FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 29.03.07 21:43
« Re: Re: Re:
Sedačky u Mondea se asi liší podle provedení, já mám Ghia v kůži, přední jsou užší s vyššími bočnicemi a výborně drží v zatáčkách. Tvrdší to auto je (rozdíl proti Fabii je hodně výrazný), komfort na 16" a 18" se IMHO moc neliší, ale jízdní vlastnosti si tedy v létě užívám. Pneu mám zmiňované Goodyear Eagle F1, tahne to do některé strany skoro pořád. Nejdřív jsem z toho byl na větvi, ale teď už to mám rád, aspoň pořádně cítím, co se s přednimi koly děje. A zátah motoru? Teď jsem si zase zazávodil na německých dálnicích a nevím jestli to dělá filtr sání K&N nebo je to dobře zajeté, ale táhne to od 1700 do 4000 jako lokomotiva. Na to, že je to dnes už postarší motor jen s 96 kW v těžkém autě a s automatem....všechna čest. Nebojte se šlápnout pořádně na plyn, občas je potřeba rozhýbat rozváděcí lopatky turba.
Měl jsem možnost projet se s Octavií RS TDI. Krásné svezení, síla jako blázen, šlápnete na plyn a auto hned letí jako raketa. Jen to řízení...klade větší odpor a je tužší, ale pořád stejně. O tom, co se děje s předními koly se nic nedozvíte. Jak už tu někdo psal, buďme hodně rádi, že Mondeo má úplně jiné řízení, než je dnes u běžných aut obvyklé. A komu to nesedí, holt si pro svoje preference vybral špatné auto. -
cja 29.03.07 17:01
« Re:
Tak to prodej, když s tím máš problém a kup kolíbku.
Když kupuji auto, tak o něm něco chci vědět, kritiky, literatura, projedu se - není to investice na týden a pak se rozhodnu.
Auto přece je o prioritách a nemůžu asi čekat, že model bude splňovat všechny požadavky - z měkého základu asi super jízdní vlastnosti nedostanu(neplést s poddajností podvozku).
Asi je pravda, že má Mondeo oproti VW brzdy s pomalejším nástupem - bylo odstraněno 2005, ale to pozná jen ten kdo přesedá z auta do auta - mě tohle nikdy zatím netrápilo - Mondeo není třeba glorifikovat. Ale holt v určitém směru je ve svém segmentu pořád absolutní špička.
A mě teda jede 2,2 bez problémů až do 4t otáček, ale to využívám velmi zřídka - baví mě víc krouťák, a ten je famózní. :D -
"-- skrytý --" 29.03.07 16:42
« Brzdy
martin.z
To o těch brzdách už jsem slyšel.
Já jsem trochu zmaten. Já jsem i s brzdami maximálně !!! spokojen. Včera asi v 1.00 v noci jsem to valil tak stošede (neřekneš to na mne nikde, jo?) po D1 a vlítnul mi tam samo truck. Tak jsem to zašlápnul, to auto úplně v pohodě, nemění směr, lehoučce jsem byl v mžiku na 90.
Ne,myslím že brzdy nejsou problém.
Ale mám 2,0TDCi a druhé brzdy od Forda, tak nevím...
Ještě něco, nedovedu si představit jak může jet 2,2TDCi ale pokud vycházím z 2,0TDCi 96kW, musí to být bomba! Kutilovi nerozumím. -
« Bez nadpisu
OK, budu věřit, že se motor časem zlepší a že ve 20tis už problémy nebudou. Zatím zátah 400Nm necítím (Megane 74kW s čipem zrychluje víc). Teda ani necítím ten overboost. Auto zrychluje mezi 1750 - 2500, ke 3000ot to už moc nechce. Snad si sedne. S tvrzením, že diesel je do města nesouhlasím, kdysi tu někdo psal, že TDCI je na jízdu ustálenou rychlostí bez řazení a to přesně platí.
Jak je to s tím overboostem? Má 2.2TDCI 360Nm nebo 400Nm? Rozdíl 10% by měl být vidět. Když totiž jedu za S-MAXem 1.8TDCI s najetými cca 20tis km, tak mi skoro ujíždí. Subjektivní pocit je, že se 1.8TDCI lépe roztáčí a táhne až do 3500ot.
Pokud po rovné dálnici stojím na 6ku na plynu tak to jede tak 200km/h, víc ne. Možná že jen potřebuje víc zajet. Uvidíme v létě, jak si sedne. -
martin.z 29.03.07 15:44
« chujoviny
to Lordmystic:
jak pro koho chujoviny, ja jsem s autem taky spokojenej, ne ze ne, ale proste mam k nemu 2 vyhrady. Ty gumovy brzdy, ktery maji hodne vlaznej nastup (taky zatim moje nejhorsi) a to ze na prazsky rozbity silnice (krom viceproudejch asfaltek) je to opravdu neprijemne tvrdy.
Tys mel treba jinou sekvenci aut nez ja, nebo mas sportovnejsi naturu. Tyhle veci vnima kazdy jinak, jine naroky..
Me se mondeo hlavne libi! a jsem rad ze ho mam, ale nijak bych ho neglorifikoval. -
« Re: Stare versus Nove - Benzin vs Nafta
Nezoufej a uc se jezdit...
Po 21 tis. km ve 2.2 TDCI zacinam mit pocit, ze to neni takova drina a zacinam si zvykat... Dokonce jsem si to vcera vecer i uzival, z Tabora do Pardubic za 1.30 :-) rychleji by to slo jen za svetla a zaroven rychleji v obcich... Preci jenom uzit si zatah 400NM je good, i kdyz jen v rovnem smeru, v zatackach a korekcich smeru se musi s citem...
Zkus si na predek u 1.8 privazat nad kazde predni kolo 3 pytle cementu, a uvidime, kam ti bude kracet v zatacce :-)
Holt nez to ubrzdis a zatocis, tak to chce vic usili... Taky razeni s 6tikvaltem naftou je vetsi drina, to je pravda, na Dalnici je to ale jedno - dlouhy streky jsou s Dieselem v poho... Ale holt kdyz chces setrit, tak musis neco obetovat...
Jedinym plusem Dieselu je spotreba...
Jinak je pravda, ze v automotive se setri, takze materialy a provedeni (i sedacky) jsou v Novem Mondu levnejsi nez ve starem - tento trend je patrny i v S-Maxu... Pokud si nekoupis Recaro ST, mas holt smulu...
Takze tak... -
lordmystic 29.03.07 15:33
« Bez nadpisu
martin.z: Fakt tu řešíte ještě s kutilem fakt totální chujoviny. Jak píše Petr T., tak Mondeo má ve své třídě jeden z nejlepších (asi nejlepší) podvozek. To že ty jezdíš pomalu a nevyzkoušíš to, to na kvalitách podovzku nic nemění. U Passata si jel, nic nic a nejadnou se to utrhlo. U Mondea jedeš, začneš cítit jak se ti to začíná odsunovat stranou a můžeš si zvolit co dál, buď driftuješ ještě ostřeji když máš místo a nervy nebo držíš stávající rychlost a auto v začátcích smiku.
Pokud se ti zdá, že Passat je o tolik pohodlnější, jsi na omylu. Pokud na obou autech budou nové tlumiče, pérování, čepy, atp. a stejná kola, tak věřím že tam velký rozdíl nebude. -
martin.z 29.03.07 15:26
« Bez nadpisu
Ja ti taky nebranim byt spokojenej. Jenom jsem chtel upozornit na to, ze pokud auto neni vybavene nejakym vylozene aktivnim tlumenim tak lepsi jizdni vlastnosti jdou vzdycky na ukor komfortu a pokud sami tvrdite ze je mondeo ma tak super (coz ja nikdy asi nevyzkousim, protoze ani s tim ultraspatnym a pro zdejsi osazenstvo zoufalym passatem jsem se nikdy v zatacce nevyklopil) tak tim zaroven rikate ze to neni zrovna nejaka komfortni limuzina. A to pro me opravdu neni, v tomhle smeru je to zatim moje nejhorsi auto, jeste bych se mozna mohl zkusit projet po Praze na motokare abych to trumfnul. -
"-- skrytý --" 29.03.07 15:14
« Žehlení
martin.z:
Jasně Martine,
ale !!!!!!!!!!!!!!
Chování podvozku je kompromisem a Mondeo je v tomto ohledu sakra dobré!!! Vynikající kompromis mezi jízdními vlastnostmi a jízdním komfortem.
Můžeš mít auto - žehličku, ale co jízdní vlastnosti?????
Já jsem úplně a velmi spokojen. -
cja 29.03.07 14:10
« Re:
to kutil: nevím, jak ty ,ale v běžné dopravě dnešní diesly jsou jednoznačně lepší, benzín než se rozmotá, tak to chvíli trvá - pamatuji na chvíle obav než se benzín rozmotal při předjíždění - tady V TDCI zkrátka přidám plyn a jsem pryč - je to takový ježdění bez námahy , v benzínu si ten výkon musíš víc odpracovat, ale už bych zpět nechtěl ani ve snu - zkrátka se s tím autem neper nehledej pořád chyby a užij si to a co se týče zad - je třeba asi zajít občas se protáhnout, mě záda v autě nebolí - sedačka má spoustu nastavení - je třeba zkoušet a v průběhu jízdy občas změnit polohu - je pravda , že jsem konfekční velikost, tak to mám možná jednodušší
A co se týče tahání za volant - Passat mrtvola, Mondeo cit ve volantu -někteří zaměňují s taháním za volant - v kolejích od kamionu by mělo tahat za ruce vše. A řídit jedním prstem - myslím, že o to moc nikdo nestojí, prasklá guma tenhle nešvar při řízení velmi rychle léčí. :*) -
martin.z 29.03.07 12:20
« Bez nadpisu
to Josef035:
nedoufej, ja mam letni conti sportcontact 205/55 r16 a zimaky Good year ultra grip 7 tentyz rozmer a tvrdy jak koza je to na obojich.
Ale pravda je ze volant do stran netaha a tim padem se s nim nepretahuju.
To mi delali letni good year eagle f1 na predchozim aute, mely V-ckovej vzorej, takovej ten co je dobrej na vodu a to uz nikdy nechci, v servise tvrdili ze to je obecna vlastnost tech gum
Je to proste o tridu tvrdsi nez auta co jsem znal a mel (vlastni ci sluzebni) za posledni dobu. Tedy srovnavam s passatem, octavii1 a fabii -
Jozef0351 29.03.07 12:05
« Re:
Tiež si myslím že Mondeo nič nežehlí. Ale nie je to ani také strašné.
Ak sa niekto potrebuje preťahovať s volantom nech si kúpi aj 20" kolesá. V základnom prevedení to mohli spraviť komfortnejšie. Mondeo predsa je skôr limuzína ako šporťák. Stále dúfam že zmenou značky pneumatík sa to zlepší. -
martin.z 29.03.07 11:41
« Bez nadpisu
to Petr T:
chci se vyjadrit jen k sedackam a zehleni nerovnosti.
Sedacky v mondeu jsou naprosto standartni nicim nevybocujici od octavie, fabie, passatu atd.
Vyborny a minimalne o tridu lepsi sedadla maji volva a to uz radu let. Vyzkousel jsem tedy jen kozene ale i v 850 z roku 95 byly o tridu lepsi, dal znam starou i novou v70, xc 90..Proste kresla v kterych by clovek snad i bydlet.
Krom toho mondeo je stejne jako O1 pro me pomerne nizke na vysku stropu takze se tam nejak hrbim.
Co se tyce podvozku tak teda rozhodne nerovnosti nezehli!! Je to tvrdy a kazdy hrbol ve smyslu vystupujici nahoru(nikoliv diru) cloveka kurevsky kopne do *.
Ted jsem vezl kolegovo sluzebni fabii na zimacich a 14 kolech do servisu na prezuti a o ty bych po jizde v mondeu prohlasil ze zehli nerovnosti!
Tim nemyslim ze by lip sedela, to si pri beznejch mestskejch rychlostej a stylu netroufam hodnotit ale proti mondeu jsem se citil jak v perince -
"-- skrytý --" 29.03.07 10:52
« Kutil problem maker
kutil:
Já to tedy čtu již hodně dlouho a mám pocit, že buď není v pořádku auto, nebo Ty. Možná obé.
1/ Mondeo TDCi má vynikající podvozek, cítím absolutně vše, nic nekoriguji, vynikající zpětná vazba.
2/ Mám 2,0TDCi 130k, absolutní spokojenost se vším, zrychluje od 1500 ot / 4ku, 6ka tam rozhodně navíc není, na dálnici prakticky nepodřazuji, ve městě jezdím na 4, po magistrále na 5.
3/ 2,0TDCi 115 k je asi jako nová 1,8TDCi 125 k. Věř mi že bude na Mondeo poměrně slabá. Pokud Ti nevyhovuje stávající verze motoru, s 1,8TDCi si nepolepšíš a ja k mání pouze u Nového Bondea.
4/ Sedačky - přední bez výhrad, byl jsem s autem všude kde se dá dojet a nikdy jsem nebyl unavený z posedu. Auto žehlí nerovnosti perfektně.
5/ Sklápění zadních sedaček - v poho, BUĎ sklopím opěrky NEBO sklopím sedáky i opěrky, toť vše.
6/ Párkrát jsem dostal staré Mondeo jako náhradní vůz a vždy jsem z něj byl na nervy. Můj názor. -
martin.z 29.03.07 10:43
« kastlik
to Lordmystic:
tu zarovku jsem vyhodil uz pri prvnim badani. Ta to neni. Pak jsem vyhodil ten pistek co ma tlumit otvirani/zavirani kastliku, a stale tam neco klepe-neni to rezonance ale vylozene klepani, neco je tam uvolnene. Dela to na nerovnostech.
Rezonanci cele palubky (zvukova-ne ze by se hybala) na dlazbe bych +drzaku na napoje bych prezil byt teda v passatu to nedelalo. -
« Bez nadpisu
To cja: Tak jsem se svezl s mým starým autem a to zrychlení tam samozřejmě chybí, ale v běžné dopravě velmi dobře kličkuje a reaguje na plyn. Je sice vše volnější, ale mám s autem lepší kontakt, nebolí mě záda a netlačí kyčle. Já bych měnil zpět hned. 8-s
U MK V mám tyto problémy:
- motor, pod 1750ot nechce jet, pak zabere, ale kolem 3000ot už zase nezrychluje (možní je to zvykem na benzín), malý rozsah otáček kde táhne - vhodné akorát tak na dálnici (rovnoměrná jízda)
- volant a podvozek. Myslel jsem, že to bude lepší ale auto už mám přes měsíc a pořád je to stejné. Necítím kontakt se silnicí, stále mám pocit, že to jede někam jinam než chci, stále dotahuji volantem. V zatáčce divně kráčí do strany.
- řazení (6rychlostí už je moc >:D ), stále nevím co tam dát, buď to podtočím a netáhne nebo přetočím a netáhne
- odhad velikosti a viděním dozadu, při přejíždění z pruhu do pruhu vůbec
- úzká sedačka, bolí mě záda víc jak v MIK II
- složité sklápění zadních sedaček (nejdříve sedák a pak opěradla). MK II mělo jen opěradla.
- malý otvor pro vstup do kufru (hlavně úzký a divně tvarovaný strop). To co se vešlo do MK II se už do MK V nedostane
Souhlasím s tím, že jsem si měl auto více vyzkoušet, ale zkoušel jsem Focus, S-MAX i Mondeo ale na krátké testovací jízdě jsem to nepoznal. S-MAX jsem zavrhl, protože mi připadal moc široký a s malým zátahem motoru. Ale u toho Mondea je ten pocit stejný, holt TDCI. Dnes bych jednoznačně volil raději motor 1.8TDCI než 2.2TDCI, menší objem je pružnější a má menší spotřebu a přitom maximální moment skoro stejný. -
lordmystic 29.03.07 08:23
« Re: Re:
Jozef035: když píšeš o tom přetahování s volantem... tobě by náramě seděl totálně předimenzovanej Passat. Je to totálně necitlivé auto, necítíš vůbec odezvu a zpětnou vazbu z vozovky. Jezdil jsem s ním několik let před Mondeem a mohu říct, že pro řidiče, který se chce občas projet na hraně, je podvozek a komunikativní řízení absolutní balzám oproti Passatu! Právě že určité to lehké přetahování volantu je super, je nádherně cítit v celém spektru adheze s vozovkou a když se to začíná utrhávat, tak pomalu a přesně vím kam ještě mohu zajít... To se s Passatem dalo poznat strašně těžko, to chtělo hodně zkušenosti a určoval jsi to stejně podle citu. Ale u Mondea to prostě cítíš.
Chcel by som sa spytat, ci uz niekto z vas mal podobny problem a ako ho vyriesil:
Mame v rodine Mondeo 2,2TDCI 11/2004 Titanium. Ma zadne parkovacie senzory. V poslednej dobe (asi mesiac) pri zaradeni spiatocky nepipa pomalicky, ale hned zacne na plne a nepretrzite, ako keby som sa uz o nieco opieral. Robi to stale, pri kazdom zaradeni. Vycistil som vsetko okolo senzorov, spary okolo senzorov tiez, skusal som zaradit spiatocku aj 20krat po sebe a stale je to rovnake. Skusil som aj pobuchat po narazniku (ved ruske tv sa tak opravovali,nie? :-) ), ale vysledok ziadny.
Robilo to aj niekomu y vas? Kde zacat s hladanim priciny? Znackovy servis chcem zatial vynechat,ale ak to bude nevyhnutne....
Za kazdu pomoc vopred dakujem.
Inak vstreky odisli v lete a menili sa 10/2006 este v ramci zaruky. Ale servis Ford v BA sa nepredviedol najlepsie.
Este prihodim poznatok o vstrekoch 2,0 TDCI a o kupovani ojazdeneho Mondea:
Znamy kupil v bazari Mondeo 2,0TDCI 2004 kombi. Auto ako nove , vzorne udrziavane, nabehane okolo 70000, dovoz z Talianska. Pri jazde si vsimol trhanie okolo 1750 ot/min. Zobral ho aj s tym, ze pocital s investiciou do novych vstrekov. V servise sa mu na to pozreli, vraj tam uz vstreky nove boli, len neboli "nakalibrovane", co aj spravili za par sto korun, a teraz beha s autom, ktore ide na 100%. A cukatura to bola presne taka, ako u naseho Mondea 2,2TDCI ked mu tie vstreky naozaj odisli.
:D