FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  17:00

    « Re:

    No tak asi so mal vždy šťastie na výnimočne dobrý benzín keď som nikdy nemal problém so spotrebou. >:D >:D >:D
    Pri tých 150 mám spotrebu okolo 8,5 takže zase je to oproti TDCI rozdiel 2 l. 8-s Pri 130 7,5. Priemer mám 8. Zvyšuje mi ho dosť jazda po meste a na krátke vzdialenosti. Tam vidím najväčšiu úsporu diesla. Na dlhé trasy sa v pohode zmestím do 6,5l. Raz som išiel 100 km pomerne rýchlo (priemer 100 km / h - normálne cesty ) väčšinou na 4 - 3 st. pri predbiehaní a do kopca a spotrebu som mal 8,2l. Takže neviem o čom píšete. Na okruhoch nejazdím a 1,8 ani žiadne TDCI na to nie je stavané. Taže to je blbosť. Pri 200 km / h som mal spotrebu 12,5 - 16 l merané na 10 km úsekoch. Je možné že tam bude rozdiel v spotrebe väčší ako 2l ale to mi je platné ako hadovi noha. Neviem kto si kupuje auto podľa spotreby pri takých rýchlostiach.
    Osobně jsem si chtěl také koupit benzín protože najedu ročně JEN cca. 15tis. km, ale jsem zvyklej na naftu a komfort a pohodlnost jizdy (pružnost) je hodně návyková. A krom horšího zvuku za studena v nízkých otáčkách nevidím u nafty žádné problémy, jen pozitiva .
    No ale to nie je o ekonomike o ktorej sme sa bavili :-) . Tvrdím len to že rozdiel v spotrebe je tých max. 2l pri porovnateľných autách strednej triedy. Tvrdiť že Fábia HTP má priemer 8,1 l a na pri 150 9l je totálne od veci. Ako keby som ja tvrdil že Trambus má spotrebu 30 l a tak sa diesel neoplatí. Treba byť trošku reálny pri výpočtoch. Žiadny diesel v strednej triede nie je do 100 km/h tichý a to mi vadí. Potom už nastupuje iný hluk a je jedno aký to je motor. To mi práve vadí a to zásadne znižuje komfort diesla. To že niekedy by som mohol ísť namiesto na 4 na 5 mi toľko ten komfort nezvyšuje a nestojí mi to za to. Skúšal som SuperB, Lagunu a P406, všetko diesle do 96KW a bol som sklamaný že žiadny brutálny výkon tam nebol tak ako počúvam. Nehovorím že to bolo zlé vozenie, má to svoje výhody ale aj nevýhody. Ja tiež najazdím takmer 50 tis. km ročne a diesel by sa mi už oplatil. Ale ten hluk mi znižuje komfort viac ako pružnosť. To ale tiež nie je o ekonomike.Pri vyššom nájazde by som už uvažoval možno. Jednoducho napíšte že vám diesel vyhovuje kvôli jazdným vlastnostiam a nevadí vám hluk. Alebo najzadíte toľko km že sa vám to oplatí. To všetko beriem. Ale nepíšte nezmysly koľko žerie Fábia HTP alebo na okruhu. No a väčšina ľudí čo poznám si kupuje diesel kvôli úspore a najazdia ročne do 30 tis. km. A tam žiadna úspora nie je. Pri kúpe nového auta samozrejme.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.02.07  16:03

    « Bez nadpisu

    Jozef035: Vaše diskuse je fakt o ničem. Osobně mám vyzkoušeno, že pokud jezdím normálně (u mě to znamená svižně, ale ne jak prase), tak se spotřeba dieselu vychyluje mnohem méně než u benzínu. Při razantní jízdě třeba po dálnici na delší štrece je spotřeba nafty dle TP či nižší, za to u benzínu jde nahoru. Prostě u benzínu jsou výkyvy spotřeby mnohem vyšší než u nafty.
    Osobně jsem si chtěl také koupit benzín protože najedu ročně JEN cca. 15tis. km, ale jsem zvyklej na naftu a komfort a pohodlnost jizdy (pružnost) je hodně návyková. A krom horšího zvuku za studena v nízkých otáčkách nevidím u nafty žádné problémy, jen pozitiva :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  16:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    Jozef035:
    Já taky netvrdím, že se vejdu do papírových 5,6l.Mám roční průměr 6,3 ale nejezdím jak slimák. rád si užívám občas i podlahu a krouták.
    1,2 HTP dálnice 150km/hod - 9,0 l 8-s 155/80/R13
    TDCi dálnice 150km/hod - 6,5 l :P 205/55/R16
    TDCi město 7,5l
    1,8T město 12,0l stejný styl jízdy. >:D
    Brněnský okruh 6 kol naplno.
    TDCi - 17,4l po dotankování.225/40/R18 upravený podvozek.
    A3-1,8T - 35l po dotankování,sériový podvozek 205/55/R16 :P
    rozdíl v hmotnosti 300kg.
    To už nejsou 2,0l!!! a benzín v Brně neujede, prostě neujede.
    Beru názor, že pokud se 1,8T upraví na 140 kW tak je v prachu, já tu porovnávám stejný výkon.110 vs.115 kW 1200 vs.1500 kg.
    A zadní náprava u A3 a Pasaatu 03 fakt nic moc (na okruhu trochu nevýhoda) ale to je smůla.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  14:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    No lebo to nie su argumenty že benzín žerie o niekoľko litrov viac ako má uvádzanú papierovú spotrebu a diesel naopak menej. To je jednoducho blbosť. V prípade Mondea je ten rozdiel cca. 2l a s tým sa treba zmieriť. Ak niekto dokáže ísť s Mondeom TDCI za 3,5 l (netvrdím že nie keď ja som išiel za 5,2 ale zase je to rozdiel len 2 l ) a s Fabiou HTP jazdí za vyše 8l tak to je fakt objektívne >:D Ja sa nepresviedčam že s dieslom by som istotne jazdil za 10 l a tak sa mi neoplatí. Vychádzam z toho že keď sa dokážem v pohode zmestiť z priemerom do 7,6 l ako uvádza výrobca, zmestil by som sa do priemeru aj s dieslom. Neklamem sa že ten diesel musí žrať o niekoľko litrov viac alebo menej. A netrepem blbosti že Mondeo TDCI má spotrebu menej ako 6l a Fabia HTP vyše 8l. Môže to byť síce pravda ale pri diametrálne rozlišných spôsoboch jazdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  14:00

    « Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    Josef:
    Taky končím debatu. Nemá to cenu.
    TDCi umí jet za 3,2l za předpokladu že jedu na dovolenou po dálnici do Portugalska přes noc abych moc nebrzdil provoz. A osobní rekord na nádrž 1700 Km na 65 l.Placama to jede za 3,0 l. To už ale není jízda ale plazení. Dá se dojet z Olomouce do Lyonu. >:D
    Po dálnici do 80 km/hod, 1500ot max.:roll:
    Jen jsem to zkusil. Tato hodnota se mi zatím s žádným benzínem nepovedla.Nissan 1,6 to jel za 5,1l. :'-(
    Jinak ale nic neprosazuju je to každého osobní věc co si koupí.Já osobně říkám, že mi to službu udělalo a i se stím dá slušně zařádit.
    Jen možná celej život tankovat Shell jsem se trochu omezil, ale aspoň to furt jede. ;-)
    Rádo to papká kvalitní PHM.
    A tu A3 1,8T manželce prodám, protože se prostě na těch 8,0l co má v techničáku stěží dostávám a když tomu dám plnej tak mám rázem průměr 20l. 1,9 TDi 110 kW a bude klid. Už to nehodlám dotovat.
    Jako náhradní vozidlo jsem jednou dostal Fabii 1,2 HTP, po dotankování 8,1l to je fakt super. :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  13:24

    « Konec debaty

    Josef:
    Měj si svoji pravdu. Nbudu Ti ji brát. Končím tuto zbytečnou debatu, neBoť nejsi přístupný žádným argumentům.
    Myslím že benzínové mtoroy jseou marketingem podpořeny víc než dostatečně. Né méně než diesel.
    Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  12:37

    « Re: Re: Re: benzin X nafta

    Passat nemám rád ale jednoducho nevidím dvôvod prečo by mal mať takmer o 50 % horšie výkony a vyššiu spotrebu ako papierovú. A Mondeo TDCI naopak. Veď to je blbosť. Treba sa s tým zmieriť že podstatne slabší a dokonca ani výkonovo rovnaký turbodiesel nemá na na turbobenzín čo sa týka jazdných vlastností. A čo sa týka spotreby tak tá naozaj nie je taká dramatická pri bežných turbobenzínoch. Diesel má svoje výhody a má niekedy opodstatneni aj v osobnom aute. No ale ak sa väčšina majiteľov obhajuje takýmito nezmyslami tak to len potvrdzuje moju domnienku že vysoký podiel dieslov v strednej triede je iba dielo marketingu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  12:24

    « Re: Re: Re: benzin X nafta

    Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
    Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.

    Kde chodíš na tie výmysly? Áno, diesel je dobrý do dodávky ktorá chodí naložená. Využiješ ho aj v osobáku ak chodíš stále naložený. Alebo ťaháš príves alebo loď. Ale ináč je to riadne pritiahnuté za vlasy. Ja mám relatívne slabý benzín a nikdy som nepozoroval výraznejší nedostatok výkonu keď som naložený. Na dovolenku chodím totálne naložený s boxom na streche a rozdiel v spotrebe mám menej ako 1l. Žiadny raketový nárast. Jednoducho sa treba zmieriť s faktom že ten rozdiel v spotrebe benzín/nafta je do 2 l / 100 km a nie falošne sa utešovať že benzín žerie podstatne viac ako sa píše. Npr. ja som mal na 200 km trase pri úspornej jazde cca. 80 km / h spotrebu 5,2 l. Dokáže ísť Mondeo TDCI za 3,2 l ?
    Subaru sa musí prispôsobiť trhu a Twingo je jasný dôkaz že zákazník sa často neriadi rozumom. Veď to je scestné dávať do nákupnej tašky diesel. Je to hlučné, drahé a rozdiel v spotrebe minimálny. No ale keď si to zákazník žiada tak prečo nie. Viem že trend je taký. Ale ja mám rozum. Nebudem klamať sám seba že to auto je tiché keď to nie je pravda. Nebudem klamať sám seba že šetrím keď kalkulačka nepustí. Že si to niekto kúpi bez toho aby si to spočítal lebo verí reklame je jeho problém. Stále sa bavím len o tom keď si niekto kupuje diesel kvôli šetreniu. A takých je väčšina.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  22:25

    « Re: Re: benzin X nafta

    Jozef035:
    Nikumu nic nevnucuju, jen vycházím z osobních zkušeností.
    O vyprášení Passatem (110 kW/210Nm) nemůže být řeč.
    TDCi (115 kW/365Nm) po úpravě. Ve 4 lidech a plný kufr + kopec - nic neukáže jenom si podřadí.
    Rovinka max 220 km/hod a konec to umí TDCi taky.Měřeno GPS.Tacho. mě nezajímá. A pružné zrychlení na 5!! 100-220 - začátek TDCi, pak to 1,8T dožene a finále stejné. Zkoušel jsem to s kolegou v Německu na služebce. Závěr spotřeba 12/26l TDCi/1,8 T. 1,5 hodiny jízda přes 200 km/hod. :roll: O výhodě v pneu tady ani nemluvím 225/40R18 vs.195/65R15.
    A pokud se s tím jede po dálnici průměr do 100 km/hod spotřeba 4,5 l/100. na 16-kách >:D
    S Passatem jsem se dostal max na 6,7 ale jel jsem tak 80 km/hod.
    Když to třeba porovnám s Calibrou 2.016V 110kW, kterou jsem měl 5 let.
    Taky průměr 6,7l slimák rychlost. Tak si víc zajezdím v TDCi a ten hluk na dálnici třeba ve 160 nevidím rozdíl. Ale přišlápnutej kopec ve 160 bez řazení to je paráda. Poměr sportovní jízda / spotřeba / motorový vývoj??
    Jinak souhlas 3.0V6 a celé ST je paráda. To je samet. ;-)
    A TDCi 85 Kw v základu je fakt na klidnější jízdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  21:28

    « Re: Re: benzin X nafta

    Josef:
    Mýlíš se, není to utkvělá představa.
    Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
    Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.
    Mno, myslím že to ukončíme.
    Každý máme svoji pravdu, fakta ovšem hovoří pro mne:
    V Evropě - přes 50% aut prodaných v dieselu.
    V ČR - 47,5% v lednu.
    Další očekávané dieselové motorizace:
    Chevrolet Korea
    Renault Twingo
    Subaru
    Mimochodem, přestaň se dívat na omozené trhy v ČR a SR, dívej se do Evropy a sleduj trendy. Vypadá to tak, že v Evropě diesel nahrazuje benzín. Jednoho dne přijde další nová technika, která zas nahradí diesel. S tím se prostě musíme smířit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  19:43

    « Re: Re: benzin X nafta

    Hi,
    to diskuse k rozdilum nafta x benzin:
    Subjektivni hodnoceni mych 3 poslednich aut (vsechna firemni):
    nejdrive: Focus 1.6 benzin kombi, 3 roky provozu, 135k najeto
    pozdeji: Mondeo 2.2 TDCi kombi, 2 roky provozu, 90k najeto
    nyni: Mondeo ST220 kombi, 1 mesic provozu, 5k najeto
    ----------------------------------------… /> Focus: trochu vybocuje z teto diskuse, jen jsem chtel demonstrovat, cim jsem jezdil pred naftou.
    Mondeo 2.2: Jizda s naftou 2.2 je parada. Dojezd na nadrz vice jak 900 km, spotreba 5.5-6.2, paradni kroutak. Vybiral jsem po vyzkouseni (1.8SCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi, 2.5V6), cena nebyla dulezita, spotreba take ne.
    ST220: Nez jsem ho mel, tak jsem si myslel, ze s 2.2TDCi mam v mondeu nejlepsi motor. Omyl. Ten 3.0V6 je proste lepsi. Mam sice dojezd 500km, spotrebu kolem 9l a mensi kroutak, ale po meste jezdim na sestku kolem 1.000 ot/min a motor neslysim (jak s elektromobilem:-). Kdyz potrebuju predjet, tak podradim a predjedu. Zvuk motoru je MNOHEM LEPSI v kterychkoliv otackach (navic je to zvuk V6:-) a mam mnohem vetsi pasmo vyuzitelnych otacek (800-6.800).
    Jak jsem psal vyse-vsechna auta jsou/byla firemni, do ST220 jsem sel proto, ze jsem mel sve 2.2TDCi na oprave (zarucni oprava 4 vstriku+cerpadla+vycisteni palivoveho systemu) a jako zapujcku mi dali ST220-pak uz jsem nechtel zpet sve 2.2TDCi a nechal/koupil jsem si ST:-)
    Shrnuti: Jizda s naftakem je pohodlnejsi, levnejsi, clovek se min stara o razeni. Je to klid a pohoda. S firemnim autem jsem neresil porizovaci a provozni naklady, nepripojuji se proto k ekonomickemu hodnoceni. Jako ridici, ktery si ve fotrovskem veku stale jeste nekdy vychutnama rizeni a jizdu, mi vsak 3.0V6 prijde jako lepsi varianta do mondea.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.02.07  16:54

    « Re: benzin X nafta

    No ale porovnávať 115 k TDCI a 150 k turbobenzín je od veci. To je výkonovo porovnateľné ledva s mojím benzínom. Keby tePassat chcel tak to Mondeo vypráši len taký fukot. To by mal problém držať krok s ním aj 2,2 TDCI. Navyše ten Passat má priemernú spotrebu 7,9 l. Neviem prečo viacerí majitelia dieslov trpia utkvelou predstavou, že benzín má podstatne vyššiu spotrebu v reále ako papierovú a diesel nižšiu. Samozrejme že ak využívaš ten výkon spotreba je vyššia. A tých 85 kw v Mondeu je fakt len na kľudnú jazdu. Ja mám priemernú spotrebu menej ako 8l. Na dlhých trasách do 6,5 l. Keď sa snažím tak aj za 6 l. Pri ročnom nájazde 60 tis. sa to ekonomicky oproti 1,8T aj oproti Mondeu 1,8 oplatí samozrejme. Nikdy som nič iné ani netvrdil. Ja najazdím do 50 tis. km a ušetril by som možno 10 - 20 tis. / 3 roky. No a to mi za slabší a hlučnejší motor nestojí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  15:38

    « benzin X nafta

    Taky se trošku zapojím.
    Sedlal jsem firemního Passata 1,8T roční náběh 60 000Km- průměr 9,1l a to jsem se snažil(běžně za 10l). Náklady 154 000 Kč. 5 500l
    Mondeo 60 000Km - průměr 6,3l. Náklady 106 000 Kč. 3 800l.
    Obě auta pořád jezdí a pokud jedeme v Německu nadoraz tak jsou naprosto identická.(nikdo si neujede). Pravda přiznám že TDCi po SW úpravě.
    Manželce jsem koupil Audi A3 1,8 T, nevím jak s tím jezdí ale má průměr 11,6l. 25 000 km/rok - 2 900 l - 81 000Kč.
    Všechny auta mají nádrž na 65 l.
    A ten dojezd: (dle předpisů)
    TDCi - 1050 km >:D
    Passat - 700 km :x
    Audi 450 km má menší nádrž cca 55 l.
    Toto jsou roční průměry, nebudu se bavit o max. a min, to je na dýl.
    Všechny auta mají najeto přes 200 000 km a zatím bez oprav motoru.
    Servis: WV, AUDI 15 000Km, Ford 20 000km.
    Nikomu nic nevnucuju, ale to je tvrdá realita. :P
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.02.07  13:28

    « Re: Jaký marketing?

    Nehnevaj sa ale väčšina z toho čo si napísal nie je pravda >:D
    Súhlasí m s tými ktorí su kupujú diesel kvôli inému ako šetreniu alebo najazdia naozaj toľko km že sa im to oplatí. Ak chce niekto Mondeo a automat tak na výber asi nemá >:D Zďaleka to nie je 80 % áut v strednej triede. Samozrejme nevychádzam z toho že v bazároch má skoro každé auto, aj diesel, priemerný nájazd 10 až 30 tis. km ročne >:D
    A: Zabudni. Práve naopak.Dokonca VW group, najpredávanejšie autá asi, nedáva moc na výber. Má v ponuke v podstate len FSI, ktoré sú síce dobré motory, ale sú cenovo porovnateľné z dieslom a majú vyššiu spotrebu ako diesel a potrebujú drahý vysokooktánový benzín. Nikto nemá v strednej triede v ponuke viac benzínov. Navyše jeden benzín je vždy len najlacnejšia ekonomická varianta aby mohli napísať cena od ...Videl si niekde reklamu ktorá by propagovala benzín tak ako sa masovo propagujú diesle? Samozrejme že asi nie. Okrem GDI a spol.
    B. Sú to japonci ktorí moc neovplyvňujú štatistiky u nás. A ako som písal vyššie tak práve VW nemá ekonomicky výhodné benzíny a ten ovplyvňuje štatistiky. Japonci dlho váhali a aj váhajú s naftou v osobných autách. Vedia prečo. Ale ak chcú preraziť v európe nainfikovanej naftou, logika nelogika musia sa prispôsobiť.
    C. Práveže najväčší podiel v ČR má nafta v strednej triede >:D Vo vyššej podiel klesá a v SUV je takmer podiel vyrovnaný a v MPV sa predalo o málo viac benzínu ako nafty. A práve tam má nafta aj logické opodstatnenie. Navyše vo vyššej strednej to trošku deformuje Superb ktorý tam tak celkom nepatrí a predá viac ako 50% áut v danej triede. Samozrejme TDI.
    D. To je pravda že v strednej triede nemusia tak zákazníci riešiť či auto stojí o 50 tis. viac alebo nie. Lenže v triede SUV a luxusných áut majú zákazníci možno ešte viac peňazí a nejako kašlú na úžitkovú hodnutu dieslu a kupujú veľa benzínov. Je pravda ale že tie jeepy jazdia väčšinou len po ceste takže diesel je tam naozaj zbytočný. Ale čo je podstatné, málo áut strednej triedy najazdí ročne toľko km aby sa to finančne oplatilo kupovať diesla. A je veľa ľudí ktorí si to auto kupujú v domnení že šetria. Veď to je jednoduché spočítať. V 95% prípadov nestačí najazdiť ročne 25 - 30 tis. km ako sa často tvrdí. Často je to vysoko cez 50 tis. km
    E:
    1 - Ja mám dojaz 750 - 850 km. Máš o 1/2 väčší aby si to pocítil že tankuješ menej? Ale je to pravda. Prejdeš na nádrž o niečo viac.
    2 - Pružnosť áno ale ľahkosť prediehania často nie. Keď mám priestor na 5 st. predbieham aj ja už pri 80 km /h. Keď ho nemám alebo nie som si 100 % istý tak radím 3. A tam mám väčšie zrýchlenie ako ty na 6 - 5. Takže radiť musíš aj ty aj keď nie 3 ale 4.
    3.To sa opakuješ s bodom 1. Ak myslíš na ekonomickosť tak áno ak najazdíš 50 - 60 tis. km ročne. Potom súhlasím.
    4. Nepozeraj americké filmy >:D Jednak v benzíne máš zastavenie prívodu paliva a šanca že vybuchne je fakt malá. Ale je pravda že benzín horí lepšie ako nafta.
    5. Tak toto je totálna kravina >:D Aj keď neviem aké máš najčastejšie využívané otáčky. Podľa mňa je to okolo 80 - 100 km /h. U mňa je to 2000 - 2500 ot. a vtedy motor fakt nepočujem. A práve v takýchto rýchlostiach diesel počuješ. V strednej triede určite. No a na diaľnici motor nepočujem ani ja ani ty kvôli aerodynamickému hluku, podvozku a pod. Takže fakt neviem pri akých otáčkach jazdíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  12:09

    « Jaký marketing?

    Josef, prosím Tě, jaký marketing??? Jaká reklama zdůrazňuje "výhody" dieselů?
    Nikdy jsem nic takového nezaznamenal Uveď příklad.
    Pravda je jinde:
    A/ Normálně je vždy v nabídce víc benzínových motorů než dieselových, a přesto se v dieselu prodává více /v EU definitivně přes 50%.
    B/ Je řada aut, kde diesely nejsou k dispozici vůbec
    C/ S vyšší hmotností vozu se prostě a jednoduše zvyšuje rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a dieselem, proto se tolik dieselů prodává ve střední a vyšší střední, SUVa MPV
    D/ Ti co mají na střední, vyšší střední či SUV již tolik neřeší finanční stránku (naopak lidi kupující Logana či Fabii budou uvažovat spíše tak, aby na to auto vůbec dosáhli), to znamená že se rozhodují velmi velmi pragmaticky. A pokud v těchto třídách vítězí diesel, určitě to není marketingem, ale užitnou hodnotou dieselu.
    E/ Žádný marketing Tě nedonutí koupit auto v dieselu o 100 tisíc dražší, pokud by diesel nepřinášel nějaké výhody, ty bych za sebe vypíchnul takto a v tomto pořadí:
    11111/ Dojezd na jednu nádrž (bytostně nesnáším tankování)
    22222/ Pružnost motoru, snadnost předjíždění
    33333/ Spotřeba
    44444/ Velice nízké riziko vzplanutí auta v případě bouračky
    55555/ Velice nízký akustický hluk díky nízkým otáčkám při nejčastěji využívaných otáčkách.
    Domluvil jsem. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  11:52

    « Re: benzin X nafta

    Presne tohle potvrdim, vybiral jsem uplne stejne. Ja bych radeji nepreplnovany benzin, ale s dobrym automatem byla jen nafta. Je pravda, ze diky velkemu krouticimu momentu staci naftak mensi a lepe pak vychazi i spotreba.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.02.07  08:32

    « benzin X nafta

    to Josef035:
    Ja mel predchozi auto passata 1,8T a byl jsem s motorem uprimne spokojenej. Vlastne bych byval chtel preplnovany benzin(nebo jakykoliv preplnovany motor) znova, ale mel jsem jednu vyssi prioritu-chtel jsem kazdopadne automat!
    No a kvuli cenam aut jsem zacal posilhavat po mondeu a tam jsou u benzinu dva problemy.
    1)preplnovane benziny zadne nejsou :-)
    2)vyjma 2,5 v6 (kterej jsem nechtel kvuli spotrebe) jsou tam automaty pouze 4 stupnove! a to pro me byla docela velka degradace, vlastne dvoji-auto jednak bez KM (l.momentu)a jeste jen 4.st. prevodovka a to jsem proste rezolutne zamitl.
    Tak jsem sel do dieselu viz. podpis (kde mam splnene vsechny pozadavky-automat, turbo, 5 stupnu prevodovky) a krom mene kultivovaneho chodu za studena jsem spokojenej, zdraznuju ze spotreba pokud neni zrovna 12l/100km je mi jedno, ale jen kvuli porovnani s predchozim benzinem mi to bere cca 7,5 l/100km kombinovanou takze jsem na tom +- stejne.
    Nejakej marketing mi byl fakt ukradenej, proste jsem sel jen a jen za lepsim automatem..
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 24.02.07  00:03

    « Re: Re: Náklady

    Já mám TDCi v Transitu a říkal jsem si, tak tenhle motor bych chtěl v osobáku. Tak jsem si ho pořídil a pro jistotu ještě silnější.
    Mě zase tolik nezáleží na spotřebě a nákladech nafta/benzín, ale spíš se mi líbí ta sranda a protáhlé obličeje ve zpětném zrcátku, když kombík za značkou vesnice zmizí z dohledu těm , co se mi tlačí celou dobu na zadek. :-)
    No a co se hlučnosti motoru týče, není to tak strašné ani to nepozoruju.
    Jako ta jeptiška ve Francii, které upadlo kolo. Aby neslyšela ten kravál, tak si pustila nahlas rádio :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.02.07  21:46

    « Re: Náklady

    Vždyť je to vždy otázka najetých kilometrů!!!
    A my se tady vesměs bavíme o vysokých nájezdech.
    Dále prosím nezapomeň na to, že na netu pláše pouze promile majitelů, ve skutečnosti situace zdaleka není tak špatná, jinak už by z logiky věci musely dávno prodeje dieselů padnout!!! (ČR 2006 - 42% v dieselu, leden 47,5%... Co dodat?)

    No veď práve. Ja si kupujem auto rozumom a nie podľa reklamy a štatistík. Turbodiesel má výhodu v tom turbe ( priebeh KM ) ale často nie v ekonomike. Keď sa bavíme o Forde tak v mojom prípade v porovnaní s TDCI 115 HP by som ušetril za 3 roky možno 10 tis. Sk. A to najazdím ročne 50 tis. km. Nestojí mi to za to aby som sa presviedčal že ten motor je tihý. A to je veľa áut kde je návratnosť ešte dlhšia. Nemyslím si že 47 % ľudí najazdí ročne toľko km s osobným autom. V strednej triede je ten podiel dokonca skoro 80 %. Je to hlavne o reklame a propagácii dieslov. Česť tým výnimkam ktorí si ho nekupuju kvôli šetreniu. Zaujímavé aký je vysoký podiel benzínu v triede SUV kde by som nad dieslom uvažoval. Veď to nie je problém spočítať si náklady. Čo sa týka turba ( s tým má problém VW group a nie Ford ak sa nemýlim) a vstrekov tak s tým som pri prepočtoch vôbec neuvažoval. Aj keď je určitá pravdepodobnosť že s tým môže byť problém.
    Npr. rozdiel v cene benzín/nafta je v prípade Roomsteru skoro 100 tis. Sk. Aká je tam návratnosť? Nie je to ani dodávka aby tam ten diesel mal zmysel. Navyše v prípade dodávok ako Berlingo a spol. pevažuje benzín. Okolo 80 %. Živnostník asi kašle na reklamu a vie si to spočítať. Napriek tomu že to auto je určené na to aby chodilo vyťažené a TD by využilo.Tak čo je za podielom nafty v strednej triede ak nie marketing? Aký zmysel má TD v prípade automatu? Ak si odmyslíme tú ekonomiku ktorá je často diskutabilná, nie je šoférovi jedno akú rýchlosť radí automat? Ten potrebný KM a pružnosť zabezpečí prevodovka sama bez nutnosti manuálneho radenia aj pri benzíne a navyše motor "neobťažuje" hlučnosťou. Aj tak sa predá viac dieslov aj s automatom. Ten vysoký podiel nafty je čisté zblbnutie reklamou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.07  18:56

    « Re: Re: Re: Re: Repasy

    Mně se Mondeo zahřívá taky pomalu, to je normál, 8 km do práce z kopce a zahřeje se tak na půl !!!!
    VELKÉ MAGNETICKÉ PLILINY NÁS NEZAJÍMAJÍ, TY ZACHYTÍ FILTR. nÁS ZAJÍMAJÍ NEVIDITELNÉ PILINY, KTRÉ PO VYLITÍ Z FILTRU VYTVOŘÍ LOČKU VELIKOSTI PĚTNÍKU.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…