FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 26.05.11 17:35
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Dime, tyto jednobarevné názory jsou dost.......... bez komentáře. Na to abys mohl něco takového prohlásit, bys musel vědět o motorech mnohem více. V Tvém případě je to prostě umanutost.
Problémy (masové) se vstřiky byly jen u prvních ročníků a dále u lidí, kteří autu nedali to co se patří a spolehli se na doporučené výměny toho a onoho.
Takže co například ovlivňuje starty a nerovnoměrný chod motoru:
- komprese
- EGR
- váhy vzduchu
- baterka
- stav startéru
- čistota klikového a vačkového snímače (bývají znečištěny bordelem obsahujícím železné částice)
- stav kabelů vstřikovačů
- stav čerpadla a jeho ovládacího ventilu
- stav vstřikovačů (problém s tryskou pouze u Euro 4, u Euro 3 je obrovská startovací dodávka)
- stav vstřikovačů (jak u Euro 3 způsobí velké přepady ze vstřikovačů žádný start, u Euro 4 špatný start)
Věci nejsou černobílé.
Vstřikovače jistě hrají svojí roli ale ve hře je spousta dalších prvků a ve většině případů je na vině souhra několika vadných parametrů).
Naprav se nebo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8-s -
WinDiesel 26.05.11 17:26
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Jardo, musím do toho vstoupit.
Máš v háji baterii nebo máš zahnojenej startér uhlíkovým prachem, málo točí. Samozřejmě, jakmile se nastartuje, není motor v otáčkách, které jsou v palivové mapě.
Vyřeš tento problém a jsi v pohodě.
Na startovací otáčky jsou elektronicky řízené diesely dost citlivé. -
"-- skrytý --" 24.05.11 18:48
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
To DIM: diky za predpokladanou odpoved :-), ale prave me prijde, ze vsechny projevy spojene s vadnymi vstriky co tu vsichni uvadeli to vubec nema, nekouri to, kontrolka motoru se nerozsveci, zadne klepani u studeneho motoru, ani snizena ani zvysena spotreba paliva atd. Proste hned po nastartovani a prvnim pridani plynu uz se vse chova jak ma. -
DIM 23.05.11 12:33
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Jardo, já mám jako vždy jediný názor : vše hledej ve vstřikovačích. Při studeném motoru je přidřený vstřikovač v ještě větší nevýhodě než normálně , díky tomu je jeho pomalejší odezva při studeném startu zásadní a auto jede jakoby na tři válce...... Ještě možná EGR, ale nemyslím si to. -
superkutil 23.05.11 10:53
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Mám najeto 130tis. a v poslední době po startu motor hodně bíle kouří a kolísá. Navíc je při startu hodně hlučný. A nechce moc jet, dřív jezdil líp. Ale za to spotřeba jde dolů, teď jezdím za 5,5litru, dříve za 7 litrů. Jo a kolem 2000ot motor při jízdě po dálnici kolísá.
A ještě jedna zajímavost. Občas úplně zblbne dešťový senzor. Leje ale stěrače se nerozeběhnou. A taky automatické rozsvěcení světel blbne, světla rozsvěcuje i za jasného dne. Musím motor vypnout a zapnout a je to v pořádku. -
"-- skrytý --" 21.05.11 21:03
« 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Posledni dobou mam problemy se starty.
Po nastartovani u studeneho motoru startuje jakoby zadusene, otacky kolem 600, sviti pri tom na palubovce baterka a po cca 2-3 vterinach se najednou zhoupne a dostane se na svych beznych cca 750. Dokonce dvakrat uz se stalo i to, ze chvilku otacky hodne kolisaly nahoru dolu, jakmile jsem seslapnutim pridal plyn na cca 2000ot a znovu pustil plyn na volnobeh, vse se ustalilo.
U zahrateho motoru to nedela vubec - vypnuti - nastartovani
U chladneho motoru cca po ujeti treba 1-2km a znovu vypnuti motoru a pote nastartovani se zda byt efekt zaduseneho motoru jeste vetsi.
Sleduji pravidelne kourivost a naprosto bez jakehokoli koure - ani bily ani cerny - jen drobne odfrknuti hned po startu a nic vic.
TAK CO TO MUZE BYT?
-
superkutil 11.05.11 21:08
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
DIM: ŘJ si to pamatovat může a nemusí, Záleží na tom, jak program napíšeš. Třeba u starších benzínových Mondeí si pamatovala jen přechodové režimy. To je než se motor ohřeje a režim mezi volnoběhem a cca 2000ot. Mělo to být kvůli stárnutí motoru a jeho adaptaci na změnu parametrů motoru. Ale moc to nefungovalo, ŘJ si pamatovala i chybné stavy a tak se po čase musela ŘJ restartovat. U dieselů jsem to nezkoušel. -
Devil666 11.05.11 11:13
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
PP počítač u Fordu ukazuje podle mých zkušeností vždy menší spotřebu než je skutečná. Nejvíc se to projevuje při jízdách po městě. Mimo město to takový rozdíl není. U mýho nynějšího 2,2 TDCI je to celkem přijatelných cca 0,5L/100KM, ale u předchozího 2,5 V6 to bylo tak o 1,5L/100KM, někdy dokonce i o 2L ! To asi aby člověk z tý spotřeby u 2,5 V6 nebyl tak vyděšenej ;-) -
DIM 10.05.11 13:58
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
Kutile ?! To přece jako programátor ŘJ musíš vědět, že si pamatuje styl řízení ! :-) Ale zkus tu spotřebu změřit reálně . PP u těchto Mondeí mi taky hodně ujížděl směrem do pozitivna. A dokonce mám pocit, že čím déle nebyl resetován ( při servise a pod ), tím méně ukazoval...... -
DIM 05.05.11 13:09
« Re: 2.2TDCi 129kW
Moiku, tohle auto Ti mohu s klidným svědomím doporučit, nemá žádnou klasickou slabinu typu trysek, trojkombinace, Egru....alespoň s ezatím nikde nic takového obvyklého neobjevilo. Samozřejmě, že pokazit se může cokoliv, ale já bych se toho nebál. Na rozdíl od předešlého modelu, ten bych doporučit nemohl....i když také záleží na ceně...
Teď ale nové 2,2 od PSA je vzorem poslušnosti zvukové stability. Jso i lepší motory, to vím! :-) Zkušenosti s minulou modelovou řadou ale byly jako bonboniéra . nikdy člověk nevěděl, co záhy ochutná :-) Teď mám klid , jen jezdím, za skoro dva roky žádná porucha, ani porušíčka. Výhrady vůči některým věcem by se sice našly, ale nepokazilo se nic, jen občas zazlobí rádio, ale to není Ford :-)
Tak snad jsem to nezakřikl.