FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.07  17:16

    « Re: Re: Re: Re:

    pouze jsem myslel celkově tišší - i motor 2,5 TDI - ale říkám je to velmi subjektivní a myslím , že to nemá cenu řešit
    Mondeo mi plně vyhovuje, aby nedošlo k mýlce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.07  17:13

    « Re:

    to byla ironie, po 6 válci opravdu netoužím - zvlášť ne v době ,kdy se nám zákony stále utahují a výkony motoru moc nevyužiješ, stačí krouťák :D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.03.07  15:29

    « Bez nadpisu

    Nevím co tu řešíte a srovnáváte, jo jo takové V8 nebo V10, to je jiný kafe... A takhle můžem pokračovat ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.07  15:28

    « Re: Re: Re: Re:

    jo, jo, jo V6 je V6
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.03.07  15:21

    « Re: Re: Re:

    Mám se Superbem jinou zkušenost - ticho i ve 180.
    No veď aj som tvrdil že Superb sa mi zdá tichšie auto ako Mondeo. Akurát že tam aj na diaľnici počuť trochu že to je diesel. Asi preto že ináč je tichšie ako mondeo. Ja motor pri kľudnej jazde nepočujem nikdy. Samozrejme keď vyradím rýchlosť tak je počuť rozdiel keď človek pozorne počúva >:D Chcel som len toľko povedať že možno na parkovisku je benzín hlučnejší pri 3500 ot. ako nafta pri 3000 alebo koľko točí pri 130, ale pri jazde rozhodne nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto draxxx

    draxxx 21.03.07  14:41

    « Re: Re: Re:

    U 2,5 V6 benzín, jedu 200 km/ hod a můžu se klidně bavit se spolujezdcem aniž bych musel nějak zvyšovat hlas. Nafta je hrůza, z toho rachocení mně po pár kilometrech začala bolet hlava.
    Všechny diesely rachotí stejně hrozně ( teda mimo V6 ) a je jedno jestli je v autě za 200 000 nebo 2 000 000,- .
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.07  12:12

    « Re: Re:

    Psal jsem nechytat za slovo. :shock: Mám se Superbem jinou zkušenost - ticho i ve 180. Ale zpět k Mondeu když jsem jel na hranici 180(ne u nás) ,tak benzín je v otáčkách a v autě nelze bez zvýšeného hlasu hovořit se spolujezdcem. To jsem s 2,2 ještě nezažil - aerodynamický hluk na stejné úrovni - podotýkám - mám zkušenost s oběma druhy motorů - přesedám občas mezi Mondeem benzín a nafta. Dnes raději už jen nafta. >:D A kola zima 16 léto 18. Spokojenost - Dunlop - je třeba zkusit. Ale myslím, že všechno to jsou subjektivní dojmy - a je to vše o prioritách. Žít a nechat ...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.03.07  11:52

    « Bez nadpisu

    to kutil: Pokud chceš max. výkon, tak toč vždy danný rychlostí stupeň na hranici kdy to vadne. U méno 96kW mi to brutálně a naráz zvadne zhruba ve 4200ot/min, tehdy je nejlepší dál přeřadit. Alespoň mé 5-ti kvaltové Mondeo má děsnou převodovku, strašně krátké první dva stupně, trojka vcelku jde, ale pak zase moc dlouhé ty dva poslední. Stává se, že při řazení na čtyřku a na pětku padnou po přeřazení otáčky až moc dolů kdy motor moc nebere :(. Na rozjezdy je to prostě špatný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.03.07  11:42

    « Re:

    Pri 130 nepočuť žiadny motor v bežnom aute takže je jedno koľko točí >:D A v Mondeu už vôbec nie lebo bohužiaľ nepatrí asi k najtichším autám. Dosť výrazný je aerodynamický hluk aj hluk od kolies. Neviem či je to spôsobené iba pneumatikami. Letné aj zimné mám Pirelli. Alebo mi to vadí preto že motor je moc tichý >:D To bol ftip. Npr. v Superb TDI je motor na diaľnici počuť viac ale ináč sa mi zdalo to auto tichšie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.03.07  10:18

    « Bez nadpisu

    To cja: To je v poho. Benzínový motor starého Mondea byl opravdu hodně hlučný proti jiným benzínům. Ale zvykl jsem si a ve 160km/h na dálnici točil 4000ot. a to bylo v pohodě. TDCI je mnohem víc až nepřirozeně zatlumené (připomíná mi to staré BMW) a tak reprodukce hudby je jiná. O TDCI motoru je znát zvenku ráno, ale uvnitř při jízdě ani hluk ani vibrace nejsou. Jen když sešlápnu spojku, tak se ozve klapavý zvuk.
    To DIM: Máš pravdu, jde o zvyk. Nejhorší je, že ten zátah v nízkých otáčkách zase není tak brutální a snaha podřadit se mine účinkem. Jezdil jsem s Meganem 1.9 s čipem a tam se po sešlápnutí plynu i na 3ku protáčely kola. Tomu se dalo říkat brutální zátah. U benzínu když to nejelo na 4ku, tak jsem dal 3ku nebo 2ku, vytočil to a pak zase jel na 4ku. Ale co u dieselu, když to na 5ku nejede? Dám tam 4ku, ale ta už má 3500ot a už se jí také nechce. >:D
    Máte někdo vyzkoušené při jakých otáčkách už zabírá vyšší rychlost více (kdy je výkon na nižší stupeň stejný jako na vyšší)?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.07  08:50

    « hlučnost

    to: kutil
    Psal jsem mírně hlučnější - a tím myslím v učitých otáčkách a při studeném startu - a protože v 2.0l v benzínu ještě občas popojedu, tak si myslím, že to srovnání mám celkem objektivněsubjektivní :-) . Je jasný, že na dálnici při 130 je diesel tišší protože méně točí( obecná rovina - nechytat za slovo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.07  13:24

    « Re:

    ..... je to všechno zvyku. Věř mi. Taky jsem byl ze začátku zklamaný. Tam jde o to, že člověk je z benzinu zvyklý jezdit úplně jinak......
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.07  11:34

    « Bez nadpisu

    Jozef035: 2.2TDCI jsem bral proto, že mi Mondeo 1.8 na dálnici při plném obsazení na 5ku nejelo a musel jsem často řadit na 4ku a pak to bralo 9,2litru. Byl jsem zvyklý to moc netočit, ale v posledním roce, jsem se to naučil točit v plném rozsahu a klikaté silničky jsem jel v rozsahu otáček 2000-5500. Bez nutnosti řazení.
    Protože TDCI má moment 360-400Nm/1800ot. a staré Mondeo mělo moment 158Nm/3800ot tak jsem počítal s tím, že v optimálních otáčkách 1800-3500 bude největší moment a snad i nižší spotřeba. Když mi někdo tvrdil, že jezdí s TDCI po dálnici za 5litrů a s Passatem za 4 tak proč ne.
    Jenže včera jsem jel s TDCI klikaté silničky a ouha, buď jsem se stále dostával pod 1750ot. a nebo to řvalo a motor točil ke 4000. A dle rady udržovat otáčky mezi 1800-3000 jsem musel řadit mezi 3 a 4 a v ostrých zatáčkách i 2ku.
    Na dálnici zařadím 5ku nebo 6ku a jedu, ale na okreskách s tím mám problémy. Buď to točí moc (což by diesel neměl kvůli spotřebě) nebo jdu pod 1500ot. a to už nechce brát. Zřejmě se to časem usadí a ty problémy jsou proto, že je auto nové. Jezdím často s Oktávkou TDI PD 77kW a tam problémy nemám, snad až na to, že to jede hůř jak mé minulé Mondeo, ale zase spotřeba při 160km/h na dálnici je kolem 5,5litru.
    To lordmystic: Jen mne překvapilo, že u MK V mám na nohy méně místa jak u MK II (dle prodejce je to marketingový tah aby na zadním místě mohli uvádět více místa pro nohy). Taky mě zklamaly užší dveře do kufru a nižší strop v kufru. Dle papírů vypadá MK V větší jak MK II a nenapadlo mne, že např. zmenší dveře do kufru a zvětší palubní desku. To že jsem si Mondeo pořádně neprohlédl byla moje chyba, protože to bylo ve spěchu jako náhrada za S-MAX. Překvapila mě tvoje věta: No rozsah použitelných rychlostí na čtyřku u mého auta je od 40-160km/h. To je ale v případě, že točíš od 1000-4000ot. a to asi pro TDCI není moc dobrý rozsah. Pokud bych bral od 1500-3500ot. tak je to rozsah od 60-140km/h. Kolik je rozumný rozsah TDCI použitelný pod zatížením? Někdo tu přece psal, že i 1500ot mu připadá málo.
    To Jenyk: vica má pravdu, chce to zajet. Dám vědět, až najedu 20000km.
    To cja: Tak to mám proti tobě výhodu, TDCI je tišší jak předchozí benzín.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.07  11:10

    « Re: Re: Sterace

    Řekl bych, že ty stěrače mají větší plochu a při rychlejší jízdě už je proudící vzduch kolem předního skla začíná nadlehčovat a ony pak poskakují.............to si nevybereš .
    Ty hodiny jsou naopak velmi osvěžující prvek, co proti nim pořád máte ??
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 20.03.07  10:53

    « Re: Sterace

    Uz se to tu mnohokrat probiralo, sterace (+ ty hodiny uprostred >:D ) jsou asi nejslabsi cast tohoto auta s tim se musis smirit :)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 20.03.07  10:50

    « Re:

    kutil jeste se porad divis, ze ti to pri 160ti zere 7,5 litru? >:D Naftak neni benzin, nauc se jezdit.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.03.07  10:49

    « věčné dohady

    Zdravím, na tuto diskuzi chodím často, ale neměl jsem potřebu se zůčastnit. Ale zdá se mi poslední dobou úsměvná pře mezi majiteli benzínu a dieselu. Jenom na okraj - 7 let benzínová Mondea vše 2,0i 16V MK2 1995 a MK4 2001 vše v kombi, 2. ruka - teď rok 2,2 TDCI a při srovnání, mě ,kromě mírně vyšší hlučnosti, vychází diesel jako jasná volba. Pominu náklady-neřeším, vstřiky dělány ve 100 000km, ale pružností ,zrychlením, jízdními vlastnostmi(možná těžší na předek) si myslím , že do dnešního provozu se jednoznačně hodí více diesel než atmosferický benzín. A myslím, že 2,2 i 2,0 TDCI tomuto autu bohatě stačí. Omlouvám se jestli se to někoho dotklo. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.07  08:59

    « Sterace

    Nechci vam skakat do reci, ale potrebuju se podelit o problem ktery me trapi a nevim co s nim. Strasne blbe mi stiraji sterace..
    Predchozi Valeo stiralo celkem dobre ale pouze do 130km/h, nad tuto rychlost pred ridicem vynechavaly. Koupil jsem si tedy ve Fordu ty celogumove * za 1200 a ty setrou vschno i pri 180, ale zpatky drhnou uplne neuveritelne (jako by to drely nasucho)
    Tak nevim, jestli je problem ve skle, v motorku nebo ve steracich..
    Na predchozim Mondeu fungovaly jakekoli sterace celkem obstojne.
    Kde je chyba??
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.03.07  08:39

    « Bez nadpisu

    to Jozef035: No ten benzín byl 6-ti kvalt a tam ze šestky musím pro trojku, pokud chci ve 130km/h pořádnej výkon. Ale pokud bych měl 6-ti kvalt i diesel, tak tam taky podřadím. Ale vždy jeden až dva rychlostní stupně s dieslem ušetřím. Navíc jak píše vica, pokud se někdo honil s někým po dálnici v provozu, tak tam stačí u dieselu pětka (vyjímeeně čtyřka) a kličkuju, ale u benzínu se musí řadit stále (3-5) - a to myslím opravdu stále!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.03.07  08:32

    « Re:

    No ja mám iba 92 kW a pri 130 nemám problém výjsť na 5 žiadny diaľničný kopec. Pokiaľ nie som plne naložený samozrejme. Ešte sa mi nestalo aby som radil niekedy z 5 na 2 >:D To je samozrejme nezmysel. Na 3 to áno. Ale buď trošku reálny, v takom prípade potrebuješ podradiť aj ty, aj keď nie na 3 ale len na 4. Ináč samozrejme sú situácie kedy ten KM chýba. Ale to je skôr pri kľudnej jazde keď musím radiť a s dieslom by som nemusel.
    Problém kutila je že mal prehnané očakávania a teraz je asi sklamaný. Ja som vyskúšal viacero dieslov okolo 96 kW a tiež som bol prekvapený že to nie je taký rozdiel ako som očakával. Žiadny brutálny výkon, ťah a podobne oproti benzínu. Ale nie je to taká tragédia ako píše kutil samozrejme. Diesel ťahá lepšie v nízkych otáčkach a nemyslím že ta potreba radenia je tam väčšia ako pri benzíne. Treba si zvyknúť na iný štýl jazdy a nemať prehnané očakávania. No a keďže kutil potrebuje aby mu auto zrýchlovalo aj pri 180, turbodiesel nie je na jeho štýl jazdy moc vhodný. Mal ostať pri benzíne, alebo mal prejsť na turbobenzín >:D
    Treba sa s tým zmieriť že v dnešnej dobe je 140 HP na strednú triedu ledva priemerný výkon. Navyše vzhľadom na to aké je Mondeo veľké auto. 140 HP má dokonca aj Octavia TDI. Takže Mondeo fakt nie je žiadne extra výkonné auto ani s 2,2 TDCI :'-( V rámci modelu je to špička ale v rámci triedy len priemer.
    Čo sa týka veľkosti tak vrámci triedy je suverénne najväčšie. Myslím v predu. S Lagunou neporovnateľne, so Superbom na šírku ( pre nohy )tiež. Superb je dlhé iba vzadu. Npr. som sedel v novom Passate a ten je v predu prekvapujúco stiesnený. Mal som pocit že je tam menej miesta ako v Kii Ceed.
    Kutil: Skús porovnať namiesto rozsahu otáčok, rozsah rýchlosti. Ja chodím na 5 od 2000 ot. ( cca 75 km/h) do max. Myslím že na 6 môžeš ísť takisto od 80 km/h. Keby si mal iba 5 tak určite. Rozsah otáčok máš nišší, ale vzhľadom na vyšší krútiaci moment a iný prevodový pomer je rozsah rýchlosti rovnaký. A KM máš určite vyšší ako pri tom tvojom starom benzíne.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…