FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  19:43

    « Re: Re: benzin X nafta

    Hi,
    to diskuse k rozdilum nafta x benzin:
    Subjektivni hodnoceni mych 3 poslednich aut (vsechna firemni):
    nejdrive: Focus 1.6 benzin kombi, 3 roky provozu, 135k najeto
    pozdeji: Mondeo 2.2 TDCi kombi, 2 roky provozu, 90k najeto
    nyni: Mondeo ST220 kombi, 1 mesic provozu, 5k najeto
    ----------------------------------------… /> Focus: trochu vybocuje z teto diskuse, jen jsem chtel demonstrovat, cim jsem jezdil pred naftou.
    Mondeo 2.2: Jizda s naftou 2.2 je parada. Dojezd na nadrz vice jak 900 km, spotreba 5.5-6.2, paradni kroutak. Vybiral jsem po vyzkouseni (1.8SCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi, 2.5V6), cena nebyla dulezita, spotreba take ne.
    ST220: Nez jsem ho mel, tak jsem si myslel, ze s 2.2TDCi mam v mondeu nejlepsi motor. Omyl. Ten 3.0V6 je proste lepsi. Mam sice dojezd 500km, spotrebu kolem 9l a mensi kroutak, ale po meste jezdim na sestku kolem 1.000 ot/min a motor neslysim (jak s elektromobilem:-). Kdyz potrebuju predjet, tak podradim a predjedu. Zvuk motoru je MNOHEM LEPSI v kterychkoliv otackach (navic je to zvuk V6:-) a mam mnohem vetsi pasmo vyuzitelnych otacek (800-6.800).
    Jak jsem psal vyse-vsechna auta jsou/byla firemni, do ST220 jsem sel proto, ze jsem mel sve 2.2TDCi na oprave (zarucni oprava 4 vstriku+cerpadla+vycisteni palivoveho systemu) a jako zapujcku mi dali ST220-pak uz jsem nechtel zpet sve 2.2TDCi a nechal/koupil jsem si ST:-)
    Shrnuti: Jizda s naftakem je pohodlnejsi, levnejsi, clovek se min stara o razeni. Je to klid a pohoda. S firemnim autem jsem neresil porizovaci a provozni naklady, nepripojuji se proto k ekonomickemu hodnoceni. Jako ridici, ktery si ve fotrovskem veku stale jeste nekdy vychutnama rizeni a jizdu, mi vsak 3.0V6 prijde jako lepsi varianta do mondea.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.02.07  16:54

    « Re: benzin X nafta

    No ale porovnávať 115 k TDCI a 150 k turbobenzín je od veci. To je výkonovo porovnateľné ledva s mojím benzínom. Keby tePassat chcel tak to Mondeo vypráši len taký fukot. To by mal problém držať krok s ním aj 2,2 TDCI. Navyše ten Passat má priemernú spotrebu 7,9 l. Neviem prečo viacerí majitelia dieslov trpia utkvelou predstavou, že benzín má podstatne vyššiu spotrebu v reále ako papierovú a diesel nižšiu. Samozrejme že ak využívaš ten výkon spotreba je vyššia. A tých 85 kw v Mondeu je fakt len na kľudnú jazdu. Ja mám priemernú spotrebu menej ako 8l. Na dlhých trasách do 6,5 l. Keď sa snažím tak aj za 6 l. Pri ročnom nájazde 60 tis. sa to ekonomicky oproti 1,8T aj oproti Mondeu 1,8 oplatí samozrejme. Nikdy som nič iné ani netvrdil. Ja najazdím do 50 tis. km a ušetril by som možno 10 - 20 tis. / 3 roky. No a to mi za slabší a hlučnejší motor nestojí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  15:38

    « benzin X nafta

    Taky se trošku zapojím.
    Sedlal jsem firemního Passata 1,8T roční náběh 60 000Km- průměr 9,1l a to jsem se snažil(běžně za 10l). Náklady 154 000 Kč. 5 500l
    Mondeo 60 000Km - průměr 6,3l. Náklady 106 000 Kč. 3 800l.
    Obě auta pořád jezdí a pokud jedeme v Německu nadoraz tak jsou naprosto identická.(nikdo si neujede). Pravda přiznám že TDCi po SW úpravě.
    Manželce jsem koupil Audi A3 1,8 T, nevím jak s tím jezdí ale má průměr 11,6l. 25 000 km/rok - 2 900 l - 81 000Kč.
    Všechny auta mají nádrž na 65 l.
    A ten dojezd: (dle předpisů)
    TDCi - 1050 km >:D
    Passat - 700 km :x
    Audi 450 km má menší nádrž cca 55 l.
    Toto jsou roční průměry, nebudu se bavit o max. a min, to je na dýl.
    Všechny auta mají najeto přes 200 000 km a zatím bez oprav motoru.
    Servis: WV, AUDI 15 000Km, Ford 20 000km.
    Nikomu nic nevnucuju, ale to je tvrdá realita. :P
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.02.07  13:28

    « Re: Jaký marketing?

    Nehnevaj sa ale väčšina z toho čo si napísal nie je pravda >:D
    Súhlasí m s tými ktorí su kupujú diesel kvôli inému ako šetreniu alebo najazdia naozaj toľko km že sa im to oplatí. Ak chce niekto Mondeo a automat tak na výber asi nemá >:D Zďaleka to nie je 80 % áut v strednej triede. Samozrejme nevychádzam z toho že v bazároch má skoro každé auto, aj diesel, priemerný nájazd 10 až 30 tis. km ročne >:D
    A: Zabudni. Práve naopak.Dokonca VW group, najpredávanejšie autá asi, nedáva moc na výber. Má v ponuke v podstate len FSI, ktoré sú síce dobré motory, ale sú cenovo porovnateľné z dieslom a majú vyššiu spotrebu ako diesel a potrebujú drahý vysokooktánový benzín. Nikto nemá v strednej triede v ponuke viac benzínov. Navyše jeden benzín je vždy len najlacnejšia ekonomická varianta aby mohli napísať cena od ...Videl si niekde reklamu ktorá by propagovala benzín tak ako sa masovo propagujú diesle? Samozrejme že asi nie. Okrem GDI a spol.
    B. Sú to japonci ktorí moc neovplyvňujú štatistiky u nás. A ako som písal vyššie tak práve VW nemá ekonomicky výhodné benzíny a ten ovplyvňuje štatistiky. Japonci dlho váhali a aj váhajú s naftou v osobných autách. Vedia prečo. Ale ak chcú preraziť v európe nainfikovanej naftou, logika nelogika musia sa prispôsobiť.
    C. Práveže najväčší podiel v ČR má nafta v strednej triede >:D Vo vyššej podiel klesá a v SUV je takmer podiel vyrovnaný a v MPV sa predalo o málo viac benzínu ako nafty. A práve tam má nafta aj logické opodstatnenie. Navyše vo vyššej strednej to trošku deformuje Superb ktorý tam tak celkom nepatrí a predá viac ako 50% áut v danej triede. Samozrejme TDI.
    D. To je pravda že v strednej triede nemusia tak zákazníci riešiť či auto stojí o 50 tis. viac alebo nie. Lenže v triede SUV a luxusných áut majú zákazníci možno ešte viac peňazí a nejako kašlú na úžitkovú hodnutu dieslu a kupujú veľa benzínov. Je pravda ale že tie jeepy jazdia väčšinou len po ceste takže diesel je tam naozaj zbytočný. Ale čo je podstatné, málo áut strednej triedy najazdí ročne toľko km aby sa to finančne oplatilo kupovať diesla. A je veľa ľudí ktorí si to auto kupujú v domnení že šetria. Veď to je jednoduché spočítať. V 95% prípadov nestačí najazdiť ročne 25 - 30 tis. km ako sa často tvrdí. Často je to vysoko cez 50 tis. km
    E:
    1 - Ja mám dojaz 750 - 850 km. Máš o 1/2 väčší aby si to pocítil že tankuješ menej? Ale je to pravda. Prejdeš na nádrž o niečo viac.
    2 - Pružnosť áno ale ľahkosť prediehania často nie. Keď mám priestor na 5 st. predbieham aj ja už pri 80 km /h. Keď ho nemám alebo nie som si 100 % istý tak radím 3. A tam mám väčšie zrýchlenie ako ty na 6 - 5. Takže radiť musíš aj ty aj keď nie 3 ale 4.
    3.To sa opakuješ s bodom 1. Ak myslíš na ekonomickosť tak áno ak najazdíš 50 - 60 tis. km ročne. Potom súhlasím.
    4. Nepozeraj americké filmy >:D Jednak v benzíne máš zastavenie prívodu paliva a šanca že vybuchne je fakt malá. Ale je pravda že benzín horí lepšie ako nafta.
    5. Tak toto je totálna kravina >:D Aj keď neviem aké máš najčastejšie využívané otáčky. Podľa mňa je to okolo 80 - 100 km /h. U mňa je to 2000 - 2500 ot. a vtedy motor fakt nepočujem. A práve v takýchto rýchlostiach diesel počuješ. V strednej triede určite. No a na diaľnici motor nepočujem ani ja ani ty kvôli aerodynamickému hluku, podvozku a pod. Takže fakt neviem pri akých otáčkach jazdíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  12:09

    « Jaký marketing?

    Josef, prosím Tě, jaký marketing??? Jaká reklama zdůrazňuje "výhody" dieselů?
    Nikdy jsem nic takového nezaznamenal Uveď příklad.
    Pravda je jinde:
    A/ Normálně je vždy v nabídce víc benzínových motorů než dieselových, a přesto se v dieselu prodává více /v EU definitivně přes 50%.
    B/ Je řada aut, kde diesely nejsou k dispozici vůbec
    C/ S vyšší hmotností vozu se prostě a jednoduše zvyšuje rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a dieselem, proto se tolik dieselů prodává ve střední a vyšší střední, SUVa MPV
    D/ Ti co mají na střední, vyšší střední či SUV již tolik neřeší finanční stránku (naopak lidi kupující Logana či Fabii budou uvažovat spíše tak, aby na to auto vůbec dosáhli), to znamená že se rozhodují velmi velmi pragmaticky. A pokud v těchto třídách vítězí diesel, určitě to není marketingem, ale užitnou hodnotou dieselu.
    E/ Žádný marketing Tě nedonutí koupit auto v dieselu o 100 tisíc dražší, pokud by diesel nepřinášel nějaké výhody, ty bych za sebe vypíchnul takto a v tomto pořadí:
    11111/ Dojezd na jednu nádrž (bytostně nesnáším tankování)
    22222/ Pružnost motoru, snadnost předjíždění
    33333/ Spotřeba
    44444/ Velice nízké riziko vzplanutí auta v případě bouračky
    55555/ Velice nízký akustický hluk díky nízkým otáčkám při nejčastěji využívaných otáčkách.
    Domluvil jsem. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  11:52

    « Re: benzin X nafta

    Presne tohle potvrdim, vybiral jsem uplne stejne. Ja bych radeji nepreplnovany benzin, ale s dobrym automatem byla jen nafta. Je pravda, ze diky velkemu krouticimu momentu staci naftak mensi a lepe pak vychazi i spotreba.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.02.07  08:32

    « benzin X nafta

    to Josef035:
    Ja mel predchozi auto passata 1,8T a byl jsem s motorem uprimne spokojenej. Vlastne bych byval chtel preplnovany benzin(nebo jakykoliv preplnovany motor) znova, ale mel jsem jednu vyssi prioritu-chtel jsem kazdopadne automat!
    No a kvuli cenam aut jsem zacal posilhavat po mondeu a tam jsou u benzinu dva problemy.
    1)preplnovane benziny zadne nejsou :-)
    2)vyjma 2,5 v6 (kterej jsem nechtel kvuli spotrebe) jsou tam automaty pouze 4 stupnove! a to pro me byla docela velka degradace, vlastne dvoji-auto jednak bez KM (l.momentu)a jeste jen 4.st. prevodovka a to jsem proste rezolutne zamitl.
    Tak jsem sel do dieselu viz. podpis (kde mam splnene vsechny pozadavky-automat, turbo, 5 stupnu prevodovky) a krom mene kultivovaneho chodu za studena jsem spokojenej, zdraznuju ze spotreba pokud neni zrovna 12l/100km je mi jedno, ale jen kvuli porovnani s predchozim benzinem mi to bere cca 7,5 l/100km kombinovanou takze jsem na tom +- stejne.
    Nejakej marketing mi byl fakt ukradenej, proste jsem sel jen a jen za lepsim automatem..
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 24.02.07  00:03

    « Re: Re: Náklady

    Já mám TDCi v Transitu a říkal jsem si, tak tenhle motor bych chtěl v osobáku. Tak jsem si ho pořídil a pro jistotu ještě silnější.
    Mě zase tolik nezáleží na spotřebě a nákladech nafta/benzín, ale spíš se mi líbí ta sranda a protáhlé obličeje ve zpětném zrcátku, když kombík za značkou vesnice zmizí z dohledu těm , co se mi tlačí celou dobu na zadek. :-)
    No a co se hlučnosti motoru týče, není to tak strašné ani to nepozoruju.
    Jako ta jeptiška ve Francii, které upadlo kolo. Aby neslyšela ten kravál, tak si pustila nahlas rádio :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.02.07  21:46

    « Re: Náklady

    Vždyť je to vždy otázka najetých kilometrů!!!
    A my se tady vesměs bavíme o vysokých nájezdech.
    Dále prosím nezapomeň na to, že na netu pláše pouze promile majitelů, ve skutečnosti situace zdaleka není tak špatná, jinak už by z logiky věci musely dávno prodeje dieselů padnout!!! (ČR 2006 - 42% v dieselu, leden 47,5%... Co dodat?)

    No veď práve. Ja si kupujem auto rozumom a nie podľa reklamy a štatistík. Turbodiesel má výhodu v tom turbe ( priebeh KM ) ale často nie v ekonomike. Keď sa bavíme o Forde tak v mojom prípade v porovnaní s TDCI 115 HP by som ušetril za 3 roky možno 10 tis. Sk. A to najazdím ročne 50 tis. km. Nestojí mi to za to aby som sa presviedčal že ten motor je tihý. A to je veľa áut kde je návratnosť ešte dlhšia. Nemyslím si že 47 % ľudí najazdí ročne toľko km s osobným autom. V strednej triede je ten podiel dokonca skoro 80 %. Je to hlavne o reklame a propagácii dieslov. Česť tým výnimkam ktorí si ho nekupuju kvôli šetreniu. Zaujímavé aký je vysoký podiel benzínu v triede SUV kde by som nad dieslom uvažoval. Veď to nie je problém spočítať si náklady. Čo sa týka turba ( s tým má problém VW group a nie Ford ak sa nemýlim) a vstrekov tak s tým som pri prepočtoch vôbec neuvažoval. Aj keď je určitá pravdepodobnosť že s tým môže byť problém.
    Npr. rozdiel v cene benzín/nafta je v prípade Roomsteru skoro 100 tis. Sk. Aká je tam návratnosť? Nie je to ani dodávka aby tam ten diesel mal zmysel. Navyše v prípade dodávok ako Berlingo a spol. pevažuje benzín. Okolo 80 %. Živnostník asi kašle na reklamu a vie si to spočítať. Napriek tomu že to auto je určené na to aby chodilo vyťažené a TD by využilo.Tak čo je za podielom nafty v strednej triede ak nie marketing? Aký zmysel má TD v prípade automatu? Ak si odmyslíme tú ekonomiku ktorá je často diskutabilná, nie je šoférovi jedno akú rýchlosť radí automat? Ten potrebný KM a pružnosť zabezpečí prevodovka sama bez nutnosti manuálneho radenia aj pri benzíne a navyše motor "neobťažuje" hlučnosťou. Aj tak sa predá viac dieslov aj s automatom. Ten vysoký podiel nafty je čisté zblbnutie reklamou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  18:56

    « Re: Re: Re: Re: Repasy

    Mně se Mondeo zahřívá taky pomalu, to je normál, 8 km do práce z kopce a zahřeje se tak na půl !!!!
    VELKÉ MAGNETICKÉ PLILINY NÁS NEZAJÍMAJÍ, TY ZACHYTÍ FILTR. nÁS ZAJÍMAJÍ NEVIDITELNÉ PILINY, KTRÉ PO VYLITÍ Z FILTRU VYTVOŘÍ LOČKU VELIKOSTI PĚTNÍKU.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  18:53

    « Re: Re: Zapomněl jsem zmínit ...

    15 minut jeden vstřikovač vstupní test, 30 minut výstupní test s kalibrací. Oprava počítám 15 minut. 4 vstřikovače = 4 hodiny !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  18:51

    « Re: Re: Re: ŘJ, C2I, zapisování charakteristiky vstřikovačů

    Jo, nahrát poslední SW by se mělo vyplatit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  18:49

    « Náklady

    Josef, už mne unavuje pořád psát o tom samém. A pořád se tu opakují stejné plky od majitelů benzínů, Proč si Vy benzíňáci pořád máte potřebu zdůvodňovat že benzín je výhodnější než nafta. Vždyť je to vždy otázka najetých kilometrů!!!
    A my se tady vesměs bavíme o vysokých nájezdech.
    Dále prosím nezapomeň na to, že na netu pláše pouze promile majitelů, ve skutečnosti situace zdaleka není tak špatná, jinak už by z logiky věci musely dávno prodeje dieselů padnout!!! (ČR 2006 - 42% v dieselu, leden 47,5%... Co dodat?)
    A ony prodeje potvory rostou, navzdory vyjádřením jako je Tvoje.
    Z PRINCIPU, při prakticky polovičních otáčkách je diesel méně namáhán, jeho životnost je u přímovstřikových motorů minimálně dvojnásobná než u benzínů. Dobrý diesel musí vydržet milión kilometrů a vstřikování i 500000, pokud se o motor dobře pečuje. Dále, není žádný důvod, aby odělo turo a váha vzduchu, pokud motor dostane 1 dobrý olej 2 dobré palivo 3 včasnou výměnu filtrů.
    Pokud vím, vesměs majitelé jezdí na doraz, dokud něco neklekne. To je ale jejich problém !!!
    Howgh.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.02.07  16:50

    « Mapy k navigaci do Fordu

    Nazdar chlapy >:D ! Nerma z vas niekto mapy k navygacii do Mondea r.v. 2002? :?: Akekolvek. Mohli by sme sa neako dohodnut na preposlani ak by ste mali zaujem. ;-) Ja som v hladani zufali :'-( a original vo Forde je dost drahy. >:-[] Viem ze Cesko a Slovensko nieje Navteqom zmapovane, ale ja by som uvytal ak ma niekto z vas mapy Anglicka, Francuzka, Talianska alebo pripadne nasich susedov. Diky ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.02.07  13:46

    « Re: Re: Re: model

    Doplňuju, že ty vyfešákované zadní světla a bez bočních lišt je současné MKV. Taky má v zadním nárazníku vodorovné odrazky.
    Mezi MKIII a IV je ještě změna na palubce, myslím (kolem rádia a tak).
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.02.07  13:15

    « Re: Re: model

    model MKIII ma kulate predni mlhovky, MKIV uz obdelnikove, MKIV ma vyfesakovene zadni svetla a vetsinou nema bocni listy na dverich. Coz je pro me ulet
    Možno estetické ale max. nepraktické. Ja som si ich dokúpil aj so zásterkami. Ešte to nemá také gumové tesnenie pod prednou kapotou ( obyčajný kus gumy za 500 Sk aby nestriekala špina na motor ) :'-(
    A nejakú špeciálnu "máloampérovú" baterku. No, treba šetriť kde sa dá aj nedá.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 23.02.07  13:03

    « Re: Re: Re: Repasy

    Rozumim a doufam, ze to tak nakonec i bude.
    rachoti pravdepodobne i za teple ... jenze!:
    momentalni problem s chladicim okruhem znamena, ze se motor nezahriva pri jazdodeni ceste do prace a tim je to prakticky celou dobu studene rachoceni. Kdyz jedu dyl a ma sanci se zahrat, tak to znatelne poklesne, ale ja uz slysim i travu rust, takze sem skeptik. No a v neposledni rade bud se Standou nebo Shell VPowerDiesel, jako vcera, zpusobi jeste dalsi vyrazne ztiseni az nabydu dojmu, ze je vse ok ... a nechavam se tim ukolibat :)
    Odstavit auto bohuzel uplne nemuzu. Ale vstriky necham zkontrolovat minimalne na prepady, at vim na cem sem. Kdyz bude podezreni tak to nejspis budu holt resit dalsim novym ... neda se nic delat.
    Uvazuju jeste i o vymene cerpadla. V nafte z filtru byla jedna jedina magneticka ... "vec", zadny piliny, zadnej bordel, ale takovej odlupek jakoby barvy, cernej, a magnetickej. Asi 2-5 mm2 velkej. Co to mohlo byt nevim, protoze jak by to proslo s palivem do filtru? Jedine snad z nadrze.... ale magneticky??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  12:16

    « Re: studene klepani

    jack007:
    koupil jsem do firmy minulý týden jeden z posledních nových skladových kousků 2,2 TDCi (jsem nepoučitelný)a když to porovnám se svým notně jetým, tak tam ten rozdíl je velký. Nicmíně diesel to je pořád a rachotí a rachotí. Pár decibelů tam asi bude. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 23.02.07  12:12

    « Re: model

    model MKIII ma kulate predni mlhovky, MKIV uz obdelnikove, MKV ma vyfesakovene zadni svetla a vetsinou nema bocni listy na dverich. Coz je pro me ulet :)
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 23.02.07  12:08

    « studene klepani

    Porad se tu bavite o studenem klepani, chcete mi rict, ze kdyz budu mit nove vstriky tak za studena (venkovni teplota 0°C) nebudu klepat? To se mi nechce verit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…