FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 07.06.07 10:54
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Občas přes Fulnek a Odry jezdím taky, většinou na zpáteční cestě, aspoň se podívám jak pokračuje stavba D47. Stejně tak na zpáteční cestě jezdívám domů přes Hradec Králové, mezi Hradcem a Mohelnicí je to sice s SDi-čkem utrpení, hlavně při předjíždění kamionů, kterých tam po zavedení bodového systému přibylo, ale až budou platit za silnice 1. třídy tak se to snad trochu zlepší. Když je hezky a nespěchám, odbočím v Hradci na Šumperk, to se ale cesta protáhne na cca. 6hod. -
hil 07.06.07 10:27
« Re: Dobrovolné sado-maso !
To oleowr1: Ne, z Olomouce. V noci je Ostrava průjezdná v pohodě.
A i tak, většinou jedeš (z Karviné) po obchvatech a na konci Ostravy zahneš doleva. :-)
Ale z Těšína už je to zase o něčem jiném.
Ta silnice od Frýdku na Příbor mě deptá, všichni tam jedou 150, na jedné straně máš 10 cm od náklaďáků, na druhou 10 cm od sloupků s drátem... :-)
No a D1 je taky paráda, poslední dobou se všichni naučili jezdit vlevo. Chvíli jedeš 150 a za chvíli ten pruh stojí. Možná jsem posledně chytil z Prahy špičku (vyjížděl jsem kolem 16:00)... -
oleowr1 07.06.07 08:51
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Ty seš z Karviné? V poslední době jezdím přes Těšín, Frýdek, je to asi nejrychlejší a vyhnu se Petřvaldu a Ostravě, Karviná - Praha nejméně 1x měsíčně na porady, bohužel služební Fabií SDi - to je opravdu sado-maso, ani klimu to nemá, místo elektrických oken švihadla. Umím s ní zajet do Prahy pod 4hod., dlouhodobou spotřebu (podle tankování) mám 4,9 l/100km, minulý měsíc jsem uzavíral se spotřebou 4,59l/100km. S mondeem (2,0TDCi 96kW) jezdím Prahu v podstatě za stejný čas, ale o více než litr větší spotřeba. -
oleowr1 07.06.07 08:42
« Re: Problémy s elektrikou
to cja: s cenou se nějak vyrovnám, ale za podmínky, že už sami konečně přijdou na to kde je chyba, ne že já jim nadiktuji ať mi vymění palubku, bude to konektorem a nic už na nich nevyreklamuju.
Hlavně mě udivuje, že se chovají tak ekologicky a mění to komplet celé, ikdyž by stačilo jen plošňák, budíky jsou O.K., je to lehce rozebiratelné... Při tomhle trendu si za chvíli nové pneumatiky budem kupovat jedině včetně disků!!! -
hil 07.06.07 02:53
« Re: Dobrovolné sado-maso !
Já už bych do benzínu nešel. Hned jak se nám v Tranzitu objevilo TDCi, tak jsem si říkal: V osobáku to by bylo něco...
Právě jsem přilít z Karviné, bral jsem to přes Fulnek. Po té "dálnici sebevrahů" přes Frýdek strašně nerad jezdím.
Ale přes Fulnek, Odry je to paráda, prázdná silnice, kopec nekopec, těch pár benzínových osobáků co jsem minul asi nevěřilo, že kolem nich neprolítlo UFO Kombi.. :-) -
superkutil 06.06.07 22:02
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To superrejpalpetrT: :-) No mě by stačilo kdyby auto jelo a nežralo >:-[] a když bych potřeboval tak zrychlilo. Přiznávám, že jsem od 2.2TDCI očekával víc. Měl jsem zkušenost akorát s Passatem 1.6D, Escortem 1.6D a Passatem 2.5TDI, Meganem 1.9dCi a krátce s Mondeem 1.8TD, Focusem 1.8TDCI a s S-MAXem 1.8TDCI. Jinak samý benzíny. Takže proste tudbodiesel je turbodiesel a benzín je benzín. 2.2TDCI je velmi tichý a příjemný motor se slušným zátahem okolo 2000ot a s rychlým poklesem dechu okolo 3000ot. Kupoval jsem nejsilnější diesel ve své třídě (jak praví slogan) a dost často narážím na nedostatek výkonu bez možnosti podřazení. Naopak po většinu jízdy jedu na 6ku okolo 2000ot a tam je motoru dobře. Ale to by asi zvládl i 1.8TDCI. Takže 1.8TDCI 92kW co bude v nových Mondeích bude možná ta pravá volba (úsporný ale živý konkurent 2.0TDCI 96kW). No a já si nechám naladit vlastní křivku motoru a bude to v pohodě. :-! -
"-- skrytý --" 06.06.07 21:44
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
superšťourakutil:
lopatky turba se natáčejí s otáčkami, aby při nízkých otáčkách mělo turbo co nejvyšší účinnost, při vysokých otáčkách už jsou lopatky stočené minimálně, o ventilu ale nevím nic.
Jinak, v tom je ta krása, že každý motor se chová jinak u různých značek a dokonce i u stejný motor u jedné značky v jiných vozidlech se chová jinak.
Nebo stejbý motor ve vozech různých značek ale stejné třídy- taky se chová jinak. V tom je ten problém a ta krása !!!!! -
cja 06.06.07 21:18
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To kutil: rozdíl mezi 1,8 a 2,0 je ve spotřebě asi výraznější - já měl Duratec 2,0i 16V r.v.2001, nevím jakou ty jsi měl 1,8 , ale obecně platí, že u benzínových agregátů s rostoucím objemem a potažmo počtem válců roste spotřeba hlavně podle způsobu jízdy - kapišto? A jestli jsi jel po autobahnu 180 a žralo ti to 9,3 l na 100, tak je to super motor, ale já tomu moc nevěřím - benzínový 2,0l jsem měl 7 let - 2 auta - a myslím , že o spotřebě těch aut jsem si za tu dobu obrázek udělat dokázal. Bral jsem si diesel jednak proto , že jsem chtěl změnu a jednak proto, že se ty spotřeby dle zatížení tolik neprojevují ;-)
A dneska, když přesednu do benzínu, tak mám pocit, že to nejede - hlavně odspodu nahoře je to fajn, ale už mě nebaví točit auto na 6000ot.min -1 - asi jsem zlenivěl :-| -
superkutil 06.06.07 20:16
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To cja: Měl jsem benzín 1.8 kombi z roku 2000 MKII a bylo úplně jedno jak jsem jel. Spotřeba byla mezi 8,8 až 9,3 litru. Nepovedlo se mi dostat pod 8litrů a taky ne nad 10. U TDCI jezdím od 5,5 do 8,5. Pokud jedu jako s benzínem, tak jedu za 7,4.
K těm testům spotřeby: sám FMC přiznal, že jsou to laboratorní výsledky z motorárny kde se simulují různé režimy. Podle FMC je skutečná spotřeba minimálně o litr vyšší. Údaje uváděné u vozidel jsou nejnižší dosažitelné spotřeby. Spotřeba 5,1 mimo město snad není dosažitelná ani při 90km/h. Průměrná spotřeba u Mondea 2.2TDCI je 6,3litru a S-MAX 1.8TDCI je 6,2 a s tím S-MAXEM není problém jezdit za 6,5litru. S Mondeem za 6,3 se mi teda nedaří. Asi na to jak je motor veliký, tak je výkon a moment malý. Snad pomůže chip, pak by mohla jít i spotřeba dolů. -
cja 06.06.07 12:25
« Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
2,2 TDCI uvádí spotřebu 6,3 l/100km ve verzi kombi - nafty, dle ruzných periodik je skutečná spotřeba asi o 20% vyšší.
zkoušky podle kterých se uvádí spotřeba jsou de fakto laboratorní podmínky, které zajištují nějaký konstantní postup, aby mohla metodika běžet napříč automobilkami a mělo to nějakou srovnávací hodnotu - před nějakým časem jsem v jednom z periodik zachytil jakým způsobem se měření provádí a byl jsem docela překvapen - akcelerace 0 - 50 km/h trvala asi 29 s , jezdilo se omezenými rychlostmi dálnice tuším 120km/h atd. Nepamatuji si konkrétní čísla, abych nebyl vámi popotahován, ale nabyl jsem z toho tenkrát dojmu, že se tímto asi nelze řídit :-) :-) :-) Myslím si, že asi řešit pořád dokola spotřebu v hodnotách odchylky 1 l je asi věc zbytečná. ;-)