FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 21.03.07 08:50
« hlučnost
to: kutil
Psal jsem mírně hlučnější - a tím myslím v učitých otáčkách a při studeném startu - a protože v 2.0l v benzínu ještě občas popojedu, tak si myslím, že to srovnání mám celkem objektivněsubjektivní :-) . Je jasný, že na dálnici při 130 je diesel tišší protože méně točí( obecná rovina - nechytat za slovo). -
« Bez nadpisu
Jozef035: 2.2TDCI jsem bral proto, že mi Mondeo 1.8 na dálnici při plném obsazení na 5ku nejelo a musel jsem často řadit na 4ku a pak to bralo 9,2litru. Byl jsem zvyklý to moc netočit, ale v posledním roce, jsem se to naučil točit v plném rozsahu a klikaté silničky jsem jel v rozsahu otáček 2000-5500. Bez nutnosti řazení.
Protože TDCI má moment 360-400Nm/1800ot. a staré Mondeo mělo moment 158Nm/3800ot tak jsem počítal s tím, že v optimálních otáčkách 1800-3500 bude největší moment a snad i nižší spotřeba. Když mi někdo tvrdil, že jezdí s TDCI po dálnici za 5litrů a s Passatem za 4 tak proč ne.
Jenže včera jsem jel s TDCI klikaté silničky a ouha, buď jsem se stále dostával pod 1750ot. a nebo to řvalo a motor točil ke 4000. A dle rady udržovat otáčky mezi 1800-3000 jsem musel řadit mezi 3 a 4 a v ostrých zatáčkách i 2ku.
Na dálnici zařadím 5ku nebo 6ku a jedu, ale na okreskách s tím mám problémy. Buď to točí moc (což by diesel neměl kvůli spotřebě) nebo jdu pod 1500ot. a to už nechce brát. Zřejmě se to časem usadí a ty problémy jsou proto, že je auto nové. Jezdím často s Oktávkou TDI PD 77kW a tam problémy nemám, snad až na to, že to jede hůř jak mé minulé Mondeo, ale zase spotřeba při 160km/h na dálnici je kolem 5,5litru.
To lordmystic: Jen mne překvapilo, že u MK V mám na nohy méně místa jak u MK II (dle prodejce je to marketingový tah aby na zadním místě mohli uvádět více místa pro nohy). Taky mě zklamaly užší dveře do kufru a nižší strop v kufru. Dle papírů vypadá MK V větší jak MK II a nenapadlo mne, že např. zmenší dveře do kufru a zvětší palubní desku. To že jsem si Mondeo pořádně neprohlédl byla moje chyba, protože to bylo ve spěchu jako náhrada za S-MAX. Překvapila mě tvoje věta: No rozsah použitelných rychlostí na čtyřku u mého auta je od 40-160km/h. To je ale v případě, že točíš od 1000-4000ot. a to asi pro TDCI není moc dobrý rozsah. Pokud bych bral od 1500-3500ot. tak je to rozsah od 60-140km/h. Kolik je rozumný rozsah TDCI použitelný pod zatížením? Někdo tu přece psal, že i 1500ot mu připadá málo.
To Jenyk: vica má pravdu, chce to zajet. Dám vědět, až najedu 20000km.
To cja: Tak to mám proti tobě výhodu, TDCI je tišší jak předchozí benzín. -
cja 20.03.07 10:49
« věčné dohady
Zdravím, na tuto diskuzi chodím často, ale neměl jsem potřebu se zůčastnit. Ale zdá se mi poslední dobou úsměvná pře mezi majiteli benzínu a dieselu. Jenom na okraj - 7 let benzínová Mondea vše 2,0i 16V MK2 1995 a MK4 2001 vše v kombi, 2. ruka - teď rok 2,2 TDCI a při srovnání, mě ,kromě mírně vyšší hlučnosti, vychází diesel jako jasná volba. Pominu náklady-neřeším, vstřiky dělány ve 100 000km, ale pružností ,zrychlením, jízdními vlastnostmi(možná těžší na předek) si myslím , že do dnešního provozu se jednoznačně hodí více diesel než atmosferický benzín. A myslím, že 2,2 i 2,0 TDCI tomuto autu bohatě stačí. Omlouvám se jestli se to někoho dotklo. 8) -
"-- skrytý --" 20.03.07 08:59
« Sterace
Nechci vam skakat do reci, ale potrebuju se podelit o problem ktery me trapi a nevim co s nim. Strasne blbe mi stiraji sterace..
Predchozi Valeo stiralo celkem dobre ale pouze do 130km/h, nad tuto rychlost pred ridicem vynechavaly. Koupil jsem si tedy ve Fordu ty celogumove * za 1200 a ty setrou vschno i pri 180, ale zpatky drhnou uplne neuveritelne (jako by to drely nasucho)
Tak nevim, jestli je problem ve skle, v motorku nebo ve steracich..
Na predchozim Mondeu fungovaly jakekoli sterace celkem obstojne.
Kde je chyba?? -
lordmystic 20.03.07 08:39
« Bez nadpisu
to Jozef035: No ten benzín byl 6-ti kvalt a tam ze šestky musím pro trojku, pokud chci ve 130km/h pořádnej výkon. Ale pokud bych měl 6-ti kvalt i diesel, tak tam taky podřadím. Ale vždy jeden až dva rychlostní stupně s dieslem ušetřím. Navíc jak píše vica, pokud se někdo honil s někým po dálnici v provozu, tak tam stačí u dieselu pětka (vyjímeeně čtyřka) a kličkuju, ale u benzínu se musí řadit stále (3-5) - a to myslím opravdu stále! -
Jozef0351 20.03.07 08:32
« Re:
No ja mám iba 92 kW a pri 130 nemám problém výjsť na 5 žiadny diaľničný kopec. Pokiaľ nie som plne naložený samozrejme. Ešte sa mi nestalo aby som radil niekedy z 5 na 2 >:D To je samozrejme nezmysel. Na 3 to áno. Ale buď trošku reálny, v takom prípade potrebuješ podradiť aj ty, aj keď nie na 3 ale len na 4. Ináč samozrejme sú situácie kedy ten KM chýba. Ale to je skôr pri kľudnej jazde keď musím radiť a s dieslom by som nemusel.
Problém kutila je že mal prehnané očakávania a teraz je asi sklamaný. Ja som vyskúšal viacero dieslov okolo 96 kW a tiež som bol prekvapený že to nie je taký rozdiel ako som očakával. Žiadny brutálny výkon, ťah a podobne oproti benzínu. Ale nie je to taká tragédia ako píše kutil samozrejme. Diesel ťahá lepšie v nízkych otáčkach a nemyslím že ta potreba radenia je tam väčšia ako pri benzíne. Treba si zvyknúť na iný štýl jazdy a nemať prehnané očakávania. No a keďže kutil potrebuje aby mu auto zrýchlovalo aj pri 180, turbodiesel nie je na jeho štýl jazdy moc vhodný. Mal ostať pri benzíne, alebo mal prejsť na turbobenzín >:D
Treba sa s tým zmieriť že v dnešnej dobe je 140 HP na strednú triedu ledva priemerný výkon. Navyše vzhľadom na to aké je Mondeo veľké auto. 140 HP má dokonca aj Octavia TDI. Takže Mondeo fakt nie je žiadne extra výkonné auto ani s 2,2 TDCI :'-( V rámci modelu je to špička ale v rámci triedy len priemer.
Čo sa týka veľkosti tak vrámci triedy je suverénne najväčšie. Myslím v predu. S Lagunou neporovnateľne, so Superbom na šírku ( pre nohy )tiež. Superb je dlhé iba vzadu. Npr. som sedel v novom Passate a ten je v predu prekvapujúco stiesnený. Mal som pocit že je tam menej miesta ako v Kii Ceed.
Kutil: Skús porovnať namiesto rozsahu otáčok, rozsah rýchlosti. Ja chodím na 5 od 2000 ot. ( cca 75 km/h) do max. Myslím že na 6 môžeš ísť takisto od 80 km/h. Keby si mal iba 5 tak určite. Rozsah otáčok máš nišší, ale vzhľadom na vyšší krútiaci moment a iný prevodový pomer je rozsah rýchlosti rovnaký. A KM máš určite vyšší ako pri tom tvojom starom benzíne. -
"-- skrytý --" 20.03.07 07:55
« Re:
Tak,tak než jsem prodal Calibru 2.0 16V 110 kW tak jsem pořád závodil na dálnici s TDičkama 96-110 kW abych držel krok tak to bylo furt 5-4-3. Ve finále jsem byl rychlejší ale TDi jelo bez řazení jenom 5 tka. A v kopci když uhnul kamion na 5 tku zrychlit? :x nemyslitelné podlaha a nic. Jinak na maximálku jsem tomu výrazně odjel 225km/hod dle GPS tam se už Tdi nechytalo. >:D
Taky jsem s tím autem nebyl od novoty úplně spokojenej, ale chce to zajet 20 000-40 000km. Taky mi to žralo olej, naftu tankoval jsem tak 55l max. a spotřeba 7,5 l.Dá se tam běžně nalít 65l a dojezd kolem 1 000km ale až po záběhu.
Takže jezdit, jezdit, jezdit. ;-)
PP je většinou optimista tak o 0,5l ale dojezd sedí.Při eko jízdě se dá na 0km ujet ještě 50 km, při palbě se to po 10 km zastaví. Osobní zkušenost.
Je výhoda,že se tam doleje z petky 2l a jede se dál.Žádný zavzdušnění s TDi nezkoušet ta nejede.:lol:
Jinak Kutil ty grafy Ti nepošlu, protože ten email se pořád vrací jako nedoručitelné :'-( -
lordmystic 20.03.07 07:31
« Bez nadpisu
to kutil: tak parádně jsi to vysvětlil proč je nové Mondeo horší, máš v tom opravdu přehled. O to víc nás tu zaráží proč sis tedy nove Mondeo kupoval, když víš že je tak špatné oproti tvému starému. A s tím častějším řazením ti nevěřím ani slovo. Osobně mám zkušenost s Nissanem s benzínem 103kW a svým Mondeem 96kW a mohu tě ubezpečit, že při jízdě benzínem po dálnici při 130km/h točíš relativně málo otáček (2500-3000) a když budeš chtít předjet nebo budeš mít nějaké lehké stoupání, tak nemáš nejmenší šanci než řadit dolu a často i o tři rychlostní stupně když chceš rychle předjíždět! A u Mondea jen šlápneš na plyn a auto je v nejlepších otáčkách a krouťáku. A to co udělá tvůj benzín na trojku... No rozsah použitelných rychlostí na čtyřku u mého auta je od 40-160km/h - prosím pouze čtyřka, o tvém silnějším autě ani nemluvě! Tak sakra co máš za problém s řazením? -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Od té doby co jsem psal, že to nad 180km/h nejede jsem najel cca 1000km a motor se stále zlepšuje. Už táhne nad 3000ot a dá se použít až ke 4000ot.
To že je prostor pro řidiče u MK V menší pro nohy než u MK II je jasné i z papírů.
To že musím u TDCI řadit víc jak u benzínu je snad taky jasné, protože rozsah otáček TDCI je 1800-3500 (max. 4000) zatímco u benzínu je to 1800 - 6500. Tam kde jsem se v kopcích promotal na 3ku, tam u TDCI řadím mezi 2 až 4.
Netvrdím, že TDCI má vyšší spotřebu než benzín, jen že častěji tankuju ale zase míň. MK V má o 5litrů menší nádrž a ručička palivoměru se asi chová jinak než u MK II. Dotaz byl jen zda PP odpovídá skutečné spotřebě. Máte někdo na PP okamžitou spotřebu, tak jak je uvedeno v návodu?
A důvod proč se MK II přestal vyrábět je jednoduchý. Jeho výroba byla nákladná (hledalo se levnější řešení) a zákaznící volali po nových tvarech, americké obliny se už nelíbily. Ford byl obviňován, že nepřišel s ničím novým a jen oprašoval auto z roku 1993. Jestli si pamatuješ, tak uvedení Mondea v roce 2001 předcházeli posuny data uvredení a také v roce 2001 bylo na interiéru tak moc vidět šetření na výrobních nákladech, že se během krátké doby objevil nový interiér.
Zásady výroby a prodeje aut jsou jasné. Nabízet stále nové modely ale tak aby jejich vývoj stál co nejmíň, aby jejich výroba byla co nejlevnější a zaručena výdrž po dobu záruky. A Ford v roce 2001 zlepšil svoji situaci náhradou Escorta Focusem, ale to bylo vše. Nové Mondeo mělo jako Focus vytáhnout Forda ze ztráty. -
"-- skrytý --" 19.03.07 21:09
« Re:
kutil: Zkušenost s čipy nemám. Podle mne je už 2.0 TDCi na to auto úplně dostačující, nedostatkem výkonu fakt netrpím. Ani nedostatkem prostoru. Vždyť je auto zevnitř velké a prostorné jako skleník! Pravda, jednou mi to malé připadalo. Přesedl jsem ale právě z Lincolnu TownCar >:D >:D >:D .
Mám na tvoje výkřiky svůj názor, ale protože se starším Mondeem zkušenosti nemám, budu slušný. Jen mi není jasné, proč Ford ten zázrak, který byl větší, s lepšími jízdními vlastnostmi, menší spotřebou a větším výkonem přestal vyrábět...
A až příště napíšeš, že to nad 180 netáhne a že přitom jsi jel do kopce od Loděnice k Praze 200 (kdo to zná, tak ví, že je to na Mondeo fakt slušný výkon), tak si to po sobě přečti, pak se trochu zamysli. -
lordmystic 19.03.07 20:28
« Bez nadpisu
kutil: fakt to máš rozbitý, pokud musíš řadit s TDCi víc než s benzínem. A co čekáš od auta střední třídy ohledně velikosti? Měřím 192cm a nemám nejmenší problém se do Mondea vejít včetně čtyř stejně velkých bratránků! Vůbec nechápu, proč by měl Ford a další výrobci (viz. Laguna) vyrábět tak obrovská auta ve střední třídě. To sis měl koupit Superb či jiná auta vyšší třídy, tam je místa víc. Fakt pláčeš na špatném hrobě. -
« Bez nadpisu
To Jenyk: No třeba zda nemáš zkušenost s BitPower. Ostatní má být informace, pro ty, co se budou rozmýšlet co koupit za auto kolem 6ti let stáří. Prodat auto nemohu, je na leasing. Takže budu 3roky jezdit a pak se uvidí co dál. Jen jsem chtěl poukázat na to, že stávající Mondeo MK V je vnitřně menší jak MK II a pro přechod z MK II doporučuji S-MAX nebo si počkat na nové Mondeo. Ale zmenšení interiéru není problém jen u Mondea, nová Laguna je také vnitřně menší jak stará. Dnešní standard je široký a mohutný středový tunel.
To DIM: Máš pravdu, jde o zvyk. Nejhorší je, že ten zátah v nízkých otáčkách zase není tak brutální a snaha podřadit se mine účinkem. Jezdil jsem s Meganem 1.9 s čipem a tam se po sešlápnutí plynu i na 3ku protáčely kola. Tomu se dalo říkat brutální zátah. U benzínu když to nejelo na 4ku, tak jsem dal 3ku nebo 2ku, vytočil to a pak zase jel na 4ku. Ale co u dieselu, když to na 5ku nejede? Dám tam 4ku, ale ta už má 3500ot a už se jí také nechce. >:D
Máte někdo vyzkoušené při jakých otáčkách už zabírá vyšší rychlost více (kdy je výkon na nižší stupeň stejný jako na vyšší)?