FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 29.03.07 15:26
« Bez nadpisu
Ja ti taky nebranim byt spokojenej. Jenom jsem chtel upozornit na to, ze pokud auto neni vybavene nejakym vylozene aktivnim tlumenim tak lepsi jizdni vlastnosti jdou vzdycky na ukor komfortu a pokud sami tvrdite ze je mondeo ma tak super (coz ja nikdy asi nevyzkousim, protoze ani s tim ultraspatnym a pro zdejsi osazenstvo zoufalym passatem jsem se nikdy v zatacce nevyklopil) tak tim zaroven rikate ze to neni zrovna nejaka komfortni limuzina. A to pro me opravdu neni, v tomhle smeru je to zatim moje nejhorsi auto, jeste bych se mozna mohl zkusit projet po Praze na motokare abych to trumfnul. -
"-- skrytý --" 29.03.07 15:14
« Žehlení
martin.z:
Jasně Martine,
ale !!!!!!!!!!!!!!
Chování podvozku je kompromisem a Mondeo je v tomto ohledu sakra dobré!!! Vynikající kompromis mezi jízdními vlastnostmi a jízdním komfortem.
Můžeš mít auto - žehličku, ale co jízdní vlastnosti?????
Já jsem úplně a velmi spokojen. -
cja 29.03.07 14:10
« Re:
to kutil: nevím, jak ty ,ale v běžné dopravě dnešní diesly jsou jednoznačně lepší, benzín než se rozmotá, tak to chvíli trvá - pamatuji na chvíle obav než se benzín rozmotal při předjíždění - tady V TDCI zkrátka přidám plyn a jsem pryč - je to takový ježdění bez námahy , v benzínu si ten výkon musíš víc odpracovat, ale už bych zpět nechtěl ani ve snu - zkrátka se s tím autem neper nehledej pořád chyby a užij si to a co se týče zad - je třeba asi zajít občas se protáhnout, mě záda v autě nebolí - sedačka má spoustu nastavení - je třeba zkoušet a v průběhu jízdy občas změnit polohu - je pravda , že jsem konfekční velikost, tak to mám možná jednodušší
A co se týče tahání za volant - Passat mrtvola, Mondeo cit ve volantu -někteří zaměňují s taháním za volant - v kolejích od kamionu by mělo tahat za ruce vše. A řídit jedním prstem - myslím, že o to moc nikdo nestojí, prasklá guma tenhle nešvar při řízení velmi rychle léčí. :*) -
martin.z 29.03.07 12:20
« Bez nadpisu
to Josef035:
nedoufej, ja mam letni conti sportcontact 205/55 r16 a zimaky Good year ultra grip 7 tentyz rozmer a tvrdy jak koza je to na obojich.
Ale pravda je ze volant do stran netaha a tim padem se s nim nepretahuju.
To mi delali letni good year eagle f1 na predchozim aute, mely V-ckovej vzorej, takovej ten co je dobrej na vodu a to uz nikdy nechci, v servise tvrdili ze to je obecna vlastnost tech gum
Je to proste o tridu tvrdsi nez auta co jsem znal a mel (vlastni ci sluzebni) za posledni dobu. Tedy srovnavam s passatem, octavii1 a fabii -
Jozef0351 29.03.07 12:05
« Re:
Tiež si myslím že Mondeo nič nežehlí. Ale nie je to ani také strašné.
Ak sa niekto potrebuje preťahovať s volantom nech si kúpi aj 20" kolesá. V základnom prevedení to mohli spraviť komfortnejšie. Mondeo predsa je skôr limuzína ako šporťák. Stále dúfam že zmenou značky pneumatík sa to zlepší. -
martin.z 29.03.07 11:41
« Bez nadpisu
to Petr T:
chci se vyjadrit jen k sedackam a zehleni nerovnosti.
Sedacky v mondeu jsou naprosto standartni nicim nevybocujici od octavie, fabie, passatu atd.
Vyborny a minimalne o tridu lepsi sedadla maji volva a to uz radu let. Vyzkousel jsem tedy jen kozene ale i v 850 z roku 95 byly o tridu lepsi, dal znam starou i novou v70, xc 90..Proste kresla v kterych by clovek snad i bydlet.
Krom toho mondeo je stejne jako O1 pro me pomerne nizke na vysku stropu takze se tam nejak hrbim.
Co se tyce podvozku tak teda rozhodne nerovnosti nezehli!! Je to tvrdy a kazdy hrbol ve smyslu vystupujici nahoru(nikoliv diru) cloveka kurevsky kopne do *.
Ted jsem vezl kolegovo sluzebni fabii na zimacich a 14 kolech do servisu na prezuti a o ty bych po jizde v mondeu prohlasil ze zehli nerovnosti!
Tim nemyslim ze by lip sedela, to si pri beznejch mestskejch rychlostej a stylu netroufam hodnotit ale proti mondeu jsem se citil jak v perince -
"-- skrytý --" 29.03.07 10:52
« Kutil problem maker
kutil:
Já to tedy čtu již hodně dlouho a mám pocit, že buď není v pořádku auto, nebo Ty. Možná obé.
1/ Mondeo TDCi má vynikající podvozek, cítím absolutně vše, nic nekoriguji, vynikající zpětná vazba.
2/ Mám 2,0TDCi 130k, absolutní spokojenost se vším, zrychluje od 1500 ot / 4ku, 6ka tam rozhodně navíc není, na dálnici prakticky nepodřazuji, ve městě jezdím na 4, po magistrále na 5.
3/ 2,0TDCi 115 k je asi jako nová 1,8TDCi 125 k. Věř mi že bude na Mondeo poměrně slabá. Pokud Ti nevyhovuje stávající verze motoru, s 1,8TDCi si nepolepšíš a ja k mání pouze u Nového Bondea.
4/ Sedačky - přední bez výhrad, byl jsem s autem všude kde se dá dojet a nikdy jsem nebyl unavený z posedu. Auto žehlí nerovnosti perfektně.
5/ Sklápění zadních sedaček - v poho, BUĎ sklopím opěrky NEBO sklopím sedáky i opěrky, toť vše.
6/ Párkrát jsem dostal staré Mondeo jako náhradní vůz a vždy jsem z něj byl na nervy. Můj názor. -
martin.z 29.03.07 10:43
« kastlik
to Lordmystic:
tu zarovku jsem vyhodil uz pri prvnim badani. Ta to neni. Pak jsem vyhodil ten pistek co ma tlumit otvirani/zavirani kastliku, a stale tam neco klepe-neni to rezonance ale vylozene klepani, neco je tam uvolnene. Dela to na nerovnostech.
Rezonanci cele palubky (zvukova-ne ze by se hybala) na dlazbe bych +drzaku na napoje bych prezil byt teda v passatu to nedelalo. -
« Bez nadpisu
To cja: Tak jsem se svezl s mým starým autem a to zrychlení tam samozřejmě chybí, ale v běžné dopravě velmi dobře kličkuje a reaguje na plyn. Je sice vše volnější, ale mám s autem lepší kontakt, nebolí mě záda a netlačí kyčle. Já bych měnil zpět hned. 8-s
U MK V mám tyto problémy:
- motor, pod 1750ot nechce jet, pak zabere, ale kolem 3000ot už zase nezrychluje (možní je to zvykem na benzín), malý rozsah otáček kde táhne - vhodné akorát tak na dálnici (rovnoměrná jízda)
- volant a podvozek. Myslel jsem, že to bude lepší ale auto už mám přes měsíc a pořád je to stejné. Necítím kontakt se silnicí, stále mám pocit, že to jede někam jinam než chci, stále dotahuji volantem. V zatáčce divně kráčí do strany.
- řazení (6rychlostí už je moc >:D ), stále nevím co tam dát, buď to podtočím a netáhne nebo přetočím a netáhne
- odhad velikosti a viděním dozadu, při přejíždění z pruhu do pruhu vůbec
- úzká sedačka, bolí mě záda víc jak v MIK II
- složité sklápění zadních sedaček (nejdříve sedák a pak opěradla). MK II mělo jen opěradla.
- malý otvor pro vstup do kufru (hlavně úzký a divně tvarovaný strop). To co se vešlo do MK II se už do MK V nedostane
Souhlasím s tím, že jsem si měl auto více vyzkoušet, ale zkoušel jsem Focus, S-MAX i Mondeo ale na krátké testovací jízdě jsem to nepoznal. S-MAX jsem zavrhl, protože mi připadal moc široký a s malým zátahem motoru. Ale u toho Mondea je ten pocit stejný, holt TDCI. Dnes bych jednoznačně volil raději motor 1.8TDCI než 2.2TDCI, menší objem je pružnější a má menší spotřebu a přitom maximální moment skoro stejný. -
lordmystic 29.03.07 08:23
« Re: Re:
Jozef035: když píšeš o tom přetahování s volantem... tobě by náramě seděl totálně předimenzovanej Passat. Je to totálně necitlivé auto, necítíš vůbec odezvu a zpětnou vazbu z vozovky. Jezdil jsem s ním několik let před Mondeem a mohu říct, že pro řidiče, který se chce občas projet na hraně, je podvozek a komunikativní řízení absolutní balzám oproti Passatu! Právě že určité to lehké přetahování volantu je super, je nádherně cítit v celém spektru adheze s vozovkou a když se to začíná utrhávat, tak pomalu a přesně vím kam ještě mohu zajít... To se s Passatem dalo poznat strašně těžko, to chtělo hodně zkušenosti a určoval jsi to stejně podle citu. Ale u Mondea to prostě cítíš. -
lordmystic 29.03.07 07:26
« Bez nadpisu
Jozef035: tak to máš fakt jednoduchý, kup na to 15" vysokoprofilové a není co řešit. A kyž je ještě nafoukáš málo, oj, to bude pohodlíčko i na kostkách... :)
martin.z: ad. zvuky z kaslíku - tak jsem se pral s něčím podobným, stále takový divný zvuk od spolujezdce z kaslíku - a nakonec to byla jen hloupá uvolněná žárovka co ho osvětluje... -
Jozef0351 28.03.07 17:18
« Re: Re:
Nebrečím ale pripadá mi komfortnejšie keď dokážem držať volant malíčkom ako keď sa s ním musím preťahovať. To že je auto tvrdšie som si zvykol. Mal som také aj predchádzajúce a viezol som sa v Octavii II a to je podstatne väčší rebriňák. Zimné gumy mi vyhovujú, ak aj iné letné budú rovnaké ako terajšie Pirelli tak pravdupovediac budem trošku sklamaný. -
cja 28.03.07 16:35
« Re:
to kutil : ja to mám v kombi, dozadu, taky hůř vidět, proto senzory, těžko srovnat s MK1, zpět bych už nešel - zkus někoho požádat ať tě nechá teď s MK2 svézt a uvidíš , jak je to všechno jinak.
K 18" - jezdím je též - 80% okresky a vzhledem k tomu si myslím, že na 16" zimních klid , ale auto jak kačena, na letních je to prostě Mondeo - což je co se týče své třídy stále etalon - pokud s tím fakt máte problémy , tak si kupte C5 a nebrečte na špatném hrobě. Pardon, jestli se to někoho dotklo. >:D -
Jozef0351 27.03.07 19:23
« Re: jizdni vlastnosti
Obul som znovu letné Pirelli origoš 16" a auto ide znovu ako po koľajách. Ale tie koľaje vedú inde ako chcem ja :'-( Na zimných som mohol držať volant 2 prstami a teraz sa s ním preťahujem. Ešte ich dojazdím a v lete kúpim inú značku. Som zvedavý čo to pomôže. V pneuservise mi tvrdili že to je normálne pri 16". A letné gumy že sú tvrdšie ako zimné. Predtým som mal na starom aute 14" a rozdiel medzi letnými a zimnými som nepoznal. -
oleowr1 27.03.07 17:56
« Problém se startem - elektronika?
Před chvílí jsem nutně potřeboval odjet, auto stálo cca 20min. teplý motor po zapnutí zapalování nezhasly kontrolky námrazy (červená a žlutá), kontrolka motoru, nabíjení a olej na tachometru a denním ukazateli -----, místo teploty -C1.
Po nastartování motor po cca. 10sec běhu zhasl, ze svítících kontrolek zhaslo jen mazání. Dal jsem mu pauzu dalších 20 minut, všechno vypadá O.K a normálně jede, co s tím???
Na podzim mi v servise měnili čidlo otáček vačky (motor nechytal, nebo zhasínal a blikala kontrolka žhavení), staré čidlo mi dali, kontakty * měděnkou, podle mně je čidlo v pořádku - studený spoj. Doufám, že protikus aspoň vyčistili, teď mám pocit, že je chyba podobná, ale v jiném konektoru, ve kterém?? -
martin.z 27.03.07 15:02
« Re: Re:
Ono je to dost relativni, jednak ja se fakt pohybuju dost v Praze ktera je v vyjimkou magistral naprosto silena a taky posloucham kazdy zvuk z interieru, proste jsem v tom asi precitlivelej. To plati pro soukr auto. U sluzebaku me je to taky jedno.
Takze ty bys treba u me v aute za jizdy rekl ze ke to v pohode ale proste me je toho na dlazbe lito.
Nicmene pozoruji ze je neco uvolneneho v palubce v mistech kastliku.
Nemuzu prijit na to co toje, kdyz jsem to rozebral reps. vyndal ten dekl kastliku tak jsem tam nasel uvolnenej ten tlumic otvirani-zavirani kastliku. Ten jsem uplne vyndal a zahodil ale jeste tam je neco. A ja tam nic nemuzu najit, cumel jsem tam, se vsim zkousel lomcovat ale je to vsechno fest.
Tak mozna nejaka roura od ventilace?? Ty jsou totiz nekde vic smerem k motoru a nejsou videt -
"-- skrytý --" 27.03.07 14:57
« Re:
martin.z
zkusil bych si udělat test tlumičů. Třes palubky je fakt nějaký divný.
Zkoušel jsem na měsíc 235/35/R19 už to moc nejelo ale žádnej třes tam na kostkách nebyl. Mám zímní al 16" a připadne mi to jak peřina.
Jsem spíš dálniční jezdec a tam v oblouku je 18" super, za těch pár ran po městě mi to stojí. >:D
Zeshora z Milady dolů ke kulaťáku tam taky jezdím, pouze se to houpe (tvrdší pružiny nemají takový zdvih) na nerovnostech ale jinak nic.