FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 20.05.07 21:52
« Re: Problémy s elektrikou a ABS
oleowr1: Vstřikovač se kalibruje v továrně nebo při opravě na stanici a tato kalibrace se pak zavádí do řídící jednotky.
Slyšel jsem, že několik aut s opravenými a na stanici kalibrovanými vstřikovači jezdí za méně paliva, jeden drožkař uvádí hodnotu o 1,5 litru méně...
Jsou dvě situace, kdy je potřeba vstřikovače překalibrovat na autě (znovu zavést kalibraci). V případě že z nějakého důvodu ztratí ŘJ kalibrační informaci (typicky chcípnutí na křižovatce, ale samozřejmě velice málokdy, ŘJ nenabere včas dostatek informací od senzorů a je zmatená), druhou možností je, když má vstřikovač extrémně najeto, nebo zhltnul špatnou, hodně špatnou naftu a kalibrace, které si ŘJ v průběhu provozu vozidla se dostanou mimo povolené tolerance. Pokud se kalibrační hodnoty vstřikovačů dostanou mimo tolerance, můře se servis pokusit zavést původní kalibrační hodnoty ze vstřikovcače, ale nemusí to zabrat.
Rozhodně si myslím, že při používání adtitiv se tato situace značně odsune do budoucnosti. Prostě elektro-mechanické hodiny tikají... -
"-- skrytý --" 20.05.07 17:44
« Re: fórum, aditiva
Cituji z testu."Vzorky s ostatními přípravky vykázaly větší průměry stopy o 57 až 67 mikronů.To jsou hodnoty odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti(r=63micro),takže se může jednat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus(opačné působení na mazivost)přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá."
Vůbec nerozumím té opakovatelnosti.Chápu obecne chybu měření, ale co to znamená tady?
-
oleowr1 20.05.07 11:45
« Problémy s elektrikou a ABS
Psal jsem už o problémech s elektrikou, rozsvítí se na palubce blbosti, vynuluje místo km jsou ------ (někdy ne), přestane to měřit rychlost a otáčky.... Včera se mi to stalo taky, vyřadil jsem, motor ještě běžel, chtěl jsem zastavit na kraji cesty lehce šlápnu na brzdu a začal pulzovat pedál jako bych jel na hranici zablokování kol!!! Po bouchnutí do palubky otáčkoměr poskočí a jede se dál. Už mám skoro strach s tím jezdit! Ta elektronika v mondeu stojí za houby (renaulty jsou na tom ještě hůř). Tak mě napadlo, kalibrují se vstřiky v autě nebo na stolici? Nemůže být chyba v SW? Kolegovi blikala kontrolka motoru, kalibrovali mu vstřik v autě a řekli, že pokud by se to nepovedlo musí se vyměnit. -
"-- skrytý --" 20.05.07 10:13
« Re: fórum, aditiva
martin.z: výsledky testu Stanadyne nezpochybňuji. Ale je strašně divné, že aditivum, které skutečně a prokazatelně obsahuje látky které zlepšují vlastnosti nafty najednou vlastnosti nafty zhoršují. Pokud Stanadyne NEOBSAHUJE látky zlepšující mazivost, pak musí zůstat mazivost na stejné úrovni, nezměněna.
Že by se to popralo? Ale zase na mém voze jsou výsledky adidivace vidět docela dobře, i když mohu být výjimka, nebo klikař... -
"-- skrytý --" 19.05.07 21:10
« Re: fórum, aditiva
m.leky1: FÓBIE JE ZCELA ZBYTEČNÁ. MÁM 156000 KM A VSTŘIKY ZCELA V POŘÁDKU. 130000 KM POUŽÍVÁM STANADYNE FORMULA PERFORMANCE, VÍCEMÉNĚ PRAVIDELNĚ, SKORO KAŽDOU NÁDRŽ.
2/3 najezdím po ČR, z toho 2/3 Praha, 1/3 potom najezdím dlouhými jízdami v zahraničí. -
cja 19.05.07 17:08
« Re: fórum, aditiva
Snažil jsem se toto téma otevřít, ale , že se bude ubírat cestou, že někdo někde něco vylepšil - to se mi zdá přitažené za kštici.
Moje auto jezdilo doma, venku - problém ve 100t km. V ČR je spousta dovezených aut ze zahraničí - myslím, že mají problémy všechny i ty co byly dovezeny, Takže bych z toho usuzoval, že ten problém s naftou nebude tak zásadní(bavme se o naftě pouze z renomovaných pump) - znám člověka co jezdí jenom ČR a vstřiky ještě nedělal - najeto 250 000km - připouštím,že nafta není super, ale není to taky o stylu jízdy, zacházení s motorem, - nevím.?
:-) -
"-- skrytý --" 19.05.07 10:28
« Re: fórum, aditiva
Zdravim.Podle me ted nejde o to zda bylo nejake aditivum v nejakem testu lepsi, ale o to, jestli mam Stanadyne pouzivat dal ci nikoli.Vsichni co ho pouzivame jednoznacne potvrdime jeho pozitivni vliv na snadnejsi, lepsi studene starty a hlucnost motoru.Ale co ta mazivost?Ted jsem zkousel dat i asi 4nasobek normalni davky.Uplne se desim myslenky, ze jsem tim neco zkazil.
aditivum davam, abych predesel nejakym problemum se vstrikovaci soustavou.Vysledek testu vsak moje predstavy minimalne nepotvrzuje.Nejhorsi na tom je, ze opet trpim fobii ze zadrenych vstriku a momentalne uz vubec nevim , jak t toho ven. -
hil 18.05.07 23:07
« Re: fórum, aditiva
Našel jsem v jedné diskusi zajímavý příspěvek:
"....nicméně v posledním čísle časopisu AutoDiesel dělali test aditiv do nafty a z pěti výrobků skončil Stanadyne na čtvrtém místě, údajně nemá deklarované vlastnosti - mazání a odvodňování. Tento test vyhrálo aditivum od firmy VIF, nebo jak se jmenuje, ale poté, co jsem došel na poslední stránku časopisu, a tam viděl obchodní inzerát této firmy přes celou stránku, udělal jsem si o objektivnosti testu svůj úsudek."
-
lordmystic 18.05.07 18:52
« Re: fórum, aditiva
Dim2: už se ti to snažilo vysvětlit hodně lidí :). Není to common railem, ale normama které má čr na naftu. To je také v tom testu aditiv napsáno. Prostě aby se nezadíralo čerpadlo a vstřikovače, je třeba určité minimální mazivosti (300). Ale české normy jsou mnohem benevolentnější a stačí jim mnohem horší mazivost (450?). A to je ten problém... -
pepek 18.05.07 16:06
« Re: spotřeba, aditiva
to půlkutil: Koukám, že ty jsi dělal ve "výzkumáku" snad na všem. Kdysi jsi tvrdil, jak jsi dělal na výzkumu podvozků a brzd, teď zas na řídících jednotkách a PP, ale z tvých příspěvků čiší nakonec jen holý amatérismus a neznalost. Můžeš tedy všem vysvětlit, co jsi ve "výzkumáku" na autech ještě nedělal a proč tedy, když jsi takový znalec, místo přesných rad máš jen zcestné a amatérské dotazy? -
"-- skrytý --" 18.05.07 14:13
« Re: fórum, aditiva
Já nic aditivovat nechci a nebudu. Já chci normálně jezdit a normálně tankovat, beze strachu a bez nutnosti vozit nějaké lahvičky a špinit si ručičky. Když to holt nejde, tak se příště na celé common rail můžu víteco, a vrátím se k benzinu. Toš tak..... -
lordmystic 18.05.07 13:48
« fórum, aditiva
Jirka: Jo to se stát může, ale pravdou je že tohle fórum není stabilní a spousty věcí mu chybí. Je fajn že je to hezky integrované v jednom kabátku, ale hodně mi tu chybí třeba funkce, aby mi vždy přišlo upozornění na novou zprávu v tomto vlákně. Mě to prostě nechodí.
Aditivum: Tak jsem zjišťoval kde by se nechalo koupit to nejlepší otestované aditivum VIF super diesel aditiv a vypadá to, že tahle firma je partnerem pro Benzinu a i u nás na malé pumpě Benzina ve Strakonicích mají tohle aditivum (650ml za 220Kč). Tak pokud budete shánět, zkuste nejdřív Benzinky. -
Jirka 18.05.07 13:42
« Re: nezmizelo nám kus fóra?
chjo :-( … je pravda, že nepříjemnost se stala, ale bylo to snad už i někdy předtím - že by to mělo "zase uletět"? Opravdu nás mrzí, že se nám několik příspěvků zatoulalo, ale slovy klasika (před překladem do japonštiny) "toto politování hodné nedopatření se nám stává jednou za 10 let" :-)
Proteklo mi tím cca 16 000l ČR nafty a celkem pohoda. Není to jak nový ale slouží.Common railu bez aditiv zdar, doufám že budou další vylepšené variace. :-)