FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 22.11.10 20:26
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Taky jsem si myslel, že su hluchý, ale v sobotu jsem nahodil ty koupené číny a nejsu hluchý :-) To je hukot! a při 45km se to ještě zvýrazní. Pár koleček na kruháči a trochu se to uklidnilo, tak snad si to sedne. Ale daleko líp to jde za plynem, tak nějak lehce a na neutral dojedu dál. -
-
superkutil 21.11.10 16:06
« Re: Xenony Mondeo 2006
Řídím taky levou rukou a tak mám problém, že levý loket mám výrazně výš nebo níž jak pravá. Bolí mě z toho záda. Ono evropské vozy jsou v tomto velmi zaostalé. Už v roce 1997 jsme v USA jezdili s auty, které měly obě opěrky připevněné k sedačce. Bylo to velmi pohodlné.
Používám 4x4 pro jízdu na sněhu, po mokré louce, pro tahání plachetnic z vody, pro jízdu po horských cestách. Dost často využívám redukci a uzávěrky. Problém u napodobenin 4x4 je křížení náprav a případ, kdy je v záběru jen jedno kolo. -
hroch 1958 20.11.10 20:59
« Re: Xenony Mondeo 2006
Zdravím kolegy s 2,2 TDCi, už s jedním HB také měsíc jezdím (dovezeno z SRN). Sice r.v. 2005, ale mimořádně zachovalé, poctivých 108 tis. km a ve vysoké výbavě. Potvrzuji mizernou účinnost potkávacích xenonů, ale nikdo mně neproblikává. Spotřeba mně doslova fascinovala, mezi 5,5 až 5,9. To poslední na dálnici při 150-160 km/h a na vzdálenost 900 km. Proti předchozím dvěma 2,0 TDCi ještě dravější, ale zvukově kultivovaný motor, bez turbodíry, táhne od 1450 ot/min. A teď první dotaz: může mi někdo na fotce poslat způsob upevnění podlouhlých DRL na plasty př. masky? A druhý: dá se koupit na zimu "zateplení" př. masky, mám tam na to továrně nachystané úchyty.
Díky za odpověď -
štíreček1 19.11.10 23:33
« Re: Xenony Mondeo 2006
Kutil: oni ten samý postup aplikovali i na focuse, původní model 03 byl prostorově daleko lepší než 05 či 08, právě takového jsem chtěl, ale ten pocit tanku tam byl taky, prostě malé víc kolmé sklo a palubovka se mi zdála hodně vysoko. Navíc já jsem zase malý, cca 170cm, takže zespodu jsem neviděl vůbec a nahoře jsem měl tři čtyři cm po strop. U maxe sedadlo stále nahoře a dobrých ještě cca 12-14cm nad hlavou. Ruku na okně nevozím, jsem zvyklý řídit levou, stejně bych z okna nedosáhl, pravou řadím a mám ji na opěrce. U té opěrky je výhoda, že je na sedadle, takže se zvedá spolu s ním, na ty plastové umístěné na tunelu každý nadává., jsou napevno. Kugu jsem zkoušel krátce, jen předokolku, čtyřku nepotřebuju, uvnitř vypadá stejně jako max, podvozek klasika ford. Dnes v tv ukazovali tu ASX mitsubishi 1,8 150koní a potvrdili to, co psal svět motorů, motor vynikající s nízkou spotřebou, podvozek ale trochu pokulhává a do terénu to taky není přímo určené. -
"-- skrytý --" 19.11.10 15:20
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Tak jsem si na skoro hodinu vyzkousel new 2,2. Byla temer syrova, ale i tak tahla o neco lepe, takze oproti stavajici nejake ty Nm pribyly. Turbo se mozna vice akusticky projevuje, opet velmi silne stredni pasmo, dole a nahore relativne slabota, holt kompromis 1 vetsiho turba. Pristrojovka a stredovy panel je o neco prijatelnejsi, jinak vse pri starem. FL predek mi pripada nejaky divny, asi to chce casovy odstup. Osobne nevidim duvod menit za FL, resp. zustavat u Fordu. Ty Hdi Nm se daji koupit jinde a v puvodnim baleni.... ;-)
DIM: nevim jak ctes/chapes prispevky, ale "klx" pise: jezdi Mondeo model 2006-2010, takze to staronove a 2010 minus 1,5 je nejaky r.v. 2008. A nevim, proc michas jeho najete km a moje najete km. Jinak mas asi povedeny kousek(mozna sedan?), ze nic nevrze, trochu ti zavidim. A nebo neslysis :-)
KLX: C5 mam take v hledacku, pred asi mesicem jsem ji prolezl, design I+E tradicne francouzsky smrncovni. Manual pry casem bude k lehce seskrcene new 2,2 biT + soucasne lehky FL(LED pro denni sviceni a nejake drobnosti). Vic nevedeli a predvadecku meli jen 2,0 Hdi 120kW v automatu, coz nemusim a ani neumim ridit..... Ale nevim, citrouse jsem nikdy nemel, natoz nejake Hydroactive III+ :-| . Ale vlastne fordku pred Mondeem taky zadnou a zase tak velka chyba to nebyla. Za tu chvili, co mame na zivot, je treba vyzkouset vsechno, proda se to nejak vzdycky. Osobne povazuji soucasnou C5 za jedno z nejhezcich aut ve sve tride. Ted v zime bude ale doufam vice casu na dukladne nastudovani 508-ky .......... ;-) -
superkutil 19.11.10 08:22
« Re: Xenony Mondeo 2006
štíreček1: Ten pocit tanku jsem už měl po přechodu z Mondea 1999 do Mondea 2006. Výrazně se zmenšily okna a díky tomu nevím kam mám dát levou ruku, zda na předhod mezi dveřmi a oknem a nebo na loketní opěrku uprostřed dveří. Jedno je vysoko, druhé nízko. Mondeo 1999 mi spořádáním i prostorem vyhovovalo víc. A u Mondea 2008 je to ještě horší, střecha je ještě níž, taky mi už nízké vozy nevyhovují. Mám 190 cm a rád sedím nahoře. Ale třeba už u Mondea 2006 když zvednu sedačku, tak současně jde dopředu a já se nevejdu pod volant. Tak musím sedět níž než bych chtěl.
Kugu vyzkouším, je to horký adept. Jak schopné je to její 4x4? Zvládne to terén? Viděl jsem nějaká videa něco bylo dobré, ale někdy se zasekla na křížení náprav. A chci sehnat tu 120kW. -
WinDiesel 18.11.10 22:04
« Re: Xenony Mondeo 2006
Kutil: Já mám v GLK přizpůsobivá světla s pár funkcemi navíc - když jedu pomalu do zatáčky, rozsvítí se rohová žárovka, když jedu přes 50, zatáčejí celá světla, lépe řečeno čočky. Když dám pouze přední mlhovky, rozsvítí se jen mlhovky. Když dám přední i zadní mlhovky, stočí se čočky předních k zemi - hodně dobré funkce, mám vlastně dvojité mlhovky. -
cja 18.11.10 20:02
« Re: Xenony Mondeo 2006
Nové Mondeo má snímače nivelace(sklonu) na nápravách a upravuje sklon světel neustále - to´t vysvětlení servisu k mému dotazu na sjetá světla v nouzáku. Po restartu proběhla normální procedura a světla svítí OK, v paměti nic nenačetli, senzory na nápravách OK, takže nějaká chybka. -
štíreček1 18.11.10 17:39
« Re: Xenony Mondeo 2006
Kutil: máš pravdu s tou stísněností, seděl jsem v mondeu 08 a musím říct, že jsem se v něm necítil dobře. Hlavně mi dalo hodně práce se do toho dostat a pak zas ven, na nízké auto bych si už nezvykl. Výhled ven mi připadal jako z tanku, když jsem zvedl sedadlo, hlavu jsem měl na střeše.
Ten kufr u kugy si vyzkoušej, zas tak malý úplně není, i když je menší než má max, ale pokud nebudeš vozit vzadu lidi, není problém vytáhnout nebo sklopit sedadla. Vytáhnout asi u kugy nejdou.... -
superkutil 18.11.10 14:21
« Re: Xenony Mondeo 2006
DIM: Hm, je to tak. Viděl jsem to na BMW. Systém stále kontroluje výšku předku a zadku auta a podle toho dělá nivelaci. Přidáš a světla se sklopí, brzdíš a světla jdou nahoru. Ve světlech nejsou elektromotorky, ale krokové motorky. Díky tomu je korekce velmi rychlá. Myslím že to má i C5.
[odkaz]
[odkaz]
-
DIM 18.11.10 14:00
« Re: Xenony Mondeo 2006
Nějak se mi moc nezdá, že by se nivelace prováděla za jízdy......myslíš jako jednou za čas nebo dokonce v kuse ? přece jen, jednou jedeš z kopce, jednou ne, někdy akceleruješ, jindy brzdíš, no a kdyby si to zrovna v tu chvíli chtělo zanivelovat, tak by to asi nebylo úplně to pravé. -
superkutil 18.11.10 12:38
« Re: Xenony Mondeo 2006
DIM: Mám Mondeo 2006. Tu nivelaci jsem zkoušel a nějak funguje. Když auto stojí a vlezu do kufru, tak světla sjedou dolů. Ale asi hodně záleží na tom, zda při nastartování stojí auto v rovině. Prý by se měla nivelace aktivovat i při každém stání (třeba na křižovatce). Nová auta už při startu s xenonama zacvičí v plném rozsahu a také mají dynamickou nivelaci, která probíhá i za jízdy. Ale to je mi jedno, hlavně potřebuju abych viděl. S tímhle se moc nedá jezdit, musím v noci používat i mlhovky, abych viděl. -
DIM 18.11.10 11:42
« Re: Xenony Mondeo 2006
Xenony jsem taky řešil, podle mně ta nivelace nefungovala u mně v závěru už vůbec, taky mi xenony problikávaly a pak jeden úplně odešel...... Teď když nastartuju, tak vidím na zdi před sebou jak jedou nahoru a pak dolů a pak se zastaví v nějaké poloze. To předtím nebylo. Vidím dobře, skoro bych ani nepotřeboval dálkové ( taky xenony ) . A svícení za roh je příjemné.
Jinak tedy mně fakt nic nevrže ani nic jiného !! A to jsem na zvuky dost citlivý ! Že by auta r.v. 2009 byla jiná ?? Já jsem - a to klepu do stolu - fakt velmi spokojený. To jsem předtím nebyl. Je to úplně jiné auto. To, Kutile, od r.v. 2007 do teď.
-
"-- skrytý --" 18.11.10 11:17
« Re: Xenony Mondeo 2006
No tak jestli máš 4000K, tak tomůže být i stářím výbojky. Ale ty na svítivosti ani tolik neztráceji, spíš se barví do červena (dostane se do nich vodík z okolí, kerej to zbarví).
Jestli to bylo seřizované, tak je to buď konstrukcí světla (to spraví jedině výměna), nebo to seřídili dycky blbě, nebo ti nefunguje korektně ten výškovej senzor... -
superkutil 18.11.10 11:00
« Re: Xenony Mondeo 2006
Používám 4000K respektive v autě je to co bylo z výroby. Co to znamená, že je v háji? Ztrácí svítivost nebo jak se to projeví? Jde do modra?
Když se na světla koukám ze předu nebo je rozsvítím na zeď, tak mi připadá, že svítí dost. Ale třeba když jedu, tak osvětlují vozovku hrozně blízko před auto. Několikrát to bylo v servisu Ford seřizované. -
"-- skrytý --" 18.11.10 10:45
« Re: Xenony Mondeo 2006
Kup si výbojky s nižší barevnou teplotou a uvidíš (třeba 4000K), třeba se to zlepší. Obecně čím modřejší (vyšší barevná teplota), tím hůře je osvětlena silnice, ale nebezpečí oslnění zůstává.
Když bys xenon zapnul a už nevypnul, tak vydrží až do konce tvojeho života. Jestlis ho ale startoval vždycky na dobu 5 minut, tak už bude dávno výbojka dávno v háji. -
superkutil 17.11.10 23:28
« Xenony Mondeo 2006
Ahoj, mám od počátku problém s xenony. Mám pocit, že málo svítí. Řešil jsem to se servisem Ford a ti mi potvrdili, že u mého Mondea opravdu byly xenony udělané špatně, že je moc malý průměr čočky a že u nového Mondea 2007 je to již v pořádku. Mám problém vůbec vidět, v dešti je to šílené. Auto co jede ve vedlejším pruhu 10metrů za mnou svítí víc než já. Skoro všechny auta svítí víc. Ovšem paradox je to, že na mě protijedoucí blikají, že je oslňuji. Řešil jsem to se servisem Ford a bylo mi řečeno, že moje xenony jsou mizerné, protože mají pouze statické nastavování sklonu, v praxi to znamená, že po nastartování a rozsvícení, se nastaví sklon světel podle zatížení a dál se nenastavují. Ale mám pocit, že ani toto moc nefunguje. Testoval jsem to a je to tak 50/50. Už jsem uvažoval i o výměně xenonů, přeci jenom svítily cca 60tis.km. Posledních 50tis. mám SPDS a tak svítí výrazně míň. Kolik hodin tak xenony vydrží než začnou svítit méně? Myslel jsem, že xenony se mění až když začnou blikat. Nedokážu říct, zda teď svítí míň než dřív, ale svítí mizerně. Chci zkusit vyměnit jeden xenon a porovnat to. 8-s -
superkutil 17.11.10 22:54
« Re: Tady je ale ticho.......
štíreček1: Tu Kugu vzadu jsem myslel v kufru. ;-) Vyhovuje mi velikost Mondea 2006, nové Mondeo od 2007 mi připadá uvnitř stísněnější.
WinDiesel: beru to podle toho co mám. Takže moje současné Mondeo je Mondeo 2006, předchozí Mondeo je Mondeo 1999. Omlouvám se za ten zmatek, bral jsem to podle sebe. :-) -
pk1400 17.11.10 19:04
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
ke(3.11.) - reaguji na tento příspěvek - jeden z těch více hodnotnějsich na tomto vláknu ;-) :
Taktéž přes rok a půl jezdim staronové(2006-2010) Mondeo combi, ted´ cca 60 tis. km, sice jen 2,0 Tdci(HDI) s obyč podvozkem ale pod řadu od "ke" poznámek bych se mohl klidně podepsat, zejména pazvuky z celé kastle. Prvních cca 20 000 km tak nějak klid a pak ta hitparáda začala......... :no: Nic zásadního se ani u mne nekazí, místa dost, vodí se to pěkně, ale jaksi je to auto bez náznaku emocí. Sériové audio totální šumička. Taktéž je pro mne Mondeo na 90% jen krátkodobá exkurse od jiné značky, v mém případě Citroen....... Ford není špatný, cena byla bezkonkurenční, ale mimo jiné nedotažená fádní přístrojovka a řada dalších "zvláštních" německých detailů mi moji budoucí volbu usnadňuji ;-) Takže nejspíš aktuální C5 v 2,2 biturbu(ještě zbyvá jen ten manual !) a oko bude opět spokojené ;-) Tak snad mě tady neukamenujete. Čau Jirka. -
superkutil 16.11.10 16:21
« Re: Tady je ale ticho.......
Musím říct, že současné Mondeo je kvalitou hodně podobné tomu předchozímu. Nebo jinak, vypadá lépe a luxusněji, ale trpí stejnými chorobami. Takže nový vzhled navenek a uvnitř, ale technika podobná né-li stejná. Je pravda, že nové Mondeo, S-MAX, Kuga atd už vypadají jak auta od jiné automobilky. Kuga mne překvapila jak vše bylo přesné, snadné ovládání, živý motor, tuhá karosérie, dobré sedačky. Jen ten kufr je malý. A interiér dost těsný. ;-\ Ale po problémech Forestera se spojkama začíná být Kuga vážným následovníkem mého Mondea. Hlavně po tom, co udělali 120kW TDCI. -
DIM 16.11.10 10:48
« Re: Tady je ale ticho.......
Tak jenom pro pořádek, mně nevrže po jednom roce a 40 tis km vůbec nic, auto s naftou Verva od Benziny jede docela tiše, při rychlejší jízdě motor začne být slyšet až tak někde od 3 500 otáček a to je opravdu málokdy. Vůbec musím říct, že nové Mondeo je celkově o několik tříd lepší.... ve všem. Jediné co mi trochu vadí je zvuk spojky při rozjezedech a pod. Je to údajně spojka VOLVO a mají ji jen 2,2 ..... -
superkutil 15.11.10 21:05
« Re: Tady je ale ticho.......
Těsnění mažu něčím co vypadá jak lůj na rty [odkaz]|CT=5|PCT=4|C… a perfektní. To drnčení se objevuje hlavně při přidání plynu, kdy motor začne dunět a vibrovat. Taky mám pocit, že při lehkém plynu motor víc vibruje jako by nedocházelo o zapálení nafty ve správný okamžik - motor má nepravidelný chod. Ale je to jen než se ohřeje. -
štíreček1 15.11.10 18:08
« Re: Tady je ale ticho.......
Kutil: taky ty pneumatiky musíš hlídat, víš jaké mám nervy když ani jedna hadice u nás na čerpačkách nedrží sama? Taky se neřídím podle tlaku na stojanech, ale mám svůj okalibrovaný. Ne kvůli spotřebě, ale kvůli opotřebení pneu, a když máš správný tlak, pak to jede fakt samo, spíš ještě musím brzdit, protože to jede hodně daleko.
Co se týká hluku, tak na jaře jsem si koupil silikonový olejíček na plasty a natřel jsem tím i gumové těsnění ve dveřích - no hrůza, při menším výmolu dveře začaly hrozně vrzat, bylo cítit podle zvuku, jak se karoserie kroutí, třikrát jsem to utíral, ani vypálení na slunku přes léto nepomohlo a uklidnilo se to až ke konci prázdnin a teď už je zase klid. Takže těsnění nemazat :-O -
superkutil 15.11.10 17:10
« Re: Tady je ale ticho.......
Náklad se ti projeví na větším valivém odporu pneumatik. Měl jsem teď zajímavý úkaz, sjížděl jsem po rozbahněné cestě dolů z kopce, auto klouzalo, ESP cvakalo, no dost šílené. Zajímavé bylo, že po stejné cestě jízda nahoru proběhla na 1ku úplně bez problémů a bez blikání ESP. -
"-- skrytý --" 15.11.10 15:02
« Re: Tady je ale ticho.......
Taky začíná bejt zima, takže se to všecko různě kroutí ;-)
P. S. Nemusí to bejt zrovna v palubce. Já byl přesvědčenej, že mi drnčí nahoře v palubce, a ono to bylo pouzdro na brejle dole u ruční brzdy. Ten zvuk se odrazil od čelního skla a byl slyšet zepředu. Kvůli těmhle akustickým efektům se zdroje pazvuků dost blbě hledaji :-(
ještě se vrátím k tý spotřebě a hmotnosti: Ano, samozřejmě i při zrychlování. Ale naložené auto má zas větší setrvačnost, takže můžeš jet dýl bez plynu a srovná se to. Za předpokladu, že brzdíš primárně motorem a provozní brzdu používáš tak jako já pouze když si to vyžádá dopravní situace či k dobrždění na semaforu. Fakt to funguje, náklad se mi na spotřebě neprojevil už hódně dlouho ;-) -
WinDiesel 12.11.10 12:04
« Re: Jak se zabít v autě
Do nouzáku jdeš v momentě, kdy nejsou k dispozici veškerá data, nebo ta data jsou závadná - indikují poruchu. Ve Tvém případě nemáš asi v pořádku tlak v railu - příčin může být více od vadného regulačního ventilu čerpadla přes zavzdušnění systému (Ford používá také bazmeky rychlospojky) až k opotřebovaným vstřikovačům, pouštějící naftu do přepadu - a tady už žádné aditivum nepomůže.
Běhá tady informace, že dobrý a nedrahý je Velendorf v Říčanech. -
DIM 12.11.10 11:14
« Re: Jak se zabít v autě
Přiznám se, že toto je noční můra, která mně občas provází . Tím myslím jakoukoliv závadu v okamžiku , kdy člověk potřebuje rychle předjet, rychle opustit křižovatku..... Nouzák mně potkal jenom jednou, když mi odešly první vstřiky, a to naštěstí při prudším rozjezdu, takže o nic nešlo....... Jediná rada asi je, občas to auto pustit opravdu nadoraz z cvičných důvodů. Za prvé se " vyfoukne karbon " a za druhé pokud je něco na hraně, tak ať to řekne hned :-) -
superkutil 12.11.10 10:04
« Re: Jak se zabít v autě
To takhle hrabe jen Fordům nebo i jiným značkám? Mě nouzák potkal 14x v Norsku a plně tě chápu. člověk se na auto vůbec nemůže spolehnout, nemůže mu věřit. Mě přecházel motor do nouzáku jen kvůli vadnému EGR. Zo mě dost štvalo, protože to mi nepřipadá jako důvod pro nouzák. -
Janerad 12.11.10 07:38
« Jak se zabít v autě
Po ranní rozcvičce 300 km ve špičce s mnoha předjížděními jsem navečer měl přejezd asi 50 km. Na přehledném ůseku do kopce jsem naplno akceleroval, abych předjel minivan. Na horizontu se objevilo auto. S přehledem jsem pokračoval v předjíždění, času bylo dost. Když jsem míjel minivan, auto cuklo, přeplo se do nouzáku a byl jsem v rici. Kdyby minivan nepřibrzdil, nestihl bych se ani zařadit, ani dokončit předjíždění. F*CK! Takový zážitek bych nikomu nepřál. Minulý týden mi dělali diagnostiku, turbo ok, vstřiky prý pomalu na odchodu. Navíc jsem mimořádně natankoval obyč. naftu na Benzině... Vyzkouším to propláchnout lepší naftou a uvidíme. Druhý nouzák, který mi přivodí kritickou situaci a auto pouštím do příkopu a zahazuji klíčky...
Co doporučujete? Asi vstřiky, že... kde nejlépe?











