FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 28.06.07 19:00
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
pro tomanghia: nikdo mě od koupě TDCI neodrazoval, spíše to servisní technik nadsadil a tak jsem to i podával a bylo to i mimo protokol - ale pořád jsem optimista a rozhodně bych se nechtěl dohadovat o technice a chemii(jsem laik ) - spíš se snažím toto téma zlehčit - myslím, že čas ukáže a není potřeba se zatím bát - jak se říká u nás " kdo se bojí sere v síni " :-) -
g_m 28.06.07 18:12
« Pro exctenar, lordmystic a cja.
Sice jsem napsal, že už reagovat nebudu, ale to fakt nejde pánové...
exctenar:
1.)
5%, ne 6% řepky... ale to je jen detail... :o)
2.)
5% řepky je opravdu podstatně větší množství, než cca 0,1% aditiva v nádrži, které naftu prokazatelně vylepší. Jenže - ta řepka je v podstatě homogenní složka - olej, kdežto aditivum se skládá ze spousty látek (detergenty, depresanty, ...), které jsou namíchány tak, aby upravily a reagovaly na negativní částice nafty.
3.)
V některém předchozím příspěvku píšete, že soukromě budete přecházet na benzín... a tady píšete o tom, že nafta je nafta a že nové Mondeo bude s TDCi... ???
4.)
I přesto, že mám gympl si nemyslím, že bych se pasoval do role nejchytřejšího... tak mi to prosím nepodsouvejte... ani ten smajlík, co tam máte mi nějak nedokáže pomoci pochopit, že to mělo znít nadsazeně... vy jste s gymplem začal operovat, já ne.
5.)
Definitivně to pro vás asi uzavřeno není, nebot' jste neopomenul souhlasit s lordmysticovým pozdějším příspěvkem k tomuto tématu. Ale poslední slovo mít klidně můžete, já už reagovat nebudu, já poslední slovo mít rozhodně nemusím.
lordmystic:
add a)
Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
add b)
Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
Takže beznínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
add c)
Ty tahače Volva - že byly problémy? Ale čtu, že řidiči tankovali zřejmě SETA Diesel - to je ta nafta s vysokým podílem řepky! Je jí tam ale cca 30 - 31 %.
add d)
(trochu více OT)
Lordmystic mi nepříjde jako věřící člověk (modlení), soudě dle toho šátku na hlavě :o) Ale nemyslím to jako urážku!
Lordmysticu - mám potvrzeno od toho řízka, co pracuje v ústavu paliv a maziv, že předávkovávání aditivem je k ničemu - bohatě stačí doporučená dávka aditiva - aditivum dokáže měnit vlastnosti nafty pouze do určité míry, nadměrné dávky jsou vyhozené peníze. Toto je taktéž laboratorně ověřeno.
cja:
Ve kterém dealerství Fordu řeknou člověku, že 5% MEŘO jim dohodí kšefty? Zajímavé, takto bubákovat bez zkušeností a odrazovat potenciální klienty od koupě TDCi a i vás coby stávajícího majitele negativně motivovat...
Aby to nebyla stejná kachna jako ta jejich zaručená data, od kterých již budou schopni opravovat vstřiky či čerpadla... Nechme se překvapit.
Takže pánové, těším se na vás na všechny, až se sejdeme někde v servisu Ford - budeme tam totiž všichni se zadřenými čerpadly/vstřiky, kvůli 5% MEŘO v naftě...
Všem se vám omluvím, pokud se tak stane.
Já než bych se bál s vámi, radši si jdu připít na vaše zdraví.
Mějte se, pust'te se klidně do mě, je mi to buřt, at' se vám všem daří, sbohem. (Ted' už definitivně.)
Toman. -
superkutil 28.06.07 17:34
« Re: Sedačka
To cja: Dnes jsem seděl v MK V Titanium a je to stejný, ale už vím kde je problém. Sedačka je vyosená vůči pedálům a volantu o kousek doleva. Takže když sedím přímo proti volantu, nesedím uprostřed sedačky, ale již na pravém boku sedáku. Když sedím uprostřed sedačky tak abych měl volant uprostřed, tak musím sedět křivě a zatěžovat pravý bok víc. Dnes jsme to s dealerem Forda změřili a je to tak. A to je ten problém. Ve Fiestě ani v žádném jiném autě tento problém nemám. Včera jsem jezdil s C-MAX a až na to, že pravá noha naráží na kapličku řazení taky není problém se sezením. -
cja 28.06.07 16:44
« Re: mazivost
jinak k té mazivosti - dneska jsem byl ve Fordu - už měli školení mechaniků a servisních techniků a už tam padly zmínky o přidávání řepky do paliva - samozřejmě se těší, že budou mít víc práce - takže nezoufejme bude hůř :-) Ale doufám, že to nebude tak strašný - trochu optimismu si musíme zachovat - venku to taky jde, tak to musí jít i u nás ;-) V Hale něco určitě vymyslí a DIM si koupí benzín(sorry musel jsem) :-) -
"-- skrytý --" 28.06.07 16:42
« Re: mazivost
2 lordmystic: přesně to co popisuješ jsem měl namysli a slovo Delphi jsem raději ani nechtěl psát.Legislativa Bruselu trochu předběhla technický vývoj,resp. ať je "ekologická",ale až je i časový horizont pro výrobce,aby na to mohli reagovat.U nových, resp.připravovaných modelů se to dá.Druhý problém je,co mají a budou dělat majitelé vozů,kde se s řepkou v naftě nepočítalo?Měli by mít možnost tankovat klasickou naftu,nebo musí být aditivum,které negat.vlivy řepky potlačí.Zatím o takovém nevím.Pokud někdo ví,ať to sem hodí.Budu rád.Druhá věc je cena aditiva,aby nakonec nebylo levnější jezdit na benzín.Mám sice Bosch,ale stejně,citlivé je vše a spoléhat,že filtr vše vyřeší,byť jej měním po 15tkm,je bláhové,od září rozhodně... ;-\ Omlouvám se za názory,ale beru věci v souvislostech,nechci vytrhnout jednu a tvářit se,že jiné neexistují.Možná ví něco PetrT? ;-) :yes: Proč by nemohla být souběžně klasická a bio nafta,když státy kšeftují s kvótami na CO2 a je jasné,že se tím živ.prostředí vůbec nezlepšilo.Jen se fiktivně rovnoměrněji znečistilo ovzduší.Konečně,auta,resp.motory stejně nejsou hlavním zdrojem,ale beru,že každá troška dolů je dobrá. -
cja 28.06.07 16:38
« Re: Sedačka
to Kutil: nedá mi to donutil jsi mě zkoumat auto vě věcech , které mě vůbec netrápily - dneska při úklidu auta po výměně čelního skla - kámen od kol - jsem se zaměřil na rozsah nastavení sedadla řidiče - mám ho komplet v elektrice , tak nevím jestli to je standard - myslím tím ten rozsah - dal jsem sedadlo dolu a úplně dozadu nedosáhl jsem na pedály a nad hlavou jsem měl místa na cylindr - není to exaktní měření - na to nemám chuť ani čas - ale šel jsem se podívat dozadu na sedačku za řidičem a měl jsem pocit , že tam zůstalo místa , jak v O1 a to mě docela dostalo, takže mám z toho dojem, že opravdu i při tvé velikosti a hmotnosti bys měl mít místa dost, a nebo je chyba někde jinde - rád ti svoje auto předvedu abys mi věřil, protože mám pořád pocit, že se tady bavíme o 2 různých modelech - já mám Mondeo a ty jezdíš asi v Ka ... -
lordmystic 28.06.07 12:58
« mazivost
nedá mi to se ještě vrátit k té řepce a mazivosti. za a) jde o to, že české normy pro naftu jsou benevolentnější než optimální hodnota pro choulostivé CR vstřiky a čerpadlo. takže i když česká nafta je v normě, už nemusí být v normě pro bezpečné mazání CR systému, kor na našich delphi. za b) na západě je nafta více kvalitní než jak předepisuje evropská norma či místní norma, konkurence vede benziny standardně přidávat vlastní aditiva a tím tak vylepšit naftu a přilákat zákazníka. za c) z řepky mám opravdu strach. nejde tak o mazivost, ta je hlavně např. na vysokotlaké čerpadlo které pak dává špony, ale mám strach o to, že zasere přímo vstřiky, filtr, atp. bude se nafta hůře rozprašovat, spalovat a jsme v pytli. znám případ na nových volvech fh, která se zastavila a měla úplně zanesený filtr, protože dotyčný řidič někde cestou v itálii natankoval již naftu s vysokým obsahem řepky! je to * to mi nikdo nevymluví. a na mazivost je vif. za d) od podzimu se budu jen modlit a lít několikanásobnou dávku vifu, odejít mi mé tři vyměněné vstřiky znovu, asi si hodím mašli a auto jdu z fleku vyměnit za benzín! jen mít prachy, protože na svém tdci brutálně prodělám!!! -
"-- skrytý --" 28.06.07 12:08
« Re: Info a dotaz.
TomanGHIA: určitě je nejlepší vždy v pořádku dojet do cíle jízdy.Že se mazivost zlepší,jsem psal.Že mazivost není jediné kritérium kvality nafty též.Pokud je nějakých 6% naprosto neškodných a nic neovlivní,pak nechápu,proč se do nafty vůbec leje aditivum,přece 10ml/10 l nafty je tak mizivé %,že nemůže ovlivnit nic k lepšímu.Pokud ovlivní,jako že ANO,pak je otázka,co udělá 5% v naftě.Jen logická úvaha.Nic víc.
OT:na naftu mám 3.auto od roku 97,vždy beru nové,jednou rotační čerpadlo,nyní druhý common rail,takže cosi málo tuším.Je soukromé a není to nákladem,aby někdo nezáviděl.Také jsem viděl nějaké ty mrtvé motory a naftové systémy.Jinak je mi to jedno.Nové Mondeo je v užším výběru,je krásné,skvělé a samozřejmě s TDCi,protože nafta je nafta.Jen varuji před přehnaným optimismem.Nevím,co se uči na gymplu,to jsem si jen tak tipl,když se gymnazisté a učitelé tam pasují do role nejchytřejších... :-!
Závěr:bio složka v naftě bude mít blahodárný účinek na vznětové motory,zejména se systémy CR.Přidávám omluvu za poplašnou zprávu.Stačí to tak? :-!
Tím je to pro mne def.uzavřeno. -
superkutil 28.06.07 09:33
« Re: Sedačka
To Kafe: Koukal jsem, že máme stejné auto. Na tvou otázku proč jsem Mondeo kupoval je tato odpověď: Měl jsem před tím také Mondeo a až na nějaké problémy, které byly ale způsobené špatnou výrobou jsem s ním byl spokojený a jediné co mi vadilo byla relativně vysoká spotřeba benzínu u motoru 1.8 (9,2litru). Protože se mi líbí motory TDCI a s Mondeem jsem byl po technické stránce spokojen, tak jsem zase volil Mondeo s tím, že určitě za těch 6let Ford ve vývoji velký skok a při zkoušení jsem se hlavně orientoval na motor. Ono během 2 svezení neodhalíš chyby a nedostatky vozu. Proti předchozímu Mondeu je stávající bez závad (předchozí mělo při prodeji 25závad a jejich odstranění trvalo skoro 3 roky) a nevykazuje žádné výrazné vady výroby. Bohužel došlo ke zvětšení prostoru na zadních sedadlech za cenu zmenšení prostoru vpředu. Potřeboval bych dát sedačku o 5cm dozadu a nahoru. Tak jako to má třeba nové Mondeo. Uvažuju o tom, že to vyřeším vložením mezikusu mezi podlahu a sedačku. Ale asi základní problém je v tom, že MK II byl ještě americký Ford, ale MK V je německý bastl, který se snaží přiblížit Passatu ale nemá interiér jaký je dnes standardem. Ostatně v recenzi na svůj vůz o nedostatcích interiéru také píšeš. Takže na tvou otázku: vůz jsdem kupoval na základě zkušeností se starším modelem Mondea a po vyzkoušení motoru 2.0TDCI 96kW, který mi připadal slabý a tak jsem volil 2.2TDCI. Auto mám na leasing, takže zbavit se ho bude horší (už vhledem k rychlosti poklesu ceny). Pokud bych ho prodal, tak bych šel do C-MAX nebo S-MAX nebo podobného vyššího vozu. -
cja 28.06.07 09:28
« Re: Sedačka
To Kutil: Nově Mondeo jsem taky měl na projetí 2,0TDCI Kombi v Ghia verzi a nevím, jak ty ale já měl pocit ,že ty sedačky jsou téměř stejný - možná o málo širší, ale to nepreferuji - mám radši, když mě v zatáčce boční vedení sedačky drží. Jinak to má fantastický podvozek, ale jinak oproti mému autu to zas takový rozdíl není. Mám tam sedadla v kůži s alcantarou a opravdu si nemohu stěžovat - měřím sice jenou 180 cm, ale vážím metrák a opravdu nejsem žádný drobek - tak fakt nevím, jak může být to sedadlo o tolik lepší - nechtěl jsi měnit značku auta? A jestli je v C-Maxu více místa - no možná na výšku, ale jinak - sorry - ale to je blbost. ;-\ A na tvým místě bych dal menší kola pokud máš pořád problém s kvalitou jízdy. Protože aby to v zatáčce sedělo, tak se musí obětovat něco z komfortu - téměř vždy. A zkus se zamyslet nad tím , že 225 guma ať v 17" nebo 18" spočítej si z profilového čísla výšku gumy má téměř stejnou výšku bočnice jako tvoje myslím 205/50 v 17". -
Jozef0351 28.06.07 08:54
« Re: Sedačka
No ja som sa v novom Mondeu cítil vpredu stiesnený. Podobne ako v novom Passate. Na šírku tam je na nohy menej miesta ako v starom podľa maňa. Na dĺžku neviem. Sedel som v tom na autosalóne a nedala sa nastaviť sedačka lebo bola vybitá baterka. Ale ta sedačka príšerne vŕzgala. -
g_m 28.06.07 08:42
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Já mimo jiné gympl shodou okolností mám, v chemii jsem nespal. Přesto jsme se neučili nic o vlivu methylesterů na mazivost nafty, nedej bože o jejich vazbě na jiné složky a řetězce, v nádrži přítomné. Asi byla naše chemikářka blbá. :o)
Právě že těch 5% toho "oleje" bude mít jednu jedinou zásadnější vlastnost - a to vylepšení mazivosti. Na vázání vody či další negativa tam té řepky je málo.
A tento názor není ode mě, ale od někoho, kdo v chemii vedle mě ve třídě v lavici nejenže nespal, ale po gymplu šel na chemickou VŠ, no a ted' ten chytrý žáček pracuje jako vedoucí laboratoře při Ústavu paliv a maziv.
Exctenari: máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo znáte někoho, komu 5% MEŘO v nádrži poničilo jeho TDCi? On si už ted' někdo doma dobrovolně lisuje semínka řepky a přidává jejich derivát do nádrže?
Nebo se jen bojíte, tady strašíte lidi, co to udělá s jejich motory a nebo odrazujete sám sebe od dieselu? Vždyt' spíše v benzínu bude problémem těch 5% biolihu... to bude úsměvnější - FSI motory, motory na 98 a více oktanů - tyto asi budou plakat. No uvidíme. Nechci strašit - nemám prokazatelké důkazy. Ale testy budou.
Už sem radši nebudu nic psát, měl jsem informace ohledně MEŘO a jejího vlivu na mazivost, chtěl jsem zveřejnit dobrou zprávu a jsem zde tlačen pesimisty do rohu - a tito jsou navíc bez argumentů. Ale bubákovat budou dál...
Nevadí, on mě ten altruismus už přechází.
Dojed'te všichni vždy v pořádku domů, nehoňte studený motor a dochlazujte si turbo!!!
Mějte se, Toman.
-
"-- skrytý --" 28.06.07 01:24
« Re: Info a dotaz.
Je už pomalu úsměvné,jak v souvislosti s necelými 6% bio složky v naftě se stále opakuje slůvko mazivost,když i snad dítě na gymnáziu,pokud v chemii nechrápe ví,že se mazivost této nafty dokonce mírně zlepší,jenže jsou i stavy,které naftě a následně pal.systémům docela dost neprospějí a je to i ve vzpomínaném AutoDieslu.Aditivum na to zatím není.Pokud bych chtěl být šťouchavý napíši,že majitelé TDCi s Delphi speciálně, se mohou začít těšit na zábavné situace,ale doopravdy-docela jim nezávidím. Fakta a nic jiného.Takže zkusme pochopit,že mazivost nafty je jenom jedním z mnoha parametrů a pokud dojde k tomu,že palivo začne být skladováním méně stabilní,dělat nám v nádrži "zásoby vody",už to samo o sobě stačí na malé zbystření....Ten Super Diesel Aditiv, jak jej kdosi hodlá nechat od září doma,možná příchod bio podílu v naftě ani neustojí,ale není vyzkoušeno.Osobně jsem raději pesimista bez oprav,než optimista na laně.Takže důvod k jásání není a životní prostředí se navíc nezlepší ani o "Ň". -
g_m 27.06.07 22:23
« Re: Info a dotaz.
Pro jacka:
Jasně, nafta by měla být všude dle normy - a někde evidentně není. Proto problémy.
Proč někde nafta dobrá není? Můžeme jen spekulovat - že by byli někteří pumpaři neseriózní?
Proto jsem se ve Fordu ptal, kde mám tankovat. A proto jsem je poslechl.
Nemáš pravdu, že je náhoda, že "zatím" mám auto O. K. Kdybych tankoval na malých "neznačkových" pumpách nebo na pumpách sice velkých, ale málo frekventovaných, už bych určitě problémy měl. Beru většinou u Benziny na jednom frekventovaném tahu jejich Top Q diesel. Ten je aditivovaný na nadstandartní jakost.
V časopise AutoDiesel je v posledním čísle zdokumentována cesta nafty z rafinerie až do tanku na pumpě - v případě Benziny zde není možnost ke spekulacím.
Můj názor je ten, že pokud někde natankuješ nekvalitní naftu, tak selhal lidský faktor. Samo že ne ty, ale někdo od té firmy. Já se jen můžu snažit riziko eliminovat tím, že budu tankovat tam, kde si myslím, že je nafta dobrá... a "zatím" jezdím.
Máme stejnou normu na jakost nafty jako celá EU. Ale proč máme v ČR takové problémy s C-R?
Protože jsme, jak píšeš ty, národ lidí s ručičkami a mozečkem, kteréžto orgány jsou v celiččččké EU asi ojedinělé >:D
Takže se podle toho chovám a uvidíš, že toho najezdím na původní čerpadlo a vstřiky ještě dost. :-)
Nechme se překvapit, jaká bude nafta spolu s MEŘO. Určitě se bude testovat, mimo jiné i na mazivost. -
superkutil 27.06.07 22:01
« Re: Sedačka
Tak pánové, seděl jsem dnes v novém Mondeu a sedačka je super! Je to nesrovnatelné s MK V. Je pohodlná, měkká, výborně se v ní sedí, obrovský prostor na nohy. No není co jí vytknout. Hned jsem ji chtěl vyměnit s tou mou. :-)
Také jsem jel s C-MAXem a i v tom je více místa jak v mém Mondeu. A jezdí se s ním super! Motor 1.6TDCI 80kW je dobrý, po čipu bude výborný. Ale i bez čipu slušně zrychluje. Sedí super, nepřenáší se nerovnosti silnice na karosérii, auto neposkakuje. Zavazadlový prostor stejný jak u Mondea. A hlavně - verze 1.6TDCI 80kW je i po odpočtu DPH 5ti místná!!!!!!!! :yes:
Pro běžného uživatele je C-MAX účelnější a pohodlnější jak Mondeo. Navíc se s ním dá jezdit za 5litrů. -
jack007 27.06.07 21:54
« Re: Info a dotaz.
Toman myslim, ze DIM ti chtel jen rict, ze uz dnes nafta podleha normam a jakou pak tu mame kvalitu? Bidnou.... Proste cesky rucicky a mozecek dokazi vymyslet svy. To ze si s autem do ted nic nemel (ja zatim taky) je spis nahoda nez to, ze tankujes u OMV nebo Shell. Takze nejake narizeni EU si myslim vubec nicemu nepomuze. -
g_m 27.06.07 17:48
« Re: Info a dotaz.
Pro Dima:
Jestli hromady žalob budou či nebudou mít smysl, nechme stranou... konkrétně v tomto případě si myslím, že by poškození uspěli... Z jakých že vrstev by se případní poškození rekrutovali? Majitelé Mercedesů CDI, BMW "D", Audi TDI, ... :o) Nejeden právník/státník/top manager dnes využívá systém C-R ... :o)
Ale jak říkám, toto je příliš akademická debata...
Dime, mě osobně mrzí Tvoje negativní zkušenosti s TDCi, kdy z tohoto fóra vím, jaké byly trable... jenže: zeptal ses prodejce Fordu, kde Ti doporučuje tankovat? Já se zeptal, řekli mi, že OMW, Shell a Benzina jsou v pořádku. A že v ideálním případě si mám vybírat co nejfrekventovanější pumpy těchto značek. A já se tomuto snažím podřídit... ty výhody, co mi TDCi dává, mi stojí za to, abych mu to vrátil aspoň touto péčí.
Tankovals i u ARALu s tím, že to má Mondeo doporučeno na víčku a čerpadlo/vstřiky zakukaly? Je mi to líto, ale ARAL nemá nadstandartní naftu (aditivovanou)...
Tvrdím, že já si vstřiky/čerpadlo neoddělám... pokud se ale kontrolka žhavení rozsvítí, budete mezi prvními, kdo to bude vědět.
Až někdy pojedeme autem na dovolenou, vezmu s sebou plechovku VIFu do kufru... nevím totiž, kde budu tankovat... Tys ale tuším psal, že po Tobě nikdo nemůže chtít aditivaci... no mi to problém nedělá, ale nezastírám, že se těším na to, až od podzimu MEŘO mazivost zlepší a já VIF nechám doma.