FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 20.06.07 10:40
« Re: převodovka
Ten tah motoru se opravdu trochu houpe, zvlášť s klimou . Je to jen zvyk, ono to zase tak moc velké skoky nejsou. Občas se potřebuje trošku " nadechnout".
S tou palubkou : zkus obvolat ostatní servisy v ČR, zvláště ty větší občas nějaký ten díl navíc mají......
Odkud jsi ? -
superkutil 20.06.07 08:25
« Re: převodovka
To jack007: Mě by stačil jeden graf momentu a výkonu, ale ten nemohu sehnat. :-)
Hele, chci se zeptat na jinou věc. Když jedu a i když nehýbu s nohou na plynu, motor mění tah. Když mi to dělal benzín, řekli mi u FMC, že je to tím, že si motor upravuje parametry aby splnil EURO. To je u toho TDCI taky tak? Dokonce mám pocit, že když chci předjet a šlápnu na plyn, tak někdy vyrazí a jindy ne. Přitom otáčky ze kterých začínám jsou okolo 2000ot. Nemám z toho dobrý pocit. 8-s -
cja 19.06.07 20:51
« Re: převodovka
to lordmystic: a nakonec jestli to není jedno, když jsem jezdil s 5 ti kvaltem... stačil, teď jezdím se šestikvaltem a taky ...stačí, tak to není aspoň pro mě nijak podstatný - ale dík, že ses tím aspoň zabýval a jak psal DIM: mě zase v servise tvrdili, že je 6 ti stupňová převodovka poskládaná jinak, ale čert to vem - hlavně když to jede :-) -
oleowr1 19.06.07 17:27
« Servis, dodací lhůty ND
Dneska jsem se konečně spojil s technikem, potvrdil mi že stejná závada s palubkou se už mu párkrát vyskytla, ale nemají čas, objednali by mě na zjištění sériového čísla palubky příští středu a pak by jí podle toho objednali. Tak jsem poděkoval a jel do jejich menší pobočky, tam si auto sice hned vzali, že to ráno rozeberou a objednají, nicméně dodací lhůta může být i více než 14dní!!! Málem mě museli odnést nohama napřed. Jestli to do 14 dní nestihnou (tj. středa 4.7.) mám letos po dovolené, kdybych aspoň znal někoho, kdo mi tu palubku půjčí... -
lordmystic 19.06.07 14:03
« převodovka
Našel jsem o převodovkách to, že máme MTX75 starší pětikvalt a novější MMT6 šestikvalt. Něco k FORD S-MAX, ale mělo by to být stejné i pro Mondeo, protože tam jsou ty samé převododvky.
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ
Jednokotoučová suchá spojka ř 240mm a přímo řazená pětistupňová převodovka MTX75 (2.0/TDCi 1.8: 3,800 - 2,136/2,048 - 1,483/1,258 - 1,114/0,865 - 0,902/0,674 - Z 3,727), stálý převod 4,067/ 3,560; resp. šestistupňová Durashift M66 pro 2.5T a MMT6 pro TDCi 1.8/2.0 (2.5T/oba TDCi: 3,385/3,583 - 2,050/1,952 - 1,433/1,241 - 1,088/0,868 - 0,868/0,943 - 0,700/0,789 - Z 3,231/1,423), stálý převod 4,000/4,063 (I. – IV.) a 2,955 (V. – VI., Z); pohon předních kol.
Tak to ale vypadá, že ty převody jsou nastaveny jinak a možná i pro Mondeo budou jinak. Ten šestikvalt má stály převod přo kvalty 1 až 4 a pak pro 5 až 6, kdežto pětikvalt má stálý převod pro všech pět rychlostí... -
cja 18.06.07 20:23
« Re: servisní prohlídka
lordmystic: je taky pravda, že se k tomu vracím, že jsem porovnával 5 ti kvalt v 2,0 benzínu a 6 ti kvalt ve 2,2 TDCI, což je blbost. Ale na druhou stranu jsme řešili rozdíl v Passatu(fuj to je ale slovo) a tam určitě byla převodovka jinak poskládaná - 5 vs 6 stupňů. Ale jestli Ford zaspal a vyřešil to přidáním 6. pastorku - fakt nevím. Případně se omlouvám za dezinformaci a dobrovolně se hlásím na nucené práce :-( -
cja 18.06.07 20:17
« Re: Never ending story - elektronika
lordmystic: je to možný, já jsem nikde žádnou specifikaci k tomu neviděl, ale z principu bych si myslel, že je to jinak - naroubovat na 5-ti kvaltovou převodovku 6. stupeň se mi moc nezdá, ale přít se nebudu - třeba někdo ví více - Petr T.? co ten na to? Akorát teď nevím co je to starší model - tím jsi mě dostal :-) -
lordmystic 18.06.07 14:12
« Re: servisní prohlídka
cja: Tak to jsem zrovna někde viděl, že rozdíl mezi 5-ti a 6-ti kvaltem u Mondea je pouze v šestém převodovém stupni, zbylých pět je shodných, tedy alespoň ve starších modelech kam se začal montovat 6-ti kvalt. Ta šestka byla položena jen o pár set otáček výš než pětka... -
"-- skrytý --" 18.06.07 13:03
« Re: Never ending story - elektronika
Jak jsem říkal , mě jednou jedinkrát na sekundu vypnul za jízdy tachometr, a v servisu bez váhání označili za problém právě tištěný spoj palubky.....Ale od té doby už zase ani jednou....
Ten benzín 1,6 ve Focusu se zatím moc nerozjel :-) A to už má přes sto km. Tak jsem ho dal té paní a vrátil se do uhláku :-) -
oleowr1 18.06.07 12:36
« Re: Never ending story - elektronika
to cja + DIM2: nastavit km by měli umět, v knize "Jak na to - Ford Mondeo 2000 - ..." se píše, že pokud měníte sami palubovku, nechte si z ní před vlastní demontáží v servisu odzálohovat data o intervalu servisní prohlídky a stavu km, po namontování nové si je nechte znovu nahrát. Možná neumějí zapsat libovolný stav, ale obnovu ze zálohy by mohli zvládnout. Právě jsem mluvil s technikem z "většího servisu", podle něj je to tišťák, ale za chvilku mi bude volat elektrikář a snad se dohodnem. V servisu, kde jsem to měl předtím (je to jejich pobočka) nemají prý s prací s diagnostikou tolik zkušeností. To celkem chápu, jen ať se to rozlouskne. -
cja 18.06.07 12:19
« Re: Never ending story - elektronika
Dim : oficiálně asi ne, i když si myslím , že při výměně pal. desky by to měli umět, ale existují různí experti, kteří upravují stavy tachometrů celým flotilám - nikoho nejmenuji ;-)- tak by to neměl být problém ... A žádal bych - opakuji se - po vlastní zkušenosti - po servisu odstranění závady. Byl bych opatrný - ono se pak rádo slovíčkaří. -
"-- skrytý --" 18.06.07 12:02
« Re: Never ending story - elektronika
Jako bych ti to neříkal : studený spoj nenajdeš a nenajdeš......Vyměň to a je to...respektive žádej po servisu odstranit závadu . A kdyby to tou palubkou náhodou nebylo, tak můžeš reklamovat tu opravu.....
Ale jinak si myslím, že nastavit km servis neumí...........