FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.06.07 19:48
« Re: levný okruh
To bude ono! ESP je dobré, ale chtělo by to vypínatelné ASR. Tím, že vypnu ESP, tak jde auto do boku. Takže na sněhu a ještě s TDCI nic moc. Je mi jasné, že plno mých negativních pocitů, je nejen přechodem ze starého Mondea na nové ale hlavně přechodem z benzínu na TDCI. Musím říct, že mi někdy TDCI připadá super, velký zátah, ale jindy když chci předjet do kopce, tak motor duní ale nezrychluje a podřazení nepomůže. Obdivuji ty, co mají Mondeo TDCI 85kW. To si nedokážu představit. Jinak auto už trochu celkově změklo, nechá si líbit zátah od 1500ot a zabírá i nad 3000ot. Spotřebu mám dlouhodobě 7,5 a už to neřeším. O slibovaných 6,5 si nechávám jenom zdát. Je zajímavé, že S-MAX s 1.8TDCI 92kW spotřebu 6,5 zvládá i když je těžší. Věřím že čip vše vyřeší, trochu klesne spotřeba bude o pár koníků v kopci víc. Podvozek je super na hladkém asfaltu, na nerovnostech poskakuje a vše se hodně přenáší dovnitř. Mnohem víc jak u konkurence. Taky mě překvspilo, jak auto po 8tis.km uvnitř hodně drnčí. -
"-- skrytý --" 01.06.07 23:21
« Re: VIF ?
Ano zapadlo a proto jsem ho jiz dvakrat na plnou nadrz zkusil. Vysledek je docela zajimavej. Minimalne na poslech a pri zavrenych okynkach, je motor jeste tissi nez se STANDOU - overim jeste decilomerem na mem zkousecim useku. Druha vec je, ze jsem mel do nedavna za to, ze prave tichost motoru dela mazivostni slozka nafty, aditiva. V Autodieslu pisou, ze lidskym uchem slysitelny hluk motoru urcuje hlavne cetanove cislo a ne kvalita mazani nafty-aditiva !!! Jinak davkovani VIFu je velice prijemny. Vicko ma tak 5 cm dlouhe dute hrdlo do ktereho se krasne po odsroubovani nalije presna davka a vleje do nadrze, aniz bych se tim smradlavym mazutem poblemtal :-)) Tak uvidime. Jak rikam, pocitove to je tissi a hladsi, otazka je co to dela skutecne v motoru? -
cja 01.06.07 15:45
« Re: levný okruh
to krkovička: Vím je to ASR, ale tohle Mondeo má tzv IVD - samostatně nelze vypnout(ESP) - u Mondea 93 bylo TCS - tam šlo vypnout samostatně - a samozřejmě máš pravdu - pokud na sněhu problém rozjíždím se na volnoběh :-) Zkrátka na sněhu do kopce vypnu a lechtám plyn a nahoru se tak doškrabu ;-) -
lordmystic 01.06.07 11:51
« Re: levný okruh
superkutil: S tím podvozkem jsi fakt ustřelil, kvůli podvozku jsem si Mondeo kupoval, protože ve své třídě je ten podvozek na nejvyšší úrovni! Nějaké Octavie, Passaty atp. se s tím nedají měřit. ESP nemám, jezdím ostře, vychutnávám si driftování naplno. Dojíždím totiž staré letní gumy a není mi jich líto, tak zkouším co auto dá. A okruh je ideální místo pro otestování komplexních schopností auta. Starty a rovinky to není ono, ostré zatáčky jsou zase průser že si auto můžeš rozbít a ohrožuješ ostatní. Tak asi proto proč na okruh.
PetrT.: No docela se děsím že jsem vyhodil zbytečně 22k když by to šlo jak koukám nyní určitě za polovic :(. Ale prej byli ty vstřikovače totálně zničený (divili se že jsem tam vůbec dojel), tak se utěšuji tím, že by asi stejně nešli opravit... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:41
« Re: Nešťastná elektronika....
To tlačítko mi na minulém Mondeu odešlo taky.....tehdy to vyměnili v i s přístrojovkou v záruce. Ono to tlačítko neodešlo úplně, po troše trpělivosti to nakonec to denní počítadlo vynulovalo. Takzvaný studený spoj nemusí být jenom přímo na tištěném spoji, může to být v konektoru, nalomeném drátu - prodtě nějaké místo s větším přechodovým odporem - a navíc v autě se můžou objevit různé bludné proudy od jiných třeba špatně ukostřených spotřebičů...........
Pokud jim to předvedeš, tak stejně nic nevyřešíš...... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:14
« Re: levný okruh
ESP jizdu na snehu umi. To co ti ztezuje rozjezdy je ASR, ktery je spolecne s ESP vypinatelny tlacitkem.Pokud ti zacnou prokluzovat kola, omezi ridici jednotka otacky na hodnotu pri ktere moment na kole je pneumatikou udrzitelny-pak se to teprve muze rozjet. Supr kroutak nasich agregatu uplne vocpoda ti tudiz situaci ztezuje- auto se pohybuje vicemene stale na hranici zdechnuti a nejede. Resenim je bud mit kvalitni gumy, retezy nebo to hodne dobre umet s plynem a spojkou. U Mondea rozjezdy nikdy nebyly pohodove, ale vesmes tim trpi vsechny turbodiesely.S benzinem jsem tento problem nikdy nemel-nastup vykonu se dal uz od volnobehu krasne davkovat.
ESP ocenis az kdyz jedes z kopce:) -
superkutil 01.06.07 09:52
« Re: levný okruh
To cja: Letní mám 205/50 17" Pirelli P6000. Proti starému Mondeu mám pocit, že sedím v hrozně vysoký bedně. Při losím testu auto sedí dobře, ale na nerovnostech odskakuje. To bych řekl, že staré nedělalo. Určitě má nové Mondeo tužší karosérii a to by mělo být dobře. U 18" kol by se na českých silnicích bál, že je někde bouchnu. Nejezdím výrazně rychle, ale nerad brzdím a zrychluju a tak projíždím zatáčky ostřeji. Jak jsi to myslel s tím sněhovým ESP? V zimě jsem byl na horách a tam je takový malý kopeček, který staré Mondeo vyjíždělo bez jediného problému. Naopak kamarád s Lagunou to měl horší. Letos kamarád s Lagunou vyjel bez problémů, já s Mondeem a ještě jeden s Focusem 1.8TDCI jsme tam pálili gumy a nic. Nakonec jsem to musel vycouvat. Pak jsem jel jiný kopec a dokud bylo ESP tak to nějak jelo. Sice to ubíralo pořád na plynu ale jelo. Když jsem ESP vypnul, tak jsem zapadl nadobro. Malý Fiat Ritmo to bez problémů vyjel. Věřím, že se starým Mondeem bych to vyjel taky. Proč to ESP neumí jízdu po sněhu? -
cja 31.05.07 19:50
« Re: Nešťastná elektronika....
bojím se , že tišťák samotný od Forda nedostaneš - u mého předchozího Mondea odešlo resetovací tlačítko na PP - chtěl jsem jej nechat vyměnit a bylo mi řečemo, že jedině celou palubku a nebo si donést spinač z vrakáče - tak jsem to nechal být - to je má zkušenost, jinak poradit neumím
nastavit stav Km - to by měl zvládnout každý servis přes VDS - myslím :-| -
oleowr1 31.05.07 19:19
« Re: Nešťastná elektronika....
to cja & dim: Auto je 12/2002 - dávno po záruce, tišťák bych si bez problémů vyměnil i sám (cca. hodinka), jen bych potřeboval, aby mi v servisu nastavili aktuální stav km.
Palubku jsem v neděli rozebral, je v ní jediný tišťák, jsou tam 4x čtyřnožové konektory na připojení budíků, dva LCD displeje, 4x velká bezobjímková 3W žárovka na podsvětlení budíků, několik menších žárovek co podsvětlují displeje + některé varovné kontrolky (tuším, že nabíjení, olej...), většinu kontrolek rozsvěcují LEDky. Všechny konektory jsem vyčistil, celý tišťák odmastil a vyčistil od prachu - hlavně kolem velkých žárovek, prach může při zvlhnutí dělat svod, u průmyslových PC jsme s tím měli problémy pokud dobře netěsnily kryty. Všechno jsem poskládal, denní počítač se vynuloval, po zapnutí zapalování všechny budíky vyjely nadoraz a vrátily se, podle servisu je to autotest - O.K. Ujel jsem asi 10km, palubka se zahřála a závada byla zpátky. Asi odkrytuju spodní víko, prohřeju palubku fénem zespodu a ukážu jim co to dělá, jinak na to nepříjdou, zkoušeli krátké jízdy kolem servisu a navíc ani venku moc teplo nebylo.
Do tišťáku z vrakoviště bych asi nešel, budu asi muset koupit nový. Mám jen strach, aby to nebylo třeba špatně nalisovaným konektorem na kabeláži, jiná možnost mi připadá málo pravděpodobná. -
cja 31.05.07 19:06
« Re: levný okruh
to kutil: pokud ti kráčí do boku, pravděpodobně nedotáčivost? - co máš za pneu? mě to dělalo předchozí Mondeo na 205/16, 2,0i benzín - a byla to docela zábava, když to driftovalo, ale byl to spíš extrém - na 2,2TDCI mám 225/18 a to už musí být hodně brutální zásah , aby to jelo v zatáčce rovně nebo , aby seplo ESP(potažmo IVD). Jednou si stěžuješ , že je to tvrdý , jak Bedna? a pak by jsi chtěl jezdit zatáčkami rychle - tohle asi bude problém vyřešit :-) A na sněhu při výjezdu do kopce ESP vypínám - tuším, že to psali i v manuálu k autu - "sněhové" ESP to nemá - bohužel :-)
A jinak si myslím, že Mondeo má jeden z nejčitelnějších podvozků ve své třídě - a myslím, že tohle jako argument, může někdo těžko vyvracet - viz testy i zkušenosti, takže tady jsi myslím tak trochu mimo mísu. -
cja 31.05.07 18:54
« Re: Nešťastná elektronika....
to oleowr1: nejsem DIM, ale pokud najdeš tišťák, který to dělá, tak jedině sehnat na vrakovišti a nechat přehodit šikovným mechanikem, ale pokud nová palubka a není to na záruku - Pán Bůh s Tebou - cenu nevím, ale jen jsme se v servisu zmínili a někteří technici radši odešli , aby to přežili, až kamaráda trefí šlak :-) -
"-- skrytý --" 31.05.07 17:51
« Re: Nešťastná elektronika....
Nevím, kolik to stojí, ale zadarmo to nebude.....Mně to udělalo jednou ( na sekundu neukazovaly ručičky a malý počítač se resetnul) a dalších pár tisíc do dneška už nic . Servis to nikdy nenajde, a i kdyby , tak uvidí totéž co ty. Mně řekli hned : je to docela jasné, takových aut už tady bylo více,někomu jednou za čas, někomu co chvíli, a jedině vyměnit celou přístrojovku..... -
superkutil 31.05.07 12:32
« Re: levný okruh
To Krkovicka: To ano, pokud chceš zjistit možnosti podvozku, tak je okruh nebo letiště dobré. Co se týče ESP plně souhlasím, že výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti (proto se také do auta dává :-) ). ESP jsem měl možnost využít na sněhu, protože tam kde mi MK II vyjelo v pohodě, tam si MK V bez ESP ani neškrtlo(zahrabalo se) a s ESP to zase nevyjelo protože ESP ubralo plyn.
Nemá cenu srovnávat MK II a MK V s ESP. Musíš srovnávat MK II a MK V bez ESP. Nevím jakou máš zkušenost, ale mě MK II v extrému šlo do smyku ale bylo to řiditelné. MK V se mi v zatáčce nakloní a začne kráčet do boku. Zkusím vypnout ESP, třeba je to tím. Mám pak pocit, že nemůžu ty zatáčky projíždět rychle. Netvrdím, že je chyba v Mondeu, možná to je skutečně ve mě, ale takové chování auta mě prostě nevyhovuje. Vždy chci vědět, co auto udělá, nechci se spoléhat na elektroniku a SW. Možná je to tím, že dělám v IT a píšu programy. ;-) -
oleowr1 31.05.07 10:24
« Re: Nešťastná elektronika....
To DIM: od pondělka mají auto v servisu, závada (zblbnutí palubovky) se jim neprojevila, prý už s ním najezdili 50km a nic, ono hlavně nebylo moc teplo. Jsem z toho celkem na prášky, za měsíc jedu na dovolenou... Nevíš, kolik může palubka stát, dá se vyměnit jenom ten plošňák? Když tak bych to nechal vyměnit preventivně. -
"-- skrytý --" 30.05.07 18:44
« Re: levný okruh
Nevim jak tobe Superkutile, ale me zatim vsechna tri Mondea zatacela a to lip nez dobre. Na okruh nejezdim, protoze nemam kdy, ale parkrat do roka si jedu zablbnout na letiste. Naposledy jsem byl asi pred ctrnacti dny, nez jsem nazul letni gumy a uzil jsem si docela dost srandy:) Jediny duvod je zjistit limity auta a trochu si zablbnout protoze za provozu to delaji jenom magori. Doporucuju ti vyzkouset si napriklad imitaci losiho testu s vyplym ESP a pak totez zkusit v jinem aute. Mozna pak zmenis nazor.