FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 23.04.07 23:47
« Re: superkutil a moment
To lordmystic: čipem se dá udělat hodně, ale každý motor má své meze. Je otázkou, proč Ford tak brzo omezil u 2.2TDCI moment, že je maximální výkon už v 3500ot. Většina TD má max výkon až ve 4000ot. Může to být proto, aby motor neměl moc velkou spotřebu nebo proto aby se zamezilo vibracím motoru ve vyšších otáčkách a nebo jiný důvod. V každém případě má 2.2TDCI hodně malý rozsah otáček. Myslím, že chiptuning ukáže, jaké jsou kvality 2.2TDCI. Kolega načipoval Lagunu 2.2 diesel a je to obrovský rozdíl proti předchozímu. Má sice menší maximální moment, ale moment zůstává až do 4000ot a tak je auto živější jak 2.2TDCI. Dej vědět jak jsi dopadl. Chci dát chip až po ujetí cca 20tis.km, kdyby se náhodou objevil nějaký problém s motorem, aby nebyl problém s reklamací >:D BITPower mi nedokázal poskytnout křivku 2.2TDCI po čipu, ale zažil jsem je u jiných motorů a opravdu jsou schopni ti to upravit dle přání. Motor 2.2TDCI je dobrý, ale žádný divoch to není. Myslím, že čip mu pomůže. Motor má velké výkonové rezervy. Když může mí t 1.8TDCI 92kW a 320Nm, tak se z 2.2TDCI musí dostat víc. Já ale ještě nemůžu motor 2.2TDCI porovnávat, protože mám najeto málo a jeho vlastnosti se stále mění. V poslední době se zlepšil záběr v nízkých otáčkách a už celkově i lépe táhne. Naopak se ale kolem 1500ot ozývá hlasité klepání i při málo plynu. Čekám až se najede víc km a jak se to usadí. :-! -
cja 23.04.07 19:39
« Re: reziveni
Ohledně té záruky - na prorez kastle je 12 let při dodržení servisních prohlídek - pokud je orazítkovaná serv knížka a je to v počítači, tak můžeš být třeba šestý majitel a musí plnit, nic o 7 dnech od objevení závady jsem neslyšel a to jsem to řešil několikrát a celkem dost vysoko co se týče odpovědných osob a vždy řešili - buď oprava nebo výměna dveří - je potřeba nenechat se odbýt -
eda.nezbeda 23.04.07 16:39
« Re: antiradar
Zajimavy?! Na zminovanych strankach ve foru je clovek s A8, ktery ma pokoveny sklo a nefunguje mu to vubec. Ale mozna ty dratky u Mondea jsou v takovem rozlozeni, ze to sice ubira na ucinku, ale porad je to silny dost. A pokud jsem dobre pochopil, tak nic nebrani tomu si to za tech cca 400 "babek" poridit v US of A. Ale pridat k tomu clo a shipping, tak to uz bude trochu bliz tem 18 tis., jak ostatne pise i Admin na Antiradary.net. Nastaveni na evropu si totiz muze udelat kazdy sam podle navodu na strankach vyrobce. Ale porad to bude risk, protoze udajne neplati zaruka v Evrope? -
"-- skrytý --" 23.04.07 14:55
« Re: antiradar
Vyhřívané sklo tomu nevadí.Dříve jsem ho měl na sluneční cloně,ale tu jsem pak nemohl používat tak ho mám ve středu palubky dole. Prý se vlny lépe odráží od kapoty. Dřív jsem tam měl navigačku TOMTOM GO 910, tu jsem švihl do levého rohu. Cena je fakt vysoká ale co se dá dělat. Ani to nehlásí žádné plané poplachy a nové radary M.POLICIE to hlásí na 1 km. -
lordmystic 23.04.07 07:56
« superkutil a moment
Zajímavé vysvětlení. Více méně mi bylo jasné že takto to opravdu bude, jen jsem to neuměl tak dobře popsat jako ty. Chci jet na chiptuning a už jak vica podotýkal, chci si nechat upravit momentovou křivku tak, aby byla více plochá, tedy aby tak rychle nevadla a aby měl motor záběr i do vyšších otáček. Uvidíme jak budou chlapci od Bitpoweru šikovní a co se jim povede vyrobit... Co myslíš superkutile, lze takto opravdu vylepšit průběh momentu TDCi u našeho Mondea a tak doladit solidní motor který kazí právě toto? -
superkutil 22.04.07 22:44
« Re: Kutil
A ještě plocha momentu. Je to plocha kterou ohraničuje momentová křivka. Je to jako součet velikostí momentu pro všechny otáčky. Tím se dá postihnout moment v celém rozsahu otáček. :-) Pokusím se udělat nějaký web s popisem a obrázky. Pro mě zkušenost s 2.2TDCI přinesla nemilé zklamání, že moment s rostoucími otáčkami rychle klesá a tak je rozsah otáček nepříjemně malý (např. oproti TDI). -
superkutil 22.04.07 21:09
« Re: Kutil
Ještě k momentu. Optimální by bylo kdyby byl moment stejný v celém rozsahu používaných otáček. Bohužel ani jeden z motorů to nesplňuje. Benzínový motor má malý moment v nízkých otáčkách a turbodiesel zase ve vysokých. Protože se ale běžně jezdí v nížších otáčkách, považuje se z pohledu velikosti momentu tudbodiesel motor lepši (s klesajícími otáčkami - např jízda do kopce momwent roste). Bohužel 2.2TDCI má prudký nárůst momentu v otáčkách okolo 1800ot ale již nad 2500 postupně a dost rychle moment klesá a už v 3500 má motor maximální výkon. Ostatní TD mají maximální výkon až v 4000ot. Proto je důležité u všech motorů sledovat nejen maximální moment a výkon, ale i momentovou křivku. Jednoduše lze říct, že důležité je, aby byl maximální moment v co nejnižších otáčkách a maximální výkon v co nejvyšších, protože pak je momentová křivka relativně plochá a je motor použitelný ve velkém rozsahu otáček. :-) -
superkutil 22.04.07 11:09
« Re: Kutil
Ahoj, tak se učím jezdit s 2.2TDCI. Už se mi porařilo mít po 35km průměrnou spotřebu 4,8litru, ale taky už se mi podařilo ji mít 8,4. Dlouhodobou průměrnou mám 7,4litru. Jezdím denně stejnou trasu. 5kom posouvání v zácpě a pak 30km po dálici 140km/h. A k tomu momentu a rozdílu benzín-diesel. U benzínu jezdím mezi 1800-6500ot. U dieselu mezi 1500-3500. Benzín měl v celém rozsahu přibližně stený moment. Diesel rychle naroste ale taky rychle klesne a tak je výrazný moment pouze od 1800-2500. Když předjíždím s benzínem a zrychlení je malé, mohu podřadit i třeba o 2 stupně dolů a auto vyrazí. U dieselu, když sešlápnu plyn a zrychlení nestačí, tak podřazení nepomůže, protože při podřazení jsou již otáčky ke 3000ot. a tam je již moment i po změně převodu malý. Jozef0351 se ptal na hodnotu max momentu a max výkonu. Tyto hodnoty bohužel nic neříkají o chatakteristice motoru. Max moment je největší moment, co motor dokáže. Výkon je moment x otáčky a max výkon je hodnota kdy je tato hodnota největší. Je ale potřeba si uvědomit, že se nejezdí při stálých otáčkách. Protože s motorem hýbe moment, tak největší zátah je při maximálním momentu. A tak by bylo nejlepší jezdit takovou rychlostí, kdy je moment maximální. Důležitějším parametrem je ale moment na kolech, který je moment motoru x převod od motoru na kola. Ten táhne auto. Maximální výkon je důležitý právě kvůli zpřevodování, protože říká do jakých otáček se ještě může motor točit. říká, při jaké rychlosti je moment ještě dostupný. Příště napíšu více o takzvané ploše momentu, což je nejdůležitější údaj motoru. -
lordmystic 22.04.07 07:44
« Re: to vica
No máš určitě také přední vyhřívané sklo a docela by mě zajímalo, jestli to nevadí tomu antiradaru. Pak také jak velký je ten antiradar v praxi a jáká je s ním manipulace a jestli moc překáží... Jinak mám už pět bodů a vždy jen za rychlost, tak hodně o něčem podobném také uvažuji :). -
"-- skrytý --" 21.04.07 23:38
« Re: to vica
jack007 souhlas, omezil jsem to jenom na noční hodiny. Přes den jsem jak beránek.Po jedné špatné zkušenosti, kterou jsem ustál na 2 body za fotku 158 km/hod (hodnej policajt ostatní včetně 227 smazal) jsem si koupil Valentine One detektor radiových vln a je klid. Funguje i na nové pušky m.policie. -
"-- skrytý --" 21.04.07 18:43
« Re: Repas vstřiků Hale
hil: Zkus to ve 2 hod ráno. Z Brna do Ol není kopec který se nedá vyjet alespoň 200 km/hod dle GPS. Jedině oblouk u Vyškova a v Prostějově se dá bespečně projet tak 190 km/hod. Jinak vpoho.Jediná nevýhoda je číhající modrý Pašík 2.8VR6. 17.11. jsem ho přehlédl a už jsem se vezl foto (z kopce)227 km/hod.Hoďku jem je pak ukecával.Hoši se projeli z PV do Vyškova. :-!