FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 16.05.07 09:16
« Re: Podvozek.
to superkutil:
Jo! Tak ted s tebou musim souhlasit, to auto je proste tvrdy jak koza a to mam nejmensi rozmer kol 16 a gumy 205/55. Me na tom aute opravdu vadily dve veci 1)tupy a gumovy brzdy - tem uz jsem prizpusobil styl jizdy, brzdim driv abych nenajizdel kazdymu az do kufru 2)tvrdost a nekomfort podvozku! Kvuli tomu jsem ufoukl vsechny gumy asi o 0,2 proti predpisovemu tlaku pri malem zatizeni, ale ma to spis placebo efekt a navic ty gumy tolik nevydrzej.
Kdyz jedu jakoukoliv sluzebni skodovkou tak si uplne medim, i fabie zehli nerovnosti krasne proti mondeu - holt mondeo ma naladeni podvozku pro lidi co potrebujou v zatackach driftovat a jezdit 150 do prudkych zatacek.. -
superkutil 16.05.07 08:57
« Podvozek.
Hele, taky vám to po přejetí nerovnosti skáče jak splašená bedna a každá díra a nerovnost je cejtit v celém autě. Včera jsem jel stejnou trasu Fiestou z roku 2001 a Mondeem z roku 2007. Když Fiesta projede dírou nebo přes nerovnost, tak to bouchne v kole ale jinak pohoda. Když to projede Mondeo, tak to bouchne v kole a ještě celé auto poskočí a ráz je mnohem víc cítit. Ford mi tvrdí že zvýšil tuhost karosérie a že 3 generace bude mít ještě o více jak 50% vetší torzní tuhost. Když jsem jel starým Mondeem nebo Fiestou, tak auto plave, ale nerovnosti přejíždí v pohodě. Když jedu s kamarádovým Renaultem, tak nerovnosti přejíždí v pohodě. Ale Mondeo se chová jak auto bez pérování a tlumičů. Každá drobnost na silnici je cítit. Mám teda 17" kola a tak nižší pneu, ale na Fiestě mám také nižší a na starém Mondeu taky a tak by to tím být nemělo. Snad je to tím, že je nové (už nikdy nové auto 8-s ). Jo a mám dobrej vtip, po 3 měsících odešla roleta zavazadlového prostoru. Zasekla se a nenavíjí. :-( Proč nemá Mondeo držák na tužku, když ho má Fiesta z roku 2001 i Mondeo MK II? Ty úložný prostory u MK V to je fakt hrůza. Tam vlastně žádný nejsou. Kam si dáváte tužku a blok? Kam si dáváte brýle? Kam si dáváte mapu? U MK II jsem měl mapu mezi středním tunelem a sedačkou spolujezdce. U MK V to tak nejde, protože u MK V je vše hranaté a ostré. -
martin.z 16.05.07 08:55
« Re: Ach ta spotreba
to superkutil:
ted si podle me sam protirecis. Proste dojezd neni pocitany ze zobrazovane prumerne spotreby jak pises, protoze potom by ti to vecer nemohlo ukazovat dojezd 150km a rano 20km - tedy pokud jsi rano ten pocitac neresetoval, ale pokud jsi ho resetoval tak by v mereni PP zase nebyl rozpor ktery popisujes, protoze rano za studeneho motoru ta spotreba po vyjeti je samozrejme mnohem vyssi a tim padem i nizsi dojezd...
Je nanejvys pravdepodobne, ze to pocita z nejake aktualni prumerne spotreby za nejakou posledni dobu (tedy hodnoty kterou ty nevidis).
Nechci chytracit, protoze u mondea nevim jiste jak to funguje(jen jsem si vsiml, ze obcas se mi behem jizdy napr. z kopce dojezd zvysi a pritom prum. spotreba zustane stejna - coz by svedcilo pro to co pisu) ale u koncernovych aut vw to bylo opravdu tak, ze mereni dojezdu neprobihalo z prumerne spotreby denniho pocitadla(tedy ozn. jako 1) ale pocitalo to z prum. spotreby za poslednich ujetych 50km.
A u mondea je to jeste pravdepodobnejsi nebot nema denni a dlouhodobe pocitadlo jako koncern, ale jen jedno, ktere se nacita dokud ho uzivatel neresetuje coz nekteri jako napr. ja nedelam a je preci blbost aby ti to ukazovalo tvuj aktualni dojezd na zaklade udaju treba pul roku starych... -
superkutil 16.05.07 08:23
« Re: Ach ta spotreba
To hil: A ty někde PP říkáš, jaké máš obutá kola? Podle mě to dojezd počítá podle průměrné spotřeby a stavu nafty v nádrži podle plováku. To znamená, že je to většinou blbost, protože když budeš mít dlouhodobě průměrnou spotřebu nízkou a pak to poženeš a budeš mít vyšší spotřebu, tak pak ti to bude tvrdit větší dojezd než je skutečnost. Mě se stalo, že večer jsem měl dojezd 150km a ráno když jsem nastartoval, tak 20km. Dnes jsem jel na spotřebu a Praha - Kralupy jsem udělal za 4,5litru (vyřazování, využívání terénu, podtáčení motoru apod). A dojezd mi to ukazovalo 1200km. Takže PP v Mondeu dost out. V elektronice se musí Ford ještě hodně učit. ;-) Snad třetí generace Mondeí je na tom už líp, má barevný display. >:D -
superkutil 15.05.07 21:46
« Re: Ach ta spotreba
Kamarád má Renault Megane, ten ukazoval spotřebu o litr menší než byla skutečnost. Ne, že by to lítalo, prostě o 1litr nižší. Pak to čipnul a mimo jiné začal PP ukazovat zcela přesně. Takže spíše automobilky nastavují PP aby ukazoval méně. Co mě teda velmi zklamalo, že některá Mondea mají okamžitou spotřebu a jiná ne. A co se týče přesnosti měření, myslel jsem si, že v době CR naopak výrobci dobře vědí kolik paliva do každého válce rvou. Já když vynuluju PP, tak mi spotřeba chvilku lítá a po cca 1000km se usadí na 7,4 a víc se nehne. Z této hodnoty pak také pomocí plováku určuje dojezd. Většinou na plnou nádrž tak 800km. -
cja 15.05.07 15:35
« Re: Ach ta spotreba
jasně, ale proč to v jiných autech jde (nerad to zmiňuji - VW), O1 když DOT display, tak to ukazuje přesně - nebo Opel taky nebyl problém, ale jinak je to nepodstatný ;-) Možná by to nebylo složitý, kdyby kalibrovali nádrže a dle úbytku přepočítali na km -.... to nic to je spíš legrace >:D -
"-- skrytý --" 15.05.07 15:21
« Re: Ach ta spotreba
..........mimochodem, ono to je totiž technicky opravdu velmi složitý problém, spočítat ty průtoky té mlhy přes vstřikovací systém, který to tam pumpuje několikrát za jeden zdvih, a to krát 2000 otáček a to přepočíst na ujetou vzdálenost............ a to ještě když se Ti třeba občas přidře střik :-) -
cja 15.05.07 12:17
« Re: Ach ta spotreba
po dratech to nejde, ale nápad dobrý - nějaký sraz ;-)
S tou sptřebou máš pravdu PP je optimista, ale se špatnými informacemi- taky spotřebu neřeším, ale na 18" ukazuje spotřebu 7,2 a když tankuji do plný tak po přepočtu minimálně o 0,5 l víc - v servisu, kde jsem to zmínil, mi bylo řečeno, že je to pouze orientační údaj - asi je to všechno Tćhaiwan ;-) , to víš jsou to jen POLOvodiče -
"-- skrytý --" 15.05.07 11:57
« Re: Ach ta spotreba
Ať si z CIA nebo ne, máš příspěvek s číslem 3000 !!!! To už bys mohl postavit nějakou flašku......a nebo webmaster :-)
K té spotřebě : jezdím město tak ale i neměsto, já si na spotřebu nestěžuji, jen temn počítač je VELMI optimistický, rozdíl mezi skutečností v průměrné spotřebě je až jeden litr při vyjetí jedné nádrže. Většinou se rožne oranžový nepřítel a ( neslyšitelné :-( ) pípnutí dříve, než ujedu tak 700 km. A to po natankování hlásí, že mám dojezd tak 1000 km. Asi mi někdo krade naftu.....že bych tam jednou fouknul něco z JZD, ať si taky ten parchnat užije ???? -
cja 15.05.07 11:15
« Re: 12V
To DIM: jasně, pokud máš příčníky na daný typ auta není problém, a pokud použiješ nosič, který má nějakou rozumnou specifikaci, tak se to dá, ale běda, jak dáš nosiče no name a jedeš jako bys tam nic neměl - šrouby se rády ustřihnou a pak je to velká legrace, záleží samozřejmě, taky na podmínkách - vítr, děšť ... sníh ;-) kamarád co prodává a servisuje kola, tak občas zavolá ať se stavím, že má nějakou parádu - když někomu něco ulítlo a nebyly to včely - občas je to smutný pohled - a průměrně tak 4 kola ročně - na okresní město to není zas tak málo -
superkutil 15.05.07 09:09
« Re: 12V
To cia: Příčníky jsem utáhl stejně jako na MKII, ale MKII mělo hagusy nižší a tak příčníky dosedaly nahoře i dole na větších plochách. Na novém Mondeu jsou hagusy vysoké a divně zkosené, takže na nich nahoře i dole sedí příčníky jen na malé plošce. To způsobilo, že i při dostatečném utažení se příčníky začaly posouvat dozadu až narazily na konec hagusů a tam je odřely. U MKII jsem nikdy takové problémy neměl. Mám 3 sady příčníků, jednu na 4 kola, jednu na box a jednu na katamaran, který vozím na střeše. Ten Scenic Grand má nosič chycený na kouli, opřený o zadní dveře a přitažený k horní hraně zadních dveří pevným popruhem. Ani se to nehne. Když jsme třeba jeli Votický kopec, tak byl rychlejší. Ale to moje Mondeo fakt nejelo. Teď už se to zlepšilo, zřejmě to potřebovalo zajet. Stále se motor zlepšuje a spotřeba klesá. -
cja 15.05.07 07:30
« Re: 12V
re superkutil: skoro každé auto má, když ho uvedou na trh nový druh hagusů - nechápu, jak jsi mohl jet s kolama na střeše a nemít jistotu, že se to neposune - minule jsi psal, že to nejelo víc, jak 140 - trochu šílený,
Používám nosič na 4 kola na kouli a nemám problém s tím, že je Mondeo nižší než Scenic - kola není vidět přes obrys střechy - sedla vyndávám a rodle stejně musíš pootočit - jo a kufr otevřít lze - záleží na druhu nosiče - mám sklopný, není problém. A chtěl bych ten Scenic 2,0i vidět, jak je rychlejší než 2,2 TDCI i s kolama na střeše - s kolama na střeše i na tažném se moc závodit nedá a nebo je to zvěrstvo - změna aerodynamiky, hmotnost jinak rozložená - kola ráda padají. Nějak tohle nemůžu pochopit.