FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 04.06.07 22:09
« Re: levný okruh
To jack007: Máš 5ti kvalt? Máš či nemáš čip? Když já mám 400Nm a 6ti kvalt a běžně stačí točit motor od 1500-2500ot a přitom při předjíždění mi výkon nestačí, tak si nedokážu představit verzi s 280Nm. Přitom zrychlení z 0-100 je jen o 2sec horší. -
"-- skrytý --" 04.06.07 12:54
« Re: levný okruh
Vcera mi ríkal švagr, že měl půjčené Mondeo tdci 5 kvalt jako náhradní vozidlo(nevím jakou výkonovou variantu..Říkal, že o proti jeho 2,2 tdci to vubec nejede.2,2 je pry ve srovnání s tím raketa.(400 NM je 400NM, pocitoveje to musí byt vyrazný rozdíl).
-
cja 03.06.07 14:43
« Re: levný okruh
To kutil: Jezdíš pneu 205/50/17 - spotřeba 7,5 l na 100km - takovou spíš 7,2 l mám spotřebu s 225 - což obnáší vyšší valivý odpor a tudíž i spotřebu - v zimě jezdím 205/55/16 a i při zimním provozu spotřeba asi 6,5l na 100 - včetně boxu na lyže na střeše. Nejezdím pomalu, spíše svižně v okolí limitů pro ČR. Myslím, že ta spotřeba co uvádíš je spíš o tom , že asi jezdíš výrazně svižněji a nebo máš těžkou nohu. ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.07 09:55
« Re: VIF ?
Omyl, kutile, 96kW v novém Mondeu bude, ale je to jiný motor. Původní motor PUMA prošel vývojem a ve verzích 2,2TDCi a 2,4TDCi se dodává pouze do užitkových vozů (Ford-->PSA). Nové Mondeo bude používat motory DW10B (PSA-->Ford).
Taže papírově stejné hodnoty 96kW, ale úplně jiné motory.
Po 1,8TDCi (motor Ford Lynx) a 2,0TDCi (DW10B 96 a 103kW)přibydou ještě 2,0TDCi (DW10C 110kW) a 2,2TDCi (DW12, 125kW) -
lordmystic 02.06.07 20:25
« Re: VIF ?
No také jsem vyzkoušel VIF. Dávkuji to 2x tolik co je na obalu (v Autodieselu dávali o polovic víc) a vyjde mě to na 0,65kč/l, tedy mnohem méně než standardní dávka standy. VIF by měl mít o něco vyšší cetanové číslo, ale na výkonu se to fakt poznat nedá, ohledně zvuku také ne (alespoň já to nepoznám, minimální rozdíl). Ale jsem zase klidnější, vím že mazivost by teď měla být úplně v poho, navíc při tomto větším dávkování!
Nový sw do řj: Už jsem to tu psal, že mi vyměnili při výměně vstřiků i nový sw v řj. Nevím fakt jestli je to možné, ale před nahráním mi auto např. na trojku při max. akceleraci náhle vadlo při 4200 ot/min, nyní točí plynule do 4650 ot/min a až zde naráz zvadne! Zdá se mi to fakt divné, ale je to paráda. -
superkutil 02.06.07 19:48
« Re: levný okruh
To bude ono! ESP je dobré, ale chtělo by to vypínatelné ASR. Tím, že vypnu ESP, tak jde auto do boku. Takže na sněhu a ještě s TDCI nic moc. Je mi jasné, že plno mých negativních pocitů, je nejen přechodem ze starého Mondea na nové ale hlavně přechodem z benzínu na TDCI. Musím říct, že mi někdy TDCI připadá super, velký zátah, ale jindy když chci předjet do kopce, tak motor duní ale nezrychluje a podřazení nepomůže. Obdivuji ty, co mají Mondeo TDCI 85kW. To si nedokážu představit. Jinak auto už trochu celkově změklo, nechá si líbit zátah od 1500ot a zabírá i nad 3000ot. Spotřebu mám dlouhodobě 7,5 a už to neřeším. O slibovaných 6,5 si nechávám jenom zdát. Je zajímavé, že S-MAX s 1.8TDCI 92kW spotřebu 6,5 zvládá i když je těžší. Věřím že čip vše vyřeší, trochu klesne spotřeba bude o pár koníků v kopci víc. Podvozek je super na hladkém asfaltu, na nerovnostech poskakuje a vše se hodně přenáší dovnitř. Mnohem víc jak u konkurence. Taky mě překvspilo, jak auto po 8tis.km uvnitř hodně drnčí. -
"-- skrytý --" 01.06.07 23:21
« Re: VIF ?
Ano zapadlo a proto jsem ho jiz dvakrat na plnou nadrz zkusil. Vysledek je docela zajimavej. Minimalne na poslech a pri zavrenych okynkach, je motor jeste tissi nez se STANDOU - overim jeste decilomerem na mem zkousecim useku. Druha vec je, ze jsem mel do nedavna za to, ze prave tichost motoru dela mazivostni slozka nafty, aditiva. V Autodieslu pisou, ze lidskym uchem slysitelny hluk motoru urcuje hlavne cetanove cislo a ne kvalita mazani nafty-aditiva !!! Jinak davkovani VIFu je velice prijemny. Vicko ma tak 5 cm dlouhe dute hrdlo do ktereho se krasne po odsroubovani nalije presna davka a vleje do nadrze, aniz bych se tim smradlavym mazutem poblemtal :-)) Tak uvidime. Jak rikam, pocitove to je tissi a hladsi, otazka je co to dela skutecne v motoru? -
cja 01.06.07 15:45
« Re: levný okruh
to krkovička: Vím je to ASR, ale tohle Mondeo má tzv IVD - samostatně nelze vypnout(ESP) - u Mondea 93 bylo TCS - tam šlo vypnout samostatně - a samozřejmě máš pravdu - pokud na sněhu problém rozjíždím se na volnoběh :-) Zkrátka na sněhu do kopce vypnu a lechtám plyn a nahoru se tak doškrabu ;-) -
lordmystic 01.06.07 11:51
« Re: levný okruh
superkutil: S tím podvozkem jsi fakt ustřelil, kvůli podvozku jsem si Mondeo kupoval, protože ve své třídě je ten podvozek na nejvyšší úrovni! Nějaké Octavie, Passaty atp. se s tím nedají měřit. ESP nemám, jezdím ostře, vychutnávám si driftování naplno. Dojíždím totiž staré letní gumy a není mi jich líto, tak zkouším co auto dá. A okruh je ideální místo pro otestování komplexních schopností auta. Starty a rovinky to není ono, ostré zatáčky jsou zase průser že si auto můžeš rozbít a ohrožuješ ostatní. Tak asi proto proč na okruh.
PetrT.: No docela se děsím že jsem vyhodil zbytečně 22k když by to šlo jak koukám nyní určitě za polovic :(. Ale prej byli ty vstřikovače totálně zničený (divili se že jsem tam vůbec dojel), tak se utěšuji tím, že by asi stejně nešli opravit... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:41
« Re: Nešťastná elektronika....
To tlačítko mi na minulém Mondeu odešlo taky.....tehdy to vyměnili v i s přístrojovkou v záruce. Ono to tlačítko neodešlo úplně, po troše trpělivosti to nakonec to denní počítadlo vynulovalo. Takzvaný studený spoj nemusí být jenom přímo na tištěném spoji, může to být v konektoru, nalomeném drátu - prodtě nějaké místo s větším přechodovým odporem - a navíc v autě se můžou objevit různé bludné proudy od jiných třeba špatně ukostřených spotřebičů...........
Pokud jim to předvedeš, tak stejně nic nevyřešíš...... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:14
« Re: levný okruh
ESP jizdu na snehu umi. To co ti ztezuje rozjezdy je ASR, ktery je spolecne s ESP vypinatelny tlacitkem.Pokud ti zacnou prokluzovat kola, omezi ridici jednotka otacky na hodnotu pri ktere moment na kole je pneumatikou udrzitelny-pak se to teprve muze rozjet. Supr kroutak nasich agregatu uplne vocpoda ti tudiz situaci ztezuje- auto se pohybuje vicemene stale na hranici zdechnuti a nejede. Resenim je bud mit kvalitni gumy, retezy nebo to hodne dobre umet s plynem a spojkou. U Mondea rozjezdy nikdy nebyly pohodove, ale vesmes tim trpi vsechny turbodiesely.S benzinem jsem tento problem nikdy nemel-nastup vykonu se dal uz od volnobehu krasne davkovat.
ESP ocenis az kdyz jedes z kopce:)