FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.05.07  22:14

    « Pneu

    Tak jsem přezul z 18 na 16 (Turanza 205/55 16) a už je to zase pohoda. Auto jede kam chci já, silnice v okrese jsou najednou "opravené" (necítím každý hrbol).
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.05.07  22:09

    « Re: 12V

    Já mám 2006 a zásuvka tam je, asi je ta výbava kus od kusu jiná...

    Dojezd mi vyskočí při plné něco pod 800.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  20:12

    « Ach ta spotreba

    DIM2:
    Jazdis asi dost mesto, alebo? Ja som bol cez vikend na vychode Slovenska, v den odchodu som rano natankoval OMV + Standy (standard davka na 50l). Vseho-vsudy som nabehal 730 km a podla PP bol dojazd este realnych 240 km. 60 % dialnica (140-160) 40 % okresky (70-130). Otacky som si zvykol drzat 1500-2500, hore radim pri 2200 (ak samozrejme v tom momente nepredbieham). Subjektivne! Na zaklade osobnych skusenosti spotreba rastie proporcionalne s otackami nad 25OO.Chce to tam proste rychle nahadzat - hlavne ten zaciatok 1,2,3,4. Toto som vsak pred kupou vedel. Vdaka tomuto foru. Dakujem. Radenie je f poho - inak by som kupil automat. Rozdiel v spotrebe je markantny ak si auto vezme priatelka. Predtym sme jazdili OI 81kW a styl jej jazdy - radenia sa moc nezmenil. Ja si ju vsak vycvicim. No a TDI vs. TDCi, 1,9 vs. 2,2? Vitaz je jednoznacne Henryho produkt, na ktoreho kroutak a vyuzitelne spektrum otacok som sa rychlo adaptoval a dlhodobo mi vychadza spotreba o litrik viac ako pri octavke (pravda leto a klima je este len pred nami,ale ziadna tragedia to nebude). Kvalita-komfort jazdy mi vsak za to stoji. Tu sa vsak opakujem. Ja som z toho auta proste nadseny. Dufam, ze tie vstrekovace vydrzia. V lete mame v plane Bulharsko - autom samozrejme. Standy! Verime ti! No a potom to chce najst slusny servis. Jasne je ze takeho Petra T. nikde asi nenajdem, s vyberom si vsak dam zalezat. Octavku mi robil garazista-tu sa nemalo co pokazit, bola vzdy jeho odpoved. TDCi je rozhodne ine kafe. Myslim na cistotu prevedenia napr. vymeny palivoveho filtru - info takisto z fora. ;-)

    BTW
    co hokej? Hosi, nerypem len som zvedavy. Nas ste v podstate zachranili vy, tym, ze ste skoncili siedmi. Vsetci to vnimaju, ze akoze sme lepsi ako vy. Prial som si finale CR-SR. Nabuduce.
    Zdravim vsetkych. A, jazdit opatrne, za to stoji (nie pre kus toho plechu pod zadkom, ale prave kvoli nemu.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  13:59

    « Re: 12V

    No, že to bude na záruku jsem si vyřval a to navíc jen až v tom druhém případě........

    Mimochodem : včera jsem dojížděl podle PP s dojezdem asi 17 km, natankoval jsem potom 52 litrů .... ale podle PP jsem měl mít spotřebu 5,7 l/100, reálně to ale vychází na 6,9 l/100 km. Docela rozdíl !! :-) Taky vždycky když natankuju , tak mi vyskočí dojezd tak na 1000 km a více, ale reálně tak po 700 už jsem u pumpy..... Ta česká nafta !!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  13:14

    « Re: 12V

    Jo, jo Dime. Tie chromove kluky vsak boli impulzom u priatelky. Vies, co myslim? Jeej. To je krasne. A tak teda volba padla na MK. Nastastie. Zatial. Aj ked ty a vstrekovace - ;-\ , hlavne ze to bolo na zaruku ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  11:38

    « Re: 12V

    Od toho malého faceliftu v r. 2004 ( ? ) už ta zásuvka v kufru opravdu není..... asi ty chromy kolem klik byly důležitější :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.07  09:42

    « Re: 12V - nosiče na kola

    Použil jsem nosiče z Mondea MKII protože mám 3 sady příčníků. Bohužel má nové mondeo mnohem mohutnější podélné lyžiny a tak mám problém příčníky uchytit. Dokonce při první jízdě se mi příčníky posunuly během jízdy dozadu (mají mnohem menší kontaktní plochu jak u MKII). Kamarád má auto vyšší (Renault Scenic a používá nosič kol připevněný na kouli. Je to super, kola mají mnohem menší odpor, lépe se sundavají. Jediný problém je nemožnost otevření kufru když je nasazený nosič. Ale jinak je se Scenicem 2.0 benzín s koly vzadu na kouli rychlejší jak já s Mondeem 2.2TDCI se 4mi koly na střeše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.07  23:10

    « Re: 12V

    Dakujem Hile.
    Je to dovoz. Ale zvlastne. Hmm... No tak budem musiet niejak rozbehat tu prednu. Apropo mam Ghiu a vyhrievanie celneho skla nemam :-( , hold dovoz z talianska. A vyhrievanie prednych sedadiel? Tiez nic. Taliani! More, slnko... Ale aj tak som nad mieru spokony. Momentalne riesim niejaky stresny nosic na bike. Viete poradit jednou vetou naco si dat pozor (co by to malo mat, ci staci kupit nieco v Lidl) >:D? A som si 100 % isty ze aj s tym nosicom to proste pojde do kopca, z kopca a tak... add "Výkon motoru", nic v zlom superkutil.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.05.07  22:57

    « Re: 12V

    Asi tě ošidili v krámě.
    Teď jsem se tam díval a je tam funkční zásuvka.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.05.07  22:54

    « Re: 12V

    Já jsem se tam ještě nedíval :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.07  22:36

    « 12V

    Zdravim vsetkych! Som pravidelnym citatelom Vasho diskusneho fora. Doteraz je auto OK. Samozrejme Standy-ho lejem aj ja (kazda 3-4 nadrz, obcas ShellVPD a OMV). Moj terajsi problem 12V zasuvka. V kombiku by tie zasuvky mali byt dve? Alebo? Kde ju mate vzadu? Odkedy mi namontovali alarm "Meta" tak ta predna obcas blbne. V batozinovom priestore je sice na pravo pod rolovacou zasterou nieco co sa opticky na 12V podoba, ale pod zaslepkou nie je nic. Je to tak aj u Vas?
    Dakujem za radu.
    Tak zatial :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 12.05.07  17:55

    « Ford Mondeo vyprodej

    Nevim jestli jsem to zde uz rikal ale tet je asi ta prava chvile koupit Ford Mondeo >:D nez pride nova generace a je jeste docela z ceho vybirat.

    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.05.07  15:50

    « Životnost brzdových kotoučů

    Jezdím s 2.0 TDCi celkem úsporně, pohodově - dlouhodobý průměr 6,28l/100km podle tankování (PP nemám), ale překvapilo mně, že tak málo vydrží přední kotouče, v pondělí je dávám vyměnit ikdyž má auto jen 126tkm. Předtím jsem měl Sierru 1,8TD a kotouče jsem měnil po 250tkm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.07  14:49

    « Re: 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    to superkutil: Berme tyto odkazy jako informativní a spíše pro srovnání. Je to webová stránka jakéhosi chiptunera, to je pro mě rovnou napůl zločinec. Nevíme nic o konkrétním autě. Co tam bylo za naftu, co majitel už s vozem dělal (filtry, výfuk, …), než se rozhodl pro chiptuning….
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.05.07  10:57

    « Re: 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    To hope: Velmi dobrý příspěvek. Před návštěvou servisu jsem chtěl vědět, zda právě není závada mezi sedačkou a volantem. Pokud ale má graf momentu vypadat tak jako na tvém odkazu, kde je maximální moment motoru 2.2TDCI 431Nm/2650ot. ?!?! (moc se neshoduje s uváděnými hodnotami 360Nm/1800ot.), tak skutečně mému motoru není dobře. Ten má slušný zátah mezi 1800 - 2600ot. nad i pod to jde rychle dolů. Víc táhne na 6ku okolo 2000ot, než na 5ku ve 3000ot. Podle tvého grafu má ale motor ve 3000ot skoro stejný moment jako ve 2000ot. Nechám změřit ten můj a uvidím. Pokud teď dojdu do servisu a řeknu motor netáhne ve vyšších otáčkách, tak to bude jako minule, technik objede blok a řekne, že to táhne. S grafem to bude jasnější. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  23:41

    « 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    Tyto řádky rozhodně nepíšu pro superkutila, to je pro mě ztracený případ. K návštěvě servisu ho asi nikdo nedonutí. I když dle některých jeho příspěvků by opravdu mohla být závada i mezi volantem a sedačkou, která nejde seřídit.

    Maximu výkonu v 3500 otáčkách za minutu osobně nevnímám vůbec negativně. Pokud totiž vemu použitelné otáčky, tak stejný pocit z motoru 2,2 TDCi v 1400 ot./min., mám u zde srovnávaných motorů (1,9 TDi PD, 2,0 TDCi, 2,0 TDi PD) někde okolo 1800 ot./min. Tedy nikde mi 500 ot./min. nechybí. Také to není nic neobvyklého, pro info několik motorů s maximem výkonu pod 4000 ot./min. (zdroj ZTP):
    Toyota Avensis 2,2 130,110kW/3600 ot/min.
    Audi A6 2.7 132kW/3300 ot/min.
    Jeep Grand Cherokee 3.2 103kW/3600 ot./min.
    Mercedes 220 CDI 125kW/3800 ot./min.
    Mercedes 320 CDI 173kW/3600 ot./min.
    Mercedes 420 CDI 225kW/3600 ot./min.
    Opel 1.9 CDTi 88kW/3500 ot./min.

    Pokles výkonu, nebo dokonce prudký, či dramatický, po 3500 ot./min. také nemám a nevidím. Hezká sbírka grafů je např. zde:

    [odkaz]
    [odkaz]

    Pokud si dáte tu práci a vyhledáte srovnatelné motory, tedy 4 válce, výkon okolo 100kW a jedno turbo zjistíte, že rozdíl mezi maximem výkonu a výkonem v 4.500 ot./min (většinou začíná červené pole) je mezi cca 22-16%. 2.2 TDCi má asi 18% a to má maximum už v 3500 ot./min. Další zajímavá vlastnost je, že u všech měřených grafů, které jsem viděl, má 2.2 TDCi výkon okolo 120kW místo deklarovaných 114 kW.

    Na dálnici nemám s řazením žádný problém, ale stav, který je zde popisován znám. Typicky když řídí manželka, jede na šestku asi 130km/h a do kopečka chce najednou prudce zrychlit. Sešlápne plyn na podlahu a ono se nic nestane. To mi ale nepřijde nijak zvláštní. Podle mě to má hned dvě vysvětlení. V cca 2200 ot./min. má motor pod 80kW se zařazeným těžkým převodem to na velké zrychlování nestačí. Za druhé to je Euro4, takže asi nemůže pořádně „začoudit“. Já s tím ale problém nemám, podřadím na 5 (vyšší otáčky, lehčí převod), která mě vytáhne v pohodě někam ke 170 km/h a můžu klidně vrátit 6 a pokračovat ke 200 km/h. Dále se většinou nemám potřebu dostávat. I v jiných rychlostech a převodech u tohoto auta rozhodně platí, že lépe zrychlím, když postupně přidávám plyn, než když sešlápnu na podlahu a čekám, co to udělá.

    A na konec spotřeba. Opravdu záleží na stylu jízdy, po Holandsku jsem udělal nádrž za 5,6 l/100 km, pro toho kdo zná tamější silnice a omezení není třeba více popisovat. Udržet 8,5 l/100km dlouhodobě, třeba na celou nádrž se mi nikdy nepovedlo. Takto hardcore město není ani Praha s denními přejezdy Chodov-Smíchov přes Baranďák a na německé dálnici se také nikdy nedá jet tak dlouho nad 180km/h, vždy mi to zkazí nějaké předjíždění, zúžení silnice či jiné omezení, takže většinou těsně pod 8l/100km.
    Spotřeba mi přijde naprosto adekvátní ostatním srovnatelným naftovým motorům plnícím Euro 3, nebo 4. Můj pocit při studování technických parametrů je, že čím ekologičtější motor, tím větší spotřeba. Pro mě zajímavé porovnání spotřeby je zde [odkaz]
    Třeba z následujících dvou odkazů vyplývá, že Passat 96 kW má větší spotřebu než Mondeo 96kW, sice o málo, ale …. :
    [odkaz]

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  23:19

    « Re: opět vstřikovače

    vica: co já vím tak je pouze nedostatek klíčové součástky (přepadový ventilek). Slyšel sem, že do 4-5 týdnů by měly být tyto díly k dispozici. Je po nich velká poptávka ve všech zemích, kde již opravy zahájili, velké země jako Itálie mjí velkou spotřebu dílů. Samozřejmě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  16:33

    « Re: graf průběhu výkonu 2.2TDCi

    To superkutil: Maximální rychlost beru tu při které auto na rovině již nezrychluje,nebo po přechodu z kopce na rovinu se rychlost ustálí za normálních povětrnostních podmínek. Prostě jsou nové úseky dálnice kde se dá jet třeba 10 min podlaha a rychlost se nemění. Ideální je dig. měření přes GPS.Já se třeba z kopce rozjedu na 222 ale na rovině udržím jenom 217 km/hod - 4 250 ot/min.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.07  14:00

    « Re: opět vstřikovače

    To lordmystic: Ano, to je přesně ono. Mondeo s tímto motorem se chová jako náklaďák. Velký zátah, ale na předjíždění chybí výkon ve vyšších otáčkách. Chybí možnost podřadit. Prostě 2,2 jezdí super v rozsahu 1800 - 2600ot. To znamená při povolených rychlostech 90 a 130km/h je to v pohodě. Na tyto rychlosti je ale zase objem zbytečně velký a motor má vysokou spotřebu a déle se ohřívá. Vysoká spotřeba se projeví i na volnoběh při popojíždění. Ale pro tahání přívěsů je to super motor. Překapila mě jeho kultivovanost a chování mezi volnoběhem a 1800ot. Fakt by mě zajímalo, proč Ford naladil ten maximální výkon tak nízko. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.07  13:49

    « Re: graf průběhu výkonu 2.2TDCi

    To vica: Je otázka, co je to maximální rychlost. To je rychlost kterou můžeš maximálně jet nebo rychlost jakou auto vyvine nebo co. Je jasné, že když pojedeš po z kopce s větrem v zádech, tak potřebuješ menší výkon než když pojedeš po rovině s protivětrem. Proto je 2,2 schopné jet i více jak 200km/h, ale je otázkou, jak dlouhou potřebuje silnici na rozjetí. Maximální výkon na 6ku je ve 210km/h a maximální rychlost 2,2 kombi je 216km/h. Při této rychlosti točí motor 3600ot.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…