FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 21.05.07 11:33
« Re: fórum, aditiva
lordmystic: Ja jsem to pchopil tak, ze meri velikost oderu a chyba mereni muze byt cca 60micronu.Nemam ted pred sebou casopis, ale mazivost samotne nafty byla myslim cca 360.Vif cca 280, standa cca410.Takze 360+-60=420,300.Jestli se to da takhle interpretovat.Pokud ano je skutecne chyba mereni tak velka, ze ten test ma potom dosti malou vypovidaci hodnotu. -
"-- skrytý --" 21.05.07 11:21
« Re: fórum, aditiva
Petře T, nepodsouvej mi, že se o auto nechci starat !!!!!!! Občas ho proženu myčkou ( všichni fachmani lakýrníci se teď určitě chytají za hlavu ), občas v něm i vysavačem porejdím .....Na prohlídky ho ženu raději o nějaký ten tisíc dřív............ no a v neposlední řadě tankuju to, co mi čerpací stanice ( důvěryhodné ) nabízejí. Tak jsem to dělal vždycky a dělat budu. Mám už najeto mnoho set tisíc km, a žádné auto , opakuji žádné od Škody 1000 MB přes Fiata Polskiego 125 a pod. NEVYŽADOVALO nic do nádrže dolívat a jezdilo a jezdilo......... Připadá mi jako HODNĚ velký skok zpátky, abych musel v dnešní době u auta za skoro milion kč něco takového dělat ....................a notabene abych zjistil , že to co tam roky liju vlastně může být spíše na škodu !! :-) V návodu k autě je , co se tam má u pumpy lít, tak to tam liju ! Nic víc, nic míň ! A jestliže to tomu autu nestačí, tak už si ho opravdu těžko pořídím. A nebo ať to dá Ford rovnou do návodu, co tedy se tam má lít a jak...........a pak už to bude podezřelé všem :-) A nebo ať si udělá můj prodejce vlastní pumpu, já budu jezdit jenom k němu..........Já potřebuji jezdit, cestovat, pracovat , na to potřebuji jako dříve normálně spolehlivé auto i v českých podmínkách, a to je tak všechno...
Ty výpadky přístrojové desky mám taky, dělá to nějaký studený spoj v přístrojovce, prý je to časté a nikdo ho hledat nebude, chce to vyměnit celou přístrojovku......... a prodloužená záruka se na přístroje - jak jinak - nevztahuje ..... -
superkutil 21.05.07 11:18
« Re: Spotřeba
OK, tak tedy počkám. Já jen, že mi prodejce tvrdil, že je zajetej po 5tis. a že už by spotřeba měla být v normálu. Jinak prý by nejlepší měl být ve 20000km. Nevíš, jak je to s tou spotřebou na volnoběh? A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru? A nevíš jaký je rozdíl v chování motoru když má mechanické nebo elektrické řízení natáčení lopatek turba? Mám elektrické a připadá mi, že hodně dlouho trvá než motor začne zabírat (je to výrazně déle než u Oktávky TDI PD). No vidím, že kupovat nové auto opravdu není výhra. :-) Příště raději ojetinu tak s 20-30tis.km. -
superkutil 21.05.07 09:31
« Spotřeba
Ahoj chlapi, mám na 2.2TDCI najeto cca 8000km a se spotřebou jsem okolo 7,6. Jezdím mimo město 90-100km/h, ve městě 50km/h, po dálnici 130-140km/h. Zkoušel jsem jezdit v nízkých otáčkách i normálně. šlapat na to co nejmíň i jet normálně. Nic nepomáhá. Když trochu sešlápnu plyn tak auto hrozně prudce vyrazí. Když potřebuju ve 100km/h předjet a sešlápnu to, tak se mu moc nechce jet. Do 4ky je zátah v pohodě, ale na 5ku a 6ku se mu moc nechce. Zkusil jsem i podřadit, ale to už zae motor točí přes 3000ot. a nemá už moment. Snažil jsem si i nakreslit graf momentu a určit, když už se vyplatí přeřadit na vyšší stupeň (např kdy na 4ku to táhne víc jak na 3ku) ale moc to nepomohlo. Je mi jasné, že diesel je něco jiné než byl předchozí benzín, ale předtím jsem měl Oktávku TDI PD 77kW a neměl jsem problém. Jezdil jsem za 5,5litru. Nevíte kolik žere 2.2TDCI na volnoběh? Měl jsem možnost si vybrat S-MAX 1.8TDCI nebo Mondeo 2.2TDCI a připadá mi, že výrazně těžší S-MAX jezdí skoro stejně jak to Mondeo. Přitom S-MAX jezdí za 6,5litru. Mondeo jsem v Německu rozjel na 180km/h a víc se mu už moc nechtělo. Na dlouhé rovině se nakonec rozjelo na 210km/h. Kolik by si mělo Mondeo brát na dálnici ve 160km/h? -
oleowr1 21.05.07 08:55
« Klimatizace nejde vypnout
Mám obyčejnou manuální klimatizaci a od soboty nejde vypnout. Nevypne se ani při vypnutí ventilátoru. Při mačkání tlačítka kontrolka reaguje, ale neděje se nic. Vypnout ji jde jen odpojením relátka v pojistkové skřínce. Nevíte někdo čím to může být? -
oleowr1 21.05.07 08:51
« Re: fórum, aditiva
Já aditiva zatím nedávám, najeto 126000, poslední 4 nádrže jsem začal jezdit na V-Power - uklidnil se volnoběh, auto táhne od 1500ot/min, s lehkou nohou se dá plynule jet 60km/h na 5-ku při 1250 ot./min, tohle sice neprovozuju, ale předtím při nižších otáčkách než 1500 bylo auto jak na houpačce. Kdysi jsem lil do Sierry občas trošku M2T s Velfobinem, když jsem jí prodával měla 345tkm, dodnes jezdí. -
lordmystic 21.05.07 07:49
« Re: fórum, aditiva
m.leky1: Osobně si myslím, že určitá chyba měření tam bude. Ale rozdíl o který se zhoršila mazivost u Stanadyne je několik desítek % a u VIF se naopak mazivost zlepšila o několik desítek %. Takže ve výsledku má VIF téměř dvakrát lepší mazivost a tady si myslím, že už je se čeho chytnout a alespoň částečně je jasné, že tak velká chyba měření být nemůže, jinak by ten test ztrácel úplně smysl. Druhou otázkou pak je opravdu věrohodnost a objektivnost testů, ale také si nedovedu představit, že by redakce Autodieselu celou dobu snažící se tvořit "nezávislou" a "neovlivněnou" image by se propůjčila k něčemu takovému, že by si nechala podstrčit k testování upravený vzorek aditiva. Věřím, že všechny vzorky byli náhodně nakoupeny někde na prodejně. -
"-- skrytý --" 20.05.07 23:10
« Re: fórum, aditiva
Taky jsem klikař - elektro-mechanické hodiny tikají již 255 tis. km a bez jediné kapky aditiv. Asi už to čekání přenechám dalšímu majiteli. Ale zase mě láká zkoušet co to ještě vydrží. Má další meta je 300 tis. km. ;-)
Proteklo mi tím cca 16 000l ČR nafty a celkem pohoda. Není to jak nový ale slouží.Common railu bez aditiv zdar, doufám že budou další vylepšené variace. :-) -
"-- skrytý --" 20.05.07 21:52
« Re: Problémy s elektrikou a ABS
oleowr1: Vstřikovač se kalibruje v továrně nebo při opravě na stanici a tato kalibrace se pak zavádí do řídící jednotky.
Slyšel jsem, že několik aut s opravenými a na stanici kalibrovanými vstřikovači jezdí za méně paliva, jeden drožkař uvádí hodnotu o 1,5 litru méně...
Jsou dvě situace, kdy je potřeba vstřikovače překalibrovat na autě (znovu zavést kalibraci). V případě že z nějakého důvodu ztratí ŘJ kalibrační informaci (typicky chcípnutí na křižovatce, ale samozřejmě velice málokdy, ŘJ nenabere včas dostatek informací od senzorů a je zmatená), druhou možností je, když má vstřikovač extrémně najeto, nebo zhltnul špatnou, hodně špatnou naftu a kalibrace, které si ŘJ v průběhu provozu vozidla se dostanou mimo povolené tolerance. Pokud se kalibrační hodnoty vstřikovačů dostanou mimo tolerance, můře se servis pokusit zavést původní kalibrační hodnoty ze vstřikovcače, ale nemusí to zabrat.
Rozhodně si myslím, že při používání adtitiv se tato situace značně odsune do budoucnosti. Prostě elektro-mechanické hodiny tikají... -
"-- skrytý --" 20.05.07 17:44
« Re: fórum, aditiva
Cituji z testu."Vzorky s ostatními přípravky vykázaly větší průměry stopy o 57 až 67 mikronů.To jsou hodnoty odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti(r=63micro),takže se může jednat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus(opačné působení na mazivost)přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá."
Vůbec nerozumím té opakovatelnosti.Chápu obecne chybu měření, ale co to znamená tady?
-
oleowr1 20.05.07 11:45
« Problémy s elektrikou a ABS
Psal jsem už o problémech s elektrikou, rozsvítí se na palubce blbosti, vynuluje místo km jsou ------ (někdy ne), přestane to měřit rychlost a otáčky.... Včera se mi to stalo taky, vyřadil jsem, motor ještě běžel, chtěl jsem zastavit na kraji cesty lehce šlápnu na brzdu a začal pulzovat pedál jako bych jel na hranici zablokování kol!!! Po bouchnutí do palubky otáčkoměr poskočí a jede se dál. Už mám skoro strach s tím jezdit! Ta elektronika v mondeu stojí za houby (renaulty jsou na tom ještě hůř). Tak mě napadlo, kalibrují se vstřiky v autě nebo na stolici? Nemůže být chyba v SW? Kolegovi blikala kontrolka motoru, kalibrovali mu vstřik v autě a řekli, že pokud by se to nepovedlo musí se vyměnit. -
"-- skrytý --" 20.05.07 10:13
« Re: fórum, aditiva
martin.z: výsledky testu Stanadyne nezpochybňuji. Ale je strašně divné, že aditivum, které skutečně a prokazatelně obsahuje látky které zlepšují vlastnosti nafty najednou vlastnosti nafty zhoršují. Pokud Stanadyne NEOBSAHUJE látky zlepšující mazivost, pak musí zůstat mazivost na stejné úrovni, nezměněna.
Že by se to popralo? Ale zase na mém voze jsou výsledky adidivace vidět docela dobře, i když mohu být výjimka, nebo klikař... -
"-- skrytý --" 19.05.07 21:10
« Re: fórum, aditiva
m.leky1: FÓBIE JE ZCELA ZBYTEČNÁ. MÁM 156000 KM A VSTŘIKY ZCELA V POŘÁDKU. 130000 KM POUŽÍVÁM STANADYNE FORMULA PERFORMANCE, VÍCEMÉNĚ PRAVIDELNĚ, SKORO KAŽDOU NÁDRŽ.
2/3 najezdím po ČR, z toho 2/3 Praha, 1/3 potom najezdím dlouhými jízdami v zahraničí. -
cja 19.05.07 17:08
« Re: fórum, aditiva
Snažil jsem se toto téma otevřít, ale , že se bude ubírat cestou, že někdo někde něco vylepšil - to se mi zdá přitažené za kštici.
Moje auto jezdilo doma, venku - problém ve 100t km. V ČR je spousta dovezených aut ze zahraničí - myslím, že mají problémy všechny i ty co byly dovezeny, Takže bych z toho usuzoval, že ten problém s naftou nebude tak zásadní(bavme se o naftě pouze z renomovaných pump) - znám člověka co jezdí jenom ČR a vstřiky ještě nedělal - najeto 250 000km - připouštím,že nafta není super, ale není to taky o stylu jízdy, zacházení s motorem, - nevím.?
:-) -
"-- skrytý --" 19.05.07 10:28
« Re: fórum, aditiva
Zdravim.Podle me ted nejde o to zda bylo nejake aditivum v nejakem testu lepsi, ale o to, jestli mam Stanadyne pouzivat dal ci nikoli.Vsichni co ho pouzivame jednoznacne potvrdime jeho pozitivni vliv na snadnejsi, lepsi studene starty a hlucnost motoru.Ale co ta mazivost?Ted jsem zkousel dat i asi 4nasobek normalni davky.Uplne se desim myslenky, ze jsem tim neco zkazil.
aditivum davam, abych predesel nejakym problemum se vstrikovaci soustavou.Vysledek testu vsak moje predstavy minimalne nepotvrzuje.Nejhorsi na tom je, ze opet trpim fobii ze zadrenych vstriku a momentalne uz vubec nevim , jak t toho ven. -
hil 18.05.07 23:07
« Re: fórum, aditiva
Našel jsem v jedné diskusi zajímavý příspěvek:
"....nicméně v posledním čísle časopisu AutoDiesel dělali test aditiv do nafty a z pěti výrobků skončil Stanadyne na čtvrtém místě, údajně nemá deklarované vlastnosti - mazání a odvodňování. Tento test vyhrálo aditivum od firmy VIF, nebo jak se jmenuje, ale poté, co jsem došel na poslední stránku časopisu, a tam viděl obchodní inzerát této firmy přes celou stránku, udělal jsem si o objektivnosti testu svůj úsudek."