FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.09.10 18:25
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa 1,9litru je za 795Kč a míchá se 1:500 to je 1 balení na 960 litrů, to je 0,84Kč/litr. VIF je balení 0,65litru, stojí 165Kč a míchá se 1:1000 to je jedno balení na 650litrů, to je 0,25Kč/litr. Ale v poslední době změnil VIF balení z 0,65litru na 0,5litru a zachoval cenu, tak to vychází 0,33Kč/litr. -
WinDiesel 02.09.10 11:20
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Dávat aditivum v létě i v zimě je stejně užitečné, v zimě o chlup důležitější kvůli mrazům. V létě se ale bojuje se sníženou mazivostí teplé nafty, je to prevence proti zanášení systému karbonem. Těchto přísad prostě není v českých naftách dost, a kolikrát ani v těch prémiových (viz zklamání s prémiovým palivem Shell). -
WinDiesel 02.09.10 11:15
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa je servisní aditivum, na krám se nedodává. Ale buď ti ho pošlou, nebo v nejbližší pobočce Autonebexu...
Tedy jestli se smíříš s tí, že i po dramatické slevě je pořád (myslím) dražší než VIF.
Žertovná poznámka - můj slovenský kamarád má kamaráda, který má baterii aditiv snad od všech značek, má prý toho plný kufr a pořád experimentuje.... :-) -
"-- skrytý --" 01.09.10 21:14
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ad VIF(letni) vs. Standa(performance formula) - me odradila v tom testu naprosto napadna vec, v testu vyhraje VIF a hned na protilehle strane je reklama pres celou stranku na VIF (distributor, kontakty, www) - jaka to nahoda!
Prakticka vec: Pokud beru prinos pro motor pouze pocitem z jizdy a poslechu, jiny prinos mimochodem nejsem schopen posoudit, tak je urcite lepsi Standa. Lepe dostava motor do otacek a rekl bych, ze je i tissi.
-
Jirka 1 01.09.10 18:16
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá). -
Jirka 1 01.09.10 18:15
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá).
A teď pozor - problém také dělá nafta s tím svinstvem, které do ní přidávají. Před několika lety se MEŘO dávalo do bionafty v množství 30%, ale bylo kontrolováno na čistotu a složení, hlídala se hlavně voda. Dneska se tam přidává kdejaké svinstvo, co vypadlo při zpracování řepky, protože je ho nedostatek a tak si s tím nikdo hlavu neláme. Kromě toho se tato nafta aditivovala kvůli stabilitě, což se dnes prakticky neděje - pokud si tam něco nenalejete sami. Některé benzínky mají o pár desetníků dražší aditivovanou naftu, je lepší kupovat tu, pozná se, že málo pění. Jinak zvýšení spotřeby s tímto svinstvem je asi o 10%, takže k žádné úspoře nafty nedošlo, když se přidává do 5% MEŘA... někteří pumpaři na to dlabou a dávají tam toho víc, kromě toho se začalo používat FAME, což je metylester palmového oleje, který nemá tak dobré vlastnosti jako MEŘO a je navíc děsně špinavý. Tak pak se nedivte, že se vám ty motory serou... -
WinDiesel 01.09.10 13:29
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ale Superkutile, ty přece nejsi tak naivní abys na toto skočil...
Tento pan redaktor má velice blízké vztahy s výrobcem VIFu a já i Ty dobře víš, že statistiky a testy jsou pouze tehdy pravdivé, když si je nafalšuješ sám.
1 - v prvním multitestu byla některá aditiva kromě VIFU účelově poškozena různými tvrzeními vycucanými s z prstu.
2 - z druhého multitestu některá aditiva vypadla úplně, takže VIF prakticky ztratil největší soupeře. Konkkrétně např. v druhém testu chybělo aditivum "Formule výkonu" (Standa (-:) společnosti Stanadyne, kde nejspíše vadilo prudké snížení ceny tohoto aditiva asi tak o 30%. V prvním testu toto aditivum neuspělo jen díky ceně, která byla ze srovnávaných přípravků nejvyšší. Takže by se v druhém testu muselo konstatovat, že má VIF těžkou konkurenci, tak toto aditivum z testu vypadlo a problém byl vyřešen...... |-:
A jsem zvědavý, až se zeptáš výrobce VIFu, jakými schváleními se proukáží. například francouzský ECO-TEC má francouzská schválení Toyoty, PSA a KIA-HYUNDAI. Stanadyne má globální schválení John Deere, Caterpillar a Navistar, potom schválení pro USA od VW a General Motors. -
Vasik1 31.08.10 07:56
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Olej to nežere, před rozebráním jsem to kontroloval,a za 3 roky co ho mám, jsem olej nikdy nedoléval.. krátkých jízd jezdím hodně, každý den z práce do práce cca 5km tam 5 zpátky,nicméně snažím se i delší štreky. najeto mám 180000. Tohle bylo prvé rozebrání, ono zase až tak o tolik nejde, hodně lidí ten ventil zaslepuje plechem, takže ona ta funkce je taková sporná, nicméně pokud zaslepený není a má to ,,nějak pracovat a nekouřit,, měl by být čistý, ...takže koukněte kluci též do svých EGR -
Vasik1 30.08.10 14:12
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Takže hotovo, rozebráno, vyčištěno, mondík je lehčí o cca půl kila sazí. Čistil jsem jak EGR ventil, tak i přívodní potrubí, nejdřív mechanicky a pak čističem na karburátory. Po smontování a nahození z výfuku vyletěl smogový černý mrak, po asi minutovém tůrování se z výfuku dostaly poslední saze, a od té doby čisto. Poslechově se motor ztišil a ožil. Přikládám pár fotek, kochejte se a děste se... [odkaz] -
Slavek-TDM 27.08.10 08:36
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
No pral bych ti to. EGR samozrejme muze chybovat (tchanovi na Impreze zezacatku taky nejak drhnul a cas od casu zahlasil chybu). Pokud je on puvodce koure, musi asi zustavat stale otevrenej nebo se otevira v nevhodnej okamzik - tady ma mimochodem nekdo naprosto stejny symptomy a reseni bylo vymena EGR. [odkaz] Ale treba by slo ho jen vycistit.
Edit: tak sice pisu, ze bych ti to pral, ale ted jsem koukal, ze novej stoji klidne i 8 tacu
:-O Tak to neni zrovna levna vec (ale porad levnejsi nez repas vzstriku a cerpadla).
Edit2: tady je rozsahla diskuze k EGR ventilu (vcetne cisteni a zaslepeni i s fotkama a v Cestine): [odkaz] -
Vasik1 27.08.10 07:55
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Slavku, vstřiky to nebudou, čerpadlo taky ne, servisák co k němu jezdím to vidí taky na EGR, co to vlastně dělá? Stou spojkou a dvouhmoťákem počítám, nicméně dnes už nebylo ani pískání, ani vibrace, zřejmě si to našlo cestu >:-[] uvidíme co bude dál, může EGR ventil hlásit error do PC? Před rokem, či jak, dalo by se dohledat, byl 2x pád do nouzáku, ale nebylo to v zátahu, nic takového, jen výdrž třeba na 2500ot, pak lehké sešlápnutí, lehké zacukání a byl tam, přesně jsem věděl kdy tam zase sletí. Teď rok klid, ani cukání jen to hulí. Olej to nežere, ještě ho tedy zkontroluju, nicméně byl před měsícem měněný a zvěsti o tom že by ho tam před výměnou bylo málo nepřišli. Já kontroloval olej při odjezdu do alp, cca 2 měsíce nazpátek. Potřeboval bych to hlavně napíchnout na vinovu diagnostiku. howk -
"-- skrytý --" 26.08.10 23:18
« Re: reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005
... no jestli se to da poznat na hladine oleje na merce v motoru - tak jsem ji dnes rano u vychladleho motoru kontroloval a je tesne pod ryskou MAX. V tom by tedy byt problem nemel. Vymenu oleje nechavam delat, jak jsem dostal instrukce, po 15tkm jiz od cca 60tkm a do te doby vymena nikdy nepresahla 18tkm. Palivovy filtr pri kazde vymene oleje a pouze DELPHI HDF924. Tak nevim. -
Slavek-TDM 26.08.10 17:20
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ja sice nejsem specialista na naftu, ani na Ford a ani nechci byt spatny prorok, ale popisovane symptomy nevesti vubec nic dobryho. Muj tip je spojka PLUS dvouhmotak, a vstriky PLUS cerpadlo. Prvni je podle mne na vymenu, druhy na repas. Ale levny to zrejme nebude ;-\ Snad te tady mistni znalci, radci a praktici potesi vic nez ja... -
Vasik1 26.08.10 14:11
« Hulí to jak kamna na huhlí
Kucííí,poslední dobou nějak hodně vykuřujem (tdci 2004) Vlastně už jsem měl problémy i loni na technické na emisích, copak se nám porouchalo? EGR ventil? Jinak to jezdí, už nám zase otevírá kufr 1000kč i s prací, ale začínájí se ozývat podivné zvuky ze spojky, nejdřív se v ní něco poslechově pěkně přidíralo + vibrace do spojkového pedálu(ve chvíli kdy byla spojka vyšláplá). Teď poslední dva dny už to jen tak z lehka píská, zdá se mi, že rozjezdy začínájí být takové divné, takž co?Spojka, nebo dvouhmoťák? Jak se co projevuje milí rádci a praktici?











