FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 04.03.07 21:40
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
kutil: Leccos se ti jenom zdá. TDCi od 3000 sice začne hodně řvát, ale tak do 4400 to docela slušně táhne (výš nevím, automat i při plynu na podlaze přeřadí nahoru). Občas tomu na dálnici naložím, abych po městském courání rozhýbal rozváděcí lopatky turba a člověk s tím pak nesmí mít slitování.
A příště než si koupíš auto, něco si přečti a s autem se projeď a až si ho koupíš, tak se s ním nauč a až pak případně breč. Tohle máme po přechodu z benzínu na nafťák všichni za sebou a kolik z nás se chce vracet? -
Jozef0351 04.03.07 21:37
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Tej nutnosti radenia moc nerozumiem. Myslím že s tým mali "problém" Octavie 1,9 TDI.Tá možnosť podradenia vadí na diesloch aj mne ale na normálnu jazdu je to v pohode. Keď chceš v 180 zrýchľovať tak 150 HP je málo v každom aute >:D . Ten turboefekt som na žiadnom turbodiesly do 150 HP čo som jazdil nepozoroval. Asi boli moje očakávania moc veľké a po tom čo som som počul som čakal zatlačenie do sedačky >:D ale myslím že to nie je taká tragédia. No a stým Focusom je to blbosť. Papierovo je širšie, ale vnútri je cítiť jasný rozdiel čo sa týka priestoru. Myslím že vzhľadom na rázvor nebude ani tak pohodlný. Ja som išiel kupovať Focusa a priplatil som si 150 tis. za Mondeo aj keď to je staršie auto. -
« Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Ahoj, mám od února nové Mondeo 2.2.TDCI a předtím jsem měl 6let benzín. Předtím jsem měl diesel bez turba a pamatuji se, že stačilo zařadit 5ku a od 40 do maxima jel.
Proto mě překvapilo chování TDCI. Jezdil jsem s ním, ale jen u prodejce a tam to vypadalo v pohodě. Teď jsem strávil víkend na horách a mohu porovnávat. Jízda s dieselem byla na sněhu velmi problematická. Začalo to tím, že těžký diesel nebyl schopen vyjet z míst, kde lehčí benzín v pohodě vyjel. Také ovládání otáček motoru je u dieselu mnohem problematičtější. Při jízdě do kopce zpočátku pomáhala elektronika IVD (ABS + ASR + EDS +ESP), potom ale elektronika začala blbnout, nejdříve ubírala plyn, pok začaly hrabat jednotlivá kola a pak začal chcípat, pomohlo trochu vypnutí ESP, ale pak zase nešlo moc regulovat otáčky motoru, auto plavalo až dojelo.
Míval jsem diesel bez turba a tam byl rozsah otáček od volnoběhu do 4000ot. V celém rozsahu byl moment stejný.
U benzínu auto také jezdilo na 1 a 2 od volnoběhu do 6500ot.
U TDCI je tomu jinak. V otáčkách od volnoběhu do 1500ot motor vůbec netáhne! To je třeba problém při snaze vyjet po sněhu do kopce, protože motor chcípá. Naopak po překonání 1500ot. motor brutálně zabere, ale již ve 3000ot motor už moment ztrácí a je nutno přeřadit. Ztráta momentu je opravdu výrázná.
Výhoda benzínu byla sice menší moment, ale v plném rozsahu. Takže se na sněhu lépe reguloval záběr. Nejvíce mi asi u TDCI chybí rozsah otáček a nutnost stále řadit. A i když mám 6ti kvalt, tak ve 180km/h již motor točí okolo 3000ot a nemá dostatečný moment pro zrychlení. To by měl odstranit chip zajišťující dostatečný moment i v 4000ot.
Jezdil jsem s motory TDI i HDI, ale ty reagovali na plyn mnohem líp jak TDCI. Nové motory - např. 1.8TDCI 92kW v S-MAX už mají chování plynu lepší.
Z tohoto víkendu musím říct, že pro jízdu po sněhu byl benzín lepší jak TDCI.
Asi největší problém po zkušenostech s benzínem je to stálé hlídání otáček a řazení a nemožnost podřazení, když potřebuju výkon. S benzínem jsem sice také jezdil mezi 2000-3000ot, ale když jsem potřeboval zrychlit, tak stačilo podřadit a jel. U dieselu šlápnu na plyn, ale potřebné zrychlení se nedostaví naopak motor zrychluje stále méně. Když přeřadím na vyšší stupeň aby otáčky byly okolo 2000ot. tak se zrychlení nezlepší.
Co mě ale hodně překvapilo je podobnost Mondea a Focusu. Ty auta jsou skoro stejný. Dokonce je Focus širší a vyšší. Je to výrazný nepoměr a Mondeo a Focusu. Zřejmě se liší jen o kufr. -
« Re: Re: Re: Nic ve zlém...
Ono je to tam v tom Ford Protect přesně popsáno, a nejsou tam takové ty logické věci jako brzdové obložení, baterie, pneumatiky a tak...........ale výslovně je tam uvedeno MOTOR . Jenže , oni začali s tím, že vstřikovače jim FMC neuzná a že pokud jsou vadné všechny 4, tak je přece úplně jasné , že jsem tam musel nalít něco špatně, a že se to dá i zpětně zjistit, pokud je zrovna teď v nádrži palivo v pořádku, že to ještě nic neznamená, že jsou schopni analyzovat usazený karbon ( ! ) atd. Prostě MOTOR, který je v garanci, byl v naprostém pořádku .........:-) Tak to mě už ale trošičku vytočili :-) -
eda.nezbeda 02.03.07 14:11
« Re: Re: Nic ve zlém...
Muzes napsat, jaky je rozsah rozsirene zaruky v takovem pripade? Teda pokud se jedna o Ford Protect?
Neni mi totiz jasne, jestli je zaruka zcela identicka z tou co vyplyva ze zakona nebo jestli je to jen na "neco"!?
Sam bych totiz takovou zaruku v budoucnu na dalsi auto chtel, ale nerad bych dopad jako sedlaci u chlumce s tvrzenim, ze "zrovna tohle", at uz je to cokoliv, v zaruce "bohuzel" neni!!
A tim se take snizuje okruh moznych variant k Mondeu ... kdo dasli nabizi jeste prodlouzenou zaruku?? (Krome Kie :)) Myslim aspon na 4 roky ... -
exup 01.03.07 20:54
« Re: Nic ve zlém...
Mnó, Petře T., fakt vopravdu nic ve zlém, ale mně teda DIM docela baví a nudnej, či spíš suchej jsi naopak Ty, přijde mi. Řekl bych, že DIM má nemocnej ten moderní CR motor, než že je sám, jak diagnostikuješ. Na jeho místě bych to já prožíval asi o dost silněji. Naštěstí mám ten PD TDI a než že by mi vstřiky kamsi odešly, spíš s napětím očekávám, kdy začnou mizet zaklepávajíc se do hlavy, jak jsi tuhle prorokoval.
Chtělo by to trochu lehčího nadhledu, při čtení příspěvků druhých. Požádej DIMa, ať Tě pošle drobátko svého vtipu. On to nepozná a Tobě to možná pomůže.. -
« Re: Nic ve zlém...
Opakujeme se oba.............V záruce mě to opravili jenom jednou, podruhé, kdy jsem se začal bránit mnohem " sofistikovaněji". První věta byla jasná : vstřiky v záruce nejsou !!!
Poprvé jsem nakonec to auto prodal tak jak bylo, takže nepojízdné a na tom jsme fakt nic pozitivního nenašel a pěkně jsem na tom prodělal....
A celé se to táhlo asi měsíc, co jsem byl bez auta , a tak jsem si ho musel půjčit, samozřejmě za peníze........a to nasrání a bezmocnost , i když jsem si KOUPIL prodlouženou garanci..........
Nemám moc důvodů ten motor chválit a pokud se někdo zeptá, tak mu taky tak odpovím.
Tvoje odpověď je taky vždycky stejná : kupuj kvalitní naftu, pravidelně servisuj a nebudeš mít problém............. Já jsem to dělal, a problém stejně přišel, a to hned dvakrát. -
"-- skrytý --" 28.02.07 22:04
« Nic ve zlém...
... Dime,
dobrej fór...
Ale nezdá se Ti, že už jsi s těmi vstřiky nemocnej?
A opakuješ se, už to trochu nudí...
Nikdo tady nebrečí jako ty...
A pokud vím, vyměnili Ti je v záruce, tak skutečně nevím, na co si pořád stěžuješ.
Nezapomeň že sklenice je zpola plná !!! -
martin.z 28.02.07 18:41
« Bez nadpisu
Ja kdyt tlacim vic pri zavirani tak to prave dostanu do stavu ze se to pak neotevre, je tam pobliz toho nejakej plisek kterej tomu prekazi.
Pak to otviram proste pres zub. Chova se mi to proste jako kdyby tam zadna zapadka nebyla, proste nema skoro zadnej vliv..
Ale to jen tak pro zajimavost, parkuju v garazi a o naftu se nebojim -
« Bez nadpisu
Hele DIM, já si srandu nedělám. Fakt to někdy nejde. Asi mi někdo ty dvířka ťuknul nebo to poničili, když mi urvali ten zobáček když mi chtěli vysát benzín. A s tím podložením páčky to fakt jde. Když najdeš mé staré auto, tak to to na něm klidně ukážu. >:D
Není nutné zavádět do Fordů vymoženosti o kterých píšeš, stačí co to dělá teď. 8) -
« Re:
........prostě Kutil :-)
Dělalo to údajně u starších Mondeí..........
Není nic dementního, naopak : vyspělá Ford Company zavedla do svých aut automatický chromatograf , který analyzuje zbytky nafty na asfaltu, které tam ulpěly při předchozích tankováních, a pokud není ta analýza OK, tak zablokuje otevření nádrže....od modelového roku 2008 už to bude posílat SMS na pult centrální ochrany FMC, kde se budou archivovat násilné penetrace do nádrže a auto se automaticky vyřadí z garance , systém objedná nové vstřiky a současně bude vyrozuměn i Petr T. .........
Nicméně všechno možné už jsme zažil, ale do náfrže jsem se zatím dostal vždycky. :-)
Ještě jeden dotaz: Auto stálo 2noci při teplotě okolo -5°C a já se ho snažil ráno nastartovat při 0°C. Nejdříve nechtěl naskočit a potom běžel nepravidelně a hrozně pískal a vydával divné zvuky. Po ohřátí se to zlepšilo.
Jak je to se žhavením? Ten motor žhaví vždy nebo jen když je zima? Jak moc musíte motor točit, aby naskočil? Jak dlouho se musí motor ohřívat?
Měl jsem půjčeného S-MAXe 1.8TDCI 92kW/320Nm a myslel jsem, že tak výrazně nezrychluje protože je to malý objem. Proto jsem volil Mondeo 2.2TDCI.