FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 05.03.07 11:00
« Bez nadpisu
kutil: "Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí."
Věř tomu že např. z nákladní dopravy těžko diesel ustoupí. Naopak, malý rozsah NÍZKÝCH otáček s vysokým krouťákem je výhodou pro ekonomické ježdění, technologie CR se zjedoduší a bude spolehlivější a diesely se ještě více dostanou na výsluní... Každej máme svou teorii. -
« Re:
Přechod z benzinu na diesel je vždycky problém, zpátky je to ale ještě horší :-) Je to jen zvyk, já jsem s chováním TDCi spokojený. A právě naopak si lebedím, jak se s ním dá na kluzkých površích rozjíždět z volnoběhu a jak to i bez plynu jede a pomalu hrabe. Mně to nechcípá !! -
« Bez nadpisu
Když jsem kupoval Mondeo 2.2TDCI, tak jsem vycházel ze zkušeností s atmosférickým 1.6D, Tranzit 3.5 atmosférický, Oktávka 1.9 81kW a Picasso 1.6HDI. Mimoto jsem minulých 6let jezdil s Mondeem 1.8benzín 85kW (naměřeno skutečných 92kW) a s Fiestou 1.25 55kW. Zrychlení Mondea Fiesty bylo podobné, ale kvůli spotřebě a zvyku z dieselů, že není nutno řadit jsem volil TDCI.
2.2TDCI táhne úžasně mezi 1800-2500ot. Pod 1500 táhne míň jak atmosférický 2.0 a nad 3500ot. to už taky moc netáhne. Chci se domluvit s Bitpower, zda by neudělal plošší křivku momentu se záběrem již od 1500ot.
Takže teď musím při běžné jízdě hlídat, abych byl s otáčkama mezi 1700-3000. To znamená hodně řadit, mnohem více jak u benzínu.
Do města nebo na okresky není TDCI vhodné. Je vhodné na silnice I třídy a dálnice. Tak je ale zase nevhodně zpřevodovaná 6ka, která nenavazuje na 5ku klasické převodovky, ale 4, 5 a 6 jsou posunuté více do sebe. Tím se 6ka hodně točí a ve vyšších rychlostech už chybí moment, který je větší v nižších otáčkách. Snesla by ve 140km točit o 200-300ot míň.
Na sněhu je to taky slabota. Jezdil jsem po horách i s Teracanem 2.5 common-rail, ale tam zabírá motor od volnoběhu a není problém se chcípáním. Možná je tam 1ka lépe zpřevodovaná.
Velký podíl dieselů na trhu může klesnout díky vysoké ceně nafty, malému rozsahu otáček dieselu, složitosti technologie CR, vyšší pořizovací ceně dieselu a snižování spotřeby benzínových motorů. Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí. -
lordmystic 05.03.07 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re:
Jenyk: nebavil jsem se o pohodlí, ano TDI motory tam mají také velký kopanec při nástupu turba, jsou hlučnější, atp. to už všichni vědí, ale reagoval jsem na max. výkon, tedy na akceleraci a třeba pevný start. Tady prostě Mondeo Passatu neujede, spíše si vede o fous lépe Passat, který je lépe zpřevodován a nemá tak posranou jedničku a dvojku jako mé Mondeo, se kterým je téměr nemožné se rozjet ostře a při tom nehrabat. Zkoušeli jsme to na letišti. Možná ti to přijde pocitově zvláštní, ale realita je jiná. -
"-- skrytý --" 05.03.07 09:49
« Re: Re: Re: Re:
S Passatem 96 kW jsem něco najezdil a průběhem krouticího monentu je to čistá katastrofa. Nic, kopanec, náhlá smrt + řev vždy a všude. Pravda, moje vnímání je zkreslené tím, že Passat byl šestikvalt manuál a Mondeo pětikvalt automat, ale stejně - jestli je podle vás TDCi vlastnostmi tomu TDI-PD 96 kW podobné, tak mi to hlava nebere a musíme mít každý jiné motory. -
Jozef0351 05.03.07 08:18
« Re: Re: Re:
Passata som neskúšal ale viezol som sa na Superb s tým 96 kW TDI a pravdupovediac to žiadny podstatný rozdiel oproti môjmu benzínu nebol. Ak má byť TDCI ešte horšie a je pravda čo tu píšete tak neviem kde sa berú tie reči o tej nadmernej sile a výkone.
Kutil má ale 2,2 a myslím že ten by mal byť trošku výkonnejší. Osobne si myslím že tam by som už poznal rozdiel oproti mojej 1,8. -
lordmystic 05.03.07 07:29
« Re: Re:
Jenyk: s tím Passatem jsi fakt trapnej, to umí každá lama machrovat na 81kW Passata řízeného ženskou co jede na nákup >:-[] >:-[] >:-[]
Garantuju ti, že 96kW TDI PD Passat má lepší průběh než mé 96kW TDCi a jestli si myslíš že tady Passatu natrhnu *, tak jsi na omylu. Srovnávej to co je srovnatelné!
kutil: souhlasím s tebou, tak špatné ovládání auta při rozjezdech a v nízkých otáčkách jsem také nezažil u žádného auta. Otázkou je jestli je to opravdu špatnym momentem, ale celkově je to bída. Navíc Mondeo má také jednu z nejhorších charakteristik momentu, má velkou špičku, rychle vadne jak píšeš a není moc vhodné na razantní závodní jízdu (i když podovzek má zase jeden z nejlepších ve své třídě). Více info že tomu tak opravdu je v Autodiesel z roku 2006, kde je srovnání podobných čtyřválců. -
"-- skrytý --" 05.03.07 00:50
« Re:
Žhaví vždycky a docela dlouho. Když je zima, tak chvíli hlučnější je, ale nějak výrazně nepravidelně neběží. To, že nad 3000 přestane táhnout se mi zdálo také, dokud jsem se na plyn jednou natvrdo nepostavil a hele, ono to táhlo jako čert až pěkně nahoru. Je ale pravda, že mám v airboxu filtr K&N a Passaty si dávám jako zákusek. Něco může dělat i automat, který řadí nahoru plynule a prakticky bez přerušení tahu. -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Nemám problém s hlukem, motor je tichý i nad 3000ot. ale prostě přestane táhnout, při předjíždení přestane zrychlovat a po přeřazení na vyšší rychlost zase začne zrychlovat. Taky mě překvapila ta absence momentu na volnoběhu. Měl jsem 1.6 diesel, ale ta se byla schopna bez plynu rozjet na jedničku. 2.2TDCI mi chcípe. Co se změnilo? Nedařilo se mi vůbec vyhrabat ze sněhu odkud Laguna 2.0 odjela v pohodě. Focus 1.8TDCI tam zůstal také.
Ještě jeden dotaz: Auto stálo 2noci při teplotě okolo -5°C a já se ho snažil ráno nastartovat při 0°C. Nejdříve nechtěl naskočit a potom běžel nepravidelně a hrozně pískal a vydával divné zvuky. Po ohřátí se to zlepšilo.
Jak je to se žhavením? Ten motor žhaví vždy nebo jen když je zima? Jak moc musíte motor točit, aby naskočil? Jak dlouho se musí motor ohřívat?
Měl jsem půjčeného S-MAXe 1.8TDCI 92kW/320Nm a myslel jsem, že tak výrazně nezrychluje protože je to malý objem. Proto jsem volil Mondeo 2.2TDCI. -
"-- skrytý --" 04.03.07 21:40
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
kutil: Leccos se ti jenom zdá. TDCi od 3000 sice začne hodně řvát, ale tak do 4400 to docela slušně táhne (výš nevím, automat i při plynu na podlaze přeřadí nahoru). Občas tomu na dálnici naložím, abych po městském courání rozhýbal rozváděcí lopatky turba a člověk s tím pak nesmí mít slitování.
A příště než si koupíš auto, něco si přečti a s autem se projeď a až si ho koupíš, tak se s ním nauč a až pak případně breč. Tohle máme po přechodu z benzínu na nafťák všichni za sebou a kolik z nás se chce vracet? -
Jozef0351 04.03.07 21:37
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Tej nutnosti radenia moc nerozumiem. Myslím že s tým mali "problém" Octavie 1,9 TDI.Tá možnosť podradenia vadí na diesloch aj mne ale na normálnu jazdu je to v pohode. Keď chceš v 180 zrýchľovať tak 150 HP je málo v každom aute >:D . Ten turboefekt som na žiadnom turbodiesly do 150 HP čo som jazdil nepozoroval. Asi boli moje očakávania moc veľké a po tom čo som som počul som čakal zatlačenie do sedačky >:D ale myslím že to nie je taká tragédia. No a stým Focusom je to blbosť. Papierovo je širšie, ale vnútri je cítiť jasný rozdiel čo sa týka priestoru. Myslím že vzhľadom na rázvor nebude ani tak pohodlný. Ja som išiel kupovať Focusa a priplatil som si 150 tis. za Mondeo aj keď to je staršie auto. -
« Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Ahoj, mám od února nové Mondeo 2.2.TDCI a předtím jsem měl 6let benzín. Předtím jsem měl diesel bez turba a pamatuji se, že stačilo zařadit 5ku a od 40 do maxima jel.
Proto mě překvapilo chování TDCI. Jezdil jsem s ním, ale jen u prodejce a tam to vypadalo v pohodě. Teď jsem strávil víkend na horách a mohu porovnávat. Jízda s dieselem byla na sněhu velmi problematická. Začalo to tím, že těžký diesel nebyl schopen vyjet z míst, kde lehčí benzín v pohodě vyjel. Také ovládání otáček motoru je u dieselu mnohem problematičtější. Při jízdě do kopce zpočátku pomáhala elektronika IVD (ABS + ASR + EDS +ESP), potom ale elektronika začala blbnout, nejdříve ubírala plyn, pok začaly hrabat jednotlivá kola a pak začal chcípat, pomohlo trochu vypnutí ESP, ale pak zase nešlo moc regulovat otáčky motoru, auto plavalo až dojelo.
Míval jsem diesel bez turba a tam byl rozsah otáček od volnoběhu do 4000ot. V celém rozsahu byl moment stejný.
U benzínu auto také jezdilo na 1 a 2 od volnoběhu do 6500ot.
U TDCI je tomu jinak. V otáčkách od volnoběhu do 1500ot motor vůbec netáhne! To je třeba problém při snaze vyjet po sněhu do kopce, protože motor chcípá. Naopak po překonání 1500ot. motor brutálně zabere, ale již ve 3000ot motor už moment ztrácí a je nutno přeřadit. Ztráta momentu je opravdu výrázná.
Výhoda benzínu byla sice menší moment, ale v plném rozsahu. Takže se na sněhu lépe reguloval záběr. Nejvíce mi asi u TDCI chybí rozsah otáček a nutnost stále řadit. A i když mám 6ti kvalt, tak ve 180km/h již motor točí okolo 3000ot a nemá dostatečný moment pro zrychlení. To by měl odstranit chip zajišťující dostatečný moment i v 4000ot.
Jezdil jsem s motory TDI i HDI, ale ty reagovali na plyn mnohem líp jak TDCI. Nové motory - např. 1.8TDCI 92kW v S-MAX už mají chování plynu lepší.
Z tohoto víkendu musím říct, že pro jízdu po sněhu byl benzín lepší jak TDCI.
Asi největší problém po zkušenostech s benzínem je to stálé hlídání otáček a řazení a nemožnost podřazení, když potřebuju výkon. S benzínem jsem sice také jezdil mezi 2000-3000ot, ale když jsem potřeboval zrychlit, tak stačilo podřadit a jel. U dieselu šlápnu na plyn, ale potřebné zrychlení se nedostaví naopak motor zrychluje stále méně. Když přeřadím na vyšší stupeň aby otáčky byly okolo 2000ot. tak se zrychlení nezlepší.
Co mě ale hodně překvapilo je podobnost Mondea a Focusu. Ty auta jsou skoro stejný. Dokonce je Focus širší a vyšší. Je to výrazný nepoměr a Mondeo a Focusu. Zřejmě se liší jen o kufr. -
« Re: Re: Re: Nic ve zlém...
Ono je to tam v tom Ford Protect přesně popsáno, a nejsou tam takové ty logické věci jako brzdové obložení, baterie, pneumatiky a tak...........ale výslovně je tam uvedeno MOTOR . Jenže , oni začali s tím, že vstřikovače jim FMC neuzná a že pokud jsou vadné všechny 4, tak je přece úplně jasné , že jsem tam musel nalít něco špatně, a že se to dá i zpětně zjistit, pokud je zrovna teď v nádrži palivo v pořádku, že to ještě nic neznamená, že jsou schopni analyzovat usazený karbon ( ! ) atd. Prostě MOTOR, který je v garanci, byl v naprostém pořádku .........:-) Tak to mě už ale trošičku vytočili :-) -
eda.nezbeda 02.03.07 14:11
« Re: Re: Nic ve zlém...
Muzes napsat, jaky je rozsah rozsirene zaruky v takovem pripade? Teda pokud se jedna o Ford Protect?
Neni mi totiz jasne, jestli je zaruka zcela identicka z tou co vyplyva ze zakona nebo jestli je to jen na "neco"!?
Sam bych totiz takovou zaruku v budoucnu na dalsi auto chtel, ale nerad bych dopad jako sedlaci u chlumce s tvrzenim, ze "zrovna tohle", at uz je to cokoliv, v zaruce "bohuzel" neni!!
A tim se take snizuje okruh moznych variant k Mondeu ... kdo dasli nabizi jeste prodlouzenou zaruku?? (Krome Kie :)) Myslim aspon na 4 roky ...
TDI se chova stejne navic jeho zvukovy projev ;)) Mezi nami pokut to nevite tak VW bude prechazet take na Common rail ;)