FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
hil 09.02.07 15:32
« Re:
Jezdím, když to jde samozřejmě, mezi 130 - 160, většinou kolem 140, abych se vešel do 10% :-). Takže mi to zpřevodování 6 vyhovuje. O žádném řvaní motoru nemůže být řeči. A řadit taky není potřeba, 6 + turbo si s tím poradí od 100 v pohodě.
Kdyby to bylo naopak zpřevodované jak říkáš ty, bylo by potřeba mnohem častěji řadit 5 a na okreskách by sis s 6 ani neškrtl. -
"-- skrytý --" 09.02.07 15:12
« Bez nadpisu
Byl jsem poprvé na emisích.
Mám takový dotaz dle TP mám ES 2001/100A
korigovaný součinitel absorbce 1,82. Je to Euro 2 nebo 1?
našel jsem tu jenom
ES2003/76B - verze EURO4 s jinym turbem a vstriky...
ES2003/76A - starsi verze EURO3
Díky za upřesnění. -
impaler 09.02.07 14:00
« Re:
Kutil: já jsem teda laik, ale připadá mi, že tady úplně mícháš hrušky s jabkama, totiž benzín a naftu. Záleží, o co tobě, nebo kolegovi, nebo komu jde.
Můžu tě ujistit, že s dvoulitrem vyrazím na dálnici z připojováku, někde na 100-120 tam vrazím šestku a pak už cvičím jenom s ní, pokud tedy nezpomalím pod těch sto. V Německu v levém, vadím motorkám a sporťákům, jinak pohoda. Nechápu, co řešíš. Jak vyřeší nový nafťák 2.2 problém staré benzínové Laguny proti starému benzínovému Mondeu, to se budete s kolegou muset asi projet.
Jinak ty otáčky víceméně asi sedí i pro můj motor, kolem těch 130 určitě.
A kdo chce lítat sto osmdesát po dálnici s nízkýma otáčkama, má si koupit nafťák a ne benzín, který si předtím nevyzkoušel, a teď se diví.
(taky sem nevyzkoušel, ale nedivím se ;-) ) -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Vzhledem k tomu, že je maximální moment v 1800ot. tak by to ve 130km/h stačilo a a naopak ve vyšší rychlosti by to tolik netočilo a nežralo. Všude čtu, že tento motor potřebuje jezdit v rozsahu 1500-2500ot. >:D
A pokud už je v autě 6ka, tak jsem doufal, že to na dálnici nebude moc točit. Je to totiž předmětem mého sporu s kolegou, protože když jezdil s mým Mondeem 1.8 benzín, ta měl pocit, že nejede. Měl Lagunu 1.8 benzín, přibližně stejný výkon a přesto Laguna po dálnici jela líp.
Nakonec jsme přišli na to, že je to tím, že 5ka u Mondea točí ve 160km/h 4000ot. a jemu Laguna na 5ku točí 4000ot už ve 135km/h. Takže mu ve 180km/h vadla zatímco Mondeo by jelo ještě dál. Akorát, že u Mondea bylo potřeba někdy řadit 4ku v kopci i na dálnici. Mě osobně vyhovovalo víc řazení u Mondea. Casem jsem se naučil častěji řadit 4ku a jezdilo to super.
Teď koupil Scenic 2.0 benzín s 6ti kvaltem a myslel si, že to bude na 6ku točit ve 160km/h tak 3500-4000ot. Ale zrada točí mu to zase přes 4500ot. Tak se mně ptal, proč ty 6ky nejsou zpřevodované více do pomala.
Něco jako byla u Škody 120 5ka. Sice to na ní nezrychlovalo, ale držet rychlost stačila. -
"-- skrytý --" 08.02.07 22:11
« Re: Re: Re: rozmery gum
Kutil: jen bych mne zajímalo, k čemu chceš takové zpřevodování? Pod 2000 ot/m - 130 km/h by ses tím na šestku nedalo jet, nad 180 by to začínalo chytat dech....kdyby to mělo tak o sto koní víc. Chceš lítat? Kup si Veyrona >:D >:D >:D ! Na to Monďas TDCi asi fakt není nejvhodnější. -
« Zpřevodování.
Ahoj, mám dost specifický dotaz. Můžete někdo kdo máte 2.2TDCI napsat, kolik motor točí v 90ti, 130ti a 160km/h? Nikde jsem to v dokumentaci k Mondeu nenašel.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 2000 a to točilo ve 160km/h na 5ku 4000ot. Kamarád měl Lagunu a ta mu točila na 5ku 4000ot už ve 135km/h. Teď má Scenic Grand s 6ti kvaltem a ta 6ka točí 4000ot už ve 150km/h. Je to úplně nesmyslně zpřevodované. Čekal bych, že 6ka bude točit 4000ot. tak ve 170-180km/h aby při 130km/h točila tak 2500ot. a zbytečně to neřvalo a nežralo. -
"-- skrytý --" 04.02.07 14:47
« Bez nadpisu
Focus:
Ano, momentalne pouziva PSA i FORD DW10B 100 kW (jakmile 96 kW, je to ještě motor Puma od Fordu).
Tento rok bude k dispozici novy motor DW10C (evoluce DW10B) se 110 kW, bude to velmi oblíbený motor, nejprodávanější u Mondea myslím (u nového)
Takže to shrnu:
1,4 TDCi a HDI 40 kW, 50 kW a 66 kW PSA-FORD rodiny DV4 a DV5
dále použito v Mazdě a Suzuki
1,6 TDCi 66 a 80 kW motor PSA-FORD rodina DW6
1,6 HDI stejné výkony
dále použito i ve Volvu a v Mazdě
1,8 TDCi 74, 85 a 92 kW motor FORD rodina Lynx
2,0 TDCi 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
dále použito ve Volvu
2,0 HDI 88 kW, 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
2,0 TDCi 66 kW, 85 kW, 96kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi 114 kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi a HDI 118 kW a 125 kW PSA-FORD rodina DW12
dále použito v Land Roveru
2,7 TDCi a HDI V6 motor FORD-PSA
použito dále v Land Roveru a Jaguáru
3,6 TDCi V8 motor FORD, zatím ve Fordu ani PSA nepoužito
používáno v Jagu a Land Roveru, Range Roveru, exportováno ve velkém množství do USA -
"-- skrytý --" 03.02.07 20:04
« Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
Sorry, Jenyk:
K benzínům nemám přímý přístup, ale pokusím se.
Momentálně, při 90% prodejích dieselů jsou benzíny trochu zanedbávány.
Ale zkusím.
Ta paleta nebude asi uplatňována v každé zemi stejně, ale Ford to myslí smrtelně vážně se všemi novými modely. Také se nezačne s kompletní paletou, mtory budou nabíhat postupně.
8)
To impaler: To co jsem popisoval se týkalo pouze benzínových motorů. ;-) Jen jsem chtěl upozornit na to, že i u stejného typu motoru a objemu může být zpřevodování hodně rozdílné.