FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.05.07 16:21
« Re: Rachoceni pri zapnute klimatitzaci
Zdar kolezi. Mam to za sebou- uz nic nerachoti ale ani nejezdi:( Byl jsem ve Fordu s tim rachotem kladek- zavadu po otvreni kapoty ihned identifikovali zkusenym uchem zasvecenych a pripravili mi rozpoct na 9tis bez prace s tim, ze vymeni uplne vsechny kladky vcetne remene a musim se objednat 14dni dopredu. Asi uz to parkrat delali, ale rozhodne nepusobili dojmem profesionalu:) Druhy den jsem to nechal vymenit u osobniho mechanika, ktery ovsem usoudil, ze staci vymenit pouze napinaci kladku (SKF 4130Kc) coz nakonec za 1.5hod udelal. Celkem me to stalo 5tis Kc i s praci.Rachot je fuc. Doufam jen, ze to vydrzi aspon 30tis km a ze ostatni komponenty nejsou rovnez nacate. A jinak jsem vcera stihl nabourat (poprve za 14let) a to tak, ze jsem napalil zazadu do prudce zastavivsiho Seatu Toledo, ktereho jsem timto v cca 30km rychlosti znacne zdeformoval a ten posleze zdeformoval naraznik pred nim jedouciho Citronu C3.Koukal jsem jinam nez jsem mel a tak jsem ani nestihl zabrzdit-jen jsem to svihnul doprava a tim se vyhnul taznemu zarizeni. Odnesl to naraznik, svetlo vcetne uchyceni a blatnik. Na to jaka to byla prda celkem uspech.. Uvidime co za prekvapeni najde likvidator, az se sunda naraznik. Mam trochu obavy z toho, ze nahradni dily nebudou skladem nebot naraznik i blatnik jsou totozne s modelem ST a tech tu moc nejezdi:( No, za blbost se plati.. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:33
« Re: Common Rail
lordmystic: jak říkáš, zavést to do velkého a dobrého servisu a nechat je to opravit, jenomže to není tak jednoduché, protože ta porucha se vyskytuje dost nepravidelně a tím dost, myslím opravdu dost. Většinou po delší trase, někde v kopci nebo ve vyšší rychlosti a skoro vždy byli v autě aspon čtyři lidi. Oni to auto prostě projedou, parkrát tomu dají do plných a je opraveno. No jenomže ja si do toho sednu,ujedu 100km, začnu někde předjíždět a sem v nouzovém režimu. Takže tvůj návrh dát to někam ať to opraví není zas takna místě. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:17
« Re: Výkon motoru.
superkutil: subjektivní pocity řidičů jsou velmi ošidná věc ale to Tvoje auto se mi vážně nezdá. Vždyť ani DIM/DIM2 si stěžuje na ledasco, ale NE NA VÝKON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Nedalo mi to, DIMe, a musel jsem si rýpnout :-) ) -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:14
« Re: Common Rail
Dim2: No zdá se že mít diagnostiku a správně data interpretovat jsou 2 věci. Nejhorší je, když data nejsou, kódy chybí a je závada. Co Sobek? Ten má jiný druh stanice než servisy v Čechách, teprve se myslím praczje na autorizaci těchto stanic. Takže tak do roka, když to půjde hladce. Zatím rozhodně může tuto stanici použít na rozeznání závady. Teď k aditivům - pan Vaculík z AutoDieselu vypátral minimálně 2 aditiva, která ŠKODÍ. Dočteš se to v novém AutoDieselu, který se právě tiskne. Také pan Vaculík pracuje na nějakém materiálu pro běžné autoservisy co se týče servisu Focus/Mondeo/Transit/Connect se vstřikováním Delphi. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:07
« Re: Common Rail
lordmystic: Ale jemu udělali diagnostiku vstřikovačů na stanici CRI-PC, viděl jsem výsledky a přišly mi v pořádku. Na lepší diagnostiku by musel do Prahy. Neeeeeee, vstřikovače to nejsou, rychlost odezvy, dodávky paliva i přepady jsou v úzkých tolerancích. -
superkutil 02.05.07 14:58
« Re: Výkon motoru.
To Petr T.: Souhlasím plně s tebou, taky bych očekával, že motor 2.2TDCI bude mít výrazně vyšší tah oproti benzínu 1.8 a bude mnohem méně náchylný na vliv kol na střeše. Proto mě to překvapilo a píšu to sem. Podle momentové křivky má 2.2TDCI menší rozsah použitelných otáček a hlavně moment rychleji s otáčkami klesá. Zátah okolo 2000ot, který je opravdu slušný, tak rychle klesá a kolem 3000ot. už moc není. Největší je mezi 2000-2500ot. Možná, že u 2.0TDCI není ten pokles tak výrazný. Nemohu ale stále sehnat naměřené křivky od 2.2TDCI. Abych si ověřil své subjektivní pocity, nechám změřit momentovou křivku. Jen mi jde o to, kolik je potřeba najet km, aby už motor neměnil parametry. Pokud je auto osazené řidičem bez kol na střeše, je schopné se na rovině snadno rozjet na 180km/h a na dlouhé trati se rozjet i přes 200km/h. -
"-- skrytý --" 02.05.07 14:42
« Re: Common Rail
Už jsem si mnohokrát říkal, že to dám do servisu že to prostě dělá to a to a že to chci opravit. Ať si závadu hledají, jak umí, a když to bude dělat dál, budu žádat opravu opravy atd. Takhle už se mi taky stalo, že řekli : Chtěl jste vyměnit ložiska, tak jsme je vyměnili...........že to hučí dál ale bylo asi něčím jiným.... -
"-- skrytý --" 02.05.07 14:38
« Re: Common Rail
Možná že se mýlím.............. ale proč píšeš že jako obvykle ?? :-) Já mám pocit, že je skóre spíše na mé straně !! Lirmystic jenom mystifikuje .... nebo místy fikuje... Kutil : Jestli jede 2,2 s koly jen 140 km/h , tak to je fakt divné ...... Máš nastartováno ? Necouváš ? Nemáž zařazenou pořád trojku ? ........................nenalil jsi tam nějaké aditivum ?? :-)......... ( Promiň, Petře T., ale to bylo tak neodolatelně lákavé :-) Petře , mě se ale taky líbil celý ten životopis, co jsi z těch dat načetl. Umí to i Sobek ? Píšeš že kalibraci dělají jen servisy v Čechách , předpokládám ale, že to ve F-M umí taky , jinak jsem bez :-) -
lordmystic 02.05.07 09:02
« Re: Výkon motoru.
Petr T.: Taky mi to přijde jak píšeš, buď to auto opravdu nemá nebo je to kombinace bodu dvě a tři... Nevěřím tomu, že by si tohle ale vymýšlel, to je fakt už hodně zcestný... Osobně jsem byl loni na dovče a mé TDCi 96kW se dvěma horskými koly na střeše si to sfištělo bez problémů do mírného kopce 160km/h a pak už jsem se jen bál, že mi spadnou... A s tou spotřebou je to tak, když jsou kola nahoře, hned je na spotřebě přes půl litru víc... -
lordmystic 02.05.07 08:57
« Re: Common Rail
Misaak: No tady bych si téměř na 100% tipnul vadný vstřikovač. Mám také 10/2002, také jsem měnil všechno možné a ve dvou servisech mi také radily vyměnit všechno možné a vždy to sklouzlo zpět ke vstřikům. Osobně bych to odvezl do opravdu velkého a dobrého servisu a nechal je to opravit - a ať začnou kompletní pořádnou diagnostikou vstřikovačů. -
"-- skrytý --" 02.05.07 08:55
« Re: Výkon motoru.
Superkutile, začínám vážně uvažovat nad tím, jestli vůbec nějaké Mondeo 2,2TDCi máš, jestli jsi si to vše nevymyslel. Jsou 3 možnosti: 1 - žádné 2,2TDCi nemáš 2 - Tvé 2,2TDCi je nemocné 3 - Ty sám jsi nemocný Není absolutně možné, aby jelo 2,2TDCi hůře než moje 2,0TDCi, případně než benzín 1,8. Výkon a krouťák umožňují 2,2TDCi jet prakticky bez pocítění vysoké nástavby (kola, box). Jedině se to může projevit zvýšenou spotřebou, jinak ne. Opakuji, to co moje 2,0TDCi zvládne, musí 2,2TDCi zvládnout hravě. -
superkutil 02.05.07 02:36
« Výkon motoru.
Ahoj, měl bych 2 dotazy: Jednak jak se pozná, že funguje overboost a za druhé, po kolika ujetých km se motor usadí a jede na plný výkon. Jde mi o to, že mám Mondeo 2.2TDCI a pokud dám na střechu 3 kola, tak auto jede stěží 140km/h a do kopce jen 120km/h. Mohu jet na 6ku i 5ku, je to stejné - nezrychluje, jen duní a žere kolem 8mi litrů. Na stejných místech mi Mondeo 1.8 benzín jelo stejnou rychlostí i když mělo o 19kW menší výkon. Počítal jsem s tím, že 2.2TDCI bude mít výrazný zátah a bude schopné jezdit o hodně lépe jak benzín 1.8. Zatím ale narážím na to, že se sice ve 2000ot objeví pěkný zátah, ale už ve 2500ot mizí a ve 3000ot už není. Tam kde u 1.8 stačilo podřadit nedá se u 2.2TDCI už udělat nic. Nedá se s ním předjíždět, ale dá se jet klidnou jízdou. Bohužel ale ani v kopci není schopné jet a předjíždějí ho i slabší vozy. Pokud podřadím, tak to nepomůže. Je možné, že jsem zvyklý na benzín a mám problém jezdit s TDCI a tak jsem chtěl poprosit, zda mi někdo může napsat, jak s 2.2TDCI jezdit. Jezdím i s Oktávkou TDI PD 96kW, ale tam je to v pohodě, motor táhne až do 4000ot. -
"-- skrytý --" 01.05.07 15:08
« Re: Common Rail
To Misaak: Tak jsem na to kouknul a vidím vstřikovače skutečně bez problémů. Lepší test než v Brně mají bohužel zatím pouze v Čechách, Hale Praha 7, TP Spol Kladno, Beneco Poděbrady. Ti mohou i opravovat a kalibrovat. Co se týče ostatních závad: P1664 - porucha napájení ICU (řídící jednotky vstřikování) - mohlo být způsobeno odpojením baterie (stalo se před 119 dny). Zkus si vzpomenout. Také by se dalo pouvažovat o pročištění konektorů kabelu řídící jednotky ICU. P0251 - typická závada, kdy z nějakého důvodu není správný tlak ve vysokotlakém zásobníku. Koukal jsem na strategie oprav a na 1. místě je uvedea výměna ventilu IMV. Pokud by jsi chtěl vidět výpis strategií oprav ke všem 3 závadám, musel by jsi mi poskytnout svůj e-mail a poslal bych ti to, můžeš se v tom porýpat. Vstřikovače vypadají velmi dobře, zdá se, že pouze nestíhá IMV ventil (zasekává se, takže nedostatečně rychle - občas - reaguje na povel z ICU). -
"-- skrytý --" 01.05.07 10:39
« Re: Common Rail
Jo Petře, tak nějak to je, už sem za to dal asi 9000,- (a to jen za diagnostiky, měření trysek a práci + ten okroužek za 20,-kč) a nic se nevyřesilo, protože prostě neví co by měli vyměnit aby to pomohlo a div se nebo ne, ale na takové pokusy jakože vyzkoušíme vyměnit čerpadlo, když to nebude ono, tak vyzkoušíme trysky, fakt nemám peníze. Vyzkouším vyměnit ještě ten ovládací ventyl a uvidíme jak to dopadne. Prozatím sem si zvyknul jezdit trochu pomalej a auto je v pohodě, ale to mně asi dlouho nevydrží :-) Koukal někdo na ty trysky? Co si o tom myslíte, v jakém jsou stavu? -
"-- skrytý --" 30.04.07 23:41
« Re: Common Rail
Mýlíš se, DIMe jako obvykle. Zase přeceňuješ četnost havárií vstřikovačů. To už je minulostí. Nyní není poruchovost vstřikovačů Delphi o nic vyšší než u konkurence, původní typ čerpadla je razantně zodolněn a nový typ čerpadla používaný např. na 2,0HDI Peugeot Citroen, Mercedes Benz C a E a na novém motoru 2,0HDI/TDCi 110kW (premiéra na nové 308 na podzim) je zcela jiné konstrukce vylučující tento typ závady. -
martin.z 30.04.07 19:59
« Re: Common Rail
to Petr T: Petre servis by snad mel za opravu a jeji vysledek rucit, ne? Tzn. vymeni neco cim se pak ukaze ze to nebyla pricina problemu, tak by si meli dil vzit zpet a resit dal nebo se mylim a vsechno riziko nese ten laik co do servisu prijde jako zakaznik??