FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 28.02.07  13:00

    « desticky, nadrz

    mam 2 dotazy:
    1)ma mondeo ve vybave ghia nejakou spolehlivou indikaci sjetych brzdovych desticek? Kdyz na ne koukam tak je to narozdil od passata(kde to bylo dobre videt) nejak prekryte tou celisti, zkratka si nejsem jistej kolik te desticky zbyva..
    2)mel jste nekdo problemy s dvirkama nadrze a jejich otviranim? To tahlo z kabiny sice jazyckem hybe, ale obcas se dvirka neotevrou takze to pak musim vypacit silou pres zub i kdyz to nastesti nevyzaduje moc velkou silu, protoze to je chycene uplne na konci.
    To same pri zavirani, nejak to poradne nezacvakava resp. dvirka v zavrenem stavu nelicuji s kastli.
    Kdyz jsem zo zkoumal ve dvou z kolegou tak jsme dosli k zaveru, ze je to proste od fabriky tak mechanicky dementne udelany, ze s tim nic nesvedem..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  12:03

    « Re: Re: Životnost vznětového motoru

    ...pokud ovšem neřešíš problémy se vstřiky každých 70 tis km jako já už dvakrát.....
    Životnost všech technologických celků je opravdu dimenzována na předpokládaný čas v provozu a záruky. S těmi stále složitějšími motory ale taky souvisí množství emisí , které je teď téma č.1 a tak by se snad mohl diesel zase trochu upřednostnit, protože všichni apelují jen na CO2 a ne tolik na pevné mikročástice s TDI motorů.
    Já myslím, že velmi silný marketingový a psychologický moment je právě to, že když člověk přijde do autosalonu se nějaké auto prohlídnout a vezme si cenník tak ho musí napadnout, že ten siesel musí být o tolik lepší, když o tolik více stojí...tak že bych se prásknul přes kapsu...........a nebo si odpustím něco z výbavy.........a budu mít TOP motor.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 28.02.07  10:32

    « Re: Životnost vznětového motoru

    Veď to je úplne jedno či to vydrží 500 tis. km alebo milión. Pokiaľ to nie je kamión samozrejme. Nemám jedno, či keď auto predám, najazdí niekomu ešte 200 tis. km alebo 700 tis.? Pre mňa je podstatné koľko musím dať do opráv pokiaľ to auto používam. A v tom sú všetky nové diesle citlivé na naftu. To mi priznali aj v servise keď som teraz kupoval nového Tranzita.
    Takže pre mňa je dvôležitejšie to či musím zaplatiť 20 - 30 tis. Sk za vstrekovače, čomu sa do 300 tis. km istotne nevyhnem, ako to že x-tému majiteľovi po mne sa rozpadne motor. Dovtedy aj tak to auto zhnije. To je ako keď niekto argumentuje že plazma tv má životnosť iba 60 tis. hodín. To že iný televízor vydrží teoreticky namiesto 20 rokov možno až 40 rokov mi je platné ako hadovi noha. Nebudem ho používať ani 20 rokov. Nezmyselný marketingový argument.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.07  07:04

    « Životnost vznětového motoru

    Nemáš pravdu, kutile.
    Nesměšuj životnost vstřikování s celkovou životností motoru.
    Z principu mají nyní vznětové přímovstřikové motory vyšší životnost než původní komůrkové, a to z důvodu jednodušší konstrukce (největší problémy dělaly právě ty komůrky).
    I proto se rázem staly z motorů, které před tím nešlo vystát (1,8TCi Ford) motory dobré, ba vynikající a držáky (1,8TDDi, 1,8TDCi).
    Obě tyto 1,8 mají jiné vstřikování a jiné případné charakteristické problémy, ale motor jako takový má životnost vynikající.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 28.02.07  01:13

    « Re: Náklady a propagace dieselů.

    Asi máš pravdu. Kdybych hleděl na provozní náklady, koupil bych si Peugeota 206, benzín :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.07  21:39

    « Náklady a propagace dieselů.

    Souhlasím s Josef035, že propagace dieselů v reklamě je dost veliká. Dost často se objevuje diesel za cenu benzínu apod. Navíc hodně lidí má diesely koupené v době byla nafta levná.
    Navíc z minulosti přebývá názor, že diesel má mnohem větší výdrž jak benzín. To ale už u C-R neplatí.
    Vývoj benzínů už moc dopředu nejde a žádné velké změny se nekonají.
    Naopak u dieselů nastalo za poslední dobu mnoho změn, hlavně směrem ke zvýšení výkonu a momentu. Bohužel to zvyšuje opotřebení motoru a životnost klesla.
    Trend poslední doby je snížení výrobních nákladů na nejnižší možnou míru a dodržení chodu vozu po dobu záruky.
    Kolega teď kupoval Renault Scenic a nakonec zvolil benzínový dvoulitr místo dieselu 2.2 protože diesel stál o 100tis.Kč a za celou dobu užívání vozu by se těch 100tis. nevrátilo.
    V současné době mám diesel, ale myslím, že je to můj poslední. Díky politice státu, který uvalil na naftu vyšší spotřební daň jak na benzín a díky zvýšené spotřebě nafty dopravními společnostmi se skutečně může stát, že cena nafty vyrazně převyší cenu benzínu. Navíc jsou poslední diesely stále více náročné na kvalitu nafty narozdíl od benzínových motorů které na kvalitu benzínu citlivé nejsou.
    Proto jsou celkové náklady na benzínové motory srovnatelné nebo nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  21:02

    « Re: Osvětlení otáčkoměru

    oleowr1:
    zkusil bych poklepat plexi prstem, někdy to pomůže. Je to jenom dočasná ztáta kontaktů. Pokud ne tak bych to nechal servisu a vyměnil preventivně všechny 4 žárovky. Já to tak po 200tis udělal a je klid.
    Pokud se dá jenom jedna tak to potom svítí různě silně a vypadá to blbě.
    Dělat to sám je pakárna. :'-(
    Taky jsem si půl roku klepal ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 27.02.07  17:41

    « Osvětlení otáčkoměru

    Přestala mi svítit pravá půlka otáčkoměru, jsem schopen si vyměnit žárovku sám, nebo musím do servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  12:32

    « Re: Re: Musí

    DIM:
    Nebylo to nijak dramatický, ale začalo to vydávat kovový zvuk. Normálně to jelo, pouze v malé rychlosti to bylo slyšet i venku. Když jsem to pak hodil na hever tak s tím kolem šlo špatně otáčet. Asi se to už i pěkně hřálo. Už se mi to stalo jednou ve 220 tis. Navrhovali že udělají obě strany. Nechtěl jsem. Jedná se o přední nápravu. Je dobrý to moc nehrotit jinak se vyglajdá i náboj kola. :*)
    Trochu mě štve,že to nehučí - rovnou to začne skřípat a max. dojezd tak 300km.
    Možná to je důsledek sníženého podvozku, podložek a 18" kol. nevím.
    Zadní ložiska ještě drží >:D
    - Kvalitní naftu nepoznám pouze tankuji Shell a OMW nepěnící skoro čirá.
    Jednou jsem tankoval v Německu úplně čirou bílou naftuj menovalo se to nějak Ultimate diesel a fakt to jelo. Cena 1,3 EUR.
    - Ta tryska prý začne klepat, nepravidelný chod.Asi vyhodím rádio a budu poslouchat. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.07  11:13

    « Re: Musí

    Jak se pozná ukapávající tryska ?? jak se pozná kvalitní nafta ?? Jak se rozsypalo ložisko a které ??...............JAK SE, KURŇA, POZNÁ TEN KVALITNÍ DIESEL ??
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.02.07  07:57

    « Re: Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .

    To je úplne jedno koľko stojí keďže benzín má spotrebu nad 10 l. A keby to náhodou finančne nevychádzalo tak bude mať benzín spotrebu 15l. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  07:28

    « Dobrá zpráva

    Včera jsem se zastavil u techniků v Hale. Na můj dotaz zda to rozdělat diagnostikovat,nebo tak něco. Mi bylo sděleno, že pokud to nerachotí, nebliká kontrolka žhavení tak to nechat být. Jinak se to akorát podělá celý. Jinak opravy koncem března jsou potvrzeny tak do 4 000kus. >:D
    Koukali že 245 000tis je prý fakt hodně na origo. Ale pokud se tam lije kvalitní nafta není životnost nějak omezena. Byl jsem poučen jak poznám kapavou trysku (po zvuku). Takže budu jezdit dál a nechám to až na tu opravu. ;-)
    Včera se mi na dálnici podělalo ložisko(pěkný rachot). Nic není věčné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  21:27

    « Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  14:51

    « Musí

    DIM:
    Musí, jinak to není dobrý diesel. A nemyslím tím vstřikovače. :shock: >:D :-! :-( :-O :P >:-[] :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 26.02.07  13:12

    « Re: Re: Re: Re:

    DIM: jak myslíš že je benzín sportovnější? To musíš upřesnit, protože i v ryzím sportu tyto míty padají - viz. závod na 24 hodin, kde vyhrála dieselová Audina která točila max. 5 tis/ot za min. :). Pokud myslíš sportovní jako točivější s neustálým řazením, tak pak to ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:43

    « Re: Re: Re:

    Benzin je sportovnější, diesel je praktičtější v běžném provozu ......a te jsme někde slyšel, že nějaký úředník zahrnul vodík mezi obnovitelné zdroje energie !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:21

    « Re: Náklady

    Dobrý diesel musí vydržet milion km ?? :-) Ale nemusí, Petře, nemusí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 25.02.07  20:29

    « Re: Re:

    JOSef: Všechno to jsou subjektivní argumenty. A pokud jde o hluk, nevím tedy jak starší modely, ale já rozhodně žádný rozdíl (uvnitř za jízdy) proti benzínu nepozoruju.
    Spotřeba je mi celkem jedno, pokud to není samozřejmě 15l/100.
    Zato ten jízdní komfort proti benzínu rozhodně stojí za to.
    I pokud to bude žrát stejně jako benzíňák, tak si vezmu turbo diesel.
    Beru jako příjemný bonus, že je to naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.02.07  18:42

    « Bez nadpisu

    Je to fakt debata o ničem, hádat se tu jako malí kluci o spotřebě, navíc když spotřebu tu málokdo z nás řeší. Prostě když jezdím do Prahy (100km) svojim dieselem a stejně výkonným benzínem od Nisanu, tak ten benzím má vždy při stejném stylu jízdy o cca. 3,5l/100km větší spotřebu. Je to tedy o 50% vyšší spotřeba než mám u dieselu. Navíc když si benzínem broukám 2500ot/min. na šestku, tak je tady ten motor mrtvej pro nějakou akceleraci a předjíždění, tedy stále kvedlačka, za to při stejné rychlosti mám na dieselu krouťák v nejlepším a motor zrovna dostává tu pravou chuť na pořádnou jízdu. Tak ať si každej vybere. Navíc když se pak občas kravíme na letišti, diesel při startech vede, následně ho po dost velkém kuse ten benzín dotáhne - holt je na svejch otáčkách. Ale pak když se vrátíme po odpolednim blbnutí, spotřeba na benzínu je minimálně 2-3 násobná!
    Na obranu benzínu, nemusí se tam lejt standa (taky něco stojí dvojnásobná dávka), je to bezesporu kultivovanější a to hlvně v zimě, bývají auta lehčí, menší pojistka, atd. atd. Ale ať si každej vybere co chce, já pocitově beru rozhodně naftu, Jozef035 benzín a jak je vidět, celá evropa už vě většině taky naftu a její podíl se dál bude zvyšovat. To víš, řidiči jsou čím dál víc leniví a šetřiví a i těch pár kaček se jim vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  17:44

    « Re: Re:

    No to je asi tak když jsem se nechal uvrtat do firmy na Octavii I,II,1.6 74 kW a domlouvám řidičům ať se vejdou do průměru 10l a nevejdou. A 1,9 Tdi vpoho do 6l.
    A den zvuk co ten benzín vyloudí když se trošku protočí taky žádný sameťák. Furt se kvedlá pákou a točit a točit a točit aspoň 4000 ot. Tomu říkám jízdní projev. To 1,4TSFi u WV to je jíná a ta cena parádá u nás neprodejné.
    Ještě že mi jezdí jenom do 25tis za rok. :roll:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…