FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 27.06.07 17:03
« Re: Sedačka
To cja: Mondeo 1.8 MK II bylo dobré, ale ta spotřeba byla dost vysoká a občas výkon malý. Právě 2.2TDCI měla zvýšit výkon a snížit spotřebu. A tak se taky stalo, spotřebu mám 7,3 a výkon už je dobrý. Bohužel s MK V mám problémy jiné a to interiér vozu, sedačky, velikost kufru a tvrdost podvozku (hmotnost vozu). Dnes už vím, že na dálnici a v Praze byla spotřeba 1.8 v pořádku. Příště snad trefím líp. :-) -
"-- skrytý --" 27.06.07 16:31
« Re: Info a dotaz.
Neboj, hromady žalob na EU nikdy nebudou mít smysl, protože ty common Raily už těžce dýchají i dnes, takže to spíše vidím jako další dobrý argument výrobců těch motorů, pokud bude CR stejně " spolehlivý" jako ten můj :-) tak řeknou : no jo, to je ta česká nafta .... a teď ještě ta řepka v tom..... -
g_m 27.06.07 15:58
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Těch 5% MEŘO je pořád jen 5% z celkových 100% toho, co je v nádrži... a v nádrži je VŽDY trocha vody, trocha usazenin, trocha aditiv, trocha špíny... ale na to máme palivový filtr, ne?
Takže 1/20 řepky v nádrži nebude mít skoro žádný negativní vliv, ovšem mazivost ovlivněna bude a to z povahy samotné řepky - je to olej.
Přecházet na benzín? Snad ne jen kvůli té povinné řepce v naftě... do benzínu se bude pro změnu povinně přidávat tzv. biolíh... o tom víte?
Neobávám se už negativních vlastností po přidání MEŘO do nafty - norma pro kvalitu nafty musí být dodržena, pokud by nebyla, budou muset dodavatelé PHM tyto aditivovat.
Navíc - normy EU na jakost nafty, které korespondují s požadavky výrobců dieselových motorů nemůžou ty stejné samotné státy EU porušovat tím, že zavedou povinnost přidávat 5% čehosi, co tyto normy poruší...
Dovedete si představit ty hromadné žaloby majitelů vozů se vstřikováním C-R na EU?
No i přesto i příští rok si po dalších 20-ti tis. Km nechám vyměnit palivový filtr....jako ted'...jen tak, ze setrvačnosti... :o)
-
"-- skrytý --" 27.06.07 15:37
« Re: Info a dotaz.
Obávám se,že to nebude tak jednoznačné pozitivum.Ekologičtí teroristé budou hlásat,že se nám i zlepšila mazivost nafty,což je sice pravda,ale cudně se pomlčí o negativech ve vazbě na moderní CR systémy.My ve firmě to vidíme jako jednoznačné minus,ale je to jen názor,nic víc. Soukromě přejdu brzy na zážehový motor. :no: -
g_m 27.06.07 14:54
« Info a dotaz.
Zdravím, po malé transformaci z Toman na TomanGHIA jsem zpět.
Proč píšu? Protože mám pocit, že mám pro TDCi - čkáře dobrou zprávu - mnohými obávané blížící se povinné přidávání 5-ti % MEŘO do všech naft (od podzimu 07) v celé EU bude mít zřejmě pozitivní vliv na mazivost nafty!!!
Původně mě zpráva o povinném přidávání biosložky paliva do nafty pěkně vyděsila, protože jsem nevěděl, co udělá jakási řepka olejka, jejíž nadprodukce vede EU k míchání do nafty, ale prostudoval jsem net a zeptal se člověka, který je z těch povolaných, no a jeho názor je ten, že methylester řepky bude určitě mít mazací schopnost!!!
Takže 3x hurá - aspoň pro mě - od podzimu se nebudu pachtit se Standou při tankování...
Dotaz na Petra T. : Petře, co říkáte tedy na test aditiv v AutoDieselu? Narážím samozřejmě na zhoršení mazivosti nafty v kombinaci s přípravkem Stanadyne... předem díky za případnou odpověd'.
Mějte se všichni!
-
"-- skrytý --" 27.06.07 13:32
« Porucha turba ( sousední téma )
gulátor turba
Jo, máš pravdu. Není to úplně běžná porucha. Poprvé to ale bylo tím regulátorem a diagnostika teď ukázala taky na REA. Otázka je
1-opravdu je vadný regulátor (jak to zjistit? - proto sháním jeho zapojení). Pokud ano co ho 2x odpálilo - přetížení? přehřátí? nebo jenom opravdová shoda náhod?
2-pokud je regulátor OK kde je pak chyba? v komunikaci? nějaký jiný snímač?
Tohle je výpis z IDS (diagnostický SW)
Výpis *********
Kod chyby je P132A-PCM
Popis P132A
Elektronika řízení A přeplňování turba
Závada hlášená REA
Toto DTC může být způsobeno:
El. otočný ovladač
Vyměňte následující komponenty:
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií
*******
Jinak zkusil jsem ještě odmontovat táhlo mezi regulátorem a turbem a hýbat s nastavitelnými lopatkami - jdou úplně volně - bez sebemenšího odporu. Takže přetížení jedině, že by ŘJ chtěla přenastavit lopatky mimo mechanické dorazy.
Co myslíte, že by se stalo, kdybych to zkusil nastartovat (bez připojeného táhla).
Taky pokud někdo víte, jaké jdou signály na/z regulátoru tak mi pomozte. Je tam 5 kontaktů tak to nemůže až tak složité. Je to v podstatě servo akorát mevím, jak je řízené.
A poslední otázka - jaké údaje se snímají na/před/za turbu? Může tam být něco co řekne ŘJ, že něco není v pořádku?
Dík za rady či odkazy. -
cja 27.06.07 10:06
« Re: Sedačka
Kuttile já jsem to bral v kontextu s 2,2 jak jsi z ní nešťastný a hlavně při těch rychlostech při kterých jsi s ní jezdil, s tou 1,8 a zase narážíme na tvoji věčnou nespokojenost - opět žrala moc protože někdo jezdil za 7,5 - zamyslel bych se ...
A to s těma foliema v noci ti nežeru mám je tam již na 3. autě a v noci je to hrůza, Mám je tam taky kvůli zboží, ale jinak jak píšu a ještě jsou problémy\ v dešti a když sněží - tak potom dej vědět jak se ti jezdí.. -
lordmystic 27.06.07 08:17
« Re: Sedačka
Měřím 192cm a přítelkyně cca. 170cm a když se v autě střídáme, tak si sedačku nezvyšuje, pouze si jí přitahuje blíže k volantu a já oddaluju a z auta nemáme ani jeden problém pohodlně vidět. Je pravdou že by si možná měla tu sedačku trochu zvednout aby měla ideální polohu, i přes to nemá problém. Takže to, že z auta není dobře vidět vám prostě nežeru.
Jinak jsem měl dříve v Passatu sedačky sportovní a to byl děs a utrpení na delší cestování. Slabé boční vedení, hodně tvrdá a v zádech prohnutá sedačka. Mondeo je proti tomu ergonimicky nejlepší sedačka, v jaké jsem kdy seděl.
PS - v pátek razím konečně do Bitpoweru, už se těším, pak poreferuji jak se se 120kW jezdí :). -
superkutil 26.06.07 22:27
« Re: Sedačka
To cja: No mě teda vždycky připadalo těch 9,2litru na 1.8 moc, protože jsem všude četl, že lidi s ní jezdí za 7,5. Nikdy jsem neřekl, že žrala málo.
To jack007: No, jak jezdím po Praze, tak chci vidět přes auta před sebou a před auto, zda tam něco není a kam můžu až najet. Jinak nohy mám od sebe, kolenem narážím na ovládání rádia, volant mám vytažený nahoru a k sobě. Když dám sedačku dolů, připadám si hrozně utopený. Bude to tím, že MK V má oproti MK II menší okna a vyšší spodní část dveří. No a ke sklu mám ještě hodně daleko. >:D O víkendu jsem jezdil s dodávkou, která měla hodně velké přední sklo a není to špatné vidět fakt 1/2 metru před auto.
Dnes auto dostalo tmavé fólie od B sloupku dozadu, aby nebylo vidět převážené zboží a někoho nelákalo. No a taky aby v autě nebylo tak vedro. Je to zajímavé, ale z auta je super vidět i v noci jako by tam fólie nebyly.
Včera jsem v autě jezdil přes 8hodin a to TDCI je fakt na dálnici. Po Praze spotřeba skoro 8litrů a pořád to rozjíždění, to pro spojku není. A v zatáčkách to pěkně na mokru odskakovalo. To Mondeo je fakt težký. Teď vidím, že Mondeo MK II s benzínem bylo super auto. ;-) -
-
cja 26.06.07 19:07
« Re: Sedačka
Jozef 0351: v autě jsem seděl 16 hodin v kuse a o tom, že bych měl něco rozlámanýho nic nevím na druhou stranu jsem jel do I Passatem, což trvalo 8 hodin a nebyl jsem taky rozlámaný, což mě docela překvapilo >:D
a co se týče způsobu sezení , je třeba taky občas otočit růžicí na sklon opěradla a doladit vzdálenost hrudníku k volantu, pokud někdo v autě leží, tak se ta poloha hledá hůře
A pokud máte problémy se sezením v autě od Forda, tak si ho zkrátka nekupujte, máme demokracii a jsme jedinci, kteří rozhodují sami o sobě , tak nebrečte a přiznejte si, že jste si vybrali špatně a máte to vyřešený. ;-) -
superkutil 26.06.07 15:40
« Re: Sedačka
Pokusím se odpovědět všem. Ano je pravda, že jsem se v Mondeu projel jen pár km, protože mi šlo hlavně o motor. Měl jsem předtím Mondeo MK II z roku 2000 s motorem 1.8 benzín a ten motor nebyl špatný, ale měl promněnlivý zátah a vyšší spotřebu 9,2litru a tak jsem koukal, jak spotřebu snížit. Co se týče vozu, tak jsem počítal s tím, že Mondeo MK V bude minimálně tak dobré jako MK II. Respektive, nejdříve jsem chtěl S-MAX, ale jeho hmotnost 1750kg a motor 1.8TDCI mě trochu vyděsili, protože jsem se obával, že auto nepojede. Proto jsem nakonec volil Mondeo a musím říct, že mě po přechodu z MK II hodně zklamalo. S některými věcmi jsem se smířil, ale kdybych mohl, tak ho hned prodám. Je pro mne zklamáním a i když je to můj 4tý Ford, tak uvažuji o přechodu k jiné značce. Protože MK II bylo pohodlné auto s dobrým pérováním a příjemnou sedačkou. MK V je kostitřas ve kterém nejde najít vhodnou polohu. Když dám sedačku dozadu, tak vidím akorát palubku a haubnu. Kdyby měl někdo zájem, vyměním za S-MAX. 8-s V žádném jiném autě se sedačkou problém nemám. -
"-- skrytý --" 26.06.07 14:07
« Re: Sedačka
:) trosku som sa pobavil... diskusia nemá chybu. Môj názor je, že sedenie v moderných autách je navrhnuté tak aby si v ňom našiel miesto každý... malý, veľký, tučný chudý a dokonca aj krivý:). Pri možnostiach nastavenie sedadiel všetkými možnými smermy a výškovo a pozdĺžne nastaveným volantom si to ani neviem predstaviť. Ak s tým má niekto problém tak chyba asi nebude v aute ale v medzičlánku.... v tom kuse medzi sedadlom a volantom :)
Takže snad dobrý, ne?