FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  11:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    maverick: No jo, jenže nemůžeš srovnávat šestiválec s 220k oproti mnohem slabšímu čtyřválci dieselu... A i přes to toto srovnání vychází TDCi docela slušně oproti "ostré" verzi ST...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  11:09

    « Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    Hi,
    to Jozef035: Trochu se pridam k diskusi spotreba a akcelerace benzin vs. nafta.
    S 2.2 TDCi jsem najel 90k, na PP jsem mel porad kolem 6(+-0.5l), dle tankovani za celou dobu (90k!) 6.16. Pak jsem presel na ST220 a pri STEJNEM stylu jizdy mam za 10k km na PP 9.3, dle tankovani 9.18. Rozdil je 3 litry.
    Na naftu a zpusob akcelerace je treba si zvyknout (narazim na predchozi prispevky rozcarovaneho majitele:-). Pokud clovek predtim jezdil s benzinem, trva par tisic km, nez se s naftou naucis. Pak uz vyuzivas jeji vyhody a musis se smirit s nevyhodami. Ja presel na ST220 kvuli vstrikum a vyhodne cenove nabidce.
    Rozsah vyuzitelnych otacek je u benzinu mnohem vetsi, u ST220 i smerem dolu (po meste jezdim kolem 900-1000 ot na 6ku, u nafty jsem musel mit aspon 1.200-1.500ot/min - EURO3). Na razantni predjizdeni u benzinu musim podradit (nekdy o vice jak 1 stupen), u nafty jsem musel chvili cekat na turbo a pak si hlidat prerazeni mezi 3.000- 4.000 ot/min. U benzinu vetsinou stihnu predjet na zarazeny stupen, u nafty jsem behem predjizdeni musel i radit.
    Z pohledu lepsiho motoru: ani jeden z nich (2.2TDCi vs. ST220) neni lepsi nez druhy. Kazdy ma svoje pro a proti. U nafty je vyhodou spotreba (i pri blbnuti se clovek vejde dlouhodobe pod 9), u benzinu vyhodou rozsah vyuzitelnych otacek. Proti jsou celkem jasna. Ostatni benziny a nafty u mondea nedokazu posoudit, najel jsem s nimi moc malo na objektivnejsi nazor.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  10:29

    « Re: Re: Re: Přepady ze vstřikovačů

    vica: tak si to píšu do kalendáře, ale jestli to zase odloží, tak už budu vraždit! Bych mohl zkusit nějakou předrezervaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  10:13

    « Re: Re: Přepady ze vstřikovačů

    lordmystic:
    školení na opravy vstřikovačů proběhne 25.4.07 pak odstartujeme opravy.
    Blikání kontrolky a ztráta výkonu značí pravděpodobně únik tlaku paliva z railu - přepad vstřikovače.
    Hlučný motor - opotřebené jehly vstřikovačů - dávky paliva nebo korekce.
    Test a následná oprava vstřikovačů Vám určitě pomůže.
    Gratuluju k vysokému projezdu km s originální výbavou

    Jan Mareček
    Hale s.r.o.
    No snad to už dodrží. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  09:48

    « Re: Přepady ze vstřikovačů

    Petr T.: Díky za info, alespoň jsem zase o trochu chytřejší a také je to dobré vědět, před tím než to povezu do servisu - ať mám alespoň hrubou představu co mám s autem a co mi budou opravovat. Jinak tu ŘJ jsem asi fakt nasral :).
    Teď už jen doufám, že v průběhu dubna to v Hale budou umět opravit, stále to odkládají :(. Tohle se fakt nedá, točit do 2500tis ot/min, to se fakt nedá... víte jak mě děsně po třech měsících svrbí noha na plynu...? :(. Vždyť už mám spotřebu jak má matka s Passatem 1.9TDI a to jezdí opravdu extra úsporně :).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  09:33

    « Přepady ze vstřikovačů

    Lord Of Mystics:
    Řekl bych že jsi naštval řídící jednotku. >:D
    Pokud vstřikovače tzv tečou do přepadu, tlak v railu neodpovídá požadavku ECU (ŘJ). Tehdy ECU zvolí náhradní režim aby zabránila poškození motoru. Pokud ECU vyhodnotí parametry jako kritické, umí vypnout motor a zabránit tak zničení motoru.
    Ne vždy je to reálně třeba, ale ECU to tak nemusí vidět.
    Co se týče přepadů: čerpadlo i vstřikovače pracují s rezervou. Tato rezerva se sbírá ze vstřikovačů (je nasávána podtlakem venturiho trubice umístěné na čerpadle) a potom jde společně s přepadem z čerpadla do nádrže.
    Pokud je poškozen vnitřek vstřikovače (může se stát u všech typů a značek vstřikovačů), natlakované palivo se nedostane do trysky ale uteče přepadem. Systém se pak chová, jako by vstřikovač byl odpojen. Ve skutečnosti se však vstřikovače v kritickém režimu neodpojují, ale umí svým přepadem vypustit všechno palivo a zastavit tak motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.04.07  09:15

    « Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    Ultraúsporne jazdím za 5,3 >:D
    To je ten nezmysel ktorým si niečo potrebujete dokazovať.
    Naozaj jazdím normálne. Diaľnica 130 - 140, mimo obec do 110, obec 60. Keď treba predbehnúť tak predbehnem. Priemer mám momentálne 7,6 za posledných 3 tis. km. Fakt neviem prečo si potrebujete nahovárať že benzín musí žrať minimálne 10 :'-( Dokonca na fóre o FSI motoroch tvrdia že jazdia s 2.0 FSI za 7. Celkový priemer. Koľko by to žralo na okruhu ma fakt nezaujíma. Myslím že závodne tam jazdia iba benzíny a žerú možno 30. Keď si tam niekto chodí zazávodiť s traktorom a je rád že mu to žerie polovicu jeho problém. Netrápi ma ani to že pri 180 je rozdiel podstatne väčší. Nech je aj 5 násobný. Nevadí mi ani to že v meste je rozdiel v spotrebe tiež viac ko 2l. Podstatné pre mňa je že pri kombinovanej prevádzke sa zmestím do 8, mimo mesta 6,5. A netrepem kraviny že s dieslom by som isto jazdil za 9 lebo ta papierova spotreba 5,5 platí len pre ultraúspornú jazdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  08:57

    « Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    nejde o závody pouze o porovnání dvou rozdílných motorů ve stejném autě za stejných podmínek (řazení oblouk rovinky) nic víc nic míň.
    Každé auto jede a řadí jinak ale jde o výsledný efekt a co mě to bude stát. Jízdní projev traktor vsc. tichý benzín (7 000ot) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  08:53

    « Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    Jozef035: no napsal jsi to nepřesně. Pokud se bude jezdit ultraúsporně, pak bude rozdíl ve spotřebě cca. 2 litry (třeba). Ale pokud se bude na obojí šlapat pořádně, pak bude rozdíl téměř dvojnásobný, o tom si kuř!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.04.07  08:40

    « Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura

    Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
    Ja si na rozdiel od niekoho nemusím nič obhajovať >:D Netvrdím nezmysli že benzín žerie 10, nafta 6. Tvrdím že priemer mám do 8, dokážem jazdiť za 6,5. Treba sa s tým zmieriť že rozdiel v spotrebe nie je 6l ale len 2. Niekto iný si dokazuje že šetrí viac ako je skutočnosť.
    Netvrdím že 1,8 benzín je živšia ako 2,0 TDCI. Tvrdím že TDCI je pružnejšie, 0-100 rýchlejšie ale nie je medzi nimi žiadny brutálny rozdiel. S tým sa treba zmieriť. Ten 30 % pokles momentu je fakt. Treba k tomu niečo dodať? Ja nemám nič proti dieslom. Spôsob jazdy by mi nevadil. Jediný dvôvod prečo som si nekúpil TDCI bola hlučnosť. Keby bol tak brutálne výkonnejší ako benzín tak si ho kúpim. Rozoberať tu nezmysly o okruhoch nemá zmysel. Sú to slabučké autá na naozajské pretekanie a je to hlavne o vodičovi. Dobrý vodič ti to natre aj s Fabiou 1,4. Nie na letisku samozrejme.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  08:01

    « re: akcelerace TDCI vs. Dura

    vica : No nevím jestli je dobré na okruhu v Brně porovnávat spotřebu... To je jasný že vysokootáčkové benzíny tu budou žrát dvakrát tolik. Jinak mé zkušenosti v porovnání s benzínem - tedy jen na letišti rovinky. První metry navrch mé TDCi, po rozjezdu a odřazení prvních stupňů začal přebírat iniciativu benzín. Je to prostě tak, jak se stejně silnej benzín dostane do otáček, tak ani sebelepší turbodiesel toho moc nenadělá...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.07  07:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    to JOZEF 035:
    Zítra je v Brně otevřen okruh. Bylo by dobré to vyzkoušet a porovnat. Super benzín a zatraceně otáčkově nevyužitelné TDCi s padajícím KM.
    Není nic jednoduššího než porovnat čas na 5 kol a výslednou spotřebu.
    Pak to má smysl porovnávat.
    Tento kruh je velmi technický a hodně ukáže o charakteristice motorů.
    Jezdím tak každý rok 2x a tady té debatě se musím fakt smát >:D
    Nikomu nic nepodsouvám jen to Brno jezdím ve 2.0 16V a 2.0 TDCi a vím své.
    Tvrdit že 1,8 nežere víc jak 12l >:D to papká i mé TDCi když se řádně projedu.
    Už se těším na zítřek, heslo dne nafta patří do kamen ne na okruh se mi fakt líbí. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.04.07  07:46

    « Bez nadpisu

    Jeden technický dotaz, nejspíš na Petra T. Jak jsem již říkal, mám jeden vadný vstřik, při větším zátahu mi to padá do nouzového režimu. Předpokládám ty vysoké přepady nebo co že je to za problém. Včera jsem předjížděl náklaďák a opět mi to spadlo do nouzáku. Pokles výkonu, odpojení turba, atp. Ale nutně jsem potřeboval předjet, za mnou další auto také předjíždělo. Tak v nouzovém režimu přidám abych dokončil předjíždění a huf - další rapidní skokový propad výkonu. To už byl problém ale musel jsem předjet, tak jsem to stále držel a ejhle - auto zhaslo! Naštěstí jsem byl dost rozjet a na neutrál se mi podařilo přejdet a zastavit. Po nastartování zase vše ok. A teď dotaz, kdž to padne do nouzáku kvůli jednomu vstřiku, tak se odpojí i tento vstřik? Že by to jelo jen na tři vstřiky/válce? A když mi to zdechlo podruhé, odpojil se další? Skoro mi to tak připadalo, ale nevím jestli je to možné. A případně co je to za technickou vadu, tu kterou má můj vstřik - co to jsou ty přepady paliva přesně?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 05.04.07  22:54

    « Re: Sobek

    Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
    A ještě nemají kam lejt Stanadyne... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.07  21:49

    « Sobek

    Toman:
    Málokdy se mi stává, že s někým souhlasým na 100%.
    Jožo je skutečně velmi rozporuplná osoba a je to velmi typický obhajář (zní to lépe než obhájce) benzínu.
    Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
    Pravda je že na diesel musíš mít docela vyděláno, u manažerské třídy s výjimkou Lexusu IS220D a Jagu X-type jsou diesely i o 100000 dražší.
    Co se týče Sobka, vím, že má velmi nadstandardní vztahy s místními Fordy a hodně pro ně dělá. Jedno auto myslím čekí na novou ŘJ, nestandardní problém.
    A o Fordech to není, zrovna jsme se dozvěděl o 2 Toyotách, na palivo odeěel Hilux v 14000 km a Landcruiser v 32000 Km. Až toto dokáže české a slovenské palivo... A všichni bez výjimky se dušují, že tankují u značkových čerpacích stanic. Buď mají tedy pravdu a palivo není stále dostatečně dobré v síti čerpacích stanic, nebo kecají.
    Souhlasím s Tvým přístupem ke Tvému autu, já svému také dopřávám a teď již mám 152000 km a no problem, jako nové (96kW).
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 05.04.07  20:54

    « Bez nadpisu

    re:Janerad
    O hlasovém ovládání jsem se dozveděl teprve nedávno, ale jestli ho poskytuje mé denso z 2005 nevím .Každopádně vím,že mi tam někde odešel modul BT. Nemůžu se připojit a ikona z densa také zmizela. Na servisu to řešíme už 1,5 měsíce a zatím bez úspěchu. Sice se snaží ,ale ale moc zkušeností s tím nemají a tak víceméně bádáme a zkoušíme co se vlastně pos.. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.04.07  18:18

    « Re: Pro Josef035

    Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
    Super je >:D ale nikdy som netvrdil že lepšie ako 96kW TDCI. Moc by som za TDCI istotne nezaostal ale samozrejme že ten benzín treba vytáčať. Nikdy som nespochybňoval pružnosť dieslov. Pri šprinte 0 -100 by som sa chytal na máloktoré auto lebo mne sa na 1 strašne pomaly rozbieha. Asi je to sprevodovaním. Ostatné rýchlosti mi vyhovujú. 5 ťahá od 2000 ot., 4 od 1800. Nepretekám sa a jazdím normálne preto nemám problém mať spotrebu 6,5l mimo mesta a diaľnice. Ale 12 l by som nedokázal mať. Neviem ako 2,0 a 1,8 isto nie. Iba ak pri stálom rozbiehaní a brzdení.
    Ináč napísal som len to že tie krivky motorov čo som tu uviedol nesvedčia o tom že by boli zrovna ideálne. Môžme sa baviť o tom. Nie kto má aký pocit že aké ma brutálne rýchle auto. Tie dávajú zapravdu skôr Kutilovi. Rozdiel takmer 30% hodnoty KM v rozsahu 2000 ot. je podľa mňa dosť. Aj keď by som to nevidel tak tragicky ako to vidí Kutil. Vždy som tvrdil že diesle ktoré som skúšal neboli horšie ale ani tak super ako niekto píše. Vzhľadom na to čo o nich čítam som čakal viac.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.04.07  17:08

    « Re:

    to rene valnoha : 12 let při dodržení servisních prohlídek, rezne?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.04.07  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec

    to JOZEF 035: budu asi drzý, ale troufnu si říct , že bych tvoji 1,8 vyprášil
    >:D Jezdím s oběma autama, opakuji se, porovnávám 2,0 Duratec s 2,2 Duratorq - a tvrdím, že je 2,2 rychlejší - jezdím ty stejné trasy a tvrdím, že mě to zkrátka časově vychází lépe pro diesel. Můj názor - >:D
    TDCI je best a koniec - k tomu není co říct, sorry
    Mám pocit, že benzínáři vždy obhajují benzín za každou cenu, neberu jim to. Každý si může zvolit co mu vyhovuje. 8 let jsem jezdil s benzínem 2,0 16V - spokojenost, teď jezdím častěji - téměř výhradně - s dieslem, zvykl jsem si a KM mi dokonale vyhovuje, nepotřebuji při současných zákonech více. Pokud s tím má někdo problém, jeho věc.
    A mezi námi jestli někdo točí benzín na 6000 ot., tak ať nevykládá, že jezdí za 9 l. Měl jsem ho a když se mu naložilo, tak zkrátka 12 - 14 l na 100km. Tak se s tím nějak poperte, nemám k tomu co víc dodat. :shock:
    A jinak Veselé velikonoce. TDCI zvlášť. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 05.04.07  16:40

    « Pro Josef035

    Jožko, já se ve Vás nevyznám...
    Jednou píšete, že jste spíše klidnější jezdec, argumentujete Vaší spotřebou, kterou dosahujete při Vašem stylu jízdy...
    Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
    Tak jste spíš klidný jezdec a nebo si to občas pěkně dáváte? Protože s TDCI je svižná jízda paráda - neřadím a vždy to táhne, soustředím se na řízení, vyhovuje mi to.
    Vrtá mi totiž hlavou Vaše zaujatost proti TDCI - není to třeba v tom, že někde ve skrytu duše toužíte po nižší spotřebě a větší pružnosti, kterou TDCI bezesporu disponuje, ale pořád všechny včetně sebe potřebujete přesvědčovat o tom, že benzín je benzín?... :-)
    Třeba se pletu, nechci Vám nic podsouvat, já osobně jsem si TDCI koupil kvůli slevě, která na něj byla a nelituji. Benzín bych už nechtěl.
    Při svižné jízdě je pro mě TDCI naprosto vyhovující - na okreskách mám na čtvrtý převodový stupeň asi od 50 Km/h do asi 130 Km/h pod plynem stále výkon, Váš benzín na čtyřku jistě od 50 Km/h netáhne tak, jako TDCI.
    Jistě, napíšete, že vytočíte motor na trojku a pak zrychlení máte... ale menší - TDCI 96 kW je ve:
    sprintu na 100 Km/h rychlejší než Vás benzín,
    maximálku má zase vyšší
    a to vše při menší spotřebě.
    A na závěr - zrychlení tzv. pružné? Tak tady se benzín nechytá vůbec. Zátah bez řazení má vždy silnější TDCI.
    Troufám si říct, že moje TDCI udělá Vaši 1.8 92 kW jak ve sprintu a v maximálce, tak i v pružném zrychlení. A ve finále i ve spotřebě.
    Můžem někdy vyzkoušet :-)
    Je mi fuk, že otáčky, které motor TDCI potřebuje pro zrychlení, mají menší rozsah, než u benzínu, já si svištím od 1800 do 3900 a spokojenost.
    Údaj o velikosti Nm je mi celkem ukradený, já se vždy zajímal u aut hlavně o výkon. S tím teda neporadím.
    Too Kutil: bud' máte vadný kus, jako kdysi to Mk. II nebo nevím, kde je problém, 2.2 TDCI musí být raketa, už moje 2.0 TDCI mě příjemně překvapilo po prvních kilometrech od koupi a to svou silou. Oproti porovnatelně výkonným 2.0 benzínům je to nebe a dudy ve prospěch TDCI.
    Jinak - byl jsem dnes u Sobků ve F-M pro Stanadyne a při pohledu na parkoviště u Bosch servisu mi veselo nebylo... 4x Mondeo, 1x Focus... to asi náhoda nebude... Standa teda půjde do každé nádrže, byt' beru u Benziny jejich Top Q Diesel.
    Mějte se, jezděte všichni opatrně!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…