FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
jack007 14.03.07 09:21
« Re:
to lordmystic jj taky pujdu do 17tek, jak se rika zlata stredni cesta. Jen me to ceka az pristi rok, tenhle jeste odjedu na 16kach. S vyberem to bude horsi, na obrazku to vsechno vypada tak nejak divne. Nejlespi je to videt primo na aute, takze porad koukam kolem. Zatim se mi libi kola s sirokymi paprsky kde jich je kolem 7mi a ani s 10ti to neni spatny. -
lordmystic 13.03.07 16:28
« Bez nadpisu
Mám podobný problém. Mé origoš 16" lité disky chci přezout na zimní a koupit si nové lité disky na léto. A nevím jestli 18" nebo 17", protože také najedu více jak polovinu km po horších cestách a okreskách. Ale zaes mi nejde tak o komfort jako o dobrej pocit z jízdy, ale mám strach že to někde zničím a že mi dřív odejdou tlumiče, náprava, atp. Proto asi zvolím 17". Co myslíte? Nevíte někdo o nějakejch hezkejch 17"-kách za rozumnou cenu co se hodí na Mondeo? -
hil 13.03.07 16:22
« Re:
Kutil: No jo. Zkusím si zvyknout, nebo tam fakt hodím nějaký jiný kola. Oni ty Continentaly jsou i asymetrické... Třeba to na jiných 18 pneu bude lepší.
Když já toho najezdím víc po okreskách než po krásných nových silnicích s rovným povrchem.
Sice kilometrově asi na stejno, ale častěji jsem na těch okreskách i když kratší trasy.
Co se týče S-Maxe, koukal jsem tuhle na něj a do něj, a zadní sedačky mi přijdou jako lavice v kině (ještě ty dřevěné :-) ) I když je pravda, že já bych seděl vepředu....
Jízdní vlastnosti neznám. Možná si ho půjčím a uvidíme. -
« Bez nadpisu
To hil: To že ti 18" kola tahají není profilem ale šířkou pneu. Mě tahá 2.2 i na 205 ale 225 je zase o něčem jiném. Buď rád, že nemáš 250. Pokud bude rovná silnice, tahat nebudou, pokud budou vyjeté koleje, tak to tahat bude. Pokud s tím máš problém, kup si 4x4. Tak ti zadní kola pomůžou a nebude to vše jen na předních kolech. A nebo si kup pořádný americký Ford s náhonem na zadní kola.
Osobně mě Mondeo MK V zklamalo a budu hledat náhradu v S-MAXu. -
"-- skrytý --" 13.03.07 15:30
« Re: Re: Vadne vstriky
Petr T.:
Prakticky nikdo tam nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny? Plati tohle i pro auto dovezene z Italie?
Otázka dvě: Je někde na jižní moravě nějaký autorizovaný servis delphi? Co sem tak viděl, tak je všechno kolem Prahy a to je pro mě dost z ruky.
K tomu servisákovi sem to dal hlavně kvůli tomu, aby mě z jistotou řekl co tomu je, až to budu vědět, budu to nějak řešit dál. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:58
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
DIM:
čerpadlo již netrpí tolik, DIMe, kvůli špatné mazivosti odcházejí čas od času vstřikovače.
Prakticky nikdo tam již nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny. To už by čerpadlo muselo schytat vodu, a hodně.
Všechna stará čerpadla již byla vyměněna za odolnější s vyšším výkonem.
Já už jsem přes 150000 a dle výpisu ze systému Diamend nemám problém a vstřikovače jedou jako nové, žádné zpoždění chodu, žádné zvýšené přepady, staré čerpadlo (ne ten nejstarší neodolný typ). -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:54
« Re: Vadne vstriky
Myšáku,
ještě než se do čehokoli pustíš, je třeba ověřit stav čerpadla.
Tvůj servisák musí vylít obsah filtru do extra skleněné kádinky. Potom je třeba zamíchat obsahem a magnet držet pod středem dna.
Pokud se nachytají nějaké magnetické piliny velkosti asi pětníku (okem neviditelné piliny, větší piliny nás nezajímají...), je zle a čerpadlo je v čudu. Potom je třeba vyčistit celý systém - nádrž, trubky apod., zrepasovat/vyměnit čerpadlo atd.
Pokud nejsou piliny prokázány, je třeba zajistit, aby byly vstřikovaě maximálně čistou procedurou vyměněny za nové, jinak 2000 km a fíííííííííííí, jsou znovu v čudu. Výměna filtru je nezbytná, žádné napodobeniny !!! Jinak 2000 km a fíííííííííííííííííí, jsou znovu v čudu.
Nevěřím, že nějaký Tvůj servisman je schopen výměnu zajist bez ztráty kytičky.
Pokud by bylo zapotřebí, sehnal bych asi nějaké servisní procedury, ale spíš bych to viděl na nějaký autorizovaný servis Delphi. Zdravím. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:37
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
hil: jestli máš po přezutí na letní 18" pocit, že se s autem přetahuješ, tak ta kola fakt asi prodej a vrať se na 16". Je to zřejmě o nátuře a tom, co od auta kdo chceme. Já tomu říkám vyšší citlivost řízení, lepší ovladatelnost a skvostné jízdní vlastnosti (na danou třídu aut, s 911 to neporovnávám). Je prostě fakt, že na těchto kolech auto rovně nikdy nejede - protože žádná silnice není rovná. Přezuju na ně teď o víkendu a těším se jak malej jarda, ty 16" jsou jak bačkory a hrozně maskují, co Mondeo ve skutečnosti umí.
Pravda, musím se pečlivěji vyhýbat dírám a kontrolovat tlak v gumách. Za tu srandu v zatáčkách mi to ale stojí. Neznám jiné auto téhle třídy a velikosti, kde jde naprosto čitelně a jednoduše plynem v zatáčce měnit vyvážení od nedotáčivého k přetáčivému. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:32
« Kalibrace
mrnous:
Někdy se ze záhadných důvodů stává:
1/ ŘJ ztratí záznam o hodnotách kalibrace (vesměs při krizových situacích jako nouzové vypnutí motoru, přechod do náhradního režimu, chcípnutí při rozjezdu...)
2/ ŘJ nedostala správné hodnoty kalibrace nebo byly hodnoty špatně nahrány, případně zpřeházeny válce.
Stojí za to nechat si kalibrace znovu nahrát do ŘJ. Potom se cca 100 km ještě ŘJ s novými kalibracemi srovnává, dotahuje si je, učí se... -
« Re: Re: Re: Vadne vstriky
Jsou tady sice větší borci přes common rail, ale špatná nafta je příliš široký pojem . Buď obsahuje nějaké pevné nečistoty a ty tudíž musely projít ( pokud je nezachytí předřazený filtr ) vysokotlakým čerpadlem (a rozvodnou lištou), takže bych na čerpadlo moc nevsadil, a nebo má nafta špatné mazací schopnosti, a zdrojem abraziva je čerpadlo, které ale trpí jako první............ -
Jozef0351 13.03.07 13:15
« Re: Opět pneu
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
Ten pocit som mal po prezutí na letné aj ja minulý rok. A to mám rovnaký rozmer ako zimné. Origoš 205/55 R16. Údajne je to normálne, že letné gumy a zvlášť Pirelli sú tvrdšie. Asi kúpim letné nové aj keď majú iba 35 tis. km lebo sa mi zdajú aj hlučné. Som zvedavý čo to spraví. -
lordmystic 13.03.07 11:53
« Re: repase vstriku
martin.z: cena za reapas střední problém by se měla vejít do 3k snad i s prací. různé diagnostiky atp. máš započteny v obou případech stejně. já platil za výměnu jednoho vstřiku ve Ford Volyně u nás cca, 11tis. kč - diagnostika, výměna, atp. Ta cena 6k vstřiku je bez daně a ještě si ho seženeš levněji, ta oprava by měla být konečná cena, ale uvidíme. Jsem přesvědčen že mi oprava vyjde na polovic co nový vstřik... tak uvidíme. -
martin.z 13.03.07 11:50
« repase vstriku
Ja jsem asi pesimista tak me kdyz tak opravte, ale s tou vyhodnosti repasu proti novemu dilu, tedy cca 4,5kkc versus 6kkc za novej me to zacina pripadat jako boure ve sklenici vody.
Vzhledem k tomu ze to jsou pouze ceny dilu bez prace a tojeste navic bez dph, a ze navic budou muset urcite delat dalsi cinnosti jako celkovou prohlidku a kontrolu systemu, cisteni, kalibraci vstriku atd pricemz vsechny tyhle polozky se budou delat v obou pripadech tak se nakonec clovek dostane s cenou urcite nekam uplne jinam a nejaka uspora 2kkc bude na fakture vypadat spis smesne... -
hil 13.03.07 11:48
« Opět pneu
Tak jsem zase namontoval elektrony + letní gumy 225/40/R18 92Y CONTINENTAL a je to tu zase jako když jsem si stěžoval před zimníma.
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
A elektrony schovám až budu auto prodávat.... :-)