk praští jako roura od kamen a smrad spálené gumy všude kolem. To je regenerace !! To nejlepší pro životní prostředí !

    WINDIESEL : tvoje reakce mě nepřekvapuje, taky bych dříve nic takového nikomu nedoporučoval....ale proč ten automat to vidí jinak ? Ve všech návodech se dočteš, že máš řadit velmi brzy, takový ten test řazení v CONVERSU ti " tleská ", když řadíš tak , že se pohybuješ mezi 1000-2000 otáček . A taky nevím, proč zrovna synchrony . A pokud motor neduní a netřepe se - jinými slovy pokud nedám např. plyn na podlahu , tak jede auto na šestku 60 km/h úplně hladce.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 16.04.12  09:34

    « Filtr pevných částic Mondeo

    Čao hošani, máte jej někdo ve výfukovém potrubí? O co jde, v sobotu jsem jeli od rodíčů od přítelky cca 15km 20min jízdy, přijeli jsme domů motor nastartovaný a ventilátor se točil jak vzteklý, kolem auta takový divný smrad, výfuk rozžhavený skoro do ruda, při vypnutí motoru to v něm vlivem chládnutí pěkně praskalo. Je možné že proběhla regenerace toho filtračního krámu? četl jsem návod kde je tento postup popsaný, nicméně mě zaráží ten ventilátor, ale je možné že vlivem regeneračnímu prostoru se vlivem toplot ve výfuku více hřeje. Je to tak že ve filtru pevných částice je vstřikovač který do něj cpe naftu? Díky za případnou reakci. Budu to sledovat a v případě že toto nastane znovu, pude na záruční opravu...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.04.12  13:05

    « Re: Otáčky a spotřeba

    WinDiesel: Do nedávna bych s tebou souhlasil, ale skoro všechny automobilky radí řadit při tak nízkých otáčkách a tvrdí, že to motorům nevadí. Co s tím mají společného synchrony? Chápal bych ventily, klikovka, apod, ale synchrony? Ale je pravda, že nové vozy snáší podtáčení ještě líp. Měl jsme možnost vyzkoušet Mitsubishi ASX 1.8 diesel. A tam opravdu v 1200ot dáš plný plyn a motor neduní a celkem slušně táhne. U Mondea pod 1800ot nikdy nedávám plný plyn, ale jen tak lehké lechtání. On ten můj motor už asi dost ztratil kompresi a tak snáší stále nižší otáčky. A vstřiky ve 155000km mám stále původní. ;-)

    Koukal jsem jak to točím a je to většinou mezi 1250 - 1750ot. Když chci aby to jelo, tak 1500 - 2000ot.

    Pokud jde o to podtáčení, tak žena má služební Fabii 1.6TDI 55kW a tam radí řadit v 1600ot. Maximální moment má 1500-2000ot. A on ten motor nad 2000ot fakt už moc nechce táhnout. Znám tento motor v provedení 77kW v Oktávce a to je úplně něco jiného!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.04.12  19:33

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ja vim co rekne dvouhmotak a nejen dvouhmotak, Kutile & DIMe, bez urazky. . . Ze jste oba dva magorove.
    PS: chystejte si penizky na dvouhmotak a synchrony, doca mne zajima, zda tech 20-30 tis. Kc si dokazete "defenzivni jizdou" nasporit. . .

    To je uplne stejna situace jako kdyz se tankuji ruzne "levne sehnane" nafty a potom se majitel vozu divi ze mu v lepsim pripade odesly vstriky, v horsim pripade cele vstrikovani. . .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.04.12  10:09

    « Re: Otáčky a spotřeba

    DIM: Když jsem koupil Mondeo 2.2TDCI, tak jsem měl problém s tím, že spotřeba lezla nad 7 litrů. Přecházel jsem z benzínového Mondea a tak jsem si myslel, že je to tím. Jezdil jsem s TDCI v rozsahu otáček 1800-3000. Pod 1800ot to dunělo, nad 3000ot to nejelo. Za to že to nejelo nad 3000ot. mohl vadný EGR. Časem jsem se naučil jezdit v rozsahu 1500-2500ot, dnes to točím 1200-2000ot. Hlavně netočit 1 a 2ku, trojku už trochu roztočím, ale hned 4ku. Dokonce se dá rozjíždět na 2ku a řadit hned na 4ku. Chce to lehkou nohu, ale odměnou je spotřeba kolem 5,5 litru. Ale co na to řekne dvouhmoťák, to fakt nevím.

    Ale u všech moderních motorů radí řadit už v 1600ot. Je to strašné týrání 4 válců a ty vibrace a dunění jsou taky dost otravné. Ale je to zřejmě příprava na přeplňované tří a dvouválce. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.04.12  13:31

    « Otáčky a spotřeba

    ...... pětku ...... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.04.12  13:31

    « Otáčky a spotřeba

    Jezdil jsem chvíli VW Passatem CC s automatem. V normálním modu to řadilo pětju ve městě uř při 50 km/hod. Tak to teď zkouším taky. a musím říct, že ono to docela jde. dokonce po rovině dávám při 60km/h i šestku, a ono to normálně drží....tedy pokud nezačne regenerovat DPF. a spotřeba po městě teď ukazuje kolem 7,0 , a to je tak o litr méně než dříve. No , není to zrovna akční jízda, ale na druhou stranu plná nádrž stojí přes 2 500,- Kč :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.12  13:13

    « Re: Klimatizace Focus

    Tak mě v servisu říkali, že s tou klimou to nebývá tak zlé, že je tam údajně jen velmi citlivý tlakový spínač a že už i malý úbytek média způsobí odstavení klimy. Že někdy stačí doplnit jen třeba deci nebo i méně. Že jinak se to nekazí...... tak uvidíme :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 26.03.12  11:49

    « Re: Řepka

    Buď rád, řepka maže >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 23.03.12  20:10

    « Řepka

    Tak jsem se dival na zprávy a zemědělci zase plakali že všechno zmrzlo. A co nezmrzlo to uschlo. Jen ta zkur...á řepka to přežila. 8-s Zase nam bude ničit motory :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.03.12  13:41

    « Re: Klimatizace Focus

    Když jsem měl předchozí Mondeo, tak po 5ti letech prohnil chladič klimatizace v místě kde se dole dotýkal krycí desky. Udělalo se tam bahýnko a sůl to prožrala. Klasická výrobní vada. Jenže u Charouze místo toho aby řešili opravu, tak mi to naplnili a pustili klimu. Takže se ještě zadřel kompresor. Pak mi řekli, že to bude stát 57tis. Tak jsem to dal do neznačkového servisu a bylo to za 15tis. Od té doby už do Fordího servisu moc nemusím. Několikrát mne přesvědčili, že jsou to jen hodně drazí měniči dílů.

    Jinak mi v servisu tvrdili, že pod 5°C kompresor nesepne z důvodu ochrany proti podchlazení systému.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.03.12  13:37

    « Mondeo opět překvapilo.

    Tak jsem dnes po delší jízdě nastartoval Mondeo a to co se ozvalo otočilo všechny lidi v okolí. >:D Zenská co stále vedle mého auto uskočila vykuleně koukala. Z motoru se totiž ozývaly šílené zvuky, skřípání, vrzání, křupání, něco jako když dáte šrouby a matky do plechovky a pak s ní klepete. Tak jsem to rychle vypnul a znovu nastartoval. Nevím co se stalo, ale zřejmě motor naskočil na nižší otáčky než jsou volnoběžné. Už se mi to jednou stalo. Ale zvuk to byl teda šílený.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 23.03.12  10:48

    « Automat

    Máte s ním někdo zkušenosti? Mám HDM 6ti rychlostní automat (2008) a někdy při podřazování dost cuká, jednička s výrazným škubnutím, bez nějakýho zvuku. Teď to zase nedělá...jindy pravidelně. Čím to může být?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.03.12  10:35

    « Re: Klimatizace Focus

    na Mondeu mi asi před 4 lety přestala jít klima a byly to jen opálené kontakty v relátku.... relátko A/C jsem prohodil s houkačkovým, později vystříkal Kontoxem a zatím fachčí. V Dankaru odhadli tehdy opravu na cca. 7tKč :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.03.12  19:40

    « Re: Klimatizace Focus

    Absolutně ideální kombinace na poruchu.
    Máte to dost dlouho - 1
    Málo to pouštíte - 2
    V zimě to určitě nepouštíte vůbec - 3

    V chladivu je rozpuštěn kompresorový olej. Když klimu nepouštíš, olej steče a při spuštění po dlouhé době dostává kompresor hrozně zabrat. Můžeš mít přidřený/zadřený/hydraulicky zablokovaný klimakompresor, v každém případě nemáš v systému chladivo.
    Nnnnno, držím palce ať neměníš kompresor.
    Měj se.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…