FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.03.07  17:42

    « Mondeo TDCi - aditiva do nafty

    Zdravím všechny!
    Jsem tu nový, a tak mi dovolte pár postřehů ke zdejšímu diskuznímu fóru - máte to tady moc pěkné, dozvěděl jsem se spoustu informací, tedy díky za ně!
    Měl bych, pánové, jednu malou žádost o radu - všiml jsem si po pročtení příspěvků o TDCi, že řada z Vás lije do nádrže před tankováním aditivum, nejčastěji používáte Stanadyne, tzv. Standu... já tankuju výhradně u stanic Benzina jejich Top Q diesel a přilévám aditivum firmy VIF - super diesel aditiv.
    Takže dotaz zní - je Stanadyne lepší než aditivum od VIF ? Pokud ano, prosím uved'te v čem. (Ne že bych chtěl mít všechno nejlepší, ale to, co vím o TDCI - čerpadla a vstřiky - to mi stačí na to, abych byl natolik paranoidní, že budu chtít mít pocit, že motor dostává vše, co potřebuje...).
    Za případné odpovědi moc děkuju, mějte se!!!
    Toman.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  19:40

    « Re:

    jj, ja to sem vrazil jen proto ze o Fordovych motorech sem nic podobneho nenasel...krome toho, kdo si ma porad pamatovat, kterej motor je od koho :-)
    ...ja vim tady to petr T. psal:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  17:08

    « Bez nadpisu

    2.2TDCI není HDI. Sice Ford používá také 2.2HDI, ale v Mondeu je Puma, to je Ford.
    To jozef035: Byla to nabídka 5měs staré předváděčky. Bohužel jsem měl jen krátký čas na to si ho vyzkoušet. První dojem byl obrovský prostor uvnitř, hlavně do šířky, pocit jak na palubě letadla, ale velmi dlouhý prostor před volantem a špatná viditelnost přes přední okna se sloupky. Ovládací prvky v pohodě, ale hodně široký středový panel, tichý motor při normální jízdě, ale hlučný při sešlápnutí a akcelerace nevýrazná. Zkoušel jsem i S-MAX s 2.0TDCI a bylo to podobné. Pokud S-MAX tak s moztorem 1.8TDCI. Největší nepřijemností pro mne bylo naklánění vozu v zatáčkách a slabý zátah motoru. Také šířka byla už značná a chyběly podélné lyžiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  11:21

    « Re: Re: Re:

    Nevim, vychazim z toho ze Ford bere (nektere) diesely od PSA (nevim do jake miry sou stejny, ale moje 1,6 TDCi vypada uplne stejne jako 1,6HDi....teda az na filtr vzduchu)
    Petr T. uz tu nekde psal ktere to jsou...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:49

    « Re: Re:

    Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi
    Myslíš že to je ten istý motor?
    Chcelo by to stránku priamo na Mondeo. Ale zaujal ma ten priebeh KM pri benzíne 1,8. 90% KM má v rozpätí od 2 do 5 tis. ot. Laicky mi to pripadá lepšie ako pri 2.0 HDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:41

    « Re:

    S-Max za cenu Mondea :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  10:05

    « Re:

    Pokud je to motor od PSA, tak sem narazil na stranku s povidanim o techto motorech. Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi :-) )
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  09:17

    « Bez nadpisu

    TO Janerad: Ano, to je přesně to co mám na mysli. Jsem rád, že někdo jiný má z Mondea 2.2TDCI stejné pocity. Včera jsem pozoroval, že při sešlápnutí spojky začne motor cvakat, pokud není spojka sešlápnutá, je to v pořádku. :roll:
    Mohl jsem za stejnou cenu koupit S-MAX 1.8TDCI, ale motor mi připadal mi moc slabý, byl problém s uchycením zahrádky a nepřijemně se choval v zatáčkách. Teď bych asi volil S-MAX. Je výrazně širší a snad i technologie budou modernější.
    U Mondea mám problém s šířkou 5tých dveří, jsou výrazně užší jak u MK II a nemůžu tam dostat tolik věcí (přepravky).
    Nemáte někdo graf z brzdy pro 2.2TDCI EUROIV? Nebo alespoň momentovou křivku z nějakého prospektu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.07  08:20

    « Zátah

    kutil:
    S tím že to nenáhne po 3 500 ot. je nějaké divné.
    Já mám teda jenom 5 a myslel jsem si že 6 je lebeda.
    Včera jsem se vracel v noci z Prahy tak jsem to přeměřil.
    30 km v kuse to jelo mezi 210 a 220 km/hod.
    4 250ot - 211 km/hod - 115 kW - 272 Nm
    4 500ot - 223 km/hod - 105 kW - 215 Nm
    1 500ot - 75 km/hod - 30 kW - 190 Nm
    hodnoty rychlosti jsou měřeny dle GPS tachometr ukazuje +10km/hod.
    Pneumatiky 225/40/R18.
    Hodnoty výkonu jsou odečteny z grafu při měření na brzdě Auto Jarov.
    2,2 TDCI má v techničáku max 220 km/hod, to musí jet jak z praku.
    Já používám 5 pořád od 1500 ot. a plynule to zrychluje až po 4 400ot/min.
    Tento rozsah mi vyhovuje a 5 používám skoro pořád
    Z velkého kopce se to rozjede na 4 700 - 233 km/hod. >:D
    Tam to vypne omezovač (červené pole)a je konec víc mi to netočí :*)
    A s tím že MK III nesedí v porovnání s MK II nechci ani komentovat. To co si v zatáčkách dovolí MKIII i na základních plechových 16 no nevím.
    Otec má 2,5 V6 r.v. 96 a v oblouku se to nechytá tak nevím :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  19:08

    « klepani + nafta OMV

    To mrnous: ... asi naprosto vim o cem mluvis - nejsi sam!!!
    Na druhou garancku jsem daval auto s tim, ze obcas pri startu dochazelo ke kolisani otacek v rozmezi cca +-80ot/min. Auto vratili s tim, ze delali kalibraci vstriku a nahrali novy software do ridici jednotky. Opravdu zacalo pri urcitem zrychlovani ani ne plny plyn ani ne malo, proste pri pridani plynu zhruba jak pises v rozmezi 1700-1900ot/min na 4ku a 5ku. Takove klapani! Po dvou dnech jsem volal nazpet do servisu a tam po odzkouseni rekli, ze se to po cca nekolika stech najetych km ztrati. Ridici
    jednotka ma pry samoopravny chytry algoritmus, ktery po case vse sam napravi nadmerne "klepajici" vstrik. A opravdu, cca po najeti 1000km klepani zmizelo. Uz se me to klepani nazpet nepodarilo vyvolat. To jak rikas ze ti menili vstriky, tak to na to sedi, soucasne s tim ti delalili i vymenu software a predpokladam i kalibraci - si myslim.
    To Petr T.: tou kalibraci to asi nebude, nebo?
    - z toho co jsem uvedl vyse bud me kalibraci nauctovali a neprovedli
    - nebo mam taky nacnuty nejaky vstrik - ale zase podle toho co pise mrnous, kteremu je prave vsechny vymenili a ma stejne priznaky?
    - nebo to muze byt problem nevyladeni noveho software v RJ.
    Co vy na to?
    add OMV: mam spis opacne zkusenosti! Po zdejsich diskuzich jsem zvazil a zacal brat i u OMV a ne jen U Shell na zadost u nas ve firme. OMW Alpin Diesel po mereni na Db metru se chova stejne jako Shell V Power Diesel co se hluku tyka (mereno na stejnem useku silnice za stejnych rychlosti a pri stani na neutral +- 0,8Db - v limitu podle me tabulky zaznamu). Obyc. diesel u OMV nevim, neb jsem diesel od OMV zacal brat v zime kdy jiny diesel ani nenabizi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  18:26

    « RE: Špatná nafta

    Děkuji Petře T. za radu, určitě to posléze zkusím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.03.07  15:46

    « Re: Re:

    ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo holt každé má své pro a proti...
    No to nie lebo to by si zaradil spiatočku a pri 180 by to mohol byť problém >:D >:D :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  14:39

    « Re:

    Taky jsem se musel s novym mondeem srovnat...
    Stary byl čtyřdvéř 1993 1.6 benzín trend (bez klimy)
    (lehoučký, perfektní podvozek, dobrý brzdy) - požitek z jízdy
    Nový je nafta 2.2 TDCI kombi Ghia plus
    (strašně těžký, zejména do zatáček a na brzdy)
    - ta váha jistě ovlivňuje i pocity na volantu...
    - je to taková rozvážnější jízda, dá se rychleji na rovině a do kopce, ale do zatáček a brzdit se musí rozvážněji, není to taková zábava...
    ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo :-) holt každé má své pro a proti...
    navíc s benzínem jsem při standardním stylu jízdy (:-)) jezdil za 10l/100km
    s naftou se stejným stylem jízdy (rychlost průměr ještě od 10km/h vyšší)
    jsem na 7,5
    Věřím tomu, že 1.8 čtyřdvéř se sportovním pružením (-13mm) je na tom stejně jako můj stařík... Ale spotřeba dostala přednost...
    K hlučnosti - diesel se mi zklidnil, nyní mám 19.000 km, po první garančce, výměna oleje je znát, a motor je tišší, než byl nový...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  13:54

    « Bez nadpisu

    To impaler: Oba vozy jsou Mondeo kombi, starý verze Trend, nový verze Ghia, starý pneu 195/65 15", nový 205/65 16", takže relativně srovnatelné. Tlaky v pneu v pořádku. Nový hůř přenáší chování kol na volant (zpětná vazba). To o čem mluvím je plavání auta a v případě že zatočíš, tak nákon vozu. Staré Mondeo neplavalo a také při zatočení reagovalo a zatočilo. Vím, že je nové těžší a že je vyšší, ale nečekal bych, že to bude tak znát. Čekal bych, že nový model převezme ze staršího to dobré a to špatné nahradí lepším.
    Ostatní byly odpovědi na předchozí dotazy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  12:53

    « Re: špatná nafta

    Mrňousi,
    možná by to chtělo překontrolovat kalibrace vstřikovačů, až to v Hale budou umět...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  12:52

    « Buď přesný

    Josef:
    Buď tedy přesný Jožo,
    41% není 50% a
    SUV nejsou terénní auta,
    jsou to prostě SUV prioritně určené na silnice, jsou to takové hračky, rozhodně ne terénní auta.
    A pokud jsi hovořil o ČR tak do toho najednou nemíchej Japonsko a USA prosím.
    Jinak jí s benzíny nemám problém... I když preferuji diesel, to jo. :D
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.07  12:35

    « kverulant

    kutil:
    Člověče, nechtěl bys s tím autem chvíli jezdit a pak fňukat? Už ti tady aspoň jeden člověk řekl, že kňučíš trochu pozdě, můžeš si sám za to, že sis to dost neporovnal se svým šestiletým MKII.
    Nebaví mě pořád dokola číst o tom, že ti nevyhovuje zátah ve 180 km/h. Máš nejspíš odježděno sakra víc než já, tak nám tady furt nesugeruj, jak ubohé auto ti vnutili, když to nejede, jak má. Spletl sis asi značku, třídu a stát, ne?
    Měls předtím kombi, nebo porovnáváš chování na silnici s jinou ze starších variant? Máš v pořádku tlak, máš tytéž pneu a ráfky, nebo co? Neschvaloval bych, kdyby se nové mělo chovat hůř než staré, ale prosil bych něco přesnějšího, jinak jenom kopeš kolem sebe a mě už to fakt neba. Jde ti o flame nebo co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  11:31

    « špatná nafta

    Možná jsem špatně specifikoval: i při jemném přidání plynu, popř. dojde-li k zatížení motoru-v kopci apod se ozve zaklapání poměrně hlasité jako když jsem ve svém starém Favoritu hodně přidal na nizounké otáčky(ne detonační spalování)-prostě jakoby v motoru něco vysloveně zabouchalo-frekvenci bych odhadl na 3-4 Hz. Nejmarkantnější na tu čtyřku. Nejsem si jistý jestli je to vstřiky, protože nejvíce se to objevilo právě po výměně vstřiků v Hale, když jsem jel do kopce od nem. v Motole směrem na Plzeň-tedy pořádný krpál. Jinak v návodu, který jsem také dokázal přečíst( ač jinak ducha mdlého, ne takový kabrňák jako Ty) rozhodně nepíší, že se overboost projevuje boucháním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  11:27

    « Re: Vrzajici mrizka

    Hi,
    to kutil. Posli mi pres SZ mail, zaslu ti fotky. Mel jsem normalni sedadla (2.2TDCi), ted mam kozena (ST220) a jsou to stale ta sama mista.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.03.07  11:19

    « Re:

    Mne nič nevŕzga >:D
    Nejazdil som s off road ale myslím že je to práve naopak. Nejde o maximálnu hodnotu KM ale jeho plochý priebeh a širšie spektrum využiteľných otáčok. Potrebuješ to práve v teréne lebo v prípade preradenia rýchlosti môžeš skôr zapadnúť. Samozrejme že len málo SUV a OFF ROAD jazdí v teréne takže keď na to niekto má prečo by si nekúpil výkonný benzín.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…