FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 02.07.07 10:20
« Re: chip bitpower
Teda když jsem jel domů po přečipování, tak mě předjelo krásné jasně žluté Evo IX (při 160km/h po okresce). Jsem se za ním držel po výjezdu z vesnice až do 190km/h, pak byla další vesnice :). A že by mi nějak radikálně ujížděl, tak to rozhodně ne! Ale na brzdy jsem se s ním nemohl měřit :(. -
lordmystic 02.07.07 10:16
« Re: chip bitpower
m.leky1: Probíhalo to tak, že mi stahli soft (přes PowerGate), ten přehráli do compu, tam upravily mapy dle jejich defaultního odladěného softu. Pak to zase přes PowerGate nahráli do auta. Lze si ten PowerGate (krabička, kam lze nahrát myslím tři různé softy a nahrávat si pak do auta jaký chci podle sebe). Pak jsme šli auto projet. Technik se ptá, jestli něco cítím. Mu říkám že ne :). Sice jsem se na to hodně těšil, ale pořád jsem si říkal, že se nesmím nechat oblbnout :). Nakonec po pořádném projetí jsem zjistil, že hlavní změna chipu je v nižších otáčkách. Posunul se max. krouťák do nižších a navýšil se, tím se téměř úplně odstranil turbo efekt a auto zrychluje jak nějaký benzíňák až do 4650rpm. Jde krásně za plynem, ihned reaguje už i na nepatrné sešlápnutí plynu, odstranila se ta maličká prodleva při hodně a rychle sešláplém plynu. Také jede např. na čtyřku krásně pomalu i do kopce, prostě paráda. Zrychlení jsem zkoušel jen jednou cestou domů, z 0-100 zhruba o vteřinu lépe, ovšem půjde to líp, jsem ten rozjezd ještě posral. Jinak na brzdě jsem u nich nebyl, už z principu si chci nechat změřit auto na brzdě někde jinde, abych to měl objektivní. Kultivovanost motoru mi přijde úplně stejná, jako před tím. Jinak nekouří nebo jen málo - stejně jako dříve. A ta kouřivost je závislá na teplotě, když bylo vedro, kouřilo to i bez chipu. Teď jen občas když tomu naložím na max. to trošku zakouří. Např. proti nechipovanému passatu či octavii TDI PD potažmo TDI je to úplně bez kouře :). Jak říkám, ještě jsem to pořádně neotestoval na letišti, jel jsem s tím jen domů o víkendu při kryštofovi a to jsem nechtěl moc blbnout... Pět bodíků je pět bodíků :(. -
"-- skrytý --" 02.07.07 10:05
« Re: chip bitpower
Čauky.Jak to probíhalo?Nahráli ti tam jen mapu, nebo jste to nejak upravovali?Meli k tomu vykonostní graf?Byl jsi u nich na brzdě?Jak se to chova v dalším spektru otáček?Co kultivovanost motoru?Kouří to?Dobra ,dobra uz se klidním ;-) :-) -
"-- skrytý --" 01.07.07 21:00
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Kdyby jsi trochu více používal hlavu, Josef, a nechtěl do mne především rýpat, přišel by jsi na to.
Jde o zacházení s palivy. V minulosti se zacházelom špatně s naftou a všichni to bagatelizovali. Dime, co ty na to??? (-: Nyní máme totéž s benzínem. Konečně. Snad se někdo probudí a zajistí, aby se zacházelo dobře se všemi druhy paliv.
Stačí? -
lordmystic 01.07.07 10:29
« chip bitpower
Tak jsem v pátek úspěšně absolvoval zvýšení výkonu z 96 na 120kW a z 320 na 420NM. Že by to byla nějaká extra změna a brutální nárůst výkonu to rozhodně ne, ale auto jde parádně za plynem už od spodu, téměř zmizel turboefekt! a opravdu je znát, že lze s autem jezdit na jednotlivé rychlostní stupně v nižších otáčkách než dříve. Jinak hlavní rozpoznání že narostl výkon mám v akceleraci 0-100km/h, kdy jsem dříve ve dvou lidech a s 3/4 plnou nádrží udělal nejlepší čas (asi pět pokusů) kolem 10,3 sec. Nyní jsem zkoušel jediný pokus, dva lidi a 1/2 nádrže hned po přečipování, rozjezd se ještě nijak extra nepovedl a čas byl něco lehce na 9 sec. tedy o více jak vteřinu lepší čas a myslím že by to mohlo jít ještě lépe... Přístup u Bitpoweru v pohodě, žádný problém jsem nezaznamenal a ještě se s nima dalo solidně dohodnou na zajímavější ceně... -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:02
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
Já si myslím, že jestli byly problémy s naftou versus CR systém doposud, tak budou dál..... Nevěřím, že by si někdo dovolil experimentovat s miliony aut a jiných zařízení kvůli 5% řepky...
Co se týče té mazivosti, tak pokud je auto homologováno pro palivo dle nějaké ČSN, tak si s tím musí poradit........ -
Jozef0351 29.06.07 12:57
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Nechápem čo chcel autor príspevkom povedať 8-s Do benzínového motora aj na Slovensku aj cestou do Nemecka tankujem benzín a nie naftu, mazut, olej a pod. :-) Takže by som sa moc neutešoval že benzíny majú rovnaké problémy ako TDCI. -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:31
« Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Pro všechny, zvláště pak pro DIMa:
Je řada těžkých problémů s benzínovými motory, zdá se že v případě, že PRASE jelo s řepkovým olejem do Německa a zpět vzalo benzín. Následně bez vyčištění nádrže DESETINY % obsahu řepky v benzínu způsobují těžké potíže majitelúm s benzínovým pohonem a velké vrásky výrobcům a dovozcům (záruky)... -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
No tak chlapci, chvilku tady nejsem a už se tady rojí tolik nesmyslů...
Takže:
Nesmysl 1 - biosložka poškodí mazivost (opak je pravdou). Problémy s biosložkou jsou v případě, že je dávkována ve velkém množství (30%) - kdy se mísí s olejem a kazí olejovou náplň a ucpává filtr.
Nesmysl 2 - budou mít problémy lidi s Delphi vstřikováním (nemají a nebudou mít větší problémy než mají majitelé vozů s jiným druhem vstřikování. Ti, kdo se zeptají v servisu HALE se dozvědí, že všechny systémy mají plusminus podobné problémy, se štítem vychází Siemens, ale jen o málo.
Nesmysl 3 - Denso je nepovedený systém. Poruchovost systému Denso je na žebříčku nejlepších hned za Siemensem, ale rozdíly jsou skutečně malé.
Zdůrazňuji, že jsem vystudovaný chemik, takže ne mne nechoďte s žádnými "odborníky" z ústavu maziv a paliv.
Nesmysl 4 - více přidaného aditiva neznamená již další zlepšení paliva. Ve skutečnosti jsou aditiva tak podaditivovaná v důsledku špatného zacházení s palivy v distribučním řetězci, že větší přídavek jistě dále vylepší vlastnosti nafty. PRAVDOU JE ALE, ŽE VŠECHNY SLOŽKY ADITIV MAJÍ SVÉ MAXIMÁLNÍ LIMITY PRO PŘÍDAVEK, potom již nedává další přídavek aditiva smysl.
Nesmysl 5 - bude k dispozici pouze aditivovaná nafta - podle mých informací bude na stojanech k dispozici více druhů nafty - 1. s 0% MERO a s 5% MERO. Můžete si vybrat.
Doufám, že jsem tedy trochu zastavil příliv poplašných zpráv... -
lordmystic 28.06.07 21:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
TomanGHIA: Ne věřící už teď opravdu nejsem :). Ale k normám. Naše norma EN590 předepisuje min. mazivost 460 (čím menší číslo tím lepší). Největší konsorcium autmobilek mají doporučené hodnoty WWFC pro kategorii 3 a 4 (běžné) na hodnotě 400. Výrobci vstřikovacích zařízení mají doporučenou min. mazivost 300! Naše denso vstřikovače jsou nepovedené včetně čerpadel a tam těch 300 beru jako hodně opodstatněné číslo. Takže tady vidím zakopaného psa - naše norma 460 je splněna, ale vstřikovače by rády pod 300 :(.
A s tou řepkou také doufám že nebude problém a že naše obavy jsou nemístné. Nu uvidíme. Jinak díky za tip to nepřehánět s aditivem, dvojnásobek co dávám je asi opravdu zbytečný, ale 1,5 násobek asi budu dávat pro sychr stále.
A ještě jak píšeš že aditiva se tam přidává mnohem méně než řepky. No to je silně zavádějící argument, každé aditivum má jiné dávkování, castrolu stačí 4ml, stp je třeba 22ml na stejné množství nafty, tak tam musíš počítat že je to koncentrát! -
cja 28.06.07 19:00
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
pro tomanghia: nikdo mě od koupě TDCI neodrazoval, spíše to servisní technik nadsadil a tak jsem to i podával a bylo to i mimo protokol - ale pořád jsem optimista a rozhodně bych se nechtěl dohadovat o technice a chemii(jsem laik ) - spíš se snažím toto téma zlehčit - myslím, že čas ukáže a není potřeba se zatím bát - jak se říká u nás " kdo se bojí sere v síni " :-) -
g_m 28.06.07 18:12
« Pro exctenar, lordmystic a cja.
Sice jsem napsal, že už reagovat nebudu, ale to fakt nejde pánové...
exctenar:
1.)
5%, ne 6% řepky... ale to je jen detail... :o)
2.)
5% řepky je opravdu podstatně větší množství, než cca 0,1% aditiva v nádrži, které naftu prokazatelně vylepší. Jenže - ta řepka je v podstatě homogenní složka - olej, kdežto aditivum se skládá ze spousty látek (detergenty, depresanty, ...), které jsou namíchány tak, aby upravily a reagovaly na negativní částice nafty.
3.)
V některém předchozím příspěvku píšete, že soukromě budete přecházet na benzín... a tady píšete o tom, že nafta je nafta a že nové Mondeo bude s TDCi... ???
4.)
I přesto, že mám gympl si nemyslím, že bych se pasoval do role nejchytřejšího... tak mi to prosím nepodsouvejte... ani ten smajlík, co tam máte mi nějak nedokáže pomoci pochopit, že to mělo znít nadsazeně... vy jste s gymplem začal operovat, já ne.
5.)
Definitivně to pro vás asi uzavřeno není, nebot' jste neopomenul souhlasit s lordmysticovým pozdějším příspěvkem k tomuto tématu. Ale poslední slovo mít klidně můžete, já už reagovat nebudu, já poslední slovo mít rozhodně nemusím.
lordmystic:
add a)
Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
add b)
Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
Takže beznínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
add c)
Ty tahače Volva - že byly problémy? Ale čtu, že řidiči tankovali zřejmě SETA Diesel - to je ta nafta s vysokým podílem řepky! Je jí tam ale cca 30 - 31 %.
add d)
(trochu více OT)
Lordmystic mi nepříjde jako věřící člověk (modlení), soudě dle toho šátku na hlavě :o) Ale nemyslím to jako urážku!
Lordmysticu - mám potvrzeno od toho řízka, co pracuje v ústavu paliv a maziv, že předávkovávání aditivem je k ničemu - bohatě stačí doporučená dávka aditiva - aditivum dokáže měnit vlastnosti nafty pouze do určité míry, nadměrné dávky jsou vyhozené peníze. Toto je taktéž laboratorně ověřeno.
cja:
Ve kterém dealerství Fordu řeknou člověku, že 5% MEŘO jim dohodí kšefty? Zajímavé, takto bubákovat bez zkušeností a odrazovat potenciální klienty od koupě TDCi a i vás coby stávajícího majitele negativně motivovat...
Aby to nebyla stejná kachna jako ta jejich zaručená data, od kterých již budou schopni opravovat vstřiky či čerpadla... Nechme se překvapit.
Takže pánové, těším se na vás na všechny, až se sejdeme někde v servisu Ford - budeme tam totiž všichni se zadřenými čerpadly/vstřiky, kvůli 5% MEŘO v naftě...
Všem se vám omluvím, pokud se tak stane.
Já než bych se bál s vámi, radši si jdu připít na vaše zdraví.
Mějte se, pust'te se klidně do mě, je mi to buřt, at' se vám všem daří, sbohem. (Ted' už definitivně.)
Toman. -
superkutil 28.06.07 17:34
« Re: Sedačka
To cja: Dnes jsem seděl v MK V Titanium a je to stejný, ale už vím kde je problém. Sedačka je vyosená vůči pedálům a volantu o kousek doleva. Takže když sedím přímo proti volantu, nesedím uprostřed sedačky, ale již na pravém boku sedáku. Když sedím uprostřed sedačky tak abych měl volant uprostřed, tak musím sedět křivě a zatěžovat pravý bok víc. Dnes jsme to s dealerem Forda změřili a je to tak. A to je ten problém. Ve Fiestě ani v žádném jiném autě tento problém nemám. Včera jsem jezdil s C-MAX a až na to, že pravá noha naráží na kapličku řazení taky není problém se sezením. -
cja 28.06.07 16:44
« Re: mazivost
jinak k té mazivosti - dneska jsem byl ve Fordu - už měli školení mechaniků a servisních techniků a už tam padly zmínky o přidávání řepky do paliva - samozřejmě se těší, že budou mít víc práce - takže nezoufejme bude hůř :-) Ale doufám, že to nebude tak strašný - trochu optimismu si musíme zachovat - venku to taky jde, tak to musí jít i u nás ;-) V Hale něco určitě vymyslí a DIM si koupí benzín(sorry musel jsem) :-) -
"-- skrytý --" 28.06.07 16:42
« Re: mazivost
2 lordmystic: přesně to co popisuješ jsem měl namysli a slovo Delphi jsem raději ani nechtěl psát.Legislativa Bruselu trochu předběhla technický vývoj,resp. ať je "ekologická",ale až je i časový horizont pro výrobce,aby na to mohli reagovat.U nových, resp.připravovaných modelů se to dá.Druhý problém je,co mají a budou dělat majitelé vozů,kde se s řepkou v naftě nepočítalo?Měli by mít možnost tankovat klasickou naftu,nebo musí být aditivum,které negat.vlivy řepky potlačí.Zatím o takovém nevím.Pokud někdo ví,ať to sem hodí.Budu rád.Druhá věc je cena aditiva,aby nakonec nebylo levnější jezdit na benzín.Mám sice Bosch,ale stejně,citlivé je vše a spoléhat,že filtr vše vyřeší,byť jej měním po 15tkm,je bláhové,od září rozhodně... ;-\ Omlouvám se za názory,ale beru věci v souvislostech,nechci vytrhnout jednu a tvářit se,že jiné neexistují.Možná ví něco PetrT? ;-) :yes: Proč by nemohla být souběžně klasická a bio nafta,když státy kšeftují s kvótami na CO2 a je jasné,že se tím živ.prostředí vůbec nezlepšilo.Jen se fiktivně rovnoměrněji znečistilo ovzduší.Konečně,auta,resp.motory stejně nejsou hlavním zdrojem,ale beru,že každá troška dolů je dobrá. -
cja 28.06.07 16:38
« Re: Sedačka
to Kutil: nedá mi to donutil jsi mě zkoumat auto vě věcech , které mě vůbec netrápily - dneska při úklidu auta po výměně čelního skla - kámen od kol - jsem se zaměřil na rozsah nastavení sedadla řidiče - mám ho komplet v elektrice , tak nevím jestli to je standard - myslím tím ten rozsah - dal jsem sedadlo dolu a úplně dozadu nedosáhl jsem na pedály a nad hlavou jsem měl místa na cylindr - není to exaktní měření - na to nemám chuť ani čas - ale šel jsem se podívat dozadu na sedačku za řidičem a měl jsem pocit , že tam zůstalo místa , jak v O1 a to mě docela dostalo, takže mám z toho dojem, že opravdu i při tvé velikosti a hmotnosti bys měl mít místa dost, a nebo je chyba někde jinde - rád ti svoje auto předvedu abys mi věřil, protože mám pořád pocit, že se tady bavíme o 2 různých modelech - já mám Mondeo a ty jezdíš asi v Ka ... -
lordmystic 28.06.07 12:58
« mazivost
nedá mi to se ještě vrátit k té řepce a mazivosti. za a) jde o to, že české normy pro naftu jsou benevolentnější než optimální hodnota pro choulostivé CR vstřiky a čerpadlo. takže i když česká nafta je v normě, už nemusí být v normě pro bezpečné mazání CR systému, kor na našich delphi. za b) na západě je nafta více kvalitní než jak předepisuje evropská norma či místní norma, konkurence vede benziny standardně přidávat vlastní aditiva a tím tak vylepšit naftu a přilákat zákazníka. za c) z řepky mám opravdu strach. nejde tak o mazivost, ta je hlavně např. na vysokotlaké čerpadlo které pak dává špony, ale mám strach o to, že zasere přímo vstřiky, filtr, atp. bude se nafta hůře rozprašovat, spalovat a jsme v pytli. znám případ na nových volvech fh, která se zastavila a měla úplně zanesený filtr, protože dotyčný řidič někde cestou v itálii natankoval již naftu s vysokým obsahem řepky! je to * to mi nikdo nevymluví. a na mazivost je vif. za d) od podzimu se budu jen modlit a lít několikanásobnou dávku vifu, odejít mi mé tři vyměněné vstřiky znovu, asi si hodím mašli a auto jdu z fleku vyměnit za benzín! jen mít prachy, protože na svém tdci brutálně prodělám!!! -
"-- skrytý --" 28.06.07 12:08
« Re: Info a dotaz.
TomanGHIA: určitě je nejlepší vždy v pořádku dojet do cíle jízdy.Že se mazivost zlepší,jsem psal.Že mazivost není jediné kritérium kvality nafty též.Pokud je nějakých 6% naprosto neškodných a nic neovlivní,pak nechápu,proč se do nafty vůbec leje aditivum,přece 10ml/10 l nafty je tak mizivé %,že nemůže ovlivnit nic k lepšímu.Pokud ovlivní,jako že ANO,pak je otázka,co udělá 5% v naftě.Jen logická úvaha.Nic víc.
OT:na naftu mám 3.auto od roku 97,vždy beru nové,jednou rotační čerpadlo,nyní druhý common rail,takže cosi málo tuším.Je soukromé a není to nákladem,aby někdo nezáviděl.Také jsem viděl nějaké ty mrtvé motory a naftové systémy.Jinak je mi to jedno.Nové Mondeo je v užším výběru,je krásné,skvělé a samozřejmě s TDCi,protože nafta je nafta.Jen varuji před přehnaným optimismem.Nevím,co se uči na gymplu,to jsem si jen tak tipl,když se gymnazisté a učitelé tam pasují do role nejchytřejších... :-!
Závěr:bio složka v naftě bude mít blahodárný účinek na vznětové motory,zejména se systémy CR.Přidávám omluvu za poplašnou zprávu.Stačí to tak? :-!
Tím je to pro mne def.uzavřeno. -
superkutil 28.06.07 09:33
« Re: Sedačka
To Kafe: Koukal jsem, že máme stejné auto. Na tvou otázku proč jsem Mondeo kupoval je tato odpověď: Měl jsem před tím také Mondeo a až na nějaké problémy, které byly ale způsobené špatnou výrobou jsem s ním byl spokojený a jediné co mi vadilo byla relativně vysoká spotřeba benzínu u motoru 1.8 (9,2litru). Protože se mi líbí motory TDCI a s Mondeem jsem byl po technické stránce spokojen, tak jsem zase volil Mondeo s tím, že určitě za těch 6let Ford ve vývoji velký skok a při zkoušení jsem se hlavně orientoval na motor. Ono během 2 svezení neodhalíš chyby a nedostatky vozu. Proti předchozímu Mondeu je stávající bez závad (předchozí mělo při prodeji 25závad a jejich odstranění trvalo skoro 3 roky) a nevykazuje žádné výrazné vady výroby. Bohužel došlo ke zvětšení prostoru na zadních sedadlech za cenu zmenšení prostoru vpředu. Potřeboval bych dát sedačku o 5cm dozadu a nahoru. Tak jako to má třeba nové Mondeo. Uvažuju o tom, že to vyřeším vložením mezikusu mezi podlahu a sedačku. Ale asi základní problém je v tom, že MK II byl ještě americký Ford, ale MK V je německý bastl, který se snaží přiblížit Passatu ale nemá interiér jaký je dnes standardem. Ostatně v recenzi na svůj vůz o nedostatcích interiéru také píšeš. Takže na tvou otázku: vůz jsdem kupoval na základě zkušeností se starším modelem Mondea a po vyzkoušení motoru 2.0TDCI 96kW, který mi připadal slabý a tak jsem volil 2.2TDCI. Auto mám na leasing, takže zbavit se ho bude horší (už vhledem k rychlosti poklesu ceny). Pokud bych ho prodal, tak bych šel do C-MAX nebo S-MAX nebo podobného vyššího vozu.
A naftu jsem kupoval s největší pečlivostí......a stejně už jedu třetí vstřiky :-)