FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
g_m 09.03.07 18:10
« Bez nadpisu
DIM:
Ne DIMe, z Bílovce nejsem, ale okres Nový Jičín ano.
Původně jsem TDCi nechtěl, měl jsem spadeno na holátko 1.8 110k, Core...
Ale ta sleva, ta byla.... >:D
Takže proto další TDCi ze severní Moravy...njn, prachy až na prvním místě...
Ale jsem moc rád, s 1.8 jsem jezdil, spotřeba 9l, jelo to, ale tak nějak bezpohlavně (tímto se nechci dotknout nikoho s 1.8 81 kW - kdybych ji měl, stačila by mi).... s TDCI to ale nejde srovnat..... navíc ta výbava Ghia+, no paráda.
Lidi, kde kupujete Stanadyne? Dá se koupit u čerpačky? Nebo fakt cesta do F-M?
Předem dík za reakci! -
g_m 09.03.07 16:24
« Bez nadpisu
Petr T. :
Díky za odpověd'!
Příště tedy zkusím Standu, jde mi spíše o dobrou mazivost nafty jako prevenci před zadřením čerpadla, než o zvyšování cetanového čísla a tím pádem vyšší výkon díky kvalitní naftě.
Nicméně VIFu mám ještě 3/4 plechovky a to navíc na zimní období... No vyhazovat to asi nebudu, pomalu to "rozleju".
Na plechovce od VIFu píšou, že má i zlepšovat mazivost nafty, čistit systém od usazenin, no třeba je to pravda, já pozoruju snížení spotřeby asi o 2 dcl z 6,4 na 6,2 l (měřeno po dotankování) a zjemnil se chod motoru, řekl bych, že to není subjektivní, opravdu ztichl.
Standu budu muset asi dojet koupit do Frýdku-Místku k Sobkovým do Delphi - na Benzínce jsem Stanadyne neviděl, ale VIF tam mají.
Mějte se všichni!!!
8) -
« Něco k německým rychlostním limitům......
To jsem sice psal už jinde, ale přesto :
Tam vládne na dálnících taková pohoda!!! Každý si jede jak chce, a hlavně jak situace umožňuje. A když je plno, tak se jede úměrně situaci, případně to zpomalí světelné cedule omezující rychlost. Většina lidí se nikam netlačí, komu to nejede tak se drží stranou ...... aje tam KLID ! Pak člověk přejede Rozvadov a je po pohodě, když dodržuju 130, co chvíli se z kopce rozběsní nějaká Fabka co pak bliká jako by jela k porodu........... -
« Bez nadpisu
Najel sem teď asi 2 tis km po německých dálnicích -..........a ať mi nikdo neříká, že je Mondeo špatné auto !!!! :-) .
To byl takový klídek, stabilita, nenaklánivost, nezáludnost........... člověk skoro ani nepozná, jestli jede 140 nebo 200.nevím, co proti tomu autu pořád máte ?? :-))
Víc než 230km/h to ale nedalo ani z kopce ......... -
« Re: Průběh momentu.
Už jsem to tady, Kutile, jednou někam psal , pokud je zařazený stejný stupeň tak holt každých + 10 km/h MUSÍ dělat vždy stejný nárůst otáček !!!!!!!!! Leda by ti prokluzovala spojka, jinak opravdu stačí říct , že na šestku je +10 km/h + 160 ot/min ( tak alespoň ti to plus minus vychází ). -
"-- skrytý --" 09.03.07 10:04
« Aditiva
Toman:
Mám pocit, že VIF je aditivum více orientované na zvýšení cetanového čísla a méně orientované na další.
Stanadyne je skutečně kompromisní aditivum udělané tak, aby se hlavně chránilo vstřikování a motor. Souběžně s tím je navýšeno cetanové číslo právě o tolik, aby došlo k lepšímu spalovnání a nedocházelo k nadměrné produkci karbonu. No a ostatní vslastnosti se potom postarají o zajištění odolnosti vůči případnému obsahu vody (inhibice koroze) a o povrchovou úpravu ocelových komponentů vstřikování a motoru tak, aby pokud možno vůbec nedocházelo k usazování karbonu.
Tím se šetří motor, turbo, EGR, vstřikování...
Ale o VIFu toho mnoho nevím, jen mám pocit že vyzdvihují zvýšení výkonu (cetanového čísla). Mám ten dojem, že Standa je nejvyváženější aditivum, ale může to být jen můj pocit... -
« Průběh momentu.
Ahoj, tak jsem znovu zkusil chování a zpřevodování 6ky a vychází to:
110km/h 1830ot
120km/h 2000ot
130km/h 2160ot
140km/h 2330ot
150km/h 2500ot
160km/h 2660ot
180km/h 3000ot
200km/h 3330ot
220km/h 3660ot
240km/h 4000ot
Problém je v tom, že ve 3000ot můj motor ztrácí moment a přestává zrychlovat. Přitom největší moment je při 110km/h, ale to je rychlost kterou se na dálnici nejezdí. Největší moment by měl být v 130km/h to znamená posunuté otáčky o 300ot dolů.
Chtěl jsem vyjádření Forda na zpřevodování 6ky, ale není nikdo zodpovědný, kdo by to zdůvodnil. Kolega s benzínovým Scénicem má stejný problém, 6ka mu točí zbytečně moc a ve vyšších rychlostech se motor přetáčí.
Už to nechci řešit, ale někdo tu psal jak jezdí s 2.0TDCI s otáčkama 4400ot na 5ku. To teda motor 2.2TDCI opravdu tolik točit nelze. Možná je to i tím, že 2.0 má max výkon v 4000ot a 2.2TDCI jen v 3500ot.
Zajímavý odkaz: [odkaz] -
g_m 08.03.07 17:42
« Mondeo TDCi - aditiva do nafty
Zdravím všechny!
Jsem tu nový, a tak mi dovolte pár postřehů ke zdejšímu diskuznímu fóru - máte to tady moc pěkné, dozvěděl jsem se spoustu informací, tedy díky za ně!
Měl bych, pánové, jednu malou žádost o radu - všiml jsem si po pročtení příspěvků o TDCi, že řada z Vás lije do nádrže před tankováním aditivum, nejčastěji používáte Stanadyne, tzv. Standu... já tankuju výhradně u stanic Benzina jejich Top Q diesel a přilévám aditivum firmy VIF - super diesel aditiv.
Takže dotaz zní - je Stanadyne lepší než aditivum od VIF ? Pokud ano, prosím uved'te v čem. (Ne že bych chtěl mít všechno nejlepší, ale to, co vím o TDCI - čerpadla a vstřiky - to mi stačí na to, abych byl natolik paranoidní, že budu chtít mít pocit, že motor dostává vše, co potřebuje...).
Za případné odpovědi moc děkuju, mějte se!!!
Toman. -
« Bez nadpisu
2.2TDCI není HDI. Sice Ford používá také 2.2HDI, ale v Mondeu je Puma, to je Ford.
To jozef035: Byla to nabídka 5měs staré předváděčky. Bohužel jsem měl jen krátký čas na to si ho vyzkoušet. První dojem byl obrovský prostor uvnitř, hlavně do šířky, pocit jak na palubě letadla, ale velmi dlouhý prostor před volantem a špatná viditelnost přes přední okna se sloupky. Ovládací prvky v pohodě, ale hodně široký středový panel, tichý motor při normální jízdě, ale hlučný při sešlápnutí a akcelerace nevýrazná. Zkoušel jsem i S-MAX s 2.0TDCI a bylo to podobné. Pokud S-MAX tak s moztorem 1.8TDCI. Největší nepřijemností pro mne bylo naklánění vozu v zatáčkách a slabý zátah motoru. Také šířka byla už značná a chyběly podélné lyžiny. -
-
« Bez nadpisu
TO Janerad: Ano, to je přesně to co mám na mysli. Jsem rád, že někdo jiný má z Mondea 2.2TDCI stejné pocity. Včera jsem pozoroval, že při sešlápnutí spojky začne motor cvakat, pokud není spojka sešlápnutá, je to v pořádku. :roll:
Mohl jsem za stejnou cenu koupit S-MAX 1.8TDCI, ale motor mi připadal mi moc slabý, byl problém s uchycením zahrádky a nepřijemně se choval v zatáčkách. Teď bych asi volil S-MAX. Je výrazně širší a snad i technologie budou modernější.
U Mondea mám problém s šířkou 5tých dveří, jsou výrazně užší jak u MK II a nemůžu tam dostat tolik věcí (přepravky).
Nemáte někdo graf z brzdy pro 2.2TDCI EUROIV? Nebo alespoň momentovou křivku z nějakého prospektu? -
"-- skrytý --" 07.03.07 08:20
« Zátah
kutil:
S tím že to nenáhne po 3 500 ot. je nějaké divné.
Já mám teda jenom 5 a myslel jsem si že 6 je lebeda.
Včera jsem se vracel v noci z Prahy tak jsem to přeměřil.
30 km v kuse to jelo mezi 210 a 220 km/hod.
4 250ot - 211 km/hod - 115 kW - 272 Nm
4 500ot - 223 km/hod - 105 kW - 215 Nm
1 500ot - 75 km/hod - 30 kW - 190 Nm
hodnoty rychlosti jsou měřeny dle GPS tachometr ukazuje +10km/hod.
Pneumatiky 225/40/R18.
Hodnoty výkonu jsou odečteny z grafu při měření na brzdě Auto Jarov.
2,2 TDCI má v techničáku max 220 km/hod, to musí jet jak z praku.
Já používám 5 pořád od 1500 ot. a plynule to zrychluje až po 4 400ot/min.
Tento rozsah mi vyhovuje a 5 používám skoro pořád
Z velkého kopce se to rozjede na 4 700 - 233 km/hod. >:D
Tam to vypne omezovač (červené pole)a je konec víc mi to netočí :*)
A s tím že MK III nesedí v porovnání s MK II nechci ani komentovat. To co si v zatáčkách dovolí MKIII i na základních plechových 16 no nevím.
Otec má 2,5 V6 r.v. 96 a v oblouku se to nechytá tak nevím :*) -
"-- skrytý --" 06.03.07 19:08
« klepani + nafta OMV
To mrnous: ... asi naprosto vim o cem mluvis - nejsi sam!!!
Na druhou garancku jsem daval auto s tim, ze obcas pri startu dochazelo ke kolisani otacek v rozmezi cca +-80ot/min. Auto vratili s tim, ze delali kalibraci vstriku a nahrali novy software do ridici jednotky. Opravdu zacalo pri urcitem zrychlovani ani ne plny plyn ani ne malo, proste pri pridani plynu zhruba jak pises v rozmezi 1700-1900ot/min na 4ku a 5ku. Takove klapani! Po dvou dnech jsem volal nazpet do servisu a tam po odzkouseni rekli, ze se to po cca nekolika stech najetych km ztrati. Ridici
jednotka ma pry samoopravny chytry algoritmus, ktery po case vse sam napravi nadmerne "klepajici" vstrik. A opravdu, cca po najeti 1000km klepani zmizelo. Uz se me to klepani nazpet nepodarilo vyvolat. To jak rikas ze ti menili vstriky, tak to na to sedi, soucasne s tim ti delalili i vymenu software a predpokladam i kalibraci - si myslim.
To Petr T.: tou kalibraci to asi nebude, nebo?
- z toho co jsem uvedl vyse bud me kalibraci nauctovali a neprovedli
- nebo mam taky nacnuty nejaky vstrik - ale zase podle toho co pise mrnous, kteremu je prave vsechny vymenili a ma stejne priznaky?
- nebo to muze byt problem nevyladeni noveho software v RJ.
Co vy na to?
add OMV: mam spis opacne zkusenosti! Po zdejsich diskuzich jsem zvazil a zacal brat i u OMV a ne jen U Shell na zadost u nas ve firme. OMW Alpin Diesel po mereni na Db metru se chova stejne jako Shell V Power Diesel co se hluku tyka (mereno na stejnem useku silnice za stejnych rychlosti a pri stani na neutral +- 0,8Db - v limitu podle me tabulky zaznamu). Obyc. diesel u OMV nevim, neb jsem diesel od OMV zacal brat v zime kdy jiny diesel ani nenabizi.
A nebo: Pokud beru výhradně Shell V-power diesel není už potřeba?