FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 17.06.07 21:02
« Never ending story - elektronika
Trysky vypadají O.K., zato v pátek po celodenním stání na rozpáleném parkovišti začala opět zlobit palubovka - neměří občas rychlost, km a otáčky, svítí kontrolky jak se jim zachce, občas to vypne i motor .... Nastala rozborka v garáži, vyčistil jsem všechny přístupné konektory a pojistky, je zajímavé, že i s odpojenou palubkou motor naskočí a jede bez problému. Zkoušel jsem při nastartovaném motoru "propérovávat" tišťák, nic se neobjevilo, jen tmavly krystaly v LCD displejích při tvrdším přitlačení, to je normální. Dnes odpoledne stejný problém, stačí aby venkovní teplota byla nad 25st.C. Zítra pravděpodobně objednám novou palubovku (12000,-), vyměním si jí klidně sám jen si nechám nastavit stav tachometru. Za 14 dní jedu na dovolenou, v práci mám fofr, že nemám absolutně čas s autem jezdit po servisech a jsem z toho už na prášky... Kdyby mi vyhučely všechny 4 vstřikovače i s čerpadlem byl bych asi raději, protože to jde lehce diagnostikovat a opravit. -
cja 16.06.07 21:37
« Re: servisní prohlídka
to Kutil - dneska jsem spěchal, vzal jsem ho pod krkem a točil do 4000ot min-1 a a žádný dech mu nedocházel, ale to jsem zkusil jen abych opravdu věděl, jakej můžeš mít problém a já ho teda nemám :-! A na 6 -ku ho asi nad 3500 roztočíš jedině v D a z kopce ;-) -
Vasik1 16.06.07 13:57
« A je to tu
Tak pánové, musím se pochlubit, ve čtvrtek jsme byli s přítelkyní objednat v Jihlavě v Eurodieslu, našeho nového člena rodiny. Jejda já se už tak nemůžu dočkat, čekačka na něj bude snad do 14 dnů, navymýšlli jsme si toho dost, až jim z toho šli oči šejdrem. Objednaná je 2004 combi, 85kw, stříbrono modrá metalízka, interiér v černé barvě, no prostě kokino. Byli jsme se i jedním projet, byl to tedy 96 kw, kuuua, takového výkonu, raketa, akorát ta spojka, nebyl sem schopnej, přeřadit bez cukance, no a tolik diskutovaná křivka plynu...krásný zátah od spodu řadil jsem ve 2500ot, z každého stupně krásná akcelerace, prostě boží, možná trochu idealizuju a lítám v oblascích, omlouvám se, do teďkom jsem drandil v 33 let starém žigulíku :-) -
superkutil 16.06.07 08:44
« Re: servisní prohlídka
To cja: Mondeo už se mi po najetí 10000km rozjelo. Ale nad 3000ot se mu moc nechce. Doleze na 3500ot. ale pak už nic moc. To platí když jedu na 4,5 a 6ku. Samozřejmě na 2ku a 3ku se roztáčí i více ale jezdím většinou mezi 4-6kou, tak to mě zajímá. -
"-- skrytý --" 15.06.07 21:16
« Re: servisní prohlídka
Dim2:
tak jsem dal dvouhmoťák, spojku, koberečky, přelakovaly se různá poškození, odstranily se brumy od kladek, olej, filtry - teď se prohnu jako bych platil vstřiky >:D
Mno, já na svém Mondeu nešetřím - ať jezdí jak nové a ono taky jo. :yes: -
cja 15.06.07 17:07
« Re: servisní prohlídka
lanovody - Kus za 1600!!,- to přehnali - na kombi jsem je dělal a origo ve Fordu stály oba dohromady 1800,- tak se nenech ošidit a s tím nastavováním mají pravdu
- nevytahují se lana , ale zareznou - řekl bych malá konstrukční chyba
- na biku mám bovdeny 8 let a ještě nezarezly >:D -
oleowr1 15.06.07 15:11
« Re: Zakleté auto
lordmystic: Když jsem koupil auto (v bazaru autorizovaného servisu) ještě než jsem s ním vyjel jsem nechal udělat servisní prohlídku, vyměnili všechny filtry kromě palivového s tím, že není potřeba...
V době kdy jsem měl sierru 1,8TD, se pár kolegům se rozsypalo turbo, většinou nasáli olej z klikové skříně, přetočili motor a navíc se jim potkaly ventily. Moje turbo vydrželo 340tkm a jezdí pořád, zato mi v 228tkm praskla šálka na ojnici :-) -
"-- skrytý --" 15.06.07 13:42
« Re: servisní prohlídka
Mně tam lijí snad ještě levnější olej......tak bych zůstal v klidu :-). Ruční brzda opravdu časem uvadá, já ji lae používám zcela výjimečně, takže se mi snad ta lanka nevytahají .
A vůbec , já teď jezdím Focusem, voní novotou, benzín si jen tak ševelí......:-) -
lordmystic 15.06.07 13:33
« servisní prohlídka
Mám tři dotazy:
1) je kvalitní olej OMV Bixxol 5W-30S? chtěl jsem hodně kvalitní a řekli mi že je tenhle hodně dobrej, ale stojí litr kolem 300kč a to se mi zdá málo.
2) podělal se vám někdy někomu zámek na kufru? mám liftback a občas v tom jen cvakne a neotevře, prej je ta mechanika v prčicích a musí se vyměnit celý zámek.
3) a také mi málo brzdí ručka. prej u mondea nelze dotáhnou lanovody, nastavují se sami, musí se koupit nové, jsou tam dva a každý za cca. 1600kč... mám nějaké jiné řešení? -
lordmystic 15.06.07 13:31
« Re: Zakleté auto
oleowr1: No máš téměr identické auto jako já, já mám 10/2002. A najeto? Eh, při 120tis. jsem měnil 2 vstřiky, při 115tis. jeden, takže to krásně odpovídá. Jinak když jsem koupil auto, první co jsem udělal byla výměna všech filtrů, hlavně palivového. A dá se poznat ten původní, protože to byl starší model, který byl vadný, propouštěl hodně nečistot. Dnes se používají již novější jemnější. A měním také po 20k km, zrovna včera jsem tam na výměně byl. -
"-- skrytý --" 14.06.07 13:50
« Re: Zakleté auto
J8 už od jisté doby střídám více renomovaných pump, bral jsem svého času téměř výhradně jenom SHELL, .............. a co myslíte, pane doktore, měl ho tam nebo ne :-)
NIcméně pokud se nemýlím, jednoduchá diagnostika vstřiky neprověří, servis mi také vždycky napřed řekl, že to je např.čidlo plynového pedálu, EGR ventil , chyby softwaru..... a stejně to šlo vždycky do trysek........... -
oleowr1 14.06.07 12:36
« Re: Zakleté auto
To Petr T: Auto ještě stojí v servisu na dvoře, vyzvednu si ho až kolem třetí, ale dám vědět. S vypouštěním filtru mám bohaté zkušenosti ještě ze Sierry. Přemýšlel jsem o tom, že to udělám i na Mondeu, ale měl jsem strach ze zavzdušnění. Je pravda, že posledních 20.000km auto jezdilo jen na V-power diesel, jednou jsem tankoval u Slovnaftu na Slovensku. -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:49
« Re: Zakleté auto
NO , já jsem dokonce pravděpodobně velmi rozvířil stojaté vody Fordu ČR a teď už doporučují výměnu filtru po 20 tis. km všem.....takže alespoň něco pozotivního na tom, že už jedu třetí vstřiky :-(
A teď jsem vyzvedl nového Focuse 1,6 Combi......Petře, tojsi mi nemohl říct, že to bude strašný lenochod ?? :-) -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:36
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Já Ti věřím. Také si nemyslím, že by tam ten filtr byl 127000 km. Předepsáno je skutečně imbecilních a idiotských 60000 km. Ve skutečnosti je filtr zaplněný nečistotami a vodou tak po 40000 a od té doby filtr propouští vodu a nečistoty a ty poškozují vstřikování (v ČR, kde se kvalita nafty k dokonalosti ještě ani zdaleka neblíží.)
A ještě jedna věc: filtr má vypouštěcí ventil a pokud by se měl používat 60000 km, alespoň je třeba vypouštět zachycenou odseparovanou vodu. POZOR!!! Přídavek aditiv pomáhá oddělit vodu od naftové báze a tudíž dále prochází nafta bez vody, ale filtr se rychleji vodou plní. Proto je velmi důležité právě odpouštění vody nebo dřívější výměna filtru. Pokud se mění filtr po 20000, není třeba si s vodou dělat starosti.