FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 21.10.10 09:47
« Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Tak muzu po 12plnych nadrzi nejak na stridacku rict, ze diesel od Agipu je daleko zravejsi nez OMV.
Proste vysledek za cca dva mesice jezdeni denne do prace cca 80km (tzn. porad stejna cesta) a o vikendu nejaka ta cesta za rodinama:
Prumerna spotreba pocitana z natankovaneho paliva a ujetych kilometru. PP je na desetiny tak ukecanej, ze se to podle toho neda merit - pro me je udaj z PP pouze orientacni v ramci +-litr a to me nyni potvrdil i vysledek toho srovnani.
PP funguje podle toho kdy se PP vynuluje. Pokud ho vynuluju pri sjezdu z kopce - pak se dostavam na stejne trase na cca 150km na hodnoty 6l pokud ho vynuluju obracene pri seslapnutem plynu na protejsi strane udoli, pak jsem na stejne trase za 150km cca na 7l :-(.
Agip DieselTech: 7,1l
OMV Diesel Sprint: 6,6l
Na posledni 4 nadrze pridano stejne aditiva STANDA jak do Agipu tak do OMV.
Mirne zlepseni se projevilo jen u Agipu a to o 0,2l. OMV skoro zadne v radu setin.
Samozrejme ze to nejsou laboratorni podminky :-), ale me se jen potvrdily me subjektivni pocity, ze OMV pro - 2,2TDCi 2005 Euro4 je zatim nejlepsi. -
superkutil 21.10.10 09:15
« Re: Tak to si přečtěte
Jo slyšel jsem že nový offroad od Dacie je žádaný a prý dost dobrý. Francouzská kvalita za lidovku. Ono v Německu jsou dvě hlavní skupiny. Ty bohaté německé rodiny, které do dneška oslavujou Hitlera (ty jezdí v Audi,Bmw, Mercedes) a pak ti chudáci z bývalého NDR co měli tak na Trabanta a ty kupují ty Dacie. A že se jich, když byla dotace na nová auta, prodalo. Dělal jsem pro Renault a největší prodej byly právě Dacie a Renault Thalia. Prostě klasický čecháček co chce co nejvíc ušetřit na pořizovací ceně a nebo řemeslník, který potřebuje velké a levné auto a to mu Dacia Logan splňuje.
Duster jsme testovali a až na absenci redukce dobrý. Hlavně když se vylepší [odkaz] -
DIM 20.10.10 11:47
« Re: A zase pneu....
No ono v tom německu těch Focusů třeba jezdí docela dost.... škaredých, nesportovních..... a v Anglii je to tuším pořád ještě nejprodávanější značka...... Ale je to u nás o těch penězích ale také hodně o závisti ostatních a rýhách na dveřích a pod. jo jo, kde jsou ty časy, kdy Sierra byl vrchol elegance , jak zpíval Toffi nebo kdo to byl..... -
cja 20.10.10 10:15
« Re: A zase pneu....
DIM: taky mám H, nevím jestli je UG lepší než 3D, ale mě se osvědčily více, možná více hučí, ale nestihl jsem je ojet - prodáno i s předchozím autem. A s výdrží pneu to mám stejné.A to že mají Fordy v Německu nějakou image je mi vážně fuk - jsem starý, škaredý a naprosto nesportovní, takže mají asi pravdu >:-[] >:-[] Mě se moje Mondeo líbí, vyhovuje mi, nebudí v lidech jisté pocity, takže jsem naprosto v poho :-! >:D -
oleowr1 20.10.10 08:45
« Re: Tak to si přečtěte
superkutil: když se u nás ve firmě zaváděl řídící systém od Siemense, jezdili k nám technici v nových mercedesech, měli nižší vzdělání a "služební postavení" než většina z nás, kteří je více méně řídili... Já jsem v té době zrovna vyměnil 10 let starou 120-ku za 6-letou Sierru....
Kupní sílu Německa v portfoliu běžných profesí těžko doženeme, pro TOP managery to samozřejmě neplatí, těch sice není u nás mnoho, zato kupní sílu mají podle mně ještě větší než v Německu.... s někdo na ně musí vydělávat. -
superkutil 19.10.10 21:10
« Re: Tak to si přečtěte
V Německu je opravdu Ford skoro to nejhorší, pak už je jen Renault a Korejci. Ale to je kupní silou obyvatelstva. Většinou tam mají Audi, BMW a Mercedesy. I Passat už není žádaný. A podobné je to v Norsku, tam taky Fordy neznají a pokud ano, tak americké Fordy. Byl jsem v autosalonu v Trondheimu (mimo jiné dále na sever cca 800km už žádný jiný není) a ty plečky co se nabízí u nás tam vůbec nemají. Mají tam tak luxusní modely Ford, že takové jsem v Čechách vůbec neviděl. Hodně tam jezdí ve Volvech. -
DIM 19.10.10 14:42
« Tak to si přečtěte
Jak nás vidí Němečtí řidiči !!! :-) :-) :-)
Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.
Ostatní značky tady : [odkaz] -
cja 19.10.10 11:20
« Re: A zase pneu....
Musíš se podívat co je na bočnici - pokud je tam symbol mud and snow, tak je to uznatelné, možná u vás na ostravsku je to guma vyhovující, ale pokud jezdíš po republice, tak bych se jí vyhnul, on takový přejezd Vysočiny po dálnici nadělá některým řidičům poměrně dost vrásek. A Dunlopy 3D jezdím(nejsou tak samovyhrabatelné jako UG7+), ale oproti M3 jsou lepší - jezdil jsem je oboje, takže snad to lze posoudit - no a to že ubývají - měká směs se silikou bude vždy ubývat rychleji a zrovna Michelin se chlubí km nájezdem, ale je známo že je tvrdší - i v létě(na vodě je to znát a i testy to potvrzovali) . Zatím zkušenost s Bibendy před deseti lety, od té doby jsem je nepoužil. Preferuji přilnavost a bezpečnost před km proběhem, ale to je každého věc. -
oleowr1 18.10.10 08:20
« Spínač zpátečky
Včera večer jsem při couvání zjistil, že mi nesvítí couváky. Asi spínač, obě žárovky by odešly současně těžko. Koukal jsem na elektrická schémata, je nahoře na převodovce a není mi jasné co je potřeba rozebrat, abych se k němu dostal, minimálně krabici se vzduchovým filtrem.... Měnil tady už někdo spínač? -
štíreček1 17.10.10 20:03
« Re: Pneu - letni
Jaký budou mít ty nové vstřikovače tlak? Ty současné mají 1600barů a psali, že ty dnešní 1,6 tdci/hdi jsou ve své třídě technicky nejvyspělejší. Ty nové už budou mít catalytický bezúdržbový filtr. Vychvalovali i ty nové benzínové 1,6 ecoboosty, taky u nového c maxe vylepšený podvozek, řízení , řazení¨. Uvidíme jaký budou mít přínos ty dva ventily, nejspíš budou tišší, menší tření, váha...??
WV mělo ještě časté problémy s elektronikou, PD vstřiky ovládané vačkou se dost často vymačkávaly a podfukovaly, ale pořád jaksi WV platí za "značku kvality" a lidi si je kupují i přesto, že si i přes problémy drží cenu....holt reklama je reklama -
WinDiesel 15.10.10 23:04
« Re: Pneu - letni
štíreček: já toupřesním. Jak nový 1,6 TDI, tak 1,6 HDI mají piezo common rail od Continentalu, ten se opravdu povedl, na rozdíl od 2,0 TDI, kde Bosch vyrobil takové piezovstřikovače, že musel utéct zpět do solenoidu. Prostě levně se piezovstřikovače vyrobit nedají. Svého času bylo piezo takovou módou, dnes je zde částečný návrat k solenoidovým vstřikovačům.
Continental ale nic jiného nedělá, takže se nemá k čemu vracet, ale jeho piezo commonrail je velmi dobrý a hodně vydrží (na rozdíl od P-PD jednotek).
Osobně si myslím, že nový 1,6 HDi s 2 ventilovou techniku bude dobrý a málo poruchový. Časem bych se nedivil, kdyby přišla vyšší výkonová verze, podobně jako se chystá u 1,6 TDI. -
Vasik1 15.10.10 13:36
« Jaký volej?
Chlapci, jakej vám v servise lejou olej do motoru? 10W30 , nebo 10W40? Jsem si jistej tím, že jsem do poslední výměny jezdil na 10W40, spotřeba=0, Teď po poslední výměně za 10W30 to papá tak 1L na 5000km, bylo podezření na turbo, to bylo demontováno odzkoušeno, vše OK, takže je to docela jasné, hustší 40 stíracíma kroužkama a gufírkama ve ventilech neprojde, 30 už ano:O) -
štíreček1 13.10.10 19:17
« Re: Pneu - letni
Já bych tomu věřil, můj max má prý z nula na sto 11,3sec, ještě jsem to nezkoušel, o spotřebě už jsem psal. Dnes jsem si koupil nový svět motorů, ještě jsem ho nečetl, jen je tady c max a grand c max s novými motory 1,6 jen dva ventily a slabší verze u c-max bude mít 70/3600 a krouťák 230/1500-2000.
Silnější verze 85/3600 a krouťák 270(overboost285)1750-2500ot a už šestikvalty. Zrychlení neuvedeno ale spotřeba 4,6 a grand c max 4,9 Pak už jen dvoulitry 85/103/120kw - u dvou silnějších možnost šestiautomatu
WV už dává solenoidy a je klid, taky tam byl problém s napínací kladkou, tuším desítka šroub zalitý v hliníkovém bloku, jak to má vydržet??
U toho mitsubushi velice chválili ten motor, trošku pozadu byl hlučnější podvozek a přenost vibrací do volantu, ale prý to jede slušně a za slušnou spotřebu i ve městě. -
superkutil 13.10.10 10:30
« Re: Pneu - letni
Bude to hodně podobný benzínu. Ty poruchové TDI dovedly mého klienta k tomu, že Oktávky 2.0TDI prodal a nakoupil KIA Ceeď 1.6CRDi 85kW s tím, že by se teď měla objevit i verze 1.6CRDi 94kW s momentem 260Nm/1900-2800ot. Tvrdí jim spotřebu 4,5 litru a zrychlení z 0-100km/h za 11sec. Tak to chci vidět. Zatím celkem spokojenost. -
štíreček1 12.10.10 18:04
« Re: Pneu - letni
píšou , že nemá turbodíru a reaguje hned na plyn, tak třeba není tak velký v určitých otáčkách, ale rozložený do většího pásma a odspodu. Možná je slabý, nevím, má snížený zdvih, čtvercovou konstrukci, tak nemá takovou páku na kliku, zato ale tolik nevibruje. Je popsaný ve světě motorů special a velice ho chválí. Taky je tam několik stran o naftě, naftových motorech a hodně humbuku na nevydařené wv dvoulitry 2005-2008... -
superkutil 11.10.10 22:20
« Re: Pneu - letni
No to je moc pěkné, jen nechápu, jak to že u motoru 1.8 DI-D 110kW je maximální moment jen 300Nm/2000-3000ot, když třeba Fordí 1.8TDCI 92kW má max moment 320Nm/1850Nm. V současné době mám max.moment 390Nm/1800ot a je to tak akorát. A jezdil jsem Forester, ten má 360Nm a je to tak na hranici a max výkon má 108kW. Ale zkusím jízdu, ale bude asi muset hodně točit.Spotřeba ale vypadá moc dobře a zrychlení taky, tak to vyzkouším. Díky. :yes: -
štíreček1 11.10.10 17:34
« Re: Pneu - letni
Jestli jezdíš i dálnice, samozřejmě to chce něco silnějšího. Mně stačí těch mých 80kw, nízká spotřeba i pojistka. Ještě mě napadá mitsubishi AXS, nejlepší motor současnosti s variabilním časováním ventilů 1,8DI-D 150koní. Samá chvála a v testu mezi pěticí SUV první
[odkaz] -
superkutil 10.10.10 14:20
« Re: Pneu - letni
štíreček1: KIA Sportage je pěkná, ale rád bych se se zrychlením pohyboval okolo 10sec a s tím má KIA Sportage problém. Má dva motory 1.7CRDi 85kW a 2.0CRDi 100kW a to už je dnes málo. Zajímavé je, že u motoru 2.0CDRi je moment motoru s manuální převodovkou menší jak u automatické. Hezký je nový motor do Sorenta 2.2CRDi 145kW, který má moment 422Nm a uděluje Sorentu zrychlení 9,6sec, ale ten do Sportage nedávají a nové Sorento už nemá tak dobré jméno jako staré. -
štíreček1 10.10.10 13:13
« Re: Pneu - letni
Kutil: zkus se mrknout na Kiu Sportage, vzhledově mi přijde zajímavá, kolikrát zdálky jsem si myslel, že je to Kuga. Jízdní vlastnosti určitě od forda mít nebude, ale cenově je mnohem zajímavější. Podíval bych se na podmínky sedmileté záruky, náklady na servis v záruce... -
superkutil 10.10.10 10:59
« Re: Pneu - letni
Radek1: Minulé Mondeo jsem prodával v cca 140tis.km protože od 110km šlo hrozně dolů, blbě sedělo, odešel chladič a kompresor klimatizace, zapalování, rupla spona stabilizátoru, odešel zadní zámek a na závěr při cestě do Rakouska nechtělo jet víc jak 140km/h (normálně bylo schopné jet více jak 180km/h) a po příjezdu do Alp motor vařil, zmizela voda, která se za chvíli zase objevila. :-O
Myslel jsem, že současné Mondeo bude technicky dál a vydrží alespoň 250tis.km, ale obávám se, že možná ani těch 6let jako mělo to poslední nevydrží.
Potřeboval bych nějako 4x4, pokud možno vyšší, ale nevím co. Myslel jsem Subaru Forester 2.0D, ale je hrozně stížností na spojku, hodně lidem odchází a já chci tahat přívěs i v terénu. Navíc nemá Forester redukci. Do Kugy se mi taky moc nechce. Volvo je dost drahý, tak snad nějakého korejce. Nechci auto do těžkého terénu, potřebuju jen aby projelo sněhem, po mokré louce, v písku a pokud možno mělo redukci. Ten Forester tomu odpovídá nejlíp, ale ty spojky jsou problém. Jednal jsem s prodejcem, tvrdil, že spojky neodchází, tak jsem po nich chtěl do smlouvy, že v případě, že během 3 let odejde spojka, tak to opraví na své náklady a to nechtěli. Takže asi spojky odchází a výměna stojí 40tis. -
RADEK1 08.10.10 19:46
« Re: Pneu - letni
to Kutil.: přesně jak popisuješ kolem cca 110 tis km jsem začal také pozorovat změny na podvozku . mondo bylo více náchylné na boční vítr,špatně drželo stopu, a při průjezdu zatáčkou jsem měl pocit, že je auto silně přetáčivé. v servisu nic samozřejmě nenašli. nechal jsem tedy zkontrolovat tlumiče ,sbíhavost a kompletně prohlédnout podvozek a nic. ale jedno je jisté mondo už nesedělo na silnici jako dřív ,čím to bylo způsobeno ? těžko říct a proto šlo z domu. :-| doufám, že ho ještě uvidím asi jsem sentimentální , ale měl jsem ho rád :-( :-(
nechť se mu měřo vyhýbá amen 8-s -
cja 08.10.10 10:08
« Re: Pneu - letni
DIM: >:-[] jako otec zakladatel máš právo i na takové legrácky, ale pokud bys chtěl mít osm kol potažmo pět - potom by jsi musel programovat a nebo zvolit jiný vůz, na zimu nedávat - navíc stejně je to dělané na run flaty, takže je to spíše orientační - jak píše kolega killerhammer - ulamuje se to a servis ti to neuzná na záruku i když to budou dělat oni - už jsme to loni řešili ... -
killerhammer 08.10.10 09:29
« Re: Pneu - letni
staci namontovat len spravne snimace do kolies.
su len 2 druhy, delia sa podla frekvencie na ktorej vysielaju namerane udaje do auta.
v mondeu sa nic neprogramuje, ked das nove kolesa s novymi snimacmi, po par otackach zacnu fungovat.
8 kolies so snimacmi (4 v kufri) som uz viezol a nevsimol som si ziadny problem
v zime snimace neodporucam, lamu sa hrdla na ventiloch, mne sa zlomili uz 3 v zime ! predpokladam, ze je tam slaby material, nezvlada zimne podmienky, unavi sa, prehrdzavie a zlomi sa.
ked sa zlomi hrdlo, cely snimac je na ... lebo je to vylisovane ako jeden kus (hrdlo + ventil + snimac) 8-s -
DIM 08.10.10 08:52
« Re: Pneu - letni
No , nejsem si zase tak úplně jistý, že stačí jen namontovat správné čidlo......mimochodem , ono to pozná polohu kola samo ? Tím myslím , jestli kdy´ž přehodím levé kolo za pravé tak si to zjistí i ŘJ ? Když povezu v kufru i sadu dalších gum s čidla např. do pneuservisu na výměnu, budu mít na počítači osum údajů ? Co když dám jedno zimní v létě jako rezervu ?´Budu mít pět údajů ?? :-)











