FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 15.06.07 13:42
« Re: servisní prohlídka
Mně tam lijí snad ještě levnější olej......tak bych zůstal v klidu :-). Ruční brzda opravdu časem uvadá, já ji lae používám zcela výjimečně, takže se mi snad ta lanka nevytahají .
A vůbec , já teď jezdím Focusem, voní novotou, benzín si jen tak ševelí......:-) -
lordmystic 15.06.07 13:33
« servisní prohlídka
Mám tři dotazy:
1) je kvalitní olej OMV Bixxol 5W-30S? chtěl jsem hodně kvalitní a řekli mi že je tenhle hodně dobrej, ale stojí litr kolem 300kč a to se mi zdá málo.
2) podělal se vám někdy někomu zámek na kufru? mám liftback a občas v tom jen cvakne a neotevře, prej je ta mechanika v prčicích a musí se vyměnit celý zámek.
3) a také mi málo brzdí ručka. prej u mondea nelze dotáhnou lanovody, nastavují se sami, musí se koupit nové, jsou tam dva a každý za cca. 1600kč... mám nějaké jiné řešení? -
lordmystic 15.06.07 13:31
« Re: Zakleté auto
oleowr1: No máš téměr identické auto jako já, já mám 10/2002. A najeto? Eh, při 120tis. jsem měnil 2 vstřiky, při 115tis. jeden, takže to krásně odpovídá. Jinak když jsem koupil auto, první co jsem udělal byla výměna všech filtrů, hlavně palivového. A dá se poznat ten původní, protože to byl starší model, který byl vadný, propouštěl hodně nečistot. Dnes se používají již novější jemnější. A měním také po 20k km, zrovna včera jsem tam na výměně byl. -
"-- skrytý --" 14.06.07 13:50
« Re: Zakleté auto
J8 už od jisté doby střídám více renomovaných pump, bral jsem svého času téměř výhradně jenom SHELL, .............. a co myslíte, pane doktore, měl ho tam nebo ne :-)
NIcméně pokud se nemýlím, jednoduchá diagnostika vstřiky neprověří, servis mi také vždycky napřed řekl, že to je např.čidlo plynového pedálu, EGR ventil , chyby softwaru..... a stejně to šlo vždycky do trysek........... -
oleowr1 14.06.07 12:36
« Re: Zakleté auto
To Petr T: Auto ještě stojí v servisu na dvoře, vyzvednu si ho až kolem třetí, ale dám vědět. S vypouštěním filtru mám bohaté zkušenosti ještě ze Sierry. Přemýšlel jsem o tom, že to udělám i na Mondeu, ale měl jsem strach ze zavzdušnění. Je pravda, že posledních 20.000km auto jezdilo jen na V-power diesel, jednou jsem tankoval u Slovnaftu na Slovensku. -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:49
« Re: Zakleté auto
NO , já jsem dokonce pravděpodobně velmi rozvířil stojaté vody Fordu ČR a teď už doporučují výměnu filtru po 20 tis. km všem.....takže alespoň něco pozotivního na tom, že už jedu třetí vstřiky :-(
A teď jsem vyzvedl nového Focuse 1,6 Combi......Petře, tojsi mi nemohl říct, že to bude strašný lenochod ?? :-) -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:36
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Já Ti věřím. Také si nemyslím, že by tam ten filtr byl 127000 km. Předepsáno je skutečně imbecilních a idiotských 60000 km. Ve skutečnosti je filtr zaplněný nečistotami a vodou tak po 40000 a od té doby filtr propouští vodu a nečistoty a ty poškozují vstřikování (v ČR, kde se kvalita nafty k dokonalosti ještě ani zdaleka neblíží.)
A ještě jedna věc: filtr má vypouštěcí ventil a pokud by se měl používat 60000 km, alespoň je třeba vypouštět zachycenou odseparovanou vodu. POZOR!!! Přídavek aditiv pomáhá oddělit vodu od naftové báze a tudíž dále prochází nafta bez vody, ale filtr se rychleji vodou plní. Proto je velmi důležité právě odpouštění vody nebo dřívější výměna filtru. Pokud se mění filtr po 20000, není třeba si s vodou dělat starosti. -
impaler 14.06.07 11:01
« Re: Zakleté auto
80 tisíc je blbost, předepsaných je 60, v NJ mi jasně a bez vytáček řekli, že doporučují nejpozději po 40, sám servisman říkal, že do svého by si to dal po dvaceti. Symptomy a info o minulosti bohužel dost připomínají to, co PetrT. tady už dlouho popisuje jako průser. Držím palce, ať to moc nestojí a eventoš nejlíp toho, kdo to podělal. -
oleowr1 14.06.07 10:09
« Re: Zakleté auto
To Petr T.: Já bych na filtrech určitě nešetřil, při servisní prohlídce mi řekli, že se mění po 80000km, kdo mohl tušit, že jsou to takoví autorizovaní diletanti... Filtr podle mně, ale původní nebyl, spíš jsou si vědomi toho, že něco zadrbali před týdnem, když mi měnili plovák v nádrži (nenápadně to včera technik prohodil), kdoví co se dělo s těmi 50 litry nafty.... -
"-- skrytý --" 13.06.07 23:16
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Jestli jsi tam měl ve 127 tisících původní filtr, tak jsi jasně v háji. 2000 za kalibraci nevyhazuj, je to zcela zbytečné. Máš přepady vstřiků na odchodu. Připrav si cca 6500 za jeden nový vstřikovač, nebo zhruba 4000 za opravu 1 vstřikovače.
Filtry je nejlépe měnit po 20 tisících.
Aritmetika je jasná.
5x ušetřený filtr = 5000 Kč. 4x 4000 Kč = 16000 Kč. Úspora = minus 11000 Kč.
Možná že by bylo lepší přece jen měnit filry...
Přeji Ti, ať máš pouze nějaký malý problém, ale jsem pesimista.
V době kdy jsem měl sierru 1,8TD, se pár kolegům se rozsypalo turbo, většinou nasáli olej z klikové skříně, přetočili motor a navíc se jim potkaly ventily. Moje turbo vydrželo 340tkm a jezdí pořád, zato mi v 228tkm praskla šálka na ojnici :-)