FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 30.03.07 10:33
« Re:
Čím nižší profil, tím vyšší disk, tím pádem zůstává obvod kola stejný, takže by to na spotřebu nemělo mít vliv. Pokud bude nějaký rozdíl ve spotřebě, tak to bude šířkou pneu, popř. typem pneu při stejných šířkách(jiný výrobce, jiný valivý odpor) Nebo se pletu?
Ja používám letní 17" Michellin Pilot Premacy, zimní 17" Pirelli přesný typ teď z hlavy nevím, se zimníma mám asi o 0,4l/100km vetší spotřebu. -
« Bez nadpisu
Na starém autě jsem měl 205/50 16" a během krátké doby disky utrpěli. Nízkoprofilové jsou super na hladký asfalt ale na českých dírách trpí. Zimní jsem měl 195/65 15" a rozdíl byl výrazný. Na novém Mondeu mám letní i zimní 205 - zimní na 16" a letní na 17", tak dám vědět.
Na starém Mondeu jsem při testování vibrací přední nápravy jezdil na na 16" i na 15" i na 14" a rozdíly byly znát, ale je to hlavně o průjezdech zatáčkou kdy větší disk díky nízké výšce pneumatiky tolik neplave.
Na druhou stranu čím nižší profil (výška) pneu, tím vyšší spotřeba. >:D -
lordmystic 30.03.07 09:12
« Re: Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
jarda.suchy1:
rychlost - podle GPS cca. 207km/h z mírného kopce (220km/h tachometrových). takže to sedí, už jde i o ten kopeček a pneumatiky.
spotřeba - dle PP cca. 6,1 l/100km dle mých záznamů o tankování celoroční cca. 6,7 l/100km - měl jsem dlouhou dobu vadný vstřik, nemohl jsem to brát pořádně z voči aby to nepadalo do nouzáku, proto tak málo :). jinak když jsem to koupil tak spotřeba dle PP kolem 6,6 l/100km tak počítám že reálná tak 7,2-7,3 l/100km. hm také sedí jako u tebe.
brzdy - když jde opravdu do tuhého (min. týden srnka pod kola) a sešlápne se brzda na max. a RYCHLE, auto jde okamžitě do ABS (jak já ho nesnáším). pokud někde dobržďuji plynule a pak je třeba rychle zastvit, je třeba extrémní síla k razantnímu zabrždění. zdá se mi, že brzdy brzdí ne podle síly sešlápnutí, ale podle rychlosti a dráhy sešlápnutého pedálu... ale oproti i starému passatu je nástup brzd hodně měkkej a vlažnej, ale stačí, zvykl jsem si a i v krizi (srnka) jsem byl nakonec spokojen. -
"-- skrytý --" 30.03.07 09:03
« Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
...tak v bodech
pneu - zimni (Pirelli Sottozero) i letni (Michellin Pilot Premacy) stejny rozmer 205/50 17" na orig. litych kolech - zimni jsou o malicko komfortnejsi. Letni jsou srovnatelne hlavne pri vyssich teplotach - coz je pochopitelne. Letnaky jsou hlavne tvrde na jare a na podzim pri brzkych rannich startech, kdy ranni a vecerni teploty jdou pod 10stupnu.
rychlost - par lidi tady uvedlo ze jezdi i podle GPS kolem 220 km/h a na 5ti kvalt! Priznam se, ze takove rachlosti jsem nikdy nedosahl ani s 6ti kvaltem - rovina dalnice nekolikrat na Hradec. Maximum vzdy kolem 205km/h podle GPS!!!
spotreba - ze zacatku u noveho auta byla o cca 1litr vyssi - dnes se pri bezne jizde se dostavam tak na 7litru (podle skutecne natankovane a ujete vzdalenosti podle knihy jizd - PP pocitac keca :-) ) - opet me neni jasne jak nekdo pise, ze se vejde az na 5,Xl. Takovychto hodnot jsem zkusmo dosahl jen podle PP (na vzdalenostech kolem 100km - dele bych to nevydrzel) parkrat pri velke snaze. Treba dalnice Praha - Hradec na tempomat 140km/h podle GPS cca 146km/h podle tachometru v noci bez brzdeni a akcelerace - spotreba podle PP 7,3l. Tak opravdu nevim jak jezdite za ty spotreby co tu pisete - podle meho se Euro3 a Euro4 lisi jak ve spotrebe tak v PP v neprospech Euro4. Kolega se stejnou motorizaci Euro4 spotrebu potvrzuje plus minus nejake desetinky.
brzdy - mam porovnani s firemni Octavii I i II a Opel Vectra a Mondeo nebrzdi vubec spatne - nejhorsi je asi Opel - kazde auto proste brzdi trosku jinak citliveji nebo pozvolneji na reakci seslapnuti brzdoveho pedalu - pri koupi Mondei nam bylo receno, ze po poslednim faceliftu byl prave vylepsen brzdovy asistent - to muze byt vas problem, ze mate auta vyrobena pred touto upravou brzdoveho systemu -
lordmystic 30.03.07 07:59
« disky
Hodně tu řešíte gumy. Chci se optat, budu kupovat koncem léta nové disky, chci 17", ale o nich tu snad ještě nepadlo jediné slovo. Stále buď 16" nebo 18"... Má někdo zkušenosti s 17" diskama. A jaký je rozdíl v komfortu mezi 16, 17 a 18". Slyšel jsem že ne moc velkej, ale jezdím hodně po okreskách s drsnym rozbitym asfaltem a nechci ze sebe vymlátit všechny kosti :). -
cja 30.03.07 07:31
« Re: Re: Re:
to Jozef035: to bude pneu, dojezdit a zkusit něco jiného - už jsem se zmiňoval - dřív na předchozím autě jsem jezdil 16" i v létě a CSC2 205/55 R16 mohu (už dělají CSC3 - vím) jedině doporučit, CSC při srovnání v servisu jsou oproti ostatním gumám o něco širší - bionický cosi - a je to znát, není to 225 v 18", ale bylo to slušný :) -
cja 30.03.07 07:24
« Re:
To MitoX: podobný problém jsem řešil na Mon 2001 benzín -, ale tam byl trochu jiný systém než teď - vše orig. Ford-musela se vyměnit řídící jednotka pro parkovací asistent - po 2.5 roku - nakódovat a pak vše doteď bez problémů - zajet do servisu je jediná rada , kterou můžu poskytnout, připojit na VDS - třeba bude stačit jenom ji nakódovat >:D
nemáš tam tažné zařízení? -
"-- skrytý --" 29.03.07 23:04
« Bez nadpisu
Dobry vecer vsetkym,
Chcel by som sa spytat, ci uz niekto z vas mal podobny problem a ako ho vyriesil:
Mame v rodine Mondeo 2,2TDCI 11/2004 Titanium. Ma zadne parkovacie senzory. V poslednej dobe (asi mesiac) pri zaradeni spiatocky nepipa pomalicky, ale hned zacne na plne a nepretrzite, ako keby som sa uz o nieco opieral. Robi to stale, pri kazdom zaradeni. Vycistil som vsetko okolo senzorov, spary okolo senzorov tiez, skusal som zaradit spiatocku aj 20krat po sebe a stale je to rovnake. Skusil som aj pobuchat po narazniku (ved ruske tv sa tak opravovali,nie? :-) ), ale vysledok ziadny.
Robilo to aj niekomu y vas? Kde zacat s hladanim priciny? Znackovy servis chcem zatial vynechat,ale ak to bude nevyhnutne....
Za kazdu pomoc vopred dakujem.
Inak vstreky odisli v lete a menili sa 10/2006 este v ramci zaruky. Ale servis Ford v BA sa nepredviedol najlepsie.
Este prihodim poznatok o vstrekoch 2,0 TDCI a o kupovani ojazdeneho Mondea:
Znamy kupil v bazari Mondeo 2,0TDCI 2004 kombi. Auto ako nove , vzorne udrziavane, nabehane okolo 70000, dovoz z Talianska. Pri jazde si vsimol trhanie okolo 1750 ot/min. Zobral ho aj s tym, ze pocital s investiciou do novych vstrekov. V servise sa mu na to pozreli, vraj tam uz vstreky nove boli, len neboli "nakalibrovane", co aj spravili za par sto korun, a teraz beha s autom, ktore ide na 100%. A cukatura to bola presne taka, ako u naseho Mondea 2,2TDCI ked mu tie vstreky naozaj odisli.
:D -
"-- skrytý --" 29.03.07 21:43
« Re: Re: Re:
Sedačky u Mondea se asi liší podle provedení, já mám Ghia v kůži, přední jsou užší s vyššími bočnicemi a výborně drží v zatáčkách. Tvrdší to auto je (rozdíl proti Fabii je hodně výrazný), komfort na 16" a 18" se IMHO moc neliší, ale jízdní vlastnosti si tedy v létě užívám. Pneu mám zmiňované Goodyear Eagle F1, tahne to do některé strany skoro pořád. Nejdřív jsem z toho byl na větvi, ale teď už to mám rád, aspoň pořádně cítím, co se s přednimi koly děje. A zátah motoru? Teď jsem si zase zazávodil na německých dálnicích a nevím jestli to dělá filtr sání K&N nebo je to dobře zajeté, ale táhne to od 1700 do 4000 jako lokomotiva. Na to, že je to dnes už postarší motor jen s 96 kW v těžkém autě a s automatem....všechna čest. Nebojte se šlápnout pořádně na plyn, občas je potřeba rozhýbat rozváděcí lopatky turba.
Měl jsem možnost projet se s Octavií RS TDI. Krásné svezení, síla jako blázen, šlápnete na plyn a auto hned letí jako raketa. Jen to řízení...klade větší odpor a je tužší, ale pořád stejně. O tom, co se děje s předními koly se nic nedozvíte. Jak už tu někdo psal, buďme hodně rádi, že Mondeo má úplně jiné řízení, než je dnes u běžných aut obvyklé. A komu to nesedí, holt si pro svoje preference vybral špatné auto. -
cja 29.03.07 17:01
« Re:
Tak to prodej, když s tím máš problém a kup kolíbku.
Když kupuji auto, tak o něm něco chci vědět, kritiky, literatura, projedu se - není to investice na týden a pak se rozhodnu.
Auto přece je o prioritách a nemůžu asi čekat, že model bude splňovat všechny požadavky - z měkého základu asi super jízdní vlastnosti nedostanu(neplést s poddajností podvozku).
Asi je pravda, že má Mondeo oproti VW brzdy s pomalejším nástupem - bylo odstraněno 2005, ale to pozná jen ten kdo přesedá z auta do auta - mě tohle nikdy zatím netrápilo - Mondeo není třeba glorifikovat. Ale holt v určitém směru je ve svém segmentu pořád absolutní špička.
A mě teda jede 2,2 bez problémů až do 4t otáček, ale to využívám velmi zřídka - baví mě víc krouťák, a ten je famózní. :D -
"-- skrytý --" 29.03.07 16:42
« Brzdy
martin.z
To o těch brzdách už jsem slyšel.
Já jsem trochu zmaten. Já jsem i s brzdami maximálně !!! spokojen. Včera asi v 1.00 v noci jsem to valil tak stošede (neřekneš to na mne nikde, jo?) po D1 a vlítnul mi tam samo truck. Tak jsem to zašlápnul, to auto úplně v pohodě, nemění směr, lehoučce jsem byl v mžiku na 90.
Ne,myslím že brzdy nejsou problém.
Ale mám 2,0TDCi a druhé brzdy od Forda, tak nevím...
Ještě něco, nedovedu si představit jak může jet 2,2TDCi ale pokud vycházím z 2,0TDCi 96kW, musí to být bomba! Kutilovi nerozumím. -
« Bez nadpisu
OK, budu věřit, že se motor časem zlepší a že ve 20tis už problémy nebudou. Zatím zátah 400Nm necítím (Megane 74kW s čipem zrychluje víc). Teda ani necítím ten overboost. Auto zrychluje mezi 1750 - 2500, ke 3000ot to už moc nechce. Snad si sedne. S tvrzením, že diesel je do města nesouhlasím, kdysi tu někdo psal, že TDCI je na jízdu ustálenou rychlostí bez řazení a to přesně platí.
Jak je to s tím overboostem? Má 2.2TDCI 360Nm nebo 400Nm? Rozdíl 10% by měl být vidět. Když totiž jedu za S-MAXem 1.8TDCI s najetými cca 20tis km, tak mi skoro ujíždí. Subjektivní pocit je, že se 1.8TDCI lépe roztáčí a táhne až do 3500ot.
Pokud po rovné dálnici stojím na 6ku na plynu tak to jede tak 200km/h, víc ne. Možná že jen potřebuje víc zajet. Uvidíme v létě, jak si sedne. -
martin.z 29.03.07 15:44
« chujoviny
to Lordmystic:
jak pro koho chujoviny, ja jsem s autem taky spokojenej, ne ze ne, ale proste mam k nemu 2 vyhrady. Ty gumovy brzdy, ktery maji hodne vlaznej nastup (taky zatim moje nejhorsi) a to ze na prazsky rozbity silnice (krom viceproudejch asfaltek) je to opravdu neprijemne tvrdy.
Tys mel treba jinou sekvenci aut nez ja, nebo mas sportovnejsi naturu. Tyhle veci vnima kazdy jinak, jine naroky..
Me se mondeo hlavne libi! a jsem rad ze ho mam, ale nijak bych ho neglorifikoval. -
« Re: Stare versus Nove - Benzin vs Nafta
Nezoufej a uc se jezdit...
Po 21 tis. km ve 2.2 TDCI zacinam mit pocit, ze to neni takova drina a zacinam si zvykat... Dokonce jsem si to vcera vecer i uzival, z Tabora do Pardubic za 1.30 :-) rychleji by to slo jen za svetla a zaroven rychleji v obcich... Preci jenom uzit si zatah 400NM je good, i kdyz jen v rovnem smeru, v zatackach a korekcich smeru se musi s citem...
Zkus si na predek u 1.8 privazat nad kazde predni kolo 3 pytle cementu, a uvidime, kam ti bude kracet v zatacce :-)
Holt nez to ubrzdis a zatocis, tak to chce vic usili... Taky razeni s 6tikvaltem naftou je vetsi drina, to je pravda, na Dalnici je to ale jedno - dlouhy streky jsou s Dieselem v poho... Ale holt kdyz chces setrit, tak musis neco obetovat...
Jedinym plusem Dieselu je spotreba...
Jinak je pravda, ze v automotive se setri, takze materialy a provedeni (i sedacky) jsou v Novem Mondu levnejsi nez ve starem - tento trend je patrny i v S-Maxu... Pokud si nekoupis Recaro ST, mas holt smulu...
Takze tak... -
lordmystic 29.03.07 15:33
« Bez nadpisu
martin.z: Fakt tu řešíte ještě s kutilem fakt totální chujoviny. Jak píše Petr T., tak Mondeo má ve své třídě jeden z nejlepších (asi nejlepší) podvozek. To že ty jezdíš pomalu a nevyzkoušíš to, to na kvalitách podovzku nic nemění. U Passata si jel, nic nic a nejadnou se to utrhlo. U Mondea jedeš, začneš cítit jak se ti to začíná odsunovat stranou a můžeš si zvolit co dál, buď driftuješ ještě ostřeji když máš místo a nervy nebo držíš stávající rychlost a auto v začátcích smiku.
Pokud se ti zdá, že Passat je o tolik pohodlnější, jsi na omylu. Pokud na obou autech budou nové tlumiče, pérování, čepy, atp. a stejná kola, tak věřím že tam velký rozdíl nebude.