FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.05.07  10:10

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Teorii o vyřazování a brždění motorem znám. :-) Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut. Takže je jasné, že když z kopce brzdíš motorem, tak do motoru nejde palivo a když vyřadíš, tak motor běží na volnoběh a nějakou spotřebu má. Problém je asi v PP Mondea, který asi při volnoběhu spotřebu neměří?!?

    Mě spíše šlo o případ kopce, který když ho sjíždím na volnoběh, tak neztrácím rychlost zatímco když zařadím rychlost, tak auto zpomaluje a pokud chci jet stále stejnou rychlostí, tak musím lehce přidat plyn. Pak je otázka, zda je lepší volnoběh nebo motor pod trochou plynu.

    Také je otázka co motor dělá, když se trochu přidá plyn. Podle mé zkušenosti se snaží so nejrychleji dosáhnout určitých otáček. To znamená, že plyn nereguluje požadovaný výkon, ale že nastavuje určité otáčky. U starého Mondea motor reagoval na sešlápnutí plynu plynule a jak moc se plyn sešlápnul, tak motor zrychloval. U Fiesty motor reaguje i na malý stisk plynu velkým zrychlením, ale další stisk plynu již nemá moc vliv. Focus se chová taky tak. Je to zřejmě nové nastavení ŘJ. U Mondea mám taky problém najít průběh plynu pro plynulou jízdu a pomalé zrychlování. Motor reaguje na plyn nepřiměřeně prudce a po dalším sešlápnutí plynu se už neděje nic. Naopak při částečném sešlápnutí plynu motor zrychluje více jak při plném sešlápnutí (to by se měl aktivovat overboost ;-\ ). Přitom u dieselů na rozdíl od benzínů plyn ovládá jen množství paliva ( u benzínů ovládá i polohu klapky - i když u nových benzínů s elektronickým plynem je to mu bůh ví jak). :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.05.07  09:42

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Když brzdíš motorem nejde do motoru palivo jen pokud jsou otáčky nad volnoběžnýma, palivo se začne do motoru dodávat při poklesu otáčekna cca. 1200-1500 kvůli měkkému přechodu na volnoběh v případě vyřazení. U benzinových motorů (sice karburátorových) jsem s tím kdysi laboroval (vypínání volnoběžného ventilu), když se vyřadilo a ventil spínal při příliš nízkých otáčkách motor většinou chcípl - nestačil si nasát dost benzínu. Disel by asi nechcípl jen by to s ním trochu zamávalo v silentblocích.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  09:26

    « aditiva

    Ještě k těm aditivum. Teď jsem více procházel tabulky naměřených hodnot - koukněte:

    Mazivost se udává v jednotkách (wsd 1,4),micro m. Tedy měření mikronů a čím nižší číslo tím vyšší mazivost. Bude to něco jako odpor a čím méně tím lépe.

    Neaditivovaná nafta - 349
    Stanadyne standardní dávkování - 410 !!!
    VIF Super Diesel standardní dávkování - 268

    Takže Stanadyne ZHORŠUJE dle testů mazivost nafty. V textu je uvedeno, že zde je nějaká odchylka měření, ale Stanadyne má jednu z nejhorších hodnot a skoro že to vypadá na opačné působení na mazivost - tedy že to zhoršuje mazivost! A co se pak asi děje, pokud osobně dávám dvojnásobné množství Standy?!? Uff tak vám nevím, jsem z toho opravdu hodně rozčarován, ty testy fakt vypadají hodně věrohodně...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  08:38

    « spotřeba, aditiva

    superkutil: To je nesmysl co píšeš, když jedeš na volnoběh, tak je vždy nějaké palivo vstřikováno, když máš zařazeno ale nemáš vůbec zmáčknutý plynový pedál, tak drtivá většina moderních aut má již zastavený přívad paliva úplně. Tak je jednoduché si porovnat co je úspornější. A mimochodem to bylo jasně patrné už u starších aut jako Passat nebo O1, která měla okamžitou spotřebu.

    aditiva: Takže jsem také ihned přečetl článek v Autodiesel o aditivech a také jsem byl zklamán Standou. Testům samozřejmě věřit nemusíme, ale tesy na 8 stran s přesným popisem co a jak se testovalo, vypadají opravdu hodně reálně a věrohodně. Byli použity moderní a složité přístroje a testovací metody. A stále je to lepší než nic (tedy než co píšou výrobci na etiketách).

    V testu se zaměřili hlavně na zvýšení cetanového čísla, mazivost a pěnivost. Pěnivost vem čert, ale ty první dvě a pak hlavně mazivost nás zajímá nejvíce. A další vlastnosti jako zimní starty či zlepšená ekonomie jízdy nás také nemusí moc zajímat. V hodnocení pěti aditivy byl Stanadyne nejhorší!

    Stanadyne:
    "Účinně zvyšuje cetanové číslo, ale není účinný na mazivost, nechrání proti rezavění v přítomnosti vody, pěnivost snižuje pouze mírně. Náklady při doporučeném dávkování jsou 1.98Kč na litr nafty."
    Super Diesel Aditiv, VIF letní:
    Velmi účině zvyšuje mazivost (nejlepší v testu a to rapidně) a cetanové číslo (druhý nejlepší), chrání proti rezavění v přítomnosti vody a potlačuje pěnivost nafty. Tyto vynikající účinky byli dosaženy s náklady 0.55Kč na litr nafty. Při nejúspornějším dávkování by byly náklady pouze 0.37Kč na litr, přičemž zlepšení by mělo být ještě velmi účinné (lepší než Standa).

    Takže z tohoto testu je jasné, že v základních parametrech je Super Diesel Aditiv, VIF tou nejlepší volbou, ve všech směrech poráží Standu a jako jediný splňuje všechna měřená kritéria (zvýšení cet. čísla, zlepšení mazivosti, ochrana proti korozi, potlačení pěnivosti). V nákladech je na druhém místě, ale jen těsně. JÁ MÁM TEDY JASNÉHO KANDIDÁTA. Pokud by jste někdo věděl kde se dá koupit nějaké větší balení nyní na léto za solidní cenu, tak napište.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  08:33

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    Jo zmizelo, napriklad vyhucely vsechny moje prispevky..ne ze bych myslel ze tim ostatni o neco hodnotneho prisli, ale doopravdy nechapu, ze se jim to porad tak sere!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 17.05.07  21:16

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    dost možná část diskuse zmizela - viz informace o havárii databází na [odkaz]
    je nám to líto - ale toto je to nejlepší, co se podařilo dát rekonstrukcí dat dohromady
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.05.07  20:59

    « nezmizelo nám kus fóra?

    nějak to hapruje
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  20:00

    « Re: Problémy s elektrikou

    To DIM: Nevařili nic a dělalo to občas i před opravou brzd. Já to vidím na nějaký konektor nebo zaoxidovanou pojistku, kdysi mi tak na Sieře problikávalo mazání a občas nešly blinkry. Dneska jelo auto bez problémů, ale pro jistotu jezdím služební fabii SDI, aspoň jsem odolnější vůči bodům :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  17:00

    « Re: Standa pohořel

    Ted jsem si to precetl.S tim namichanim si nejsem vubec jist.Pisou ,ze maji uctenky od nakupu jednotlivych produktu.

    Myslim, ze si tento test zada byt nejak okomentovan.Pro laika jako ja (co pouziva "Standu") totiz na prvni pohled neni vysledek nejak optimisticky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:45

    « Re: Standa pohořel

    mrnous: pokud vím, VIF se míchá v ČR. Nejsem žádný naiva, takže si dokážu představit namíchání extra vzorku pro testy. Co se týče Stanadyne, musím si to přečíst, abych si udělal názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:43

    « Re: Problémy s elektrikou

    Říkáš, že se to stalo po výměně brzd ?? A nevařili tam něco elektřinou ? Jednou když mi nešlo sundat přední kolo, protože se ukroutil šroub, tak ho museli na druhé straně přichytit elektrickou svářečkou............ Při tom vaření může dojít k poškození elektroniky...... Taky to dělaly vadné konektory kabelů mezi řídícími jednotkami ( do r. 2003 , myslím )

    To že ukazuje PP počítač po zastavení něco jiného než před tím, je naprosto běžné a určitě souvisí s tím, jak je auto NAKLONĚNO v okamžiku startu, tím se zkreslí stav nádrže, protože se ten zbytek nahrne na jednu stranu.......Při jízdě by se to mělo pomalu korigovat.....pokud to ještě jede.

    Už jste to někdy někdo dojeli na sucho ?? Není problém to pak nahodit ?? TDI od VW je v tomto obrovský problém se zavzdušněním....
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  16:02

    « Problémy s elektrikou

    Včera jsem jel pro auto do servisu (neznačkového), měnili mi přední desky a kotouče, zdálo se však, že neodjedu. Po nastartování se vynuloval tachometr i denní počítač, rozsvítily všemožně kontrolky na palubce a motor chcípl. Mechanik mi tvrdil, že podobnou závadu viděl při špatném spínači brzdových světel??? Spínač byl O.K., ale nesvítila žárovka v LZ brzdovém, vyměnili jsme ji, ale závada trvala. Po asi 10 minutách se auto rozjelo, ale po ujetí asi 3km znovu - palubka jak vánoční stromeček chcípl motor, zastavil jsem vypl zapalování, po chvíli nastartoval a jel. Zopakovalo se to ještě 2x. Podobně mi to blblo cca před 2 měsíci, vytáhl jsem všechny pojistky a relátka v pojistkové skříňce v motoru, prostříkal Kontoxem a byl klid. Teď se asi vrhnu na pojistkovou skříňku pod palubovkou, konektory + výměnu žárovek v tachometru a otáčkoměru.
    Když jsem kupoval Mondeo chtěl jsem udělat tlustou čáru za érou kutilství z dob 120-ky, Favorita a Sierry, ale ono to vypadá ještě hůř!
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 16.05.07  13:36

    « Re: PP a volnobeh

    Superkutil no ono jde hlavne o to, ze PP nerozlisuje jestli stojis nebo jedes. Takze pokud stojim nekde v zacpe tak mi spotreba z 6,3 stoupne celkem rychle na 7,3. Jinak jezdim tento tyden na skoleni do Prahy z Mostu coz 100km a moje spotreba pri 160km/h tachometrovych byla 7.6l/100km a pri 150km/h 6,8l. Jezdim pres D8ku a s tempomatem. Mam 2.0 85KW. Most Kralupy kdyz se snazim jezdim za 5.5l/100km
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  12:37

    « Re: Podvozek.

    To Kutil: :-) ještě odpojit teplou vodu a elektriku a můžem vylízt zpět na strom >:D
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  12:22

    « Re: Podvozek.

    to hil: hm tak ja mam podobny pocity na 16 takze bych asi potreboval 14 :-)
    Mimochodem myslim ze skodovka vi proc treba octavii jako zakl. rozmerem kol osazuje 15ky.
    Oni totiz vyrabej auta na cesky rozmlaceny silnice na rozdil od jinych vyrobcu..
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.05.07  12:01

    « Re: Podvozek.

    Už jsem to psal dřív: Podobný pocity jsem měl na 18. Na 16 je to už v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:42

    « Re: Podvozek.

    To jack007: Když vyřadím, tak mi průměrná spotřeba klesá rychleji než když brzdím motorem. Takže mě se vyplatí vyřazovat, protože i 6ka dost brzdí. Motorem brzdím jen z kopce. Je totiž otázkou, zda z mírného kopce pod lehkým plynem bude spotřeba nižší než při vyřazení a běhu motoru na volnoběh. Mě to teda na volnoběh žere hodně. To vidím při posouvání po Praze.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:31

    « Re: Podvozek.

    Jezdím se služebním Passatem, Oktávkou II, Scenic Grand II, Fiesta, Polo a měl jsem Mondeo MKII. Mondeo MKII po silnici sice trochu plavalo, ale jinak nerovnosti zvládalo. Mondeo MK V po silnici poskakuje, jako když pevnou a vysokou bednu dám na malá kolečka. Je to jako by nefungovali tlumiče a pérování. Mimoto je Mondeo děsně těžký. Žádné z těch ostatních vozů se takto divně nechová (možná to dělá ESP). Mondeo MK V jsem bral podle zkušeností s MK II a automaticky jsem myslel, že to bude lepší. Navíc jsem měl MK II Trend o kterém mi tvrdili, že má sportovní podvozek a teď mám Ghia, což by mělo být měkké svezení pro managery a prďoly. ;-) Add schránka na brýle je super ale poněkud se v létě peče. Mapu mám protože nejezdím tak často neznámé kraje a taky už mám těch elektronických nesmyslů takhle dost a dobíjet baterky ještě u dalšího? Navíc jezdím v Praze a tam se musí vše cenné v autě ukrýt. A taky mapa mě stála 350,-Kč a slouží mi už mnoho let zatímco jakýkoliv GPS jde do tisíců. Nevydělávám tolik abych mohl rozhazovat. I když mě živí práce v IT a s moderními technologiemi jsem v denním kontaktu, tak papír je papír a kdybych mohl, prodám mobil, notebook, TV, odstřihnu internet a sednu si někde s knížkou. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  11:08

    « Re: Podvozek.

    Ja mam kombi 2,0 tdci 96kw r.v. 2004 na tacho 65 kkm, ale vzhledem k tomu ze je to dovoz z D tak nevim skutecne ujete km a uprimne jsem to kupoval s tim ze to muze mit bez problemu dvojnasobek.
    Nevim ani jestli byly menene atd.
    Kazdopadne za zkousku na stolici nic nedam a zvazim vymenu minimalne na predku
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  10:46

    « Re: Podvozek.

    to martin.z: V kombi 2.2 TDCI tlumiče 4ks + přední silentbloky + geometrie + práce , vč. DPH ve FORD servisu zhruba 15 000,- - bylo to při serv. prohlídce, takže jsem to přesně z toho nevydělil - byly tam i brzdy .... Ale doporučuji. Nevím co máš za motor, ale mě na 2,0i starší Mondeo 2001 vydržely přední 180 000 km a zadní jsem dělal ve 130000 - měřeno na stolici Sachs, takže doporučuji změřit . Je pravda , že 2.2 je těžší a na těch velkých kolech šly všechny 4 ve 100t km. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…