FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.03.07  20:54

    « Re:

    No a mě by zajímalo, kde koupím Stanadyne co nejblíž Olomouce? :-)
    A nebo: Pokud beru výhradně Shell V-power diesel není už potřeba?
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 09.03.07  18:10

    « Bez nadpisu

    DIM:
    Ne DIMe, z Bílovce nejsem, ale okres Nový Jičín ano.
    Původně jsem TDCi nechtěl, měl jsem spadeno na holátko 1.8 110k, Core...
    Ale ta sleva, ta byla.... >:D
    Takže proto další TDCi ze severní Moravy...njn, prachy až na prvním místě...
    Ale jsem moc rád, s 1.8 jsem jezdil, spotřeba 9l, jelo to, ale tak nějak bezpohlavně (tímto se nechci dotknout nikoho s 1.8 81 kW - kdybych ji měl, stačila by mi).... s TDCI to ale nejde srovnat..... navíc ta výbava Ghia+, no paráda.
    Lidi, kde kupujete Stanadyne? Dá se koupit u čerpačky? Nebo fakt cesta do F-M?
    Předem dík za reakci!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.07  17:07

    « Re:

    .zase jedno TDCi z našeho kraje, Tomane.............. Nejsi z bílovce ?? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 09.03.07  16:24

    « Bez nadpisu

    Petr T. :
    Díky za odpověd'!
    Příště tedy zkusím Standu, jde mi spíše o dobrou mazivost nafty jako prevenci před zadřením čerpadla, než o zvyšování cetanového čísla a tím pádem vyšší výkon díky kvalitní naftě.
    Nicméně VIFu mám ještě 3/4 plechovky a to navíc na zimní období... No vyhazovat to asi nebudu, pomalu to "rozleju".
    Na plechovce od VIFu píšou, že má i zlepšovat mazivost nafty, čistit systém od usazenin, no třeba je to pravda, já pozoruju snížení spotřeby asi o 2 dcl z 6,4 na 6,2 l (měřeno po dotankování) a zjemnil se chod motoru, řekl bych, že to není subjektivní, opravdu ztichl.
    Standu budu muset asi dojet koupit do Frýdku-Místku k Sobkovým do Delphi - na Benzínce jsem Stanadyne neviděl, ale VIF tam mají.
    Mějte se všichni!!!
    8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.07  15:46

    « Re: Něco k německým rychlostním limitům......

    DIM: Já proti tomu autu nic nemám!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.03.07  13:57

    « Něco k německým rychlostním limitům......

    To jsem sice psal už jinde, ale přesto :
    Tam vládne na dálnících taková pohoda!!! Každý si jede jak chce, a hlavně jak situace umožňuje. A když je plno, tak se jede úměrně situaci, případně to zpomalí světelné cedule omezující rychlost. Většina lidí se nikam netlačí, komu to nejede tak se drží stranou ...... aje tam KLID ! Pak člověk přejede Rozvadov a je po pohodě, když dodržuju 130, co chvíli se z kopce rozběsní nějaká Fabka co pak bliká jako by jela k porodu...........
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.03.07  13:56

    « Bez nadpisu

    Najel sem teď asi 2 tis km po německých dálnicích -..........a ať mi nikdo neříká, že je Mondeo špatné auto !!!! :-) .
    To byl takový klídek, stabilita, nenaklánivost, nezáludnost........... člověk skoro ani nepozná, jestli jede 140 nebo 200.nevím, co proti tomu autu pořád máte ?? :-))
    Víc než 230km/h to ale nedalo ani z kopce .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.07  13:52

    « Re: Průběh momentu.

    Už jsem to tady, Kutile, jednou někam psal , pokud je zařazený stejný stupeň tak holt každých + 10 km/h MUSÍ dělat vždy stejný nárůst otáček !!!!!!!!! Leda by ti prokluzovala spojka, jinak opravdu stačí říct , že na šestku je +10 km/h + 160 ot/min ( tak alespoň ti to plus minus vychází ).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.07  10:04

    « Aditiva

    Toman:
    Mám pocit, že VIF je aditivum více orientované na zvýšení cetanového čísla a méně orientované na další.
    Stanadyne je skutečně kompromisní aditivum udělané tak, aby se hlavně chránilo vstřikování a motor. Souběžně s tím je navýšeno cetanové číslo právě o tolik, aby došlo k lepšímu spalovnání a nedocházelo k nadměrné produkci karbonu. No a ostatní vslastnosti se potom postarají o zajištění odolnosti vůči případnému obsahu vody (inhibice koroze) a o povrchovou úpravu ocelových komponentů vstřikování a motoru tak, aby pokud možno vůbec nedocházelo k usazování karbonu.
    Tím se šetří motor, turbo, EGR, vstřikování...
    Ale o VIFu toho mnoho nevím, jen mám pocit že vyzdvihují zvýšení výkonu (cetanového čísla). Mám ten dojem, že Standa je nejvyváženější aditivum, ale může to být jen můj pocit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.03.07  08:54

    « Průběh momentu.

    Ahoj, tak jsem znovu zkusil chování a zpřevodování 6ky a vychází to:
    110km/h 1830ot
    120km/h 2000ot
    130km/h 2160ot
    140km/h 2330ot
    150km/h 2500ot
    160km/h 2660ot
    180km/h 3000ot
    200km/h 3330ot
    220km/h 3660ot
    240km/h 4000ot
    Problém je v tom, že ve 3000ot můj motor ztrácí moment a přestává zrychlovat. Přitom největší moment je při 110km/h, ale to je rychlost kterou se na dálnici nejezdí. Největší moment by měl být v 130km/h to znamená posunuté otáčky o 300ot dolů.
    Chtěl jsem vyjádření Forda na zpřevodování 6ky, ale není nikdo zodpovědný, kdo by to zdůvodnil. Kolega s benzínovým Scénicem má stejný problém, 6ka mu točí zbytečně moc a ve vyšších rychlostech se motor přetáčí.
    Už to nechci řešit, ale někdo tu psal jak jezdí s 2.0TDCI s otáčkama 4400ot na 5ku. To teda motor 2.2TDCI opravdu tolik točit nelze. Možná je to i tím, že 2.0 má max výkon v 4000ot a 2.2TDCI jen v 3500ot.
    Zajímavý odkaz: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.03.07  17:42

    « Mondeo TDCi - aditiva do nafty

    Zdravím všechny!
    Jsem tu nový, a tak mi dovolte pár postřehů ke zdejšímu diskuznímu fóru - máte to tady moc pěkné, dozvěděl jsem se spoustu informací, tedy díky za ně!
    Měl bych, pánové, jednu malou žádost o radu - všiml jsem si po pročtení příspěvků o TDCi, že řada z Vás lije do nádrže před tankováním aditivum, nejčastěji používáte Stanadyne, tzv. Standu... já tankuju výhradně u stanic Benzina jejich Top Q diesel a přilévám aditivum firmy VIF - super diesel aditiv.
    Takže dotaz zní - je Stanadyne lepší než aditivum od VIF ? Pokud ano, prosím uved'te v čem. (Ne že bych chtěl mít všechno nejlepší, ale to, co vím o TDCI - čerpadla a vstřiky - to mi stačí na to, abych byl natolik paranoidní, že budu chtít mít pocit, že motor dostává vše, co potřebuje...).
    Za případné odpovědi moc děkuju, mějte se!!!
    Toman.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  19:40

    « Re:

    jj, ja to sem vrazil jen proto ze o Fordovych motorech sem nic podobneho nenasel...krome toho, kdo si ma porad pamatovat, kterej motor je od koho :-)
    ...ja vim tady to petr T. psal:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  17:08

    « Bez nadpisu

    2.2TDCI není HDI. Sice Ford používá také 2.2HDI, ale v Mondeu je Puma, to je Ford.
    To jozef035: Byla to nabídka 5měs staré předváděčky. Bohužel jsem měl jen krátký čas na to si ho vyzkoušet. První dojem byl obrovský prostor uvnitř, hlavně do šířky, pocit jak na palubě letadla, ale velmi dlouhý prostor před volantem a špatná viditelnost přes přední okna se sloupky. Ovládací prvky v pohodě, ale hodně široký středový panel, tichý motor při normální jízdě, ale hlučný při sešlápnutí a akcelerace nevýrazná. Zkoušel jsem i S-MAX s 2.0TDCI a bylo to podobné. Pokud S-MAX tak s moztorem 1.8TDCI. Největší nepřijemností pro mne bylo naklánění vozu v zatáčkách a slabý zátah motoru. Také šířka byla už značná a chyběly podélné lyžiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  11:21

    « Re: Re: Re:

    Nevim, vychazim z toho ze Ford bere (nektere) diesely od PSA (nevim do jake miry sou stejny, ale moje 1,6 TDCi vypada uplne stejne jako 1,6HDi....teda az na filtr vzduchu)
    Petr T. uz tu nekde psal ktere to jsou...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:49

    « Re: Re:

    Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi
    Myslíš že to je ten istý motor?
    Chcelo by to stránku priamo na Mondeo. Ale zaujal ma ten priebeh KM pri benzíne 1,8. 90% KM má v rozpätí od 2 do 5 tis. ot. Laicky mi to pripadá lepšie ako pri 2.0 HDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:41

    « Re:

    S-Max za cenu Mondea :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  10:05

    « Re:

    Pokud je to motor od PSA, tak sem narazil na stranku s povidanim o techto motorech. Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi :-) )
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  09:17

    « Bez nadpisu

    TO Janerad: Ano, to je přesně to co mám na mysli. Jsem rád, že někdo jiný má z Mondea 2.2TDCI stejné pocity. Včera jsem pozoroval, že při sešlápnutí spojky začne motor cvakat, pokud není spojka sešlápnutá, je to v pořádku. :roll:
    Mohl jsem za stejnou cenu koupit S-MAX 1.8TDCI, ale motor mi připadal mi moc slabý, byl problém s uchycením zahrádky a nepřijemně se choval v zatáčkách. Teď bych asi volil S-MAX. Je výrazně širší a snad i technologie budou modernější.
    U Mondea mám problém s šířkou 5tých dveří, jsou výrazně užší jak u MK II a nemůžu tam dostat tolik věcí (přepravky).
    Nemáte někdo graf z brzdy pro 2.2TDCI EUROIV? Nebo alespoň momentovou křivku z nějakého prospektu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.07  08:20

    « Zátah

    kutil:
    S tím že to nenáhne po 3 500 ot. je nějaké divné.
    Já mám teda jenom 5 a myslel jsem si že 6 je lebeda.
    Včera jsem se vracel v noci z Prahy tak jsem to přeměřil.
    30 km v kuse to jelo mezi 210 a 220 km/hod.
    4 250ot - 211 km/hod - 115 kW - 272 Nm
    4 500ot - 223 km/hod - 105 kW - 215 Nm
    1 500ot - 75 km/hod - 30 kW - 190 Nm
    hodnoty rychlosti jsou měřeny dle GPS tachometr ukazuje +10km/hod.
    Pneumatiky 225/40/R18.
    Hodnoty výkonu jsou odečteny z grafu při měření na brzdě Auto Jarov.
    2,2 TDCI má v techničáku max 220 km/hod, to musí jet jak z praku.
    Já používám 5 pořád od 1500 ot. a plynule to zrychluje až po 4 400ot/min.
    Tento rozsah mi vyhovuje a 5 používám skoro pořád
    Z velkého kopce se to rozjede na 4 700 - 233 km/hod. >:D
    Tam to vypne omezovač (červené pole)a je konec víc mi to netočí :*)
    A s tím že MK III nesedí v porovnání s MK II nechci ani komentovat. To co si v zatáčkách dovolí MKIII i na základních plechových 16 no nevím.
    Otec má 2,5 V6 r.v. 96 a v oblouku se to nechytá tak nevím :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  19:08

    « klepani + nafta OMV

    To mrnous: ... asi naprosto vim o cem mluvis - nejsi sam!!!
    Na druhou garancku jsem daval auto s tim, ze obcas pri startu dochazelo ke kolisani otacek v rozmezi cca +-80ot/min. Auto vratili s tim, ze delali kalibraci vstriku a nahrali novy software do ridici jednotky. Opravdu zacalo pri urcitem zrychlovani ani ne plny plyn ani ne malo, proste pri pridani plynu zhruba jak pises v rozmezi 1700-1900ot/min na 4ku a 5ku. Takove klapani! Po dvou dnech jsem volal nazpet do servisu a tam po odzkouseni rekli, ze se to po cca nekolika stech najetych km ztrati. Ridici
    jednotka ma pry samoopravny chytry algoritmus, ktery po case vse sam napravi nadmerne "klepajici" vstrik. A opravdu, cca po najeti 1000km klepani zmizelo. Uz se me to klepani nazpet nepodarilo vyvolat. To jak rikas ze ti menili vstriky, tak to na to sedi, soucasne s tim ti delalili i vymenu software a predpokladam i kalibraci - si myslim.
    To Petr T.: tou kalibraci to asi nebude, nebo?
    - z toho co jsem uvedl vyse bud me kalibraci nauctovali a neprovedli
    - nebo mam taky nacnuty nejaky vstrik - ale zase podle toho co pise mrnous, kteremu je prave vsechny vymenili a ma stejne priznaky?
    - nebo to muze byt problem nevyladeni noveho software v RJ.
    Co vy na to?
    add OMV: mam spis opacne zkusenosti! Po zdejsich diskuzich jsem zvazil a zacal brat i u OMV a ne jen U Shell na zadost u nas ve firme. OMW Alpin Diesel po mereni na Db metru se chova stejne jako Shell V Power Diesel co se hluku tyka (mereno na stejnem useku silnice za stejnych rychlosti a pri stani na neutral +- 0,8Db - v limitu podle me tabulky zaznamu). Obyc. diesel u OMV nevim, neb jsem diesel od OMV zacal brat v zime kdy jiny diesel ani nenabizi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…