FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 10.08.10 14:17
« Re: Držák telefonu.
DIM: Problém není ani tak ta mapa jako to, že někdy nemáš podle čeho poznat, kde jsi. A v tom je výhoda navigace. V podstatě ti v nejhorším stačí GPS, která ti zobrazí pozici. Tu už na mapě přibližně najdeš. [odkaz] Používám hezký prográmek do mobilu, který ti zobrazí nakótovanou bitmapu s místem kde jsi. Ale pokud jsi v opravdové divočině, tak pokud se ztratíš, tak ti mapa nepomůže. To jen v ČR a SK jsou tak krásně značené cesty, jinde je to jen červený nebo žlutý pruh na stromě či na skále. A třeba v Norsku jsme zažili na vstupu do parku, že bylo uvedeno, že jen po značené cestě se dá projít. Občas byl ale problém tu značenou cestu najít. Tam nejsou cesty viditelné jako u nás a uhnout není problém. A pak stačí místo s mostem nebo svislým žebříkem a končíš. Takže mapa je skvělá věc a můžeš podle ní plánovat cestu, ale jen navigace ti řekne kde přesně jsi. ;-) -
superkutil 10.08.10 09:33
« Re: Držák telefonu.
cja: Používám navigaci i v horách v zahraničí a tam je často životně důležité, aby vydržela a aby udržela signál i v lese a v roklích. Bez možnosti dobytí baterek jsem třeba několik dní. eTrex vydrží s jednou sadou 20-25 hodin. Oregon se mi líbí, ale právě kvůli výdrži a citlivosti zvažuji spíše GpsMap 62s. Tou rychlosti jsem myslel právě překreslování mapy při zvětšování a zmenšování nebo při posouvání mapy. Vektorová grafika je dost náročná. Na jednu stranu mne láká dotykové ovládání, ale na druhou z něj mám trochu strach. Nejsem moc pro moderní technologie. :-) -
cja 09.08.10 21:28
« Re: Držák telefonu.
Kutil: osm hodin na baterie s kapacitou 2600 mAh, ale stejně ho delší dobu nepoužíváme,navíc vozím druhý pár baterií
hůř vidím, ale problém nemám - navíc nemám srovnání s něčím jiným
citlivost - neumím posoudit, ale signál zatím vždy našel
Rychlost asi není jeho doménou, chvíli trvá než se chytne, ale na druhou stranu - zkoušel jsem ho i v autě - má autorouting a nemél jsem problém. Na kole zatím taky funguje, jak očekávám.
Vykreslovat mapu stíhá, nějak jsem nezaznamenal problém a domů jsme se vrátili vždy.
Těžko porovnávat, když nemám zkušenost s jiným přístrojem - pro mne je uživatelsky příjemný, rozhodně mne neštve. Zbytku družstva na geocaching dostačuje, přesnost je dobrá, tak jsem se tím nezabýval až tak do hloubky - máme to na zábavu. -
superkutil 09.08.10 10:03
« Re: Držák telefonu.
cja: Jakou má výdrž ten Oregon 450? Všichni mě od něj zrazují, že vydrží málo a že je na display špatně vidět (díky dotykové vrstvě). Také prý má horší citlivost kvůli integrované anténě. Já měl do teď Garmin eTrex Vista HCx a dobrý, ale občas malá citlivost a výdrž průměrná, určitě ne uváděných 25hodin. Tak mi jde o to, zda má ten Oregon uváděných 16hodin nebo jestli je to míň. Právě kvůli výdrži a čitelnosti displaye zvažuju GpsMap 62s. Jak je ten Oregon rychlý, zvládá vykreslovat tu PRO mapu? eTrex s tím měl dost problémy. -
cja 06.08.10 20:23
« Re: Držák telefonu.
Kutil: Oregon 450 s mapama topo czech Pro - měřítko 1: 10 000 a zatím spokojenost - zbytek družstva to používá na geocaching, tak já spíš když na mne zbude - ale netrpím - a ty podklady jsou celkem dobrý - holka dělá orient. běh a orientace je podle toho dobrá - myslím tím, když se v lese ztratí a my ji jdeme hledat, tak se většinou k nějaké cestě dostanem - jinak přístroj mám asi cca půl roku a zatím spokojenost - dost vydrží a 3-osý elmag kompas je taky fajn, věci jako foťák nebo průjezdní mapu EU nepoptřebuji, takže jen 450 a dobrá mapa ČR
DIM: no a právě na kole je třeba ten telefon vypnout... zapínat pouze ve stavu nouze, jinak se z toho člověk zblázní
i odpočívat se musí umět a v současné době to nějak nefunguje - asi si pořídím nějakého odpočívacího trenéra, něco na způsob psychoanalytika
-
štíreček1 06.08.10 18:57
« Doživotní záruka
A je to tady - [odkaz]
Něco pro Tebe Kutile ;-)
Jinak minulý týden jsem pájkoval drátky místo zacvakávacích svorek. Zjistil jsem, že se začaly hřát, nejspíš se to těmi otřesy uvolnilo nebo vyhřálo a přechodový odpor byl na světě.
Posílal jsem návod na zapojení jednomu maxistovi, viděl na netu fotky a tvrdí, že nemá v mlhovkách H11 55W, ale H8 35Watů.
Co máš v mondeu Ty? -
superkutil 06.08.10 13:02
« Re: Držák telefonu.
WinDiesel: No ono se to vše skloubí. Nedokážu se rekreovat v klidu. Takže víkendy a třeba i v týdnu po práci na kolo, nebo někam pěšky. V zimě na lyže. Chalupa je na to uniknout od lidí (nejbližšího souseda mám 300metrů daleko a za chalupou 30km lesů). Ale klidně bych vyměnil byt i chalupu za domek na okraji Prahy, ale na to prostě finančně nedosáhnu a řaďák v satelitu nechci. Potřeboval bych větší garáž s dílnou abych mohl dělat na plachetnicích a autech. -
WinDiesel 06.08.10 11:54
« Re: Držák telefonu.
Kucí, jak Vy to všechno stíháte? chaty, chalupy, kola, přírůstky do rodin, stavby domů, dovolené, nalítat za byznysem 50 tkm ročně....
Já myslel že stíhám dost, ale jsem proti Vám žabař.
Ale faktem je, že stíhám míň a mám taky míň potíží, že by rovnice?
P.S. Jsem se vrátil z dovolené, a na zadku mám (GLK) slajsky (safra, jak to říct jinak, no to je ta guma úplně bez vzorku jak mají Formule 1 >:D >:D >:D >:D )
V životě to auto nesedělo líp na silnici a projeli jsme celým Chorvatskem a Slovinskem v průtržích mračen, že nemám na zadku vzorek, nebylo absolutně cítit, že by pozitivní přínos 4x4?)
Průměrná spotřeba 9,7, za dovolenou neuvěřitelných 8,9 l/100 km. Najel jsem od října 40000 km, čeká mne 2. serviska (zdarma, akorát pustím chlup za gumy...
;-) :-) ) -
superkutil 06.08.10 11:19
« Re: Držák telefonu.
cja: Když o tom píšeš, co máš na kole za navigaci? Měl jsem eTrex, ale nezvládli ho opravit do 30 dnů a tak mi vrátili peníze a já teď řeším co koupit. Mám volbu mezi GARMIN GPSMAP 62s, Dakota 20 a Oregon 450. A fakt nevím, navíc mi doma zbyl úplně nový držák na eTrex do auta a na kolo. ;-\ -
DIM 06.08.10 10:49
« Re: Držák telefonu.
Já nemám navigaci na CONVERS + . Ten sdružený stroj jsem si zatím rozmyslel, protože ta harmonizace se zbytkem přístrojů není ideální. A mně by navigace na mobilu docela stačila, Samsung wave má velmi kontrastní a docela velký displej, dá se to v pohodě číst i za slunečného dne, mluvit to taky mluví česky ( i když to mluvení většinou vypínám , stačí mi šipky a obrázek. ) Navíc to můžu použít i na kole, v jiném autě.... v tramvaji... :-) Ale ať už budu mít další displej nebo ne, stejně budu mít pořád problém, kam ten telefon položit. Držák na nápoje je na nápoje !! :-) Pod zapalovačem je schránka, ale tam už pokládám klíče, a starý telefon je díky tomu pěkně obouchaný, podřený.....A navíc ten nový je táááák krásný, že ho musím někde vystavit :-) -
cja 05.08.10 17:24
« Re: Držák telefonu.
DIM: a proč sleduješ navi na displeji telefonu?? ;-) Já odkládám telefon do držáku na nápoje a koukám jen na displej před sebou nad volantem a v případě hovoru na obrazovku na středovém panelu.
... přikup displej - řešil jsi ten sdružený DVD,MP3,TV,Tuner a jánevímco ... jak to dopadlo ? -
-
superkutil 04.08.10 13:35
« Re: Držák telefonu.
DIM: >:D koukám, že jsi také experimentátor. Takový magnetický jsem měl v předchozím Mondeu, byl to takový pogumovaný knoflík a staré Nokie na něm držely perfektně. Ale novější mobil na něm nedržel, nakonec jsem musel na mobil nalepit kovovou plošku. ;-\ -
DIM 04.08.10 13:22
« Držák telefonu.
Pořídil jsem si nový telefon a řeším jeho připevnění. koupil jsem magnetický držák: takový černý magnetický knoflík jsem přilepil mezi výduchy klimy a na mobil malou protiplošku ( dal jsem tam vedle sebe rovnou dvě, co byly v balení.. Ideální . Žádná montáž, žádný monstrozní držák lákající k vykradení. Knoflík vypadá skoro jakoby tam patřil a mohu to tam připlácnout na výšku i na šířku ( při navigaci ) . Ale chybičku to má . Telefon je trochu vykloněný nahoru a když svítí slunko z jistého úhlu, tak se leskne. Tak jsem koupil ještě jeden držák, krásný ( [odkaz] ). Knoflík je chromovaný, se zlatým středem a opravdu malinký . Dal jsem ho symetricky ke start tlačítku na levou stranu vedle rádia. Doufal jsem, že to na ty plošky bude taky fungovat. Tady jsem trochu narazil. Chytne to buď jednu nebo druhou, takže to přichytí excentricky a má to tendenci se vlastí vahou natáčet..... Za jízdy to asi bude zlobit. Uvažuju ještě , že ten krásný knoflík nakonec zase sundám, vyloupnu tu krytku ve tvaru šipky z přístrojovky a zezadu na ni nalepím silný magnet. Pak ji vrátím a telefon by na tom místě měl taky držert jako přibitý ! A budu si moci vybrat : buď mezi větráky, což je blíže a nebo to druhé místo vpravo od rádia, což bude čitelnější....... Jo jo, člověk si vyhraje ! tak kdyby jste to třeba někdo taky řešil, tak vám mé hluboké výzkumné poznatky mohou přijít vhod !!!! A ještě dodatek : ten krásný držák TETRAX FIX nemá pĺošky na zadní kryt telefonu ploché a tenké ale takovou kovovou sférickou plošku ( čočku ) . To ale nebude ideální, až by se to položilo na hladký stůl, tak to bude jako na kuličce.......Toš tak :-) -
superkutil 03.08.10 14:59
« Re: Turbohadice a přední sklo
:-) Mám Ghiu, ta má kůži z výroby. Ale není to vždycky, jen někdy. Ale po té, co mi pitomci z Auto Hale zapomněli utáhnout tyč řízení po výměně posilovače, tak už věřím všemu a o mechanicích od Forda mám své mínění. A chlupatinku na volantu jsem měl v Žigulíku a na vůli v řízení neměla vliv. >:D -
superkutil 02.08.10 16:55
« Re: Turbohadice a přední sklo
DIM: Chová se to tak, že když jedu rovně, tak lze zlehka s volantem pohybovat v rozsahu cca 5cm na věnci volantu. A nemá to žádný vliv na směr jízdy. Dříve to nedělalo. Buď je to od toho přeražení disku nebo možná po změně pneu. Fakt nevím, myslím že to dělalo i se starými pneu, ale ruku za to do ohně nedám. -
DIM 02.08.10 15:46
« Re: Turbohadice a přední sklo
Mně to taky tahalo za volant, podle mě je to vyjetými kolejemi a širokým rozchodem kol... Vůle v řízení ? Mně tam občas tak nějak luplo, stačilo ale požádat servis, aby pořádně natlakovali vazelínu do pohyblivého tisícihranu řídící tyče....Oni už budou vědět. A pak to bylo O.K. Ale opět přidám oblíbené : nové už to nedělá.... -
superkutil 02.08.10 12:12
« Re: Turbohadice a přední sklo
DIM: Jak se oteplilo, tak to přestalo dělat. Ale jinak za posledních 10tis.km auto celkově zgumovatělo a začalo drnčet. Navíc je čím dál větší vůle v řízení, už to musím vždy podle sklonu vozovky držet na jedné straně. A když je silnice hrbolatá, tak to pěkně plave. Bylo to ve značkovém servisu, dělali kontrolu po tom ruplém disku a geometrii a prý vše v pohodě. Ale mě to připadá horší jak kamarádovo Volvo s najetýma 250tis.km. ;-\ -
cja 29.07.10 13:29
« Re: Turbohadice a přední sklo
K těm vstřikovačům - odchází po více či méně najetém objemu km VŠEM. I slovutné Toyotě - řešeno v rodině, nakonec nevyřešeno, prodloužena záruka do zimy na 150t km zdarma, vyměněny 4ks hliníkových disků na záruka (iniciativa servisu) a pokud se v zimě vstřiky projeví, tak je vymění. Jenom zmínka - po dobu záručního uplatnění nároku - zdarma k dispozici Avensis s AT, v plném naložení - Ford toto neposkytne.
Dvouhmotové setrváky - problém mají opět i jiné koncerny ...
Bojím se , že najít za danné peníze auto , které bude prosto obvyklých dieselových potíží bude problém. -
DIM 29.07.10 11:06
« Re: Turbohadice a přední sklo
Není to ostravský disk.....čí je ale poznat z fotky moc nejde.
Na fóru k VW si teď zrovna někdo hódně stěžuje na 2,0 CR od VW, že po 100 000 odcházejí neopravitelně vstřikovače SIEMENS, oprava za jeden 17 tis. Kč. To si fakt člověk nevybere ...! :-)
KUTILE, ještě dýmáš ?? Kontrolní otázka : Když hodně pomalounku zvyšuješ otáčky od volnoběhu do cca 1500, nedusí se to ?? Zkus , když je to studené, to nastartovat a jen to tak chvíli na místě nechat běžet případně polechtávat plyn kolem max do 1500. Mně se tak podařilo rozkouřit motor za pár minut tak, že dýmovnice by měla co dělat, aby tomu mohla konkurovat. A to nepřeháním.... Po pár stovkách metrů normální jízdy ale všechno přestalo. -
štíreček1 28.07.10 20:14
« Re: Turbohadice a přední sklo
Jednou jsem měl na focusovi malý ťukanec těsně pod stěračem a byl tam taky dlouho a nebyl vidět. Pak jsem jel delší trasu, topení jelo tak nějak normálně a když jsem dojel domů a zastavil začalo hustě sněžit na to vyhřáté sklo a rozjelo se to během okamžiku po celé délce. Kdybych o té prasklině nevěděl, nevěřil bych tomu, ale takhle to dává logiku. -
DIM 28.07.10 11:24
« Re: Turbohadice a přední sklo
Myslím si, že ve skle byla třeba už déle nějaká prasklinka od kamínku, třeba i neviditelná někde úplně u těsnění....Mně se tak rozjela prasklinka až téměř po půl roce během sekundy najednou . Pozitivní na tom ale je, že sklo je vícevrstvé a pokud praskne venkovní vrstva, tak se zase tolik neděje, vypadnout to rozhodně nemůže !!
KUTILE : Bílý dým je buď EGR nebo .....vstřikovače. A já bych si na EGR nevsadil, to by spíše dýmilo pořád. Můj odhad : přidřený vstřikovač který má ve studeném stavu pomalejší reakční čas ( odezvu ). Nesmrdí ten bílý dým jako spálený fritovací olej ??










