FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re:
Taky jsem se musel s novym mondeem srovnat...
Stary byl čtyřdvéř 1993 1.6 benzín trend (bez klimy)
(lehoučký, perfektní podvozek, dobrý brzdy) - požitek z jízdy
Nový je nafta 2.2 TDCI kombi Ghia plus
(strašně těžký, zejména do zatáček a na brzdy)
- ta váha jistě ovlivňuje i pocity na volantu...
- je to taková rozvážnější jízda, dá se rychleji na rovině a do kopce, ale do zatáček a brzdit se musí rozvážněji, není to taková zábava...
ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo :-) holt každé má své pro a proti...
navíc s benzínem jsem při standardním stylu jízdy (:-)) jezdil za 10l/100km
s naftou se stejným stylem jízdy (rychlost průměr ještě od 10km/h vyšší)
jsem na 7,5
Věřím tomu, že 1.8 čtyřdvéř se sportovním pružením (-13mm) je na tom stejně jako můj stařík... Ale spotřeba dostala přednost...
K hlučnosti - diesel se mi zklidnil, nyní mám 19.000 km, po první garančce, výměna oleje je znát, a motor je tišší, než byl nový... -
« Bez nadpisu
To impaler: Oba vozy jsou Mondeo kombi, starý verze Trend, nový verze Ghia, starý pneu 195/65 15", nový 205/65 16", takže relativně srovnatelné. Tlaky v pneu v pořádku. Nový hůř přenáší chování kol na volant (zpětná vazba). To o čem mluvím je plavání auta a v případě že zatočíš, tak nákon vozu. Staré Mondeo neplavalo a také při zatočení reagovalo a zatočilo. Vím, že je nové těžší a že je vyšší, ale nečekal bych, že to bude tak znát. Čekal bych, že nový model převezme ze staršího to dobré a to špatné nahradí lepším.
Ostatní byly odpovědi na předchozí dotazy. -
"-- skrytý --" 06.03.07 12:52
« Buď přesný
Josef:
Buď tedy přesný Jožo,
41% není 50% a
SUV nejsou terénní auta,
jsou to prostě SUV prioritně určené na silnice, jsou to takové hračky, rozhodně ne terénní auta.
A pokud jsi hovořil o ČR tak do toho najednou nemíchej Japonsko a USA prosím.
Jinak jí s benzíny nemám problém... I když preferuji diesel, to jo. :D -
impaler 06.03.07 12:35
« kverulant
kutil:
Člověče, nechtěl bys s tím autem chvíli jezdit a pak fňukat? Už ti tady aspoň jeden člověk řekl, že kňučíš trochu pozdě, můžeš si sám za to, že sis to dost neporovnal se svým šestiletým MKII.
Nebaví mě pořád dokola číst o tom, že ti nevyhovuje zátah ve 180 km/h. Máš nejspíš odježděno sakra víc než já, tak nám tady furt nesugeruj, jak ubohé auto ti vnutili, když to nejede, jak má. Spletl sis asi značku, třídu a stát, ne?
Měls předtím kombi, nebo porovnáváš chování na silnici s jinou ze starších variant? Máš v pořádku tlak, máš tytéž pneu a ráfky, nebo co? Neschvaloval bych, kdyby se nové mělo chovat hůř než staré, ale prosil bych něco přesnějšího, jinak jenom kopeš kolem sebe a mě už to fakt neba. Jde ti o flame nebo co? -
"-- skrytý --" 06.03.07 11:31
« špatná nafta
Možná jsem špatně specifikoval: i při jemném přidání plynu, popř. dojde-li k zatížení motoru-v kopci apod se ozve zaklapání poměrně hlasité jako když jsem ve svém starém Favoritu hodně přidal na nizounké otáčky(ne detonační spalování)-prostě jakoby v motoru něco vysloveně zabouchalo-frekvenci bych odhadl na 3-4 Hz. Nejmarkantnější na tu čtyřku. Nejsem si jistý jestli je to vstřiky, protože nejvíce se to objevilo právě po výměně vstřiků v Hale, když jsem jel do kopce od nem. v Motole směrem na Plzeň-tedy pořádný krpál. Jinak v návodu, který jsem také dokázal přečíst( ač jinak ducha mdlého, ne takový kabrňák jako Ty) rozhodně nepíší, že se overboost projevuje boucháním. -
Jozef0351 06.03.07 11:19
« Re:
Mne nič nevŕzga >:D
Nejazdil som s off road ale myslím že je to práve naopak. Nejde o maximálnu hodnotu KM ale jeho plochý priebeh a širšie spektrum využiteľných otáčok. Potrebuješ to práve v teréne lebo v prípade preradenia rýchlosti môžeš skôr zapadnúť. Samozrejme že len málo SUV a OFF ROAD jazdí v teréne takže keď na to niekto má prečo by si nekúpil výkonný benzín. -
« Bez nadpisu
Add teréní automobily a diesel: To je velmi sporné, znám člověka který jezdí výpravy do Afriky a používá Defendery v dieselu. Sám ale pro běžné ježdění v terénu má Vitaru v benzínu. Když jsem se na to ptal, tak na dlouhé a klidné ježdění je dobrý diesel, ale pokud je těžký terén a je potřeba se prohrabat, tak preferuje benzín. Údajně se lépe ovládá a v terénu je potřeba spíše větší rozsah otáček než obrovský moment v malém rozsahu otáček.
Add 2.2TDCI: Mám najeto cca 1000km a tak to ještě šetřím. Ale už za těch 1000km hodně motor zhlučněl, starty jsou neklidné a než se ohřeje, tak má výrazně vyšší spotřebu. Bohužel sem auto musel o víkendu vyhrabat ze sněhu, což mu nepřidalo, protože 1ka nestačila na pomalou jízdu a ve sněhu se dusila. Naštěstí pomáhalo ESP. Bohužel to mělo za následek, že začala nepřijemně skřípat DPH přepážka. Nevím zda se mi to jen zdá, ale proti MK II mi připadá MK V hodně fórové a např. kliky dveří jsou již teď mnohem volnější jak u MK II po 6ti letech. Vím, že nová konstrukce je kvůli bezpečnosti, ale kliky u MK II byly mnohem účelnější a praktičtější. Nevím, zda je to jen subjektivní pocit, ale oproti MK II mi auto více plave po silnici a nemám tak dobrý pocit kontaktu s vozovkou. Navíc každá nerovnost rozrezonuje celé auto.
Nemáte někdo trik, jak zamezit vrzání příčky? Je to při delší jízdě na zbláznění.
Také jsem ještě dnes zkusil ten zátah a opravdu kolem 1700ot to super zabere, ale vydrží to do 3000ot. a dál už to zrychlovat nechce. Pokud přeřadím na vyšší rychlost a otáčky klesnou na 1700ot. tak to zase začne zrychlovat. Jezdil jsem s Oktávkou s PD TDI a ta byla schopná ztrychlovat i nad 4000ot. Pokud se to nezlepší, tak je jediná záchrana chip. Tu 6ku bych bral kdyby ve 180km/h točila 2500ot. Tak má totiž ještě moment. Tak jak to je mi to připomíná benzínovou Lagunu, která točí ve 135km/h už 4000ot. a ve 180km/h kde by měla mít největší moment už motor točí takové otáčky, že je moment nedostatečný a motor je přetočený. -
lordmystic 06.03.07 10:30
« Re: Re: A zase ta nafta
Cirkovský Martin: jenže OB se ti sepne jen při max. sešláplém plynu, ne při nízkých otáčkách kdy si jen hraješ s plynem - tam vůbec nemusíš nijak extrémě šlapat na plyn aby jsi to slyšel. A ten zvuk je sice o špatné naftě, ale současně bych řekl že i o načatém vstřiku. Mě se to také přímo úměrně měnilo s tím, jestli jsem měl načatý vstřik nebo ne. -
« Re: A zase ta nafta
Mám taky mondeo a byl sem tak chytrý,že sem si přečet návod atd a tam se mimo jiné píše,že moje i tvoje mondeo má tz.funkci OVER BOOSTER,což znamená,že při prudším sešlápnutím pedálu dojde na jistý čas ke zvýšení výkonu motoru přestavěním plnícího tlaku turba a to je ten ostřejší zvuk co slyšíš a je naprosto v pořádku.Žádná špatná nafta. Martin -
"-- skrytý --" 06.03.07 09:28
« A zase ta nafta
Včera jsem natankoval u OMV u D5 u Berouna Alpin Diesel a téměř okamžitě vyšší hlučnost a ostrý kovový klapot zejména na čtyřku mezi 1500 a 1900 otáček. Už při tankování tam šlo 2x více Stanadyne, po cca1OO km jsem tam šupnul ještě 2x běžnou dávku a trochu se to zlepšilo.
Jsem po výměně všech vstřiků, tak raději neriskuju a Standu liju do všech tankování. Mimochodem při přidání plynu mezi 1500 a 1900ot na čtyřku nejvíce je slyšet takové kovové zaklapání-zejména v kopci pod zátěží. Vím, že bych to neměl takhle podtáčet, ale vcelku dobře to signalizuje horší palivo. Dělá vám to taky?? Zkuste to- čtyřka zařazená, 1500 ot. v kopci a přidat-vsadím boty, že vám taky zaklape-pochlubte se, ať nejsem chudák sám paranoik. -
Jozef0351 06.03.07 08:43
« Re: Terénní auta
Trošku objektivity by ti nezaškodilo >:D Neviem čo ťa tak vytáča keď ti niekto siahne na diesel :-( Ja sa pri kúpe auta neriadiť európskymi štatistikami ale rozumom. Už som spomínal ako sa diesel predáva v Japonsku a USA ( myslím že to je väčší trh ako EU ) ale nemá to zmysel. Ty si nenecháš siahnuť na diesel a na TDCI. To je tvoj problém. Ja som spomenul štatistiku [odkaz] a tá hovorí že v ČR sa v triede SUV predalo 41,10 % benzínových áut. Je to trieda kde má podľa mňa diesel naozaj opodstatnenie a ten podiel sa mi zdá naozaj vysoký. S tým nič nenarobíš. To, že Subaru a spol. musia začať ponúkať diesle ak chcú predávať v EU je fakt. Či sa im to páči alebo nie. -
jack007 06.03.07 08:20
« Re: Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
to kutil ja mel taky problem tohle je muj prvni diesel, predtim same benzinove skodovky. V tech pokud si chtel alespon trosku jet, tak si musel mit minimalne 3500 otacek, jinak to jsou lemry. Trosku te nechapu s tou 6kou, sis myslel ze budes jezdit 200km/h pri 2000 otackach a spotrebe 6 litru? >:D Uz se to tu rikalo, v klidu si tam 6ku dame mezi mesto a jedem za 3.8 litru. Dalnic tu zas moc neni a stejne bys na nich mel jet 130 :-) S tim razenim mas tak na pul pravdu, pri rozjezdu to tam musis rychle nahazet, ale pak uz pod 4ku skoro nejdes. Tot me zkusenosti :) -
"-- skrytý --" 06.03.07 07:18
« Terénní auta
Josef:
Ty jsi člověče nějakej odborník na prodeje v ČR.
Ukaž, který teréňák se prodává dobře v benzínu!
Snad Patrol? Cha.
Nebo Landcruiser? Hi.
Či snad Pajero? Ho.
Tuareg? He.
X-trail? Che.
Actyon, Kyron, Rexton? HU.
L200, Navara, Pathfinder? Cho.
Murano nemá diesel vůbec v nabídce.
Subaru také ne, ale dnes v 10.30 v Ženevě Subaru představí diesel boxer. A to mi věř, že jakmile tento motor bude k dispozici, 70% a víc větších Subaru se bude prodávat v dieselu. A promiň, ale menší Subaru jsou sice 4x4 ale rozhodně je nepovažuji za "teréňáky".
Už jsem Ti jednou doporučil, abys vážil slova, než vypustíš nějakou ptákovinu. -
hil 06.03.07 02:36
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
To Kutil: No jo, musíš si zvyknout. S dieslem se jezdí jinak než s benzínem. A s turbodieslem zase jinak než s dieslem.
Já jsem spokojenej, i na okreskách 6 využiju a naopak 180kou a víc toho moc nenajezdím. Spíš si tak v klidu pluju po silnicích... :-)
Ani toho řazení není nějak moc, u benzínu jsem řadil daleko víc, naopak jsem zlenivěl a řadím míň než bych měl. :-) Většinou si vystačím od 4 nahoru.
Určitě bych už za benzín neměnil. -
Jozef0351 05.03.07 15:12
« Re:
Nákladní a terénní budou používat diesely nadále.
V nákladných autách to je jasné.
V terénnych autách má tiež diesel jednoznačne opodstatnenie. Ale paradoxne sa v danej triede v Česku predáva 1/2 benzínov >:D
Predávať sa bude to čo budú presadzovať výrobcovia. Zlepšovať benzínové motory nie je v ich záujme asi, FSI a pod. sú drahé na drahý benzín a niečo ako STI bude drahé takže asi ťažko to bude konkurovať cenou nafte. Golf 1,4 TSI je síce jednoznačne papierovo najlepšia voľba ale pochybujem že keby sa TSI uchytilo tak by bol stále lacnejší oproti TDI o 64 tis. Sk. Skôr si myslím že je to uvádzacia cena aby sa to predávalo a aby si otestovali či to bude fungovať. Ak by to tak ostalo tak diesle v osobných autách by asi naozaj skončili. Nechajme sa prekvapiť. VW môže za masové rozšírenie dieslov, možno opäť určí trend v Európe a zaplaví trh maloobjemovými TSI. Osobne by som mu bol vďačný :D