FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.02.07  07:57

    « Re: Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .

    To je úplne jedno koľko stojí keďže benzín má spotrebu nad 10 l. A keby to náhodou finančne nevychádzalo tak bude mať benzín spotrebu 15l. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  07:28

    « Dobrá zpráva

    Včera jsem se zastavil u techniků v Hale. Na můj dotaz zda to rozdělat diagnostikovat,nebo tak něco. Mi bylo sděleno, že pokud to nerachotí, nebliká kontrolka žhavení tak to nechat být. Jinak se to akorát podělá celý. Jinak opravy koncem března jsou potvrzeny tak do 4 000kus. >:D
    Koukali že 245 000tis je prý fakt hodně na origo. Ale pokud se tam lije kvalitní nafta není životnost nějak omezena. Byl jsem poučen jak poznám kapavou trysku (po zvuku). Takže budu jezdit dál a nechám to až na tu opravu. ;-)
    Včera se mi na dálnici podělalo ložisko(pěkný rachot). Nic není věčné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  21:27

    « Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  14:51

    « Musí

    DIM:
    Musí, jinak to není dobrý diesel. A nemyslím tím vstřikovače. :shock: >:D :-! :-( :-O :P >:-[] :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 26.02.07  13:12

    « Re: Re: Re: Re:

    DIM: jak myslíš že je benzín sportovnější? To musíš upřesnit, protože i v ryzím sportu tyto míty padají - viz. závod na 24 hodin, kde vyhrála dieselová Audina která točila max. 5 tis/ot za min. :). Pokud myslíš sportovní jako točivější s neustálým řazením, tak pak to ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:43

    « Re: Re: Re:

    Benzin je sportovnější, diesel je praktičtější v běžném provozu ......a te jsme někde slyšel, že nějaký úředník zahrnul vodík mezi obnovitelné zdroje energie !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:21

    « Re: Náklady

    Dobrý diesel musí vydržet milion km ?? :-) Ale nemusí, Petře, nemusí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 25.02.07  20:29

    « Re: Re:

    JOSef: Všechno to jsou subjektivní argumenty. A pokud jde o hluk, nevím tedy jak starší modely, ale já rozhodně žádný rozdíl (uvnitř za jízdy) proti benzínu nepozoruju.
    Spotřeba je mi celkem jedno, pokud to není samozřejmě 15l/100.
    Zato ten jízdní komfort proti benzínu rozhodně stojí za to.
    I pokud to bude žrát stejně jako benzíňák, tak si vezmu turbo diesel.
    Beru jako příjemný bonus, že je to naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.02.07  18:42

    « Bez nadpisu

    Je to fakt debata o ničem, hádat se tu jako malí kluci o spotřebě, navíc když spotřebu tu málokdo z nás řeší. Prostě když jezdím do Prahy (100km) svojim dieselem a stejně výkonným benzínem od Nisanu, tak ten benzím má vždy při stejném stylu jízdy o cca. 3,5l/100km větší spotřebu. Je to tedy o 50% vyšší spotřeba než mám u dieselu. Navíc když si benzínem broukám 2500ot/min. na šestku, tak je tady ten motor mrtvej pro nějakou akceleraci a předjíždění, tedy stále kvedlačka, za to při stejné rychlosti mám na dieselu krouťák v nejlepším a motor zrovna dostává tu pravou chuť na pořádnou jízdu. Tak ať si každej vybere. Navíc když se pak občas kravíme na letišti, diesel při startech vede, následně ho po dost velkém kuse ten benzín dotáhne - holt je na svejch otáčkách. Ale pak když se vrátíme po odpolednim blbnutí, spotřeba na benzínu je minimálně 2-3 násobná!
    Na obranu benzínu, nemusí se tam lejt standa (taky něco stojí dvojnásobná dávka), je to bezesporu kultivovanější a to hlvně v zimě, bývají auta lehčí, menší pojistka, atd. atd. Ale ať si každej vybere co chce, já pocitově beru rozhodně naftu, Jozef035 benzín a jak je vidět, celá evropa už vě většině taky naftu a její podíl se dál bude zvyšovat. To víš, řidiči jsou čím dál víc leniví a šetřiví a i těch pár kaček se jim vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  17:44

    « Re: Re:

    No to je asi tak když jsem se nechal uvrtat do firmy na Octavii I,II,1.6 74 kW a domlouvám řidičům ať se vejdou do průměru 10l a nevejdou. A 1,9 Tdi vpoho do 6l.
    A den zvuk co ten benzín vyloudí když se trošku protočí taky žádný sameťák. Furt se kvedlá pákou a točit a točit a točit aspoň 4000 ot. Tomu říkám jízdní projev. To 1,4TSFi u WV to je jíná a ta cena parádá u nás neprodejné.
    Ještě že mi jezdí jenom do 25tis za rok. :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  17:00

    « Re:

    No tak asi so mal vždy šťastie na výnimočne dobrý benzín keď som nikdy nemal problém so spotrebou. >:D >:D >:D
    Pri tých 150 mám spotrebu okolo 8,5 takže zase je to oproti TDCI rozdiel 2 l. 8-s Pri 130 7,5. Priemer mám 8. Zvyšuje mi ho dosť jazda po meste a na krátke vzdialenosti. Tam vidím najväčšiu úsporu diesla. Na dlhé trasy sa v pohode zmestím do 6,5l. Raz som išiel 100 km pomerne rýchlo (priemer 100 km / h - normálne cesty ) väčšinou na 4 - 3 st. pri predbiehaní a do kopca a spotrebu som mal 8,2l. Takže neviem o čom píšete. Na okruhoch nejazdím a 1,8 ani žiadne TDCI na to nie je stavané. Taže to je blbosť. Pri 200 km / h som mal spotrebu 12,5 - 16 l merané na 10 km úsekoch. Je možné že tam bude rozdiel v spotrebe väčší ako 2l ale to mi je platné ako hadovi noha. Neviem kto si kupuje auto podľa spotreby pri takých rýchlostiach.
    Osobně jsem si chtěl také koupit benzín protože najedu ročně JEN cca. 15tis. km, ale jsem zvyklej na naftu a komfort a pohodlnost jizdy (pružnost) je hodně návyková. A krom horšího zvuku za studena v nízkých otáčkách nevidím u nafty žádné problémy, jen pozitiva .
    No ale to nie je o ekonomike o ktorej sme sa bavili :-) . Tvrdím len to že rozdiel v spotrebe je tých max. 2l pri porovnateľných autách strednej triedy. Tvrdiť že Fábia HTP má priemer 8,1 l a na pri 150 9l je totálne od veci. Ako keby som ja tvrdil že Trambus má spotrebu 30 l a tak sa diesel neoplatí. Treba byť trošku reálny pri výpočtoch. Žiadny diesel v strednej triede nie je do 100 km/h tichý a to mi vadí. Potom už nastupuje iný hluk a je jedno aký to je motor. To mi práve vadí a to zásadne znižuje komfort diesla. To že niekedy by som mohol ísť namiesto na 4 na 5 mi toľko ten komfort nezvyšuje a nestojí mi to za to. Skúšal som SuperB, Lagunu a P406, všetko diesle do 96KW a bol som sklamaný že žiadny brutálny výkon tam nebol tak ako počúvam. Nehovorím že to bolo zlé vozenie, má to svoje výhody ale aj nevýhody. Ja tiež najazdím takmer 50 tis. km ročne a diesel by sa mi už oplatil. Ale ten hluk mi znižuje komfort viac ako pružnosť. To ale tiež nie je o ekonomike.Pri vyššom nájazde by som už uvažoval možno. Jednoducho napíšte že vám diesel vyhovuje kvôli jazdným vlastnostiam a nevadí vám hluk. Alebo najzadíte toľko km že sa vám to oplatí. To všetko beriem. Ale nepíšte nezmysly koľko žerie Fábia HTP alebo na okruhu. No a väčšina ľudí čo poznám si kupuje diesel kvôli úspore a najazdia ročne do 30 tis. km. A tam žiadna úspora nie je. Pri kúpe nového auta samozrejme.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.02.07  16:03

    « Bez nadpisu

    Jozef035: Vaše diskuse je fakt o ničem. Osobně mám vyzkoušeno, že pokud jezdím normálně (u mě to znamená svižně, ale ne jak prase), tak se spotřeba dieselu vychyluje mnohem méně než u benzínu. Při razantní jízdě třeba po dálnici na delší štrece je spotřeba nafty dle TP či nižší, za to u benzínu jde nahoru. Prostě u benzínu jsou výkyvy spotřeby mnohem vyšší než u nafty.
    Osobně jsem si chtěl také koupit benzín protože najedu ročně JEN cca. 15tis. km, ale jsem zvyklej na naftu a komfort a pohodlnost jizdy (pružnost) je hodně návyková. A krom horšího zvuku za studena v nízkých otáčkách nevidím u nafty žádné problémy, jen pozitiva :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  16:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    Jozef035:
    Já taky netvrdím, že se vejdu do papírových 5,6l.Mám roční průměr 6,3 ale nejezdím jak slimák. rád si užívám občas i podlahu a krouták.
    1,2 HTP dálnice 150km/hod - 9,0 l 8-s 155/80/R13
    TDCi dálnice 150km/hod - 6,5 l :P 205/55/R16
    TDCi město 7,5l
    1,8T město 12,0l stejný styl jízdy. >:D
    Brněnský okruh 6 kol naplno.
    TDCi - 17,4l po dotankování.225/40/R18 upravený podvozek.
    A3-1,8T - 35l po dotankování,sériový podvozek 205/55/R16 :P
    rozdíl v hmotnosti 300kg.
    To už nejsou 2,0l!!! a benzín v Brně neujede, prostě neujede.
    Beru názor, že pokud se 1,8T upraví na 140 kW tak je v prachu, já tu porovnávám stejný výkon.110 vs.115 kW 1200 vs.1500 kg.
    A zadní náprava u A3 a Pasaatu 03 fakt nic moc (na okruhu trochu nevýhoda) ale to je smůla.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  14:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    No lebo to nie su argumenty že benzín žerie o niekoľko litrov viac ako má uvádzanú papierovú spotrebu a diesel naopak menej. To je jednoducho blbosť. V prípade Mondea je ten rozdiel cca. 2l a s tým sa treba zmieriť. Ak niekto dokáže ísť s Mondeom TDCI za 3,5 l (netvrdím že nie keď ja som išiel za 5,2 ale zase je to rozdiel len 2 l ) a s Fabiou HTP jazdí za vyše 8l tak to je fakt objektívne >:D Ja sa nepresviedčam že s dieslom by som istotne jazdil za 10 l a tak sa mi neoplatí. Vychádzam z toho že keď sa dokážem v pohode zmestiť z priemerom do 7,6 l ako uvádza výrobca, zmestil by som sa do priemeru aj s dieslom. Neklamem sa že ten diesel musí žrať o niekoľko litrov viac alebo menej. A netrepem blbosti že Mondeo TDCI má spotrebu menej ako 6l a Fabia HTP vyše 8l. Môže to byť síce pravda ale pri diametrálne rozlišných spôsoboch jazdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  14:00

    « Re: Re: Re: Re: benzin X nafta

    Josef:
    Taky končím debatu. Nemá to cenu.
    TDCi umí jet za 3,2l za předpokladu že jedu na dovolenou po dálnici do Portugalska přes noc abych moc nebrzdil provoz. A osobní rekord na nádrž 1700 Km na 65 l.Placama to jede za 3,0 l. To už ale není jízda ale plazení. Dá se dojet z Olomouce do Lyonu. >:D
    Po dálnici do 80 km/hod, 1500ot max.:roll:
    Jen jsem to zkusil. Tato hodnota se mi zatím s žádným benzínem nepovedla.Nissan 1,6 to jel za 5,1l. :'-(
    Jinak ale nic neprosazuju je to každého osobní věc co si koupí.Já osobně říkám, že mi to službu udělalo a i se stím dá slušně zařádit.
    Jen možná celej život tankovat Shell jsem se trochu omezil, ale aspoň to furt jede. ;-)
    Rádo to papká kvalitní PHM.
    A tu A3 1,8T manželce prodám, protože se prostě na těch 8,0l co má v techničáku stěží dostávám a když tomu dám plnej tak mám rázem průměr 20l. 1,9 TDi 110 kW a bude klid. Už to nehodlám dotovat.
    Jako náhradní vozidlo jsem jednou dostal Fabii 1,2 HTP, po dotankování 8,1l to je fakt super. :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  13:24

    « Konec debaty

    Josef:
    Měj si svoji pravdu. Nbudu Ti ji brát. Končím tuto zbytečnou debatu, neBoť nejsi přístupný žádným argumentům.
    Myslím že benzínové mtoroy jseou marketingem podpořeny víc než dostatečně. Né méně než diesel.
    Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  12:37

    « Re: Re: Re: benzin X nafta

    Passat nemám rád ale jednoducho nevidím dvôvod prečo by mal mať takmer o 50 % horšie výkony a vyššiu spotrebu ako papierovú. A Mondeo TDCI naopak. Veď to je blbosť. Treba sa s tým zmieriť že podstatne slabší a dokonca ani výkonovo rovnaký turbodiesel nemá na na turbobenzín čo sa týka jazdných vlastností. A čo sa týka spotreby tak tá naozaj nie je taká dramatická pri bežných turbobenzínoch. Diesel má svoje výhody a má niekedy opodstatneni aj v osobnom aute. No ale ak sa väčšina majiteľov obhajuje takýmito nezmyslami tak to len potvrdzuje moju domnienku že vysoký podiel dieslov v strednej triede je iba dielo marketingu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.02.07  12:24

    « Re: Re: Re: benzin X nafta

    Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
    Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.

    Kde chodíš na tie výmysly? Áno, diesel je dobrý do dodávky ktorá chodí naložená. Využiješ ho aj v osobáku ak chodíš stále naložený. Alebo ťaháš príves alebo loď. Ale ináč je to riadne pritiahnuté za vlasy. Ja mám relatívne slabý benzín a nikdy som nepozoroval výraznejší nedostatok výkonu keď som naložený. Na dovolenku chodím totálne naložený s boxom na streche a rozdiel v spotrebe mám menej ako 1l. Žiadny raketový nárast. Jednoducho sa treba zmieriť s faktom že ten rozdiel v spotrebe benzín/nafta je do 2 l / 100 km a nie falošne sa utešovať že benzín žerie podstatne viac ako sa píše. Npr. ja som mal na 200 km trase pri úspornej jazde cca. 80 km / h spotrebu 5,2 l. Dokáže ísť Mondeo TDCI za 3,2 l ?
    Subaru sa musí prispôsobiť trhu a Twingo je jasný dôkaz že zákazník sa často neriadi rozumom. Veď to je scestné dávať do nákupnej tašky diesel. Je to hlučné, drahé a rozdiel v spotrebe minimálny. No ale keď si to zákazník žiada tak prečo nie. Viem že trend je taký. Ale ja mám rozum. Nebudem klamať sám seba že to auto je tiché keď to nie je pravda. Nebudem klamať sám seba že šetrím keď kalkulačka nepustí. Že si to niekto kúpi bez toho aby si to spočítal lebo verí reklame je jeho problém. Stále sa bavím len o tom keď si niekto kupuje diesel kvôli šetreniu. A takých je väčšina.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  22:25

    « Re: Re: benzin X nafta

    Jozef035:
    Nikumu nic nevnucuju, jen vycházím z osobních zkušeností.
    O vyprášení Passatem (110 kW/210Nm) nemůže být řeč.
    TDCi (115 kW/365Nm) po úpravě. Ve 4 lidech a plný kufr + kopec - nic neukáže jenom si podřadí.
    Rovinka max 220 km/hod a konec to umí TDCi taky.Měřeno GPS.Tacho. mě nezajímá. A pružné zrychlení na 5!! 100-220 - začátek TDCi, pak to 1,8T dožene a finále stejné. Zkoušel jsem to s kolegou v Německu na služebce. Závěr spotřeba 12/26l TDCi/1,8 T. 1,5 hodiny jízda přes 200 km/hod. :roll: O výhodě v pneu tady ani nemluvím 225/40R18 vs.195/65R15.
    A pokud se s tím jede po dálnici průměr do 100 km/hod spotřeba 4,5 l/100. na 16-kách >:D
    S Passatem jsem se dostal max na 6,7 ale jel jsem tak 80 km/hod.
    Když to třeba porovnám s Calibrou 2.016V 110kW, kterou jsem měl 5 let.
    Taky průměr 6,7l slimák rychlost. Tak si víc zajezdím v TDCi a ten hluk na dálnici třeba ve 160 nevidím rozdíl. Ale přišlápnutej kopec ve 160 bez řazení to je paráda. Poměr sportovní jízda / spotřeba / motorový vývoj??
    Jinak souhlas 3.0V6 a celé ST je paráda. To je samet. ;-)
    A TDCi 85 Kw v základu je fakt na klidnější jízdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.07  21:28

    « Re: Re: benzin X nafta

    Josef:
    Mýlíš se, není to utkvělá představa.
    Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
    Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.
    Mno, myslím že to ukončíme.
    Každý máme svoji pravdu, fakta ovšem hovoří pro mne:
    V Evropě - přes 50% aut prodaných v dieselu.
    V ČR - 47,5% v lednu.
    Další očekávané dieselové motorizace:
    Chevrolet Korea
    Renault Twingo
    Subaru
    Mimochodem, přestaň se dívat na omozené trhy v ČR a SR, dívej se do Evropy a sleduj trendy. Vypadá to tak, že v Evropě diesel nahrazuje benzín. Jednoho dne přijde další nová technika, která zas nahradí diesel. S tím se prostě musíme smířit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…