FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.10  18:25

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Standa 1,9litru je za 795Kč a míchá se 1:500 to je 1 balení na 960 litrů, to je 0,84Kč/litr. VIF je balení 0,65litru, stojí 165Kč a míchá se 1:1000 to je jedno balení na 650litrů, to je 0,25Kč/litr. Ale v poslední době změnil VIF balení z 0,65litru na 0,5litru a zachoval cenu, tak to vychází 0,33Kč/litr.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.10  18:12

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    VIF není nic víc nic míň než průmyslové aditivum kupované v ÖMV ve Schwechatu u Vídně.
    Tady to ve stodole balí do těch svých "balení".
    Takže benzina vlastně používá aditiva ÖMV. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.09.10  18:10

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Kolik teda ten Standa stojí? V tom testu psali 2Kč/litr, vif 0,3-0,5/litr. To by musel být pětkrát lepší :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.10  13:32

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    U Benziny mi tvrdili, že Verva je aditivovaná VIFem. Ten Standa je cca 3x dražší jak VIF. VIF je cca 0,3Kč/litr a Standa 0,9Kč/litr. Ale zkusím to, abych viděl rozdíl proti VIFu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.10  13:08

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    V německu měl Shell V-power dobré hodnocení ( [odkaz] ), ale je pravda, že v čechách zklamání.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.09.10  11:48

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    SHELLU se vyhýbám :-) Ale VERVA měla hodnocení velmi dobré. Ten Agip nevím....ale mám ho vedle baráku a dávali táák kráásné dárky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.10  11:20

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Dávat aditivum v létě i v zimě je stejně užitečné, v zimě o chlup důležitější kvůli mrazům. V létě se ale bojuje se sníženou mazivostí teplé nafty, je to prevence proti zanášení systému karbonem. Těchto přísad prostě není v českých naftách dost, a kolikrát ani v těch prémiových (viz zklamání s prémiovým palivem Shell).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.10  11:15

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Standa je servisní aditivum, na krám se nedodává. Ale buď ti ho pošlou, nebo v nejbližší pobočce Autonebexu...
    Tedy jestli se smíříš s tí, že i po dramatické slevě je pořád (myslím) dražší než VIF.
    Žertovná poznámka - můj slovenský kamarád má kamaráda, který má baterii aditiv snad od všech značek, má prý toho plný kufr a pořád experimentuje.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.09.10  11:04

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Já dávám jen AGIP Diesel Tech a nebo BENZINA Verva .... i když mám letní VIF v kufru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.10  00:29

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Ok, zkusím Standu. VIF můžu koupit kousek od baráku, Standu jsem nikde neviděl. A Standa se dává i v létě?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.10  21:14

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Ad VIF(letni) vs. Standa(performance formula) - me odradila v tom testu naprosto napadna vec, v testu vyhraje VIF a hned na protilehle strane je reklama pres celou stranku na VIF (distributor, kontakty, www) - jaka to nahoda!
    Prakticka vec: Pokud beru prinos pro motor pouze pocitem z jizdy a poslechu, jiny prinos mimochodem nejsem schopen posoudit, tak je urcite lepsi Standa. Lepe dostava motor do otacek a rekl bych, ze je i tissi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka-1

    Jirka 1 01.09.10  18:20

    « Re: Hulení...

    Sorry, vsunul jsem to omylem ještě jednou... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka-1

    Jirka 1 01.09.10  18:18

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

  • 00 Reagovat !

    foto Jirka-1

    Jirka 1 01.09.10  18:16

    « Hulení...

    Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá).
  • 00 Reagovat !

    foto Jirka-1

    Jirka 1 01.09.10  18:15

    « Hulení...

    Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá).

    A teď pozor - problém také dělá nafta s tím svinstvem, které do ní přidávají. Před několika lety se MEŘO dávalo do bionafty v množství 30%, ale bylo kontrolováno na čistotu a složení, hlídala se hlavně voda. Dneska se tam přidává kdejaké svinstvo, co vypadlo při zpracování řepky, protože je ho nedostatek a tak si s tím nikdo hlavu neláme. Kromě toho se tato nafta aditivovala kvůli stabilitě, což se dnes prakticky neděje - pokud si tam něco nenalejete sami. Některé benzínky mají o pár desetníků dražší aditivovanou naftu, je lepší kupovat tu, pozná se, že málo pění. Jinak zvýšení spotřeby s tímto svinstvem je asi o 10%, takže k žádné úspoře nafty nedošlo, když se přidává do 5% MEŘA... někteří pumpaři na to dlabou a dávají tam toho víc, kromě toho se začalo používat FAME, což je metylester palmového oleje, který nemá tak dobré vlastnosti jako MEŘO a je navíc děsně špinavý. Tak pak se nedivte, že se vám ty motory serou...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.09.10  14:12

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Zkus Autohulda.cz ...., nebo v pobočkách Autobenexu... Vím že to tady na fóru někdo dlouhodobě testuje.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.09.10  14:00

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    OK. Je mi jasné, že většina testů je vždy dělaná pro někoho. A v tomto případě je to VIF. Klidně vyzkouším něco jiného i když mám s VIF dobré zkušenosti. Kde seženu Standu?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.09.10  13:29

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Ale Superkutile, ty přece nejsi tak naivní abys na toto skočil...
    Tento pan redaktor má velice blízké vztahy s výrobcem VIFu a já i Ty dobře víš, že statistiky a testy jsou pouze tehdy pravdivé, když si je nafalšuješ sám.
    1 - v prvním multitestu byla některá aditiva kromě VIFU účelově poškozena různými tvrzeními vycucanými s z prstu.
    2 - z druhého multitestu některá aditiva vypadla úplně, takže VIF prakticky ztratil největší soupeře. Konkkrétně např. v druhém testu chybělo aditivum "Formule výkonu" (Standa (-:) společnosti Stanadyne, kde nejspíše vadilo prudké snížení ceny tohoto aditiva asi tak o 30%. V prvním testu toto aditivum neuspělo jen díky ceně, která byla ze srovnávaných přípravků nejvyšší. Takže by se v druhém testu muselo konstatovat, že má VIF těžkou konkurenci, tak toto aditivum z testu vypadlo a problém byl vyřešen...... |-:

    A jsem zvědavý, až se zeptáš výrobce VIFu, jakými schváleními se proukáží. například francouzský ECO-TEC má francouzská schválení Toyoty, PSA a KIA-HYUNDAI. Stanadyne má globální schválení John Deere, Caterpillar a Navistar, potom schválení pro USA od VW a General Motors.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.09.10  12:03

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Balení změnili a vzhled taky ale nejsem si jist zda k lepšímu. U nového balení mám problém s otevřením a hůře se nalévá. Ale testy má dobré [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.09.10  11:47

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    VIF není můj favorit, to víš. A doufám, že obsah není poplatný vzhledu a funkčnosti balení.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.09.10  10:04

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Pomůže VIF? Dávám ho tam od počátku, protože bez zimního VIFu jsme měl problémy se starty a tak když jsem začal dávat zimní, dávám i letní.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.09.10  09:00

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    To už tady bylo - aditivum pro lepší spalování nafty - zvýšit cetanové číslo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 31.08.10  07:56

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Olej to nežere, před rozebráním jsem to kontroloval,a za 3 roky co ho mám, jsem olej nikdy nedoléval.. krátkých jízd jezdím hodně, každý den z práce do práce cca 5km tam 5 zpátky,nicméně snažím se i delší štreky. najeto mám 180000. Tohle bylo prvé rozebrání, ono zase až tak o tolik nejde, hodně lidí ten ventil zaslepuje plechem, takže ona ta funkce je taková sporná, nicméně pokud zaslepený není a má to ,,nějak pracovat a nekouřit,, měl by být čistý, ...takže koukněte kluci též do svých EGR
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.08.10  22:33

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Nedá se něco přidávat do nafty, aby se ty kanály tak nezanášely? Je pravda, že i u benzínu po 100tis.km bylo sání pěkně zanesený.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.08.10  17:01

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    To teda chlape kladu stejnou otázku jao Kutil. Ty jezdíš hodně krátkých jízd?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.08.10  17:00

    « Re: Může mít na auto špatný vliv stání bokem ve svahu?

    Žere Ti to volej voe... :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.08.10  15:15

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Vasik1: Za jak dlouho se ti to takto zadělalo? To je dost šílený! To přece musí mít ten motor úplně jiné parametry!
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.08.10  15:13

    « Může mít na auto špatný vliv stání bokem ve svahu?

    Na chalupě parkuju nakloněný bokem na stranu řidiče a po startu to vždy hodně bíle kouří. V Praze parkuju na rovině a po startu nekouří.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 30.08.10  14:12

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Takže hotovo, rozebráno, vyčištěno, mondík je lehčí o cca půl kila sazí. Čistil jsem jak EGR ventil, tak i přívodní potrubí, nejdřív mechanicky a pak čističem na karburátory. Po smontování a nahození z výfuku vyletěl smogový černý mrak, po asi minutovém tůrování se z výfuku dostaly poslední saze, a od té doby čisto. Poslechově se motor ztišil a ožil. Přikládám pár fotek, kochejte se a děste se... [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 27.08.10  12:03

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Slávku díky za tip, o tom čištění jsem už něco zaslechl, v příštím týdnu bych na to mrkl, co jsem se teď dočet, tak vyčištěním dýmení zmizelo. Za rozebrání nic nedám, aspoň se dozvím jak to funguje...díky hoši
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 27.08.10  08:36

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    No pral bych ti to. EGR samozrejme muze chybovat (tchanovi na Impreze zezacatku taky nejak drhnul a cas od casu zahlasil chybu). Pokud je on puvodce koure, musi asi zustavat stale otevrenej nebo se otevira v nevhodnej okamzik - tady ma mimochodem nekdo naprosto stejny symptomy a reseni bylo vymena EGR. [odkaz] Ale treba by slo ho jen vycistit.
    Edit: tak sice pisu, ze bych ti to pral, ale ted jsem koukal, ze novej stoji klidne i 8 tacu
    :-O Tak to neni zrovna levna vec (ale porad levnejsi nez repas vzstriku a cerpadla).
    Edit2: tady je rozsahla diskuze k EGR ventilu (vcetne cisteni a zaslepeni i s fotkama a v Cestine): [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.08.10  08:00

    « Re: reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005

    Napíchnout to můžeme, jistě pojedu do Ji. EGR by mohl hodit nějakou chybku do ŘJ, jsou 2 typy, já mám ten mechanický a ten se odporoučel ve 20 tkm, potom dali nový a ten je ok celých 200 tkm.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.08.10  07:59

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Napíchnout to můžeme, jistě pojedu do Ji. EGR by mohl hodit nějakou chybku do ŘJ, jsou 2 typy, já mám ten mechanický a ten se odporoučel ve 20 tkm, potom dali nový a ten je ok celých 200 tkm.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 27.08.10  07:55

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Slavku, vstřiky to nebudou, čerpadlo taky ne, servisák co k němu jezdím to vidí taky na EGR, co to vlastně dělá? Stou spojkou a dvouhmoťákem počítám, nicméně dnes už nebylo ani pískání, ani vibrace, zřejmě si to našlo cestu >:-[] uvidíme co bude dál, může EGR ventil hlásit error do PC? Před rokem, či jak, dalo by se dohledat, byl 2x pád do nouzáku, ale nebylo to v zátahu, nic takového, jen výdrž třeba na 2500ot, pak lehké sešlápnutí, lehké zacukání a byl tam, přesně jsem věděl kdy tam zase sletí. Teď rok klid, ani cukání jen to hulí. Olej to nežere, ještě ho tedy zkontroluju, nicméně byl před měsícem měněný a zvěsti o tom že by ho tam před výměnou bylo málo nepřišli. Já kontroloval olej při odjezdu do alp, cca 2 měsíce nazpátek. Potřeboval bych to hlavně napíchnout na vinovu diagnostiku. howk
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 27.08.10  06:42

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    To by toho oleje muselo zrat opravdu hodne. Ma Mondeo hladinovou kontrolku nebo jen tlakovou? Jinak s EGR mam jen takovou zkusenost, ze ho vetsina lidi odpoji nebo zaslepi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.10  23:18

    « Re: reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005

    ... no jestli se to da poznat na hladine oleje na merce v motoru - tak jsem ji dnes rano u vychladleho motoru kontroloval a je tesne pod ryskou MAX. V tom by tedy byt problem nemel. Vymenu oleje nechavam delat, jak jsem dostal instrukce, po 15tkm jiz od cca 60tkm a do te doby vymena nikdy nepresahla 18tkm. Palivovy filtr pri kazde vymene oleje a pouze DELPHI HDF924. Tak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.08.10  21:19

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Vstřiky ne, spíš EGR nebo mu to přes turbo žere olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 26.08.10  17:20

    « Re: Hulí to jak kamna na huhlí

    Ja sice nejsem specialista na naftu, ani na Ford a ani nechci byt spatny prorok, ale popisovane symptomy nevesti vubec nic dobryho. Muj tip je spojka PLUS dvouhmotak, a vstriky PLUS cerpadlo. Prvni je podle mne na vymenu, druhy na repas. Ale levny to zrejme nebude ;-\ Snad te tady mistni znalci, radci a praktici potesi vic nez ja...
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 26.08.10  14:11

    « Hulí to jak kamna na huhlí

    Kucííí,poslední dobou nějak hodně vykuřujem (tdci 2004) Vlastně už jsem měl problémy i loni na technické na emisích, copak se nám porouchalo? EGR ventil? Jinak to jezdí, už nám zase otevírá kufr 1000kč i s prací, ale začínájí se ozývat podivné zvuky ze spojky, nejdřív se v ní něco poslechově pěkně přidíralo + vibrace do spojkového pedálu(ve chvíli kdy byla spojka vyšláplá). Teď poslední dva dny už to jen tak z lehka píská, zdá se mi, že rozjezdy začínájí být takové divné, takž co?Spojka, nebo dvouhmoťák? Jak se co projevuje milí rádci a praktici?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.10  14:00

    « Re: prosím radu-MONDEO

    všem zatim díky uvidím co se dá dělat..zatim to nefunguje ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…