FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 28.10.10 22:07
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak se oprava nepovedla, vpravo vpředu to stále cvaká a lupe. Na každé nerovnosti, při každém přidání a ubrání. Navíc při prudkém průjezdu zatáčkou se ozvalo šílené skřípění. 8-s
Docela mě štve, že si servis nechal auto dva dny a ani za tu dobu nedokázali závadu opravit. Oni to snad ani neprojeli, jinak by to museli slyšet. -
štíreček1 28.10.10 15:25
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
S tím starým escortem jsem jezdil sedm let, na motor kromě pumpy a rozvodů jsem vlastně nešáhl - 1,8D, ale jinak jsem na podvozku měnil pořád něco a furt dokola, než jsem došel na konec, tak kolečko začalo znova od toho, co jsem měnil jako první. týden předtím než jsem ho dal do bazaru odešla spojka a silentbloky v předních ramenech, vyměnil jsem jen levou stranu. Do bazaru šel fakt komplet po go podvozku, navíc nové kotouče a desky, baterie rok stará, opravený alternátor, řemeny...za sedm let mě stál skoro 150tis kč, nákupní cena byla taky taková.Kdybych tehdá vzal nového, jezdil bych bez poruch za ty samé peníze, je ale pravda, že u nového náklady zvyšuje pojistka, za 14let jsem ale nekoupil ani deci nafty, oleje, brzdovku, nějaký fridex a aditiv jsem měl taky zdarma. Za poslední rok mám náklady na palivo cca 0,70hal/km a zdá se mi to hodně, na druhou stranu už moc nejezdím. Za 15měsíců s maxem cca 15tis km, kdyby vydržel bez závad alespoň do 100-120tis km jako focus, tak bych byl spokojený. -
oleowr1 27.10.10 23:43
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Palivo mi letos na Mondeu vychází na 1,95Kč/km, ostatní náklady cca. 3Kč/km, největší částka v tom je pojistka a spojka s dvouhmoťákem, pak vodní pumpa a trojkombinace.
Pro mně ideální by bylo kdyby náklady na palivo byly stejné jak náklady na zbytek, t.j. dostat se celkově pod 4Kč/km, dosáhl jsem toho v roce 2008.... a za 8 let provozu se Sierrou 1,8TD, ale tehdy byla levnější nafta. -
štíreček1 27.10.10 18:10
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Mě náklady na starém escortovi z bazaru vyšly na 2,47kč/km, v tom bylo započítáno taky vše včetně mytí, pojistek a všelijakých blbin do auta a servisu, rozdíl nákupní cena mínus prodejní cena auta, ale bez paliva. U focuse to bylo už 3,41kč/km, taky bez paliva. C-max zatím cca 2,4kč/km včetně paliva, ale nepočítám kupní cenu. Největší zátěž je komplet pojistka, jinak kupuju jen vif, teď sada zimních kol, gumové koberce, pokuta za pás, doplněk lékárničky, silikonový olej a servis ve dvaceti tis km. Teď už bych měl mít na servis slevu. -
oleowr1 27.10.10 16:28
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
kutil: snad budeš mít klid...
Mě pořád zlobí předek, poklepává, ale na jízdní vlastnosti to nemá nějaký pozorovatelný vliv. Budu pokračovat tlumičema (tyčky stabilizátoru jsem dělal v neděli sám) a možná ramenama. Mám ujeto celkem 180tis.km, koupil jsem to ojeté (ve 107000km) a náklady vychází na 9,87Kč/km, do údržby počítám vše (pojištění, ND, oleje, filtry, autokosmetiku, mytí, vodu do ostřikovače, dálniční nálepky nebo mýtné....). Jezdím ale málo =11-17tkm ročně, takže pořizovací hodnota mi náklady na km zvedla nejvíc (v roce pořízení byly náklady 28,97Kč/km, jinak jsou kolem 5 Kč/km. Náklady mi zvedly hlavně - přístrojová deska (13500), repase vstřiků (13000), turbo+odtah (36000 :no: ), spojka (20tis.).
Nemám ale iluze o tom, že jiné ojeté auto by mě vyšlo levněji, žena má Hyundai Getz 1,1, kupovali jsme ho nový a náklady jsou jen asi o 50hal. menší, přitom to jsou nesrovnavatelná auta. -
superkutil 27.10.10 09:42
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak opraveno. Sice to stálo 11tis. ale je to znát, auto sedí jako dřív. Vyměněny zadní tlumiče a část zadního stabilizátoru. Únik oleje byl přes gufero na poloose. Ale když to tak sečtu i se spotřebou a pořizovacími náklady, tak mě u Mondea stojí 1km cca 7,70Kč a to není zas tak špatné. :-! -
superkutil 26.10.10 09:04
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
No já jsem včera dal auto do značkového servisu s problémy na podvozku a tekoucí skříní po poslední opravě a za včera to nestihli. Tak snad dnes. Nějak je to čím dál horší. Nevím zda si toho berou na den moc nebo zda pracují pomalu. Ale už mě nebaví nechávat auto v servisu kvůli malé opravě celý den. 8-s
Ale když vezmu náklady na provoz Mondea a Fiesty, tak je má Fiesta skoro nulové a do Mondea pořád něco cpu. :no: -
pepe krakora 26.10.10 07:27
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Ahoj. Mě ohledně jízdních vlastností pomohla výměna všech tlumičů, ale klepání na přední nápravě zůstalo. Je zajímavý, že si s tím ve značkových servisech neví rady. Pro ně je všecho ok. A to klepání tam je už takových 60 000 km a bylo to na třech servisech pokaždý jinde a nikde to klepání neslyšeli. Projevuje se to hlavně na krátkých příčných nerovnostech, kterých je víc za sebou. Cejtím to klepnutí i v podlaze. Až naposledy u Charouze na Mělníku, když jsem jim řekl, na kterým místě to opravdu na 100% uslyší, tak mi dali za pravdu, že tam něco bouchá. Na dotaz, čím to je, mi bylo řečeno že neví, že přední náprava je OK. Snad by to prý mohlo dělat horní uložení tlumičů. Když jsem teď ty tlumiče měnil u človíčka co opravuje Fordy, tak jsme na to uložení koukali, ale je v poho. Podezřívám uložení stabilizátoru - silentbloky, nebo silentbloky ramen. Už prostě nevím. -
Janerad 25.10.10 23:34
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
tak po servisu v Janiš v OL:
1. nezjistili nic na tyčkách, silentblocích atd... (nemají tam test tlumičů) takže žádná změna.
Dal jsem nové kotouče a destičky vepředu...
2. zjistili mi vstřiky před odchodem (baňky).
A. jezdím stále s podvozkem neuspokojivě... kde mi udělají renovaci, abych byl spokojen???
B. kde nechat udělat vstřiky a dvouhmoťák, abych zase 100 tkm jezdil v pohodě???
Díky za každý tip na Mondeo machry... -
štíreček1 25.10.10 21:46
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
GTL se vyrábí ze zemního plynu tam , kde je k dispozici a není pro něj přímé energetické využití. shel má takové rafinerie v Malajsii a Kataru. Pouhým propočtem dopravních nákladů vychází, že jej v produktu v-power diesel nemohou být více než čtyři procenta. Měření oslovených expertů se shodují na hodnotě do tří procent. Ta nemá na cetanové číslo takřka žádný vliv - viz svět motorů special. -
"-- skrytý --" 25.10.10 09:36
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
King of rain: Nesmysl!!! No samozrejme, taky jsem tankoval v dobe, kdy Shell GTL pravdepodobne prestalo do VPower v CR davat, tzn.1-2 roky zpet - najdi si me prispevky kdy byly napsany o VPower.
No a zjisti si, kolik oficialne toho "GTL" v ceske verzi VPower dnes je a na ktere konkretni cerpaci stanice se opravdu dodava? Ale dobra, toto je zrovna dost diskutabilni otazka. GTL ma v pomeru ke standardnimu palivu cenu az tak v pomeru 30GTL ku 70. A v dnesni dobe, pokud vubec je pridavano do CR verze VPower, je ho cca 5-10%.
Dobra, ale pokud nekdo napise, ze Hypernova bere udajne paliva od OMV, tak se opravdu bavis s clovekem, ktery o tom ale naprosto nic nevi a nebo si plete slova dopravce a rafinerii a to je opravdu dost zasadni rozdil. A pak takove, jak ty sam rikas nesmysly, radsi vubec neuvadej!
No a s Vervou, kde ji brat, uvadis opet uplne protichudne zkusenosti! Uz to tady bylo take probrano pred casem. Prave u "mensich a odstrcenych" cerpacich stanic, mam negativni zkusenost prave s Vervou. Takze pokud Vervu, tak prave na novejsich a vytizenejsich cerpacich stanicich, coz take znamena vyssi cenu (to ale plati u naprosto vsech distributoru paliv).
S aditivem mas samozrejme pravdu.
-
superkutil 25.10.10 09:32
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
cja: škrtám i s prázdným autem. To spíš vypadá na odešlé tlumiče, že auto prokmitne a spodek škrtne. Jinak nevím, dřív stejná místa projíždělo v pohodě.
VW Touareg je pěkný ( i když někdo tvrdí, že je to předražená plechovka pro milenky), ale cena a provozní náklady jsou fakt vysoké. Mám nabídku na KIA Sorento, Hyudai Teracan nebo Santa Fe, sám bych chtěl Subaru Forester (ale má prý problémy s odcházející spojkou). Nepotřebuju velké auto, jezdím sám nebo ve dvou a za auto chci na věci přívěs. Potřebuju slušné zrychlení a rozumnou spotřebu. -
cja 25.10.10 09:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil: musíš vozit menší PC - nebo jet vícekrát, a nebo se ti propadla silnice...
Forda už si nekupuj, víš že je to pro tebe neštěstí. A Kuga je malá, kup si něco s pneumatickým podvozkem ať si to můžeš zvednout a budeš spokojen. Co tahle VW Touareg. Na peníze nehleď, projede všude, pokud zvolíš správný motor i výkon bude spotřeba skvělá kvalita nejlepší .... -
cja 25.10.10 09:08
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
No ale to GTL je pouze na vybraných Shellkách, takže to taky není košer.
Možná člověk pořád hledá problémy v naftě - a ne že by jich bylo málo, ale měli by se zamyslet taky výrobci aut, vstřikovacích zařízení ... .Pokud je to scváleno pro provoz v CZ, tak to tadymusí jezdit na značkové nafty bez větších problémů. Nejsem idiot ani idealista, proto tam občas VIF naleji, případně v zahraničí hrknu nějakou špičkovou naftu. Vstřiky jsem už na předchozím autě dělal a bylo ježděno jenom na český OMV. Myslím že je to i o zkušenostech výrobců a snaze se poučit a ne to pouze házet na naftu - jak je možné že HDI motory jezdí na to stejné bez problémů(relativně) a 2.2TDCI EU3 měla výměny vstřiků po 40t km. A opakuji tankuji pouze u značkových pump, obava z malých čerpaček je u mne na úrovni stihomanu.
Teď jsem to vyřešil smlouvou s regionálním přepravcem asi 120 kamionů a 100 autobusů - zavážka nafty od OMV - to je pro mne záruka, že nebudou mít důvod podvádět, navíc vlastní cisterna, nákladní auta motory IVECO EU 5, takže doufám - pokud se spletu a bude mě to stát balík, tak dám vědět.
Kontroly od SGS tam mají také. -
superkutil 25.10.10 09:00
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak se mi objevil nový problém, škrtám zadkem o silnici, škrtá místo uprostřed auta, kde jsou uchycená zadní ramena. Stačí když je silnice od náklaďáků stržená na okraji a tak je uprostřed hřbet. A o ten škrtám. Dřív jsem stejnou cestu jezdil v pohodě. Nevíte někdo, jaká je světlost Kugy? -
King of rain 25.10.10 08:59
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Ano Verva je tišší, mám tu samou zkušenost.Brát se ale "vyplatí" jen někde mimo města kde je levnější...osobně mám dobrou zkušenost s naftou od Hypernovy, prej to kupují od OMV, takže by měla bejt ok + tam naleju VIF.Dobrá cena, nic zbytečně nepřeplácím a vím že tam aditivum mám. :-! -
King of rain 25.10.10 08:55
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Nesmysl, V-power má už složku GTL i v ČR- poipsuješ stav cca před rokem.Teda teoreticky, což já tvrdím že je u všeho... a proto všem doporučuji si tam lejt aditivum sám.Vím pak že tam je a je to v klidu.Víc už udělat nejde.Kupovat dražší a teoreticky lepší naftu je zbytečné.Nikdo neví co tam dali nebo spíš nedali.Když si to tam naelju sám, je vše jasné... -
oleowr1 25.10.10 08:27
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
pepe krakora: včera jsem vyměnil přední tyčky stabilizátoru, klepání částečně zmizelo, ale ještě to není ono. Auto sice neplave, ale v přední nápravě ještě někde je vůle, tipuju to na uložení tlumičů, takže asi je brzo vyměním taky.... -
"-- skrytý --" 24.10.10 20:35
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
DIM: Vervu od Benziny uz mam odzkousenou - neberu - uz jsem to tu kdysi psal - ta jedina spolu s Shell VPower - (ceska verze VPower - udajne pouze aditivovana ne s obsahem synsteticke slozky GTL) me u studeneho motoru cukala - od te doby co neberu VPower a Verva Diesel bez cukani - u Vervy byla take evidentni vyssi spotreba v radu desetin.
pepe krakora: mohu take jen potvrdit - ve 110tkm jsem nechal na doporuceni vymenit vsechny tlumice (Sachs super touring - stejne co byly z prvovyroby) a byl to opravdu rozdil, z predni napravy se najednou prestaly ozyvat narazy pri prejezdech nerovnosti a pri projeti v zatackach hlavne nalozeneho auta na nerovnostech, prestalo auto uskakovat.
panther: baterka - menil jsem baterku orig. po ctyrech letech na zimu pro jistotu za Bosch S5 74Ah 750A a starty najednou zacly byt daleko razantnejsi - "nerozchrchlane" Takze take doporucuji. -
superkutil 22.10.10 16:10
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak s tím tekoucím olejem to vypadá dobře, teče jen motorová skříň. Chlapci v servisu udělali mizernou práci při výměně trojkombinace a boční víko špatně utěsnili. A tak to teče po boku motoru na poloosu a uchycení ramena. A teče to festově, rameno i když je zaprášené, se olejem leskne. -
"-- skrytý --" 22.10.10 12:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
No sem na tom stejně s tím podvozkem,životnost multilinku nebude nijak závratná.Jako první jsem objednal zadní tlumiče,protože mi uskakuje zadnínáprava při přejezdu nějaké nerovnosti. Navíc gumy které na autě byli jsou poskákané už sem je zahodil a nechci to mít znovu.Reakce na boční vítr a jízda za kamionem poryvy větru nadzvedávají předek, občas se mi zdálo hlavně na letních,že se auto klepe buď přední tlumče nebo setrvák nevím.Letní gumy šíleně špatně přenášejí sílu na vozovku dal sem zimní a je to nebe a dudy i to asi svědčí o snížené schopnosti tlumičů a navíc nezatížené kolo hnací nápravy prohrabává.Teď se ještě pudu podívat na stav těch ramen vlastně silentbloků není nutné totiž kupovat celé rameno,jak tvrdí ve Fordu.Návod lze najít na focus foru ( Výmena silentblokov zadná náprava FoFo II. - "multilink").
-
DIM 22.10.10 11:53
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Agip má opravdu jen tak málo oproti OMV ?? Verva má na stojanech napsáno CČ 60, Agip to tam asi nemá..... Já jsem včera naplnil nádrž vervou ( Přes dva tisíce Kč, to je šílené ). Měl jsem pocit, že je to o poznání tišší. A zimní Dunlopy : auto trochu změklo, což mi ale vůbec nevadí , ale především na dálnici na betonu letní hučely jako tank, teď je ticho, klid a mír :-) -
Janerad 22.10.10 10:51
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Nicco:Díky za radu, hezky jsem si početl...
Představoval bych si to tak, že mi v servise zkouknou tyčky a uložení stabilizátoru vpředu, (taky kouknout, jak je to vzadu), a ještě nějaké uložení tlumičů, a silentbloky (nápravy, stabilizátory, motor).
Doufám, že mi to opraví a budu zase frčet... S nejsitým autem mě fakt nebaví jezdit...
Objednal jsem se na do Ford Janiš v OL (mám tam cestu). -
štíreček1 21.10.10 20:09
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
jarda.suchy - nedávno jsem četl test vybraných pražských čerpaček a co se týká cetanového čísla agip diesel tech 53,4 a omv sprint diesel 57,1 tak to by dávalo smysl, proč agip má vyšší spotřebu a proč mu částečně pomohla aditivace. Samozřejmě se ale čerpačky můžou v kvalitě lišit. OMV skončil druhý, první byla verva s cetanovým číslem 62. Agip byl třetí spolu s benzina topQ 54,1 cetanů.
Pro normu euro4 a euro5 výrobci motorů žádají palivo s cetanovým číslem 55-60, širší rozsah cetanového čísla motor neumí využít, k tomu by potřeboval variabilní vstřikovače. Málo cetanů dřív vyhoří a produktivní tlak na píst působí kratší dobu, mnoho cetanů zas hoří déle, motor je ale nevyužije a vyletí výfukem. Audi Q7 clean diesel má vyvinuté nové žhaviče se senzory expanzních tlaků a motor tak nějak pozná na co jede, v případě lepší nafty řídící jednotka nastaví vstřik dříve a tlak na píst trvá déle, ale zatím pro dnešní motory je 60cetanů maximum toho, co motor dokáže využít. -
štíreček1 21.10.10 18:57
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil - tohle se mi stalo u kdysi focuse den před odjezdem na dovolenou do Itálie, myslel jsem, že ani nepojedu, všechno od oleje a rozstříkané naspodu vozu až dozadu na zadní nápravu. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem zastavil u chodníku a nechal jsem vytočené kola na max. Nejvíc skříň, poloosa, rameno celé od oleje a částečně podběh...oprava u známého v servise zadarmo během pěti minut - volný filtr >:-[] Ale byl jsem zpocený až na * -
Nicco 21.10.10 13:44
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
"Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli..."
Co takto zmenit servis? Ti 11-rocni absolnvneti ucilista naviac neschpni prace s Ford ETIS ti nepomozu. V Mondeu ani nikdy nejazdili, tak ako mozu vediet, ze ako sa to chova pri prejazde nerovnostami? Chce to niekoho skuseneho. Viac ti poradia na [odkaz] Neboj, je to aj o Mondeach ;-) -
Janerad 21.10.10 10:42
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Záleží na konkrétní várce a stanici... Prostě někdy se zadaří, jindy je to slabší... Mám zkušenosti, že pumpy stejné značky (např. Benzina) s nižšími cenami než jinde mívají i slabší naftu (neplatí to ale vždy), i když na stojanu je samozřejmě taky Verva Diesel. Naposledy jsem natankoval Vervu ve Šternberku a dobrý... Naproti tomu před Olomoucí nic moc, u Humpolce taky nic moc... -
superkutil 21.10.10 10:38
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Dnes jsem zkusil losí test, až zablikalo ESP. V autě to bouchá při přejetí nerovnosti vpředu i vzadu, Připadám si jako bych jel s dodávkou, auto hodně plave. Přímý směr musím stále dorovnávat, najednou je hodně citlivý na boční vítr. Když začnu točit volantem, tak do něj jdou rázy. Občas se hodně klepe řízení, jindy zase nic. Může to být silnice nebo špatná geometrie nebo nevím co. To bouchání je otravné, jako bych vzadu vezl nějaké panely a ty přepadávaly sem tam. Při prudkém brždění se klepe řízení. motor zatím v pohodě, jen když dám 2ku brzo a otáčky slítnou pod 1000ot, tak motor přestane táhnout a propadne se, pomůže vyšlápnutí spojky, roztočení motoru a puštění spojky. Asi nějaká ochrana na podtočení motoru. Totéž je problém jet kolem 1000ot na 1ku. -
Janerad 21.10.10 10:25
« Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Superkutil: mám už 165 tis. km, přezul jsem na zimní a utvrdil jsem se v tom, že mám přesně stejné problémy s podvozkem a stabilitou, jak píšeš Ty. Na servisce před týdnem mi nic neporadili, i když jsem požadoval důkladné prověření podvozku. (asi se na to vykašlali - Rašino na Vídeňské). Intenzivně jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit, abych se zase vozil jako v mondu za mlada, bez citlivosti na boční vítr, bez uskakování na nerovnostech a bez plavání při změnách směru.
Jsem přesvědčen, že tlumiče jsou ještě ok.
V minulosti na Vectře byly zadní tlumiče ok, ale totálně vymleté silentbloky či čepy či co u stabilizátoru... 2x jsem to na servisce řešil, a nic, až když jsem po třetí a 40 tkm bouchal do stolu a řval, že mi zadek pochoduje i ve 40km/h na rovné silnici, tak to opravili, a zase jsem jezdil jako v kočáře :-)...
Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli...
Přece musíme mít zkušenosti...












Kde muze byt problem?
- EGR ventil (ucpany nefunkcni)?
- problemy se vstriky? - (ovsem jine priznaky doprovazejici vadne vstriky zatim nejsou)
Jinak auto funguje bez problemu - 2,2TDCi 2005 Euro4 145tkm