FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  07:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    to JOZEF 035:
    Zítra je v Brně otevřen okruh. Bylo by dobré to vyzkoušet a porovnat. Super benzín a zatraceně otáčkově nevyužitelné TDCi s padajícím KM.
    Není nic jednoduššího než porovnat čas na 5 kol a výslednou spotřebu.
    Pak to má smysl porovnávat.
    Tento kruh je velmi technický a hodně ukáže o charakteristice motorů.
    Jezdím tak každý rok 2x a tady té debatě se musím fakt smát >:D
    Nikomu nic nepodsouvám jen to Brno jezdím ve 2.0 16V a 2.0 TDCi a vím své.
    Tvrdit že 1,8 nežere víc jak 12l >:D to papká i mé TDCi když se řádně projedu.
    Už se těším na zítřek, heslo dne nafta patří do kamen ne na okruh se mi fakt líbí. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  07:46

    « Bez nadpisu

    Jeden technický dotaz, nejspíš na Petra T. Jak jsem již říkal, mám jeden vadný vstřik, při větším zátahu mi to padá do nouzového režimu. Předpokládám ty vysoké přepady nebo co že je to za problém. Včera jsem předjížděl náklaďák a opět mi to spadlo do nouzáku. Pokles výkonu, odpojení turba, atp. Ale nutně jsem potřeboval předjet, za mnou další auto také předjíždělo. Tak v nouzovém režimu přidám abych dokončil předjíždění a huf - další rapidní skokový propad výkonu. To už byl problém ale musel jsem předjet, tak jsem to stále držel a ejhle - auto zhaslo! Naštěstí jsem byl dost rozjet a na neutrál se mi podařilo přejdet a zastavit. Po nastartování zase vše ok. A teď dotaz, kdž to padne do nouzáku kvůli jednomu vstřiku, tak se odpojí i tento vstřik? Že by to jelo jen na tři vstřiky/válce? A když mi to zdechlo podruhé, odpojil se další? Skoro mi to tak připadalo, ale nevím jestli je to možné. A případně co je to za technickou vadu, tu kterou má můj vstřik - co to jsou ty přepady paliva přesně?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 05.04.07  22:54

    « Re: Sobek

    Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
    A ještě nemají kam lejt Stanadyne... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.07  21:49

    « Sobek

    Toman:
    Málokdy se mi stává, že s někým souhlasým na 100%.
    Jožo je skutečně velmi rozporuplná osoba a je to velmi typický obhajář (zní to lépe než obhájce) benzínu.
    Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
    Pravda je že na diesel musíš mít docela vyděláno, u manažerské třídy s výjimkou Lexusu IS220D a Jagu X-type jsou diesely i o 100000 dražší.
    Co se týče Sobka, vím, že má velmi nadstandardní vztahy s místními Fordy a hodně pro ně dělá. Jedno auto myslím čekí na novou ŘJ, nestandardní problém.
    A o Fordech to není, zrovna jsme se dozvěděl o 2 Toyotách, na palivo odeěel Hilux v 14000 km a Landcruiser v 32000 Km. Až toto dokáže české a slovenské palivo... A všichni bez výjimky se dušují, že tankují u značkových čerpacích stanic. Buď mají tedy pravdu a palivo není stále dostatečně dobré v síti čerpacích stanic, nebo kecají.
    Souhlasím s Tvým přístupem ke Tvému autu, já svému také dopřávám a teď již mám 152000 km a no problem, jako nové (96kW).
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 05.04.07  20:54

    « Bez nadpisu

    re:Janerad
    O hlasovém ovládání jsem se dozveděl teprve nedávno, ale jestli ho poskytuje mé denso z 2005 nevím .Každopádně vím,že mi tam někde odešel modul BT. Nemůžu se připojit a ikona z densa také zmizela. Na servisu to řešíme už 1,5 měsíce a zatím bez úspěchu. Sice se snaží ,ale ale moc zkušeností s tím nemají a tak víceméně bádáme a zkoušíme co se vlastně pos.. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  18:18

    « Re: Pro Josef035

    Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
    Super je >:D ale nikdy som netvrdil že lepšie ako 96kW TDCI. Moc by som za TDCI istotne nezaostal ale samozrejme že ten benzín treba vytáčať. Nikdy som nespochybňoval pružnosť dieslov. Pri šprinte 0 -100 by som sa chytal na máloktoré auto lebo mne sa na 1 strašne pomaly rozbieha. Asi je to sprevodovaním. Ostatné rýchlosti mi vyhovujú. 5 ťahá od 2000 ot., 4 od 1800. Nepretekám sa a jazdím normálne preto nemám problém mať spotrebu 6,5l mimo mesta a diaľnice. Ale 12 l by som nedokázal mať. Neviem ako 2,0 a 1,8 isto nie. Iba ak pri stálom rozbiehaní a brzdení.
    Ináč napísal som len to že tie krivky motorov čo som tu uviedol nesvedčia o tom že by boli zrovna ideálne. Môžme sa baviť o tom. Nie kto má aký pocit že aké ma brutálne rýchle auto. Tie dávajú zapravdu skôr Kutilovi. Rozdiel takmer 30% hodnoty KM v rozsahu 2000 ot. je podľa mňa dosť. Aj keď by som to nevidel tak tragicky ako to vidí Kutil. Vždy som tvrdil že diesle ktoré som skúšal neboli horšie ale ani tak super ako niekto píše. Vzhľadom na to čo o nich čítam som čakal viac.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.04.07  17:08

    « Re:

    to rene valnoha : 12 let při dodržení servisních prohlídek, rezne?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.04.07  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    to JOZEF 035: budu asi drzý, ale troufnu si říct , že bych tvoji 1,8 vyprášil
    >:D Jezdím s oběma autama, opakuji se, porovnávám 2,0 Duratec s 2,2 Duratorq - a tvrdím, že je 2,2 rychlejší - jezdím ty stejné trasy a tvrdím, že mě to zkrátka časově vychází lépe pro diesel. Můj názor - >:D
    TDCI je best a koniec - k tomu není co říct, sorry
    Mám pocit, že benzínáři vždy obhajují benzín za každou cenu, neberu jim to. Každý si může zvolit co mu vyhovuje. 8 let jsem jezdil s benzínem 2,0 16V - spokojenost, teď jezdím častěji - téměř výhradně - s dieslem, zvykl jsem si a KM mi dokonale vyhovuje, nepotřebuji při současných zákonech více. Pokud s tím má někdo problém, jeho věc.
    A mezi námi jestli někdo točí benzín na 6000 ot., tak ať nevykládá, že jezdí za 9 l. Měl jsem ho a když se mu naložilo, tak zkrátka 12 - 14 l na 100km. Tak se s tím nějak poperte, nemám k tomu co víc dodat. :shock:
    A jinak Veselé velikonoce. TDCI zvlášť. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 05.04.07  16:40

    « Pro Josef035

    Jožko, já se ve Vás nevyznám...
    Jednou píšete, že jste spíše klidnější jezdec, argumentujete Vaší spotřebou, kterou dosahujete při Vašem stylu jízdy...
    Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
    Tak jste spíš klidný jezdec a nebo si to občas pěkně dáváte? Protože s TDCI je svižná jízda paráda - neřadím a vždy to táhne, soustředím se na řízení, vyhovuje mi to.
    Vrtá mi totiž hlavou Vaše zaujatost proti TDCI - není to třeba v tom, že někde ve skrytu duše toužíte po nižší spotřebě a větší pružnosti, kterou TDCI bezesporu disponuje, ale pořád všechny včetně sebe potřebujete přesvědčovat o tom, že benzín je benzín?... :-)
    Třeba se pletu, nechci Vám nic podsouvat, já osobně jsem si TDCI koupil kvůli slevě, která na něj byla a nelituji. Benzín bych už nechtěl.
    Při svižné jízdě je pro mě TDCI naprosto vyhovující - na okreskách mám na čtvrtý převodový stupeň asi od 50 Km/h do asi 130 Km/h pod plynem stále výkon, Váš benzín na čtyřku jistě od 50 Km/h netáhne tak, jako TDCI.
    Jistě, napíšete, že vytočíte motor na trojku a pak zrychlení máte... ale menší - TDCI 96 kW je ve:
    sprintu na 100 Km/h rychlejší než Vás benzín,
    maximálku má zase vyšší
    a to vše při menší spotřebě.
    A na závěr - zrychlení tzv. pružné? Tak tady se benzín nechytá vůbec. Zátah bez řazení má vždy silnější TDCI.
    Troufám si říct, že moje TDCI udělá Vaši 1.8 92 kW jak ve sprintu a v maximálce, tak i v pružném zrychlení. A ve finále i ve spotřebě.
    Můžem někdy vyzkoušet :-)
    Je mi fuk, že otáčky, které motor TDCI potřebuje pro zrychlení, mají menší rozsah, než u benzínu, já si svištím od 1800 do 3900 a spokojenost.
    Údaj o velikosti Nm je mi celkem ukradený, já se vždy zajímal u aut hlavně o výkon. S tím teda neporadím.
    Too Kutil: bud' máte vadný kus, jako kdysi to Mk. II nebo nevím, kde je problém, 2.2 TDCI musí být raketa, už moje 2.0 TDCI mě příjemně překvapilo po prvních kilometrech od koupi a to svou silou. Oproti porovnatelně výkonným 2.0 benzínům je to nebe a dudy ve prospěch TDCI.
    Jinak - byl jsem dnes u Sobků ve F-M pro Stanadyne a při pohledu na parkoviště u Bosch servisu mi veselo nebylo... 4x Mondeo, 1x Focus... to asi náhoda nebude... Standa teda půjde do každé nádrže, byt' beru u Benziny jejich Top Q Diesel.
    Mějte se, jezděte všichni opatrně!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  14:48

    « Re: Re: Kutil

    No to je jasné >:D Ide o to čo je dôležitejšie a prečo údaj 400 NM môže byť zavádzajúci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.07  14:40

    « Re: Kutil

    Výkon je prostý součin : kroutící moment x otáčky. Nic víc, nic míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  13:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    No už neviem ako to mám napísať. Samozrejme že na rovnakom prevodovom stupni zrýchluje diesel rýchlejšie. Preto platí to čo napísal Kutil.
    Pokud budu jezdit s benzínem i dieselem v otáčkách 2000-3000, tak vítězí diesel, pokud ale použiju plný rozsah otáček, tak už to není tak jednoznačné. Diesel je pro poklidnou jízdu ustálenou rychlostí, není pro svižnou jízdu po klikatých silničkách.
    Je jednoznačne pohodlnejší na kľudnú jazdu. Ešte by som pridal že aj vtedy keď jazdíš plne naložený. Ale viem že teba nepresvedčím :'-( TDCI je best a koniec. 400 NM a pružnosť na 5 alebo 6. Nič viac Ťa nezaujíma. Už som to napísal. Chcelo by to jedného rozumného ktorý by nám všetkým vysvetlil ako je to s KM a výkonom. Pokiaľ do toho nezačal Kutil rýpať tiež som žil v omyle že diesel musí mať lepší priebeh momentu ako benzín. Prekvapujúco to tak nie je. Viď. grafy Citroen a TDCI originál 85 kW. Preto je Kutil nespokojný a mňa žiadny diesel nenadchol aj keď má KM dvojnásobný oproti benzínu. Jednoduch ten rozdiel nie je zďaleka taký závratný ako sa na prvý pohľad zdá. S oboma autami sa jazdí ináč, každému vyhovuje niečo iné ale žiadne z týchto áut to druhé nevypráši.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.04.07  13:17

    « Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    to Jozef035: podívej se na tech specifikace motorů a tam se dočteš o zrychlení z 80 na 110 a tam je to černé na bílém a navíc jezdím oběma auty a vím co , které zvládá - nebo číst Ford literaturu je pro tebe za trest? :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.07  11:14

    « Re: Re: dym pri kontrole oleja

    Jozef035: kontrolu oleje bych asi doporučil občas udělat i jen měrkou, nenechávat to až na servisní prohlídky. Už si nevybavím kde ale četl jsem hrůzotrašné story o tom, jak se lidé právě spolehli na vestavěnou kontrolu hladiny oleje, ta je buď rovnou špatně udělaná, nebo zrovna nevhodně zablbla a šli si do sámošky pro nový motor. Úplně zřídkavé případy to nebyly. Nevím ale, jestli to nebyla jen jedna značka a long-life intervaly...no stejně, za ten moment, než vytáhnu a zastrčím měrku, mi to riziko nestojí.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.04.07  10:43

    « Re:

    kutil: máš pravdu, že mezi čtyřválci je mondeo v turbo dieselu jeden z nejhorších co se týče průběhu výkonu a momentu (viz. AutoDiesel léto 2006, článek Brutální čtyřválce, test a srovnání). TDCi má rychlej a strmej nástup umocněn krátkými prvními převody, vrchol výkonu má relativně brzy a hodně rychle uvadá. Také křivka momentu není plochá a je tedy využitelná při nižším spektru otáček jak konkurence od VW, Renaultu, BMW či Mercedesu. Snad jen Toyota byla v průběhu momentu horší, ale ta to dohání výbornejma emisema a zpřevodováním pro cestovní rychlosti.
    Řešení tu ale je, a to chiptunning, zvýšit výkon, nechat nastavit mnohem plošší průběh momentu a zvýšit max. využitelné otáčky. Pak se z toho motoru dostane opravdu mnohem víc než na co je továrně "nevhodně" nastaven.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.07  10:36

    « Bez nadpisu

    To Jozef035: Máš přesně pravdu. Kdysi jsem měl Passat 1.6D 4x4 a bylo to super auto s plochou křivkou momentu. Od té doby jsem koupi Escort a Mondeo, vždy v benzínu. Nyní jsem se po zkušenostech s prostorem Mondea rozhodl zase pro Mondeo ale kvůli spotřebě a kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách s TDCI motorem. Pro 2.2 mě zlákala cena a slogan nejsilnější diesel ve své třídě, 400Nm v 1800ot. On teda má ten motor vlastně jen 360Nm ale i to je dost.
    Od S-MAX jsem pustil kvůli motoru 1.8TDCI, který mi připadal slabý i když má maximální moment 320Nm (tedy jen o 40Nm menší jak Mondeo).
    Měl jsem zkušenost s přečipovaným Meganem 1.9diesel který měl opravdu brutální zátah a nízkou spotřebu a taky jsem občas jezdil s Oktávkou 77kW a taky dobrý ale slabý.
    Jenže TDCI motor má opravdu maximální moment a jak rychle nastoupí, tak rychle klesá. Pokles o více jak 10% procent je pod 1700 a nad 2500ot. Proto je hodnota maximálního momentu ještě více matoucí u TDCI jak u benzínu. TDCI super zabere kolem 2000ot. ale u 3000 už má pokles o více jak 15% - ztrácí dech a musí se řadit.
    Pokud se spočítá průměrný moment přes celé spektrum používaných otáček je srovnání TD a benzín už jinde. Pokud budu jezdit s benzínem i dieselem v otáčkách 2000-3000, tak vítězí diesel, pokud ale použiju plný rozsah otáček, tak už to není tak jednoznačné. Diesel je pro poklidnou jízdu ustálenou rychlostí, není pro svižnou jízdu po klikatých silničkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  09:22

    « Kutil

    Kutil tvoj problém je, že nie si asi ochotný si na ten diesel zvyknúť. Viacerí tu písali že si treba zvyknúť a budeš spokojný. Ja som tiež mal prehnané očakávania a keď som vyskúšal viaceré diesle tak som bol sklamaný. Nebolo to zlé ale ani žiadny brutálny záťah a podobné veci. A keďže žiadny nebol tichý, aj keď tichší ako Favorit a pod., ostal som pri benzíne. Pokiaľ niečo nie je evidentne lepšie tak nemám dvôvod meniť a zvykať si. Mal si si to rozmyslieť pred kúpou. Ale nemyslím si že by rozdiel 22 kW nebolo cítiť. Aj keď je to diesel. Podľa mňa to si už trošku zaujatý >:D Ja som porovnával 92 kW benzín s max. 96 kW nafta a to je iné. Ale či sa to niekomu páči alebo nie tá max. hodnota krútiaceho momentu nie je všetko a zrýchlenie výkonovo porovnateľných motorov je zhruba rovnaké ale na inom prevodovom stupni. Tiež som donedávna žil v mylnej predstave že benzín má priebeh KM ako silueta Lomnického štítu a TDI vodorovnú čiaru. Ale zdá sa že Kutil má pravdu >:D Je tu niekde odkaz na grafy TDCI 85 kW a firmu Brnocar, predajcu Citroen, kde majú aj krivky motorov. Z toho vidieť že benzín má využiteľný rozsah cca. 4000 ot. pri poklese hodnoty KM len 10% a diesel má využiteľný rozsah len 2000 ot. a pokles hodnoty KM až 30%. Ten rozsah 2000 ot. nie je problém, rozsah rýchlosti je vzhľadom na sprevodovanie podobný, ale ten pokles KM asi cítiť je. Aj keď jeho hodnota bude aj po sprevodovaní na kolesách stále vyššia ako pri benzíne. Problém je že nikto na tomto fóre nevie vysvetliť čo znamenajú hodnoty KM a max. výkonu. Každý sa oháňa len hodnotou max. KM 400 Nm ale to zďaleka nie je všetko. To je niečo ako 10 nás. zoom v reklame na fotoaparát. Pre laika efektné. Chcelo by to niekoho kto tomu naozaj rozumie a kto by nám to všetkým vysvetlil aký význam má KM a aký význam má výkon. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.07  09:08

    « diky

    Jasne, take uplne zaklady viem :))) nastartoval som a hned som to vypol a pozrel a prekvapilo ma ze sa dost zadymilo, ale to hned asi nebolo tak uplne hned. Cize ja som trubka, nie auto...
    Kazdopadne diky za pochopenie a stastnu jazdu vsetkym ;)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.04.07  08:24

    « Bez nadpisu

    Přesně tak, olej je zahřát na vyšší teplotu a proto se z něj kouří. Naopak, zahřátý olej je pro provoz lepší než studený, má lepší mazací účinek.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  08:08

    « Re: dym pri kontrole oleja

    Mazo bez urážky, kontrolovať olej po naštartovaní je fakt hovadina >:D >:D >:D >:D
    Ináč od čias Škody 105 S ani neviem kde sa olej kontroluje. Na to mám servis a kontrolku na palubke keby bol problém. To že sa dymí je asi normálne keď sa ten olej dostáva do kontaktu s horúcimi časťami motora.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…