FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 22.05.07 10:58
« Re: kutil, aditiva
superkutil: V odpovědi od impalera bylo maximální množství informací, bohužel všichni krom tebe to pochopili. Ano dodržoval pravidla slušného chování, ale někdo by ti asi měl opravdu nějakým ráznějším způsobem vysvětlit, že tvé spammování zde obtěžuje. Už po tobě ani nikdo nemůže chtít aby jsi pochopil něco týkající se aut, ale z ostatních narážek zkus pochopit alespoň to, že s tebou není něco v pořádku, tedy že si to zde myslí většina přispěvovatelů... A pokud to nepomůže, asi nám nezbyde nic jiného, než tvé příspěvky stále dokola o ničem úplně ignorovat... -
superkutil 22.05.07 09:52
« Re: kutil, aditiva
To impaler: Díky za odpověď, ale bohužel v ní není moc informací. Otázka byla, jaký vliv na chování motoru má elektrické nastavování lopatek turba. Má motor menší turboefekt nebo lepší emise.....
Otázka s plynem vyšla z odlišného chování Mondea a Renaultu. Obě auta mají C-R ale u Renaultu při sešlápnutí plynu do cca poloviny zdvihu tak motor plynule zrychluje a není to žádný brutální zátah. Dá se jezdit pohodově a s malou spotřebou. Pokud ale sešlápneš plyn až k podlaze, tak motor zaduní a má nečekaný zátah.
U Mondea i při malém stisku mám pocit, že se motor snaží za každou cenu dosáhnout co nejrychleji požadovaných otáček a zbytečně moc prudce zrychluje. Pokud ale sešlápnu plyn víc, tak už se nic neděje a motor víc nezrychlí.
U starého benzínového Mondea se taky plynem dal rozumně regulovat zátah motoru, u novější Fiesty i u Focusu, auto prudce reaguje i na malé sešlápnutí plynu a na další sešlápnutí plynu už nereaguje. Proč je to tak nastavené. Proč není plyn méně citlivý? Má to nejaký důvod? vždyť většina dnešních vozů už má elektronický plyn. U Fiesty je problém popojíždět v koloně protože i při malém stisku plynu má auto tendenci vyrazit.
Tak kdyby měl někdo k otmu nějakou informaci, tak budu rád.
Add. zahrádka: Mě nevadí, že je zahrádka nového Monde jiná než u starého, ale to jaký má tvar a že má velmi malou horní plochu pro kontakt s příčníky.
No a ještě jedna drobnost, nevíte někdo jak upravit DPH přepážku, aby nezabírala 20cm z délky kufru? Ta firma co to pro Ford vyrábí to totálně zvorala. Použili asi nějakou univerzální příčku a ta do Mondea nesedí. Přitom není technicky problém udělat příčku dobře, viděl jsem ji u Mondeí v Německu. -
impaler 22.05.07 08:48
« Spotřebitelská politika
Chválím DIMa za poslední příspěvky o filozofii používání káry za spoustu peněz. Dlouhodobě s tebou souhlasím, říkáš to přesně a ještě často vtipně. :-)
Mám najeto 51 tisíc, zatím to stříká normálně a neřahtá, poslední skororok jsem najel málo (10 tisic), ale zas budou dlouhé štreky. Blíží se konec záruky - myslíte, že stojí za to dát cca 1000 eur za tu prodlouženou? Neřešil bych teď detaily, jedná se stejně o Belgii a bude to částečně jinak, tak jen tak obecně. Zdá se mi, že to za to nestojí, spousta věcí je z toho vyloučena a ty vstřiky by nemusely stát o tolik víc. Kór když je určitá naděje, že ještě vydrží, kdežto tu záruku vzhledem k omezení kilometrů patrně vyjezdím do roka a druhý rok propadne. Díky za názory. -
impaler 22.05.07 08:42
« Re: kutil, aditiva
Ty, (super)kutile,
fakt se opakuješ. Byl jsem rozhodnut nereagovat, ale musím.
1. Zajeď si konečně na tu brzdu, naskenuj grafy, ukaž je nám a prodejci/servisu, případně reklamuj.
2. Přestaň porovnávat své auto výhradně se starým benzínovým mondeem, s jedním renaultem a teď ještě s jednou Octavií. Je to jiné auto, tos zjevně nečekal. Octavia nemá common-rail, jde o podstatný rozdíl, číst si o tom tady můžeš do alelujá, fakt se na to neptej a hledej. Týká se spotřeby, hlučnosti, odolnosti, bla bla bla.
3. Smiř se s tím, že dupat plynem na podlahu je blbost.
4. Smiř se s tím, že první tři kvalty jsou krátké. Mohly by být delší, ale je to prostě tak. Však ses před nákupem projel, ne. Takže musíš kvedlat a neměl by ses divit, že to netáhne do x tisíc otáček. Tvé kombi není Impreza ani Porsche, ale kolegové zde je považují za dostatečně silné, nikdo ti nepotvrdil, že to "nejede", takže je problém buť v tvém autě, nebo v tobě. Víc k tomu není co říct, už se na to dokola fakt neptej, otravuje to nejen mne, jak patrno.
5. Jestli si myslíš, že informace o řízení lopatek turba ti pomůže nasadit optimální režim v pravé noze, resp. že díky tomu dokážeš jezdit úsporněji, nech si to patentovat v ústavu paliv a maziv, nebo jak se jmenuje ten ouřad, a publikuj článek v Autodieselu.
6. Smiř se s tím, že stará zahrádka nepasuje na nové auto, a už prosím neohrožuj cizí životy svým nákladem. To, že se považuješ za kutila, neznamená, že se od tebe chceme nechat zabít.
7. Buď zdráv a nekrať si život (ani nám) hovadinama. -
superkutil 21.05.07 23:02
« Re: kutil, aditiva
Hm, no tak nic. Myslel jsem spíše nějakou radu, jak jezdit s TDCI. Od jakých otáček, co ještě snese atd. Teorii zvládám, ale moc nefunguje. Možná by bylo nejlepší motor vůbec nepoužívat a jezdit jenom z kopce. :-) Ale přesto Vám všem za rady moc děkuji. Hlavně pepek má takové přínosné příspěvky. To se hned pozná machr. Škoda že nikdo neví odpověď na tak jednoduchou otázku jako jaký je rozdíl mezi elektrickým a mechanickým nastavováním lopatek turba a jaký to má vliv na chování auta. -
"-- skrytý --" 21.05.07 17:29
« Re: kutil, aditiva
Dime, záruka 3 měsíce je na práci. Záruka na díly zůstává 2 roky. Faktem je, že pokud by něco podělali prací, asi by jsi se to dozvěděl do 3 měsíců... Třeba by Ti něco upadlo (výfuk, kolečko, kolo apod..) nebo by jsi zůstaůl stát... >:D -
"-- skrytý --" 21.05.07 15:55
« Re: kutil, aditiva
A jaký je ten korigovaný průměr ?? 1,4 mm ?? Ta kulička se odvaluje a nebo posouvá ??
Znamená to asi, že když se to rozjede na sucho, udělá to nějakou stopu za nějaký čas, potom se tam dá něco, a zjišťuje se , jak se ta stopa za stejný čas změnila. A pokud se se Standou zvětšila........... -
lordmystic 21.05.07 14:06
« Re: kutil, aditiva
Dim2: Trochu k tomu testu mazivosti. "Zkouška se provádí metodou podle ČSN EN ISO 121 56-1 na přístroji známém pod názvem HFRR (hiht frequency reciprocating rig). Při zkoušce se pohybuje ocelová kulička po ocelové destičce pod určitým zatížením v prostředí zkoušené nafty krátkým vratným pohybem frekvencí 50Hz. výsledek se vyjadřuje jako korigovaný průměr oděrové plochy (wsd 1,4) v mikronech. Mazivost nafty zajišťují výše vroucí uhlovodíky s větší viskozitou a polární látky v naftě. Nafta která z ekologických důvodů nesmí dnes obsahovat vysoko vroucí uhlovodíky a sloučeniny síry, jež v minulosti byly z hlediska mazání tou žádoucí polární složkou, by měla zcela nedostatečnou mazivost a ohrožovala by funkci a životnost vstřikovancíh čerpadel a trysek..." atd.
"Výrazný účinek byl zjištěn pouze při aplikaci VIF, průměr oděrové stopy se zmenšil o 84 mikronů. Stanadyne vykázal větší průměr stopy o 61 mikronů. To je hodnota odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti (r = 63 mikronů), takže se může jednoat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus (opačné působení na mazivost) přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá." - tak jak to přesně mysleli? -
pepek 21.05.07 14:00
« Re: kutil, aditiva
A půlkutile, povyprávěj i o své práci ve "výzkumáku", jak jsi tam dělal na brzdách a podvozcích. Všichni tady se rádi poučíme, když už tak zasvěceně hovoříš o "ŘJ" benzínových motorů. Opravdu se divím, jak se dal na některých vysokých školách získat titul ing. Auto, se kterým bys uměl jezdit ty, ještě nebylo a hodně dlouho nebude vyrobeno. -
lordmystic 21.05.07 13:55
« Re: kutil, aditiva
superkutil: "Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc." - tak to ti doporučím toto:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Věř tomu, že je to plně srozumitelné povídání jak jezdit hodně úsporně a pochopila to i moje mladá která jezdí s nechutí a jen občas. A problém se spotřebou nemá, jezdí pravidelně o 1-2 litry na 100km úsporněji než já :-) -
superkutil 21.05.07 13:37
« Re: kutil, aditiva
Dělal jsem ŘJ pro benzínové motory. V té době diesely meli klasické čerpadlo bez elektroniky a plyn reguloval otáčky. U benzínů ale plyn reguloval množství vzduchu a tím výkon motoru. ŘJ pak k tomu počítala zapalování a dávkování paliva. Ale u dieselů to do detailu neznám. Vím, že by měl nasávat stále maximální možné množství vzduch, že je tam několik předvstřiků a vstřiků a že je tam turbo na větší plnění motoru. Ale co se ovládá plynem fakt nevím. Usuzoval bych na otáčky, ale také to může být moment. A pokud je elektronické natáčení lopatek turba, tak už se to může chovat velmi zajímavě. Pokud na to odpověď neznáš, tak se třeba někdo najde. Jde mi o to, zda je lepší držet TDCI v nižších otáčkách s více plynem nebo ve vyšších s méně plynem. Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc. :-) -
"-- skrytý --" 21.05.07 13:16
« Re: kutil, aditiva
Mikron je obecně název pro jednu tisícinu..............o tisícinách ČEHO je ta diskuze o aditivech ?
Někdo se ptal, co je to opakovatelnost. Většinou se používá pojem honogenita a znamená to, že musí být jednotlivá měření úplně stejného přípravku ( třeba 10 měření ) v nějakém akceptovatelném rozptylu. POkud tomu dobře rozumím, tak Stanadyne měl ten rozptyl docela velký.....že by každé balení mělo rozdílné vlastnosti ??
A ještě jednu drobnost : svého času jsme se bavili o záruce na opravu . Teď jsme někde zachytil, že na opravu v servisu je záruka 3 měsíce ( ! ) včetně materiálu !!! Takže pokud si ten díl koupím někde v mototechně sám, budu na něj mít záruku standardně 2 roky, ale pokud mi to tam namontuje servis, je na to jenom 3 měsíce.´......... -
lordmystic 21.05.07 13:06
« Re: bitpower
m.leky1: bohužel jsem čekal opravu jednoho vadného vstřiku (tedy cenu do 5tis. kč), ale vyklubala se z toho kompletní výměna dvou zničených vstřiků (22tis. kč) takže musím počkat na další výplatu, abych nemusel kvůli chiptuningu do kontokorentu... :(. Za 14 dní je ale Tunning Show Blatná (kousek od mého bydliště) a tam se objednám (sleva 10% což není k zahození). A pak poreferuju... -
lordmystic 21.05.07 12:05
« kutil, aditiva
superkutil: O pár příspěvků níže píšeš: "Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut." A teď se ptáš: "A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru?" Myslím že tohle nepotřebuje vůbec žádný komentář, stejně jak tvé příspěvky stále a opět dokola, jak ti auto nejede, jak je špatné a líné s velkou spotřebou.
ještě aditiva: "Test, jejž vám zde představujeme, pro nás uskutečnil Ústav paliv a maziv, a.s., který je v oblasti zkoušek motorových paliv nejzkušenější a nejrenomovanější českou institucí." Jinak chyba měření která je odvozena z opakovaných měření je opravdu 63 mikronů, tedy Stanadyne je přesně o 60 mikronů horší tedy na hraně chyby, za to VIF je zhruba o 80 mikronů lepší než klasická nafta. Když tedy řekneme, že Stanadyne mělo max. chybu tak je mazivost původní nafty nezměněna a u VIFu když vezememe max. chybu k dobru, tak bude stále mazivost zlepšena o 20 mikronů. Ale je vidět, že větší množství VIFu určitě mazivosti pomůže, kdež to u Stanadyne těžko říct... -
oleowr1 21.05.07 11:33
« Re: fórum, aditiva
To DIM: Včera jsem přístrojovku z auta vykuchal, nesvítily mi 3 žárovky podsvětlení, tak jsem je vyměnil, prostříkal jsem konektor Kontoxem a zdá se, že zatím v pohodě. Na plošňáku vypadají spoje O.K., když to bude ještě prudit, přejedu všechny spoje mikropájkou a pokud to nepomůže koupím nové budíky.
Mě už se ta záruka vrátila mockrát...doporučuji.
SUPER KUTILE : S lopatkou turba nepohneš ani heverem, ne tak mechanicky nebo elektricky....dovedeš si představit natáčet lopatky nějaké vrtulky, která točí 100 tis . ot/min ? A možná i více........