FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.06.07  09:28

    « Re: Sedačka

    To Kutil: Nově Mondeo jsem taky měl na projetí 2,0TDCI Kombi v Ghia verzi a nevím, jak ty ale já měl pocit ,že ty sedačky jsou téměř stejný - možná o málo širší, ale to nepreferuji - mám radši, když mě v zatáčce boční vedení sedačky drží. Jinak to má fantastický podvozek, ale jinak oproti mému autu to zas takový rozdíl není. Mám tam sedadla v kůži s alcantarou a opravdu si nemohu stěžovat - měřím sice jenou 180 cm, ale vážím metrák a opravdu nejsem žádný drobek - tak fakt nevím, jak může být to sedadlo o tolik lepší - nechtěl jsi měnit značku auta? A jestli je v C-Maxu více místa - no možná na výšku, ale jinak - sorry - ale to je blbost. ;-\ A na tvým místě bych dal menší kola pokud máš pořád problém s kvalitou jízdy. Protože aby to v zatáčce sedělo, tak se musí obětovat něco z komfortu - téměř vždy. A zkus se zamyslet nad tím , že 225 guma ať v 17" nebo 18" spočítej si z profilového čísla výšku gumy má téměř stejnou výšku bočnice jako tvoje myslím 205/50 v 17".
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 28.06.07  08:54

    « Re: Sedačka

    No ja som sa v novom Mondeu cítil vpredu stiesnený. Podobne ako v novom Passate. Na šírku tam je na nohy menej miesta ako v starom podľa maňa. Na dĺžku neviem. Sedel som v tom na autosalóne a nedala sa nastaviť sedačka lebo bola vybitá baterka. Ale ta sedačka príšerne vŕzgala.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 28.06.07  08:42

    « Re: Info a dotaz.

    Pro exctenar:
    Já mimo jiné gympl shodou okolností mám, v chemii jsem nespal. Přesto jsme se neučili nic o vlivu methylesterů na mazivost nafty, nedej bože o jejich vazbě na jiné složky a řetězce, v nádrži přítomné. Asi byla naše chemikářka blbá. :o)
    Právě že těch 5% toho "oleje" bude mít jednu jedinou zásadnější vlastnost - a to vylepšení mazivosti. Na vázání vody či další negativa tam té řepky je málo.
    A tento názor není ode mě, ale od někoho, kdo v chemii vedle mě ve třídě v lavici nejenže nespal, ale po gymplu šel na chemickou VŠ, no a ted' ten chytrý žáček pracuje jako vedoucí laboratoře při Ústavu paliv a maziv.
    Exctenari: máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo znáte někoho, komu 5% MEŘO v nádrži poničilo jeho TDCi? On si už ted' někdo doma dobrovolně lisuje semínka řepky a přidává jejich derivát do nádrže?
    Nebo se jen bojíte, tady strašíte lidi, co to udělá s jejich motory a nebo odrazujete sám sebe od dieselu? Vždyt' spíše v benzínu bude problémem těch 5% biolihu... to bude úsměvnější - FSI motory, motory na 98 a více oktanů - tyto asi budou plakat. No uvidíme. Nechci strašit - nemám prokazatelké důkazy. Ale testy budou.

    Už sem radši nebudu nic psát, měl jsem informace ohledně MEŘO a jejího vlivu na mazivost, chtěl jsem zveřejnit dobrou zprávu a jsem zde tlačen pesimisty do rohu - a tito jsou navíc bez argumentů. Ale bubákovat budou dál...

    Nevadí, on mě ten altruismus už přechází.

    Dojed'te všichni vždy v pořádku domů, nehoňte studený motor a dochlazujte si turbo!!!

    Mějte se, Toman.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.07  01:24

    « Re: Info a dotaz.

    Je už pomalu úsměvné,jak v souvislosti s necelými 6% bio složky v naftě se stále opakuje slůvko mazivost,když i snad dítě na gymnáziu,pokud v chemii nechrápe ví,že se mazivost této nafty dokonce mírně zlepší,jenže jsou i stavy,které naftě a následně pal.systémům docela dost neprospějí a je to i ve vzpomínaném AutoDieslu.Aditivum na to zatím není.Pokud bych chtěl být šťouchavý napíši,že majitelé TDCi s Delphi speciálně, se mohou začít těšit na zábavné situace,ale doopravdy-docela jim nezávidím. Fakta a nic jiného.Takže zkusme pochopit,že mazivost nafty je jenom jedním z mnoha parametrů a pokud dojde k tomu,že palivo začne být skladováním méně stabilní,dělat nám v nádrži "zásoby vody",už to samo o sobě stačí na malé zbystření....Ten Super Diesel Aditiv, jak jej kdosi hodlá nechat od září doma,možná příchod bio podílu v naftě ani neustojí,ale není vyzkoušeno.Osobně jsem raději pesimista bez oprav,než optimista na laně.Takže důvod k jásání není a životní prostředí se navíc nezlepší ani o "Ň".
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 27.06.07  22:23

    « Re: Info a dotaz.

    Pro jacka:
    Jasně, nafta by měla být všude dle normy - a někde evidentně není. Proto problémy.
    Proč někde nafta dobrá není? Můžeme jen spekulovat - že by byli někteří pumpaři neseriózní?
    Proto jsem se ve Fordu ptal, kde mám tankovat. A proto jsem je poslechl.
    Nemáš pravdu, že je náhoda, že "zatím" mám auto O. K. Kdybych tankoval na malých "neznačkových" pumpách nebo na pumpách sice velkých, ale málo frekventovaných, už bych určitě problémy měl. Beru většinou u Benziny na jednom frekventovaném tahu jejich Top Q diesel. Ten je aditivovaný na nadstandartní jakost.
    V časopise AutoDiesel je v posledním čísle zdokumentována cesta nafty z rafinerie až do tanku na pumpě - v případě Benziny zde není možnost ke spekulacím.

    Můj názor je ten, že pokud někde natankuješ nekvalitní naftu, tak selhal lidský faktor. Samo že ne ty, ale někdo od té firmy. Já se jen můžu snažit riziko eliminovat tím, že budu tankovat tam, kde si myslím, že je nafta dobrá... a "zatím" jezdím.
    Máme stejnou normu na jakost nafty jako celá EU. Ale proč máme v ČR takové problémy s C-R?
    Protože jsme, jak píšeš ty, národ lidí s ručičkami a mozečkem, kteréžto orgány jsou v celiččččké EU asi ojedinělé >:D
    Takže se podle toho chovám a uvidíš, že toho najezdím na původní čerpadlo a vstřiky ještě dost. :-)
    Nechme se překvapit, jaká bude nafta spolu s MEŘO. Určitě se bude testovat, mimo jiné i na mazivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 27.06.07  22:23

    « Re: Sedačka

    Kutil je zajimavy, ze takovy postreh se sedackou si nemel pri vyberu tveho stavajciho mondea. :-) A o tech 5ti litrech si nech zdat, pri tve jizde 160km/h :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.06.07  22:01

    « Re: Sedačka

    Tak pánové, seděl jsem dnes v novém Mondeu a sedačka je super! Je to nesrovnatelné s MK V. Je pohodlná, měkká, výborně se v ní sedí, obrovský prostor na nohy. No není co jí vytknout. Hned jsem ji chtěl vyměnit s tou mou. :-)

    Také jsem jel s C-MAXem a i v tom je více místa jak v mém Mondeu. A jezdí se s ním super! Motor 1.6TDCI 80kW je dobrý, po čipu bude výborný. Ale i bez čipu slušně zrychluje. Sedí super, nepřenáší se nerovnosti silnice na karosérii, auto neposkakuje. Zavazadlový prostor stejný jak u Mondea. A hlavně - verze 1.6TDCI 80kW je i po odpočtu DPH 5ti místná!!!!!!!! :yes:

    Pro běžného uživatele je C-MAX účelnější a pohodlnější jak Mondeo. Navíc se s ním dá jezdit za 5litrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 27.06.07  21:54

    « Re: Info a dotaz.

    Toman myslim, ze DIM ti chtel jen rict, ze uz dnes nafta podleha normam a jakou pak tu mame kvalitu? Bidnou.... Proste cesky rucicky a mozecek dokazi vymyslet svy. To ze si s autem do ted nic nemel (ja zatim taky) je spis nahoda nez to, ze tankujes u OMV nebo Shell. Takze nejake narizeni EU si myslim vubec nicemu nepomuze.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 27.06.07  17:48

    « Re: Info a dotaz.

    Pro Dima:
    Jestli hromady žalob budou či nebudou mít smysl, nechme stranou... konkrétně v tomto případě si myslím, že by poškození uspěli... Z jakých že vrstev by se případní poškození rekrutovali? Majitelé Mercedesů CDI, BMW "D", Audi TDI, ... :o) Nejeden právník/státník/top manager dnes využívá systém C-R ... :o)
    Ale jak říkám, toto je příliš akademická debata...
    Dime, mě osobně mrzí Tvoje negativní zkušenosti s TDCi, kdy z tohoto fóra vím, jaké byly trable... jenže: zeptal ses prodejce Fordu, kde Ti doporučuje tankovat? Já se zeptal, řekli mi, že OMW, Shell a Benzina jsou v pořádku. A že v ideálním případě si mám vybírat co nejfrekventovanější pumpy těchto značek. A já se tomuto snažím podřídit... ty výhody, co mi TDCi dává, mi stojí za to, abych mu to vrátil aspoň touto péčí.
    Tankovals i u ARALu s tím, že to má Mondeo doporučeno na víčku a čerpadlo/vstřiky zakukaly? Je mi to líto, ale ARAL nemá nadstandartní naftu (aditivovanou)...
    Tvrdím, že já si vstřiky/čerpadlo neoddělám... pokud se ale kontrolka žhavení rozsvítí, budete mezi prvními, kdo to bude vědět.
    Až někdy pojedeme autem na dovolenou, vezmu s sebou plechovku VIFu do kufru... nevím totiž, kde budu tankovat... Tys ale tuším psal, že po Tobě nikdo nemůže chtít aditivaci... no mi to problém nedělá, ale nezastírám, že se těším na to, až od podzimu MEŘO mazivost zlepší a já VIF nechám doma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.07  17:32

    « jistě...

    2 TomanGHIA: jak se račte domnívati.:yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto bludger

    bludger 27.06.07  17:30

    « řepka

    V návodu Mondeo TDCi 96kW píšou, že 5% Meřo v naftě je OK.......
    Takže snad dobrý, ne? :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto bludger

    bludger 27.06.07  17:30

    « Re: Info a dotaz.

    V návodu Mondeo TDCi 96kW píšou, že 5% Meřo v naftě je OK.......
    Takže snad dobrý, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.06.07  17:03

    « Re: Sedačka

    To cja: Mondeo 1.8 MK II bylo dobré, ale ta spotřeba byla dost vysoká a občas výkon malý. Právě 2.2TDCI měla zvýšit výkon a snížit spotřebu. A tak se taky stalo, spotřebu mám 7,3 a výkon už je dobrý. Bohužel s MK V mám problémy jiné a to interiér vozu, sedačky, velikost kufru a tvrdost podvozku (hmotnost vozu). Dnes už vím, že na dálnici a v Praze byla spotřeba 1.8 v pořádku. Příště snad trefím líp. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.07  16:31

    « Re: Info a dotaz.

    Neboj, hromady žalob na EU nikdy nebudou mít smysl, protože ty common Raily už těžce dýchají i dnes, takže to spíše vidím jako další dobrý argument výrobců těch motorů, pokud bude CR stejně " spolehlivý" jako ten můj :-) tak řeknou : no jo, to je ta česká nafta .... a teď ještě ta řepka v tom.....
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 27.06.07  15:58

    « Re: Info a dotaz.

    Pro exctenar:
    Těch 5% MEŘO je pořád jen 5% z celkových 100% toho, co je v nádrži... a v nádrži je VŽDY trocha vody, trocha usazenin, trocha aditiv, trocha špíny... ale na to máme palivový filtr, ne?
    Takže 1/20 řepky v nádrži nebude mít skoro žádný negativní vliv, ovšem mazivost ovlivněna bude a to z povahy samotné řepky - je to olej.
    Přecházet na benzín? Snad ne jen kvůli té povinné řepce v naftě... do benzínu se bude pro změnu povinně přidávat tzv. biolíh... o tom víte?
    Neobávám se už negativních vlastností po přidání MEŘO do nafty - norma pro kvalitu nafty musí být dodržena, pokud by nebyla, budou muset dodavatelé PHM tyto aditivovat.
    Navíc - normy EU na jakost nafty, které korespondují s požadavky výrobců dieselových motorů nemůžou ty stejné samotné státy EU porušovat tím, že zavedou povinnost přidávat 5% čehosi, co tyto normy poruší...
    Dovedete si představit ty hromadné žaloby majitelů vozů se vstřikováním C-R na EU?

    No i přesto i příští rok si po dalších 20-ti tis. Km nechám vyměnit palivový filtr....jako ted'...jen tak, ze setrvačnosti... :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.07  15:37

    « Re: Info a dotaz.

    Obávám se,že to nebude tak jednoznačné pozitivum.Ekologičtí teroristé budou hlásat,že se nám i zlepšila mazivost nafty,což je sice pravda,ale cudně se pomlčí o negativech ve vazbě na moderní CR systémy.My ve firmě to vidíme jako jednoznačné minus,ale je to jen názor,nic víc. Soukromě přejdu brzy na zážehový motor. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 27.06.07  15:32

    « Re: Info a dotaz.

    No abysme nejásali nad výbornou mazivostí nafty s ucpanýma vstřikovačema :-(.
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 27.06.07  14:54

    « Info a dotaz.

    Zdravím, po malé transformaci z Toman na TomanGHIA jsem zpět.
    Proč píšu? Protože mám pocit, že mám pro TDCi - čkáře dobrou zprávu - mnohými obávané blížící se povinné přidávání 5-ti % MEŘO do všech naft (od podzimu 07) v celé EU bude mít zřejmě pozitivní vliv na mazivost nafty!!!
    Původně mě zpráva o povinném přidávání biosložky paliva do nafty pěkně vyděsila, protože jsem nevěděl, co udělá jakási řepka olejka, jejíž nadprodukce vede EU k míchání do nafty, ale prostudoval jsem net a zeptal se člověka, který je z těch povolaných, no a jeho názor je ten, že methylester řepky bude určitě mít mazací schopnost!!!
    Takže 3x hurá - aspoň pro mě - od podzimu se nebudu pachtit se Standou při tankování...
    Dotaz na Petra T. : Petře, co říkáte tedy na test aditiv v AutoDieselu? Narážím samozřejmě na zhoršení mazivosti nafty v kombinaci s přípravkem Stanadyne... předem díky za případnou odpověd'.

    Mějte se všichni!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.07  13:39

    « Re: Porucha turba ( sousední téma )

    Top není popis mojí poruchy, zaplaťpámbůh, ale zoufalé volání o pomoc se sousedního vlákna...tak jsem to dal tady, Petr T ,. snad v té diagnostice může něco objevit......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.07  13:32

    « Porucha turba ( sousední téma )

    gulátor turba
    Jo, máš pravdu. Není to úplně běžná porucha. Poprvé to ale bylo tím regulátorem a diagnostika teď ukázala taky na REA. Otázka je
    1-opravdu je vadný regulátor (jak to zjistit? - proto sháním jeho zapojení). Pokud ano co ho 2x odpálilo - přetížení? přehřátí? nebo jenom opravdová shoda náhod?
    2-pokud je regulátor OK kde je pak chyba? v komunikaci? nějaký jiný snímač?

    Tohle je výpis z IDS (diagnostický SW)
    Výpis *********
    Kod chyby je P132A-PCM
    Popis P132A
    Elektronika řízení A přeplňování turba
    Závada hlášená REA
    Toto DTC může být způsobeno:
    El. otočný ovladač
    Vyměňte následující komponenty:
    Turbodmychadlo s proměnnou geometrií
    *******
    Jinak zkusil jsem ještě odmontovat táhlo mezi regulátorem a turbem a hýbat s nastavitelnými lopatkami - jdou úplně volně - bez sebemenšího odporu. Takže přetížení jedině, že by ŘJ chtěla přenastavit lopatky mimo mechanické dorazy.
    Co myslíte, že by se stalo, kdybych to zkusil nastartovat (bez připojeného táhla).
    Taky pokud někdo víte, jaké jdou signály na/z regulátoru tak mi pomozte. Je tam 5 kontaktů tak to nemůže až tak složité. Je to v podstatě servo akorát mevím, jak je řízené.
    A poslední otázka - jaké údaje se snímají na/před/za turbu? Může tam být něco co řekne ŘJ, že něco není v pořádku?

    Dík za rady či odkazy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…